| RaZReDni POUk | 2017 | 2 | 30 Digitalna pismenost vseh državljanov virtuaLni kotičEk Rubriko ureja Mojca Dolinar, Zavod RS za šolstvo Danes poteka življenje vse hitreje in od nas zahteva, da pridobivamo nova znanja in spretnosti, s katerimi lažje in bolje preživimo v svetu, ki nas obdaja. Z novimi znanji se nam in našim učencem odpirajo mnoge priložnosti ustvarjanja, sodelovanja in poseganja po izobraževalnih virih, ki so prosto dostopni v digitalnem svetu. Pri uporabi sodobne tehnolo­ gije moramo biti pozorni na varnost in kot učitelji poskrbeti za učence, da jim pomagamo razvijati pozitiven odnos do digitalnega državljanstva. vsakodnevno na spletu iščemo nove informacije in digitalne vsebine ter jih vrednotimo. Bolj ko smo spre­ tni pri iskanju, hitreje pridemo do kakovostnih podatkov. Pridobljene podatke lahko shranjujemo na različne načine in jih prav tako tudi poiščemo, kadar jih kasneje še po­ trebujemo. Svoje uspešne strategije predstavimo učencem in skupaj z njimi razvijamo nove in tudi boljše. Stalnica je postala tudi uporaba di­ gitalne tehnologije za komunicira­ nje in sodelovanje. izmenjujemo si razmišljanja in delimo različne vse­ bine. Pri tem uporabljamo mnoge storitve, digitalna orodja in tehnolo­ gije, ki nam omogočajo sodelovalne procese in udejstvovanje v družbi. Pri tem upravljamo digitalno iden­ titeto ter pazimo na primerno sple­ tno obnašanje. Razvoj nam omogoča tudi ustvarjal­ nost z digitalnimi vsebinami, lahko ustvarimo svoje ali uporabimo naj­ dene na spletu. t u se srečamo s pod­ ročjem avtorskih pravic in licenc, ki nam razlagajo, kako in na kakšen na­ čin lahko najdeno vsebino uporablja­ mo ali spreminjamo. Zelo zanimivo pa je znati »ukazovati« računalniku in sprogramirati kaj svojega. Da bomo varno plavali v »digitalnem oceanu«, je treba skrbeti za varnost svojih naprav, varovanje osebnih podatkov in zasebnosti, skrbeti za svoje zdravje in tudi za okolje. najrazličnejša znanja in spretnosti nam pomagajo, da pri reševanju kompleksnih problemov znamo razrešiti tehnične težave in zadrege ter ustvarjati z digitalno tehnologijo. Pri tem pogosto iščemo nova znanja in spretnosti, s katerimi uspešno dosežemo iskani cilj. Da bomo lažje plavali v »digitalnem oceanu«, je vredno prebrati publika­ cijo Skupnega raziskovalnega sre­ dišča (SRS) evropske komisije Dig­ Comp 2.1 , ki predstavlja posodob ljen referenčni konceptualni model digi­ talne kompetence držav ljanov.  Izvirnik in prevod: DigComp 2.1 The Digital Competen- ce Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use, European Union, 2017 DigComp 2.1 Okvir digitalnih kompe- tenc za državljane, Osem ravni do- seganja kompetenc in primeri rabe, ZRSŠ (digitalna bralnica), 2017