OBADU! VESTNIK O K B A J A LJUBLJANA LJUBLJANA, 28. JULIJA 1964 LETO XI., ST. 47 Statut občine Ljubljana-Moste-Polje 411. Da bi se načela zvezne in republiške ustave v občini konkretno uresničevala; da bi se nadalje razvijali in krepili socialistični družbeni odnosi in materialna osnova; da bi delovni ljudje v svobodnem delu * družbenimi produkcijskimi sredstvi Povečali produktivnost in ustvarjali nove dobrine in da bi vsestransko uresničevali družbeno samoupravljanje v občini, krajevnih skupnostih in v delovnih organizacijah skupščine Občine Ljubljana-Moste-Polje na podlagi 98. člena ustave Socialistične federativne republike Jugoslavije in člena ustave Socialistične republike Slovenije sprejema STATUT OBČINE LJUBLJANA-MOSTE-POLJE I. DEL SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Občina Ljubljana-Moste-Polje je temeljna družbenopolitična in družbenoekonomska skupnost, v kateri si ubčani zagotavljajo materialne in druge pogoje za delo in razvoj produkcijskih sil, usmerjajo in usklajujejo razvoj gospodarstva in družbenih služb, določajo in razdeljujejo sredstva za potrebe občine, ustvarjajo pogoje zu zadovoljevanje materialnih, socialnih, kulturnih in dru-Rih skupnih potreb,'usklajujejo individualne in skupne interese ter Uresničujejo čimbolj neposredno sa-htoupravljanje. 2. člen Občani uresničujejo pravico samoupravljanja neposredno ali po izučenih organih v krajevnih skup-u°stih, svojih delovnih in drugih urbanizacijah in po občinski skup-rini ter njenih organih. 3. člen Pravice in dolžnosti občanov so ^uločcne z zvezno in republiško usta-?’ 7- zakoni, s tem statutom in dru-” ni* splošnimi predpisi. 4. člen Občani imajo v občini zlasti pra-V,C0 in dolžnost: da rial Ustvarjajo družbene in mate-8k-ne.iPOg°je za razvoj produkcij- Slovanje^°taVlja^° pogo^c za zapo- tivno. tSkrk^° za povečanje produk- st " usklajujejo razvoj gospodar- 1.®' družbenih služb in drugih dejavnosti; delu- Uresn, ljanja in organizacije, ki opravljajo zadeve javnega pomena na območju občine, morajo zboru volivcev oziroma zboru članov delovne skupnosti dati potrebna pojasnilu, če zbor to zahteva. GLASNIK e 40. člen Občinska skupščina in njeni organi morajo obravnavati predloge in sklepe zborov volivcev in zborov članov delovnih skupnosti in jih obvestiti o svojem stališču do teh predlogov oziroma sklepov. ’ Ce se večina zborov volivcev in zborov članov delovnih skupnosti Pravno veljavno izreče za ' določeno rešitev neke zadeve, občinska skupščina zadeve ne sme rešiti v nasprotju z izrečenim mnenjem zborov volivcev in zborov članov delovnih skupnosti, preden jim ne ob-jazloži svojega stališča. 41. člen Občinska skupščina obvezno daje v razpravo na zbore volivcev in na zbore članov delovnih skupnosti: — načrt razvoja občine in programe razvoja posameznih družbenih dejavnosti; — predlog letnega družbenega načrta, občinskega proračuna, zaključni račun o izvršitvi proračuna in zaključne račune skladov; — urbanistični načrt; — letna poročila o delu občinske skupščine in njenih organov, letna Poročila samostojnih skladov in komunalne skupnosti socialnega zavarovanja; , — osnutke predpisov, ki nalagajo tzredne materialne obveznosti in samoprispevke občanov. Občinska skupščina lahko sklene, da Predloži v razpravo tem zborom tudi druge zadeve. 42. člen Zbor volivcev lahko skliče občinska skupščina oziroma njen predsednik, organ krajevne skupnosti, občinski ali krajevni organ SZDL m* najmanj 10 odstotkov volivcev volilnega območja. Odbornik volilnega območja ima Pravico predlagati organu iz prejšnjega odstavka sklic zbora volivcev. Zbor volivcev se skliče praviloma ,'a, volilno območje, sklicatelj pa ,. ko določi, da sc skliče zbor vo-‘vcev za več volilnih območij skupaj. t J-bor Kirmov delovnih skupnosti •>hk° skliče občinska skupščina ozi-oma njen predsednik, organi samo-Pravljanja delovne organizacije, 10 odstotkov članov delovne skupnosti m sindikalna organizacija. 43. člen Obvestilo o sklicu zbora volivcev zrnoma zbora članov delovne skup-osti mora biti objavljeno najmanj ri dni pred dnevom zbora. O sklicu zbora obvesti sklicatelj Predsednika občinske skupščine (če ni sklical ta sum), odbornika n, ' neka območja, krajevno skup-ust m krajevno organizacijo SZDL °ma sindikalno organizacijo. 44. člen nonhv°5A priunc sklicatelj ali njegov sedstVo vCC' Vodi » delovno pred- vsnk k k‘ Ga Volivci izberejo za vsak zbor posebej. 45. člen mo b£inska skupščina lahko si Oborov. nik M dvl° in l)oUk 4. Referendum Oh*' , 46- eien referendum” taK° *■* Prej izrel Vi r* 31 občani vnrašan iih Posameznih važn- 47. člen niš,?bČirnska ,skuPščina obvezno Piše referendum, kadar ga zal: za določeno vprašanje najmanj tre-, tjina zborov volivcev oziroma zborov članov delovnih skupnosti, na katerih je bilo navzočih najmanj 10 odstotkov volivcev. Občinska skupščina mora o razpisu referenduma sklepati najpozneje v 60 dneh, potem ko je prejela zahtevo za razpis. 48. člen Občinski skupščini lahko predlagajo razpis referenduma tudi občani, delovne in druge organizacijo. Ce občinska skupščina predloga za razpis referenduma ne sprejme, mora predlagatelja obvestiti o razlogih, zaradi katerih je odklonila razpis referenduma. 49. člen Občinska skupščina določi bese-*dilo predmeta referenduma tako,' da sc Volivci o vprašanju izrečejo z »za« ali »proti«. 50. člen Referendum se razpiše najmanj 30 dni pred glasovanjem. 51. člen Referendum izvede občinska volilna komisija po določbah, ki veljajo za volitve v občinsko skupščino, če zakon o referendumu ne določa drugače. 52. člen Občinska skupščina ne more leto dni po izvedbi referenduma izdati nobenega splošnega akta, ki bi bil v nasprotju z izidom referenduma. III. POGIiAVJE DRUŽBENO NAČRTOVANJE V OBČINI 1. Načrt razvoja občine 53. člen Skladen razvoj gospodarskih panog in družbenih služb ter usklajevanje splošne potrošnje s proizvodnjo, občina zagotavlja s svojim načrtom razvoja. Občinski načrt razvoja upošteva potrebe razvoja delovnih organizacij in krajevnih skupnosti, družbeni standard občanov in smernice širših družbenopolitičnih skupnosti. Načrt razvoja občine upošteva dejanske rtložnosti in dejanske potrebe občine, ekonomičnost investiranja in urbanistični načrt. 54. člen Občinski načrt razvoja upošteva vsa materialna sredstva v občini, ki so v okviru delitve družbenega dohodka nameniena za zadovoljevanje skupnih družbenih potreb, *kr vsa sredstva za gospodarski in družbeni razvoj, s katerimi razpolagajo samoupravni organi v občini Občinski načrt razvoja zagotavlja tudi- materialne in druge pogoje za izboljšanje splošnih življenjskih razmer občanov, posebno na področju vzgoje in izobraževanja, kulture, zdravstva, socialnega in otroškega varstva, telesne kulture in rekreacije, graditve stanovanj, komunalnih naprav, preskrbe, storitvenih dejavnosti in na drugih področjih. 55. člen Da bi pri določanju in uresničevanju načrta razvoja občine bila zagotovljena pobuda občanov in delovnih skupnosti, izdela občinska skupščina najprej teze o razvoju občine. Teze o razvoju občine da občinska skupščina v javno razpravo zborom volivcev in zborom članov delovnih skupnosti, samoupravnim organom delovnih organizacij, krajev- nim skupnostim In družbenim organizacijam. Na podlagi dobljenih mnenj in predlogov sprejme občinska skupščina smernice za razvoj občine in jih sporoči delovnim organizacijam in krajevnim skupnostim, da izdelajo svoje programe razvoja. 56. člen K programom razvoja delovnih organizacij in krajevnih skupnosti, v katerih niso upoštevane smernice za razvoj občine, lahko da občinska skupščina svoje pripombe. Na osnovi teh pripomb morajo pristojni organi delovnih organizacij in krajevnih skupnosti ponovno razpravljati o svojih programih. Ce pristojni organi delovnih organizacij in krajevnih skupnosti ne upoštevajo pripomb občinske skupščine, so ji dolžni obrazložiti svoje stališče. . 57. člen Na podlagi smernic za razvoj občine in programov razvoja delovnih organizacij in krajevnih skupnosti določi občinska skupščina načrt razvoja občine. 58. člen Na podlagi načrta razvoja občine sprejema občinska skupščina letni družbeni načrt občine. 59. člen *■ Predlog letnega družbenega načrta občine da občinska skupščina v razpravo zborom volivcev, zborom članov delovnih skupnosti, krajevnim skupnostim in družbenim organizacijam. 60. člen Pripombe zborov volivcev, zborov članov delovnih skupnosti, krajevnih skupnosti in družbenih organizacij obravnava občinska skupščina, preden sprejme letni družbeni načrt občine. , Kadar občinska skupščina ne upošteva pripomb zborov volivcev, zborov članov delovnih skupnosti, krajevnih skupnosti in družbenih organizacij, mora o tem obvestiti organ, ki je dal pripombe, in navesti v loge, zaradi kgterih ni upoštevata pripomb. Z letnim družbenim načrtom občine občinska skupščina v skladu z družbenim načrtom širše družbenopolitične skupnosti: — usmerja in usklajuje razvoj produkcijskih sil, družbenih služb in zaposlovanje; — določa sredstva, s katerimi bo občina razpolagala, in njihovo temeljno razporeditev; — določi ukrepe, s katerimi za-gotovj usklajevanje dohodkov delovnih organizacij in posameznikov z uspehi njihovega dela; — usklajujejo splošno in osebno potrošn:o s proizvodnjo, dohodkom in produktivnostjo dela: — določi druge ukrepe za razvoj gospodarstva in družbenih služb v občini. 61. člen Delovne organizacije in krajevne skupnosti sprejmejo na osnovi svojih 1 programov razvoja in načrta razvoja- občine letne načrte proizvodnje in dela. V letnih načrtih proizvodnje in dela upoštevajo-delovne organizacije in krajevne skupnosti vse materialne pogoje za povečanje proizvodnje, možnosti zaposlovanja, povečanje produktivnosti dela in zadovoljevanje potreb občanov. 62. člen Letne načrte profcvodnje in dela delovnih organizacij in krajevnih skupnosti usklajuje občinska skup- ščina z dejanskimi potrebami in možnostmi občine, z načrtom razvoja občine in s smernicami širših družbenopolitičnih skupnosti. Občinska skupščina lahko da k letnim načrtom proizvodnje in dela delovnih organizacij in krajevnih skupnosti svoje pripombe in zahteva, da o njih razpravljajo pristojni organi delovnih organizacij in krajevnih skupnosti. Ce pristojni organi delovne organizacije oziroma krajevne skupnosti nč sprejmejo pripomb, ki jih je dala občinska skupščina, morajo svoje stališče obrazložiti. 63. člen Občinska skupščina spremlja izpolnjevanje občinskega načrta razvoja in letnega družbenega načrta občine kakor tudi izpolnjevanje programov razvoja in letnih načrtov proizvodnje in dela delovnih organizacij in krajevnih skupnosti. V ta nbmen pošiljajo delovne organizacije in krajevne skupnosti občinski skupščini trimesečna in polletna poročila o izpolnjevanju svojih programov razvoja in letnih načrtov proizvodnje in dela. , Na njeno zahtevo pošiljajo delovne organizacije in krajevne skupnosti občinski skupščini tudi drugo dokumentacijo, ki ji je potrebna, da lahko spremlja in ocenjuje- izpolnjevanje programov razvojp in letnih načrtov proizvodnje in dela, zlasti dokumentacijo o investicijah in razširjanju dejavnosti. 64. člen Občinska skupščina Obravnava izpolnjevanje načrta razvoja občine in letnega. družbenega načrta na svojih sejah vsako četrtletje. Ce občinska skupščina ugotovi, da izvrševalec programa oziroma načiVa ne izpolnjuje zaradi subjektivnih vzrokov, lahko priporoči samoupravnim organom prizadete organizacije, da razpravljajo o vzrokih, da program ali načrt ni bil izpojnjen in jih pozove, naj ukrenejo vse potrebno za odstranitev teh vzrokov. Ce organizacija ne pojasni vzrokov, zaradi katerih ne izpolnjuje programa razvoja oziroma letnega načrta, ali ne upošteva priporočila občinske skupščine za odstranitev vzrokov, takoj ukrene občinska skupščina vse, kar lahko stori v skladi* z ustavo, zakoni in s tem statutom, da bi bili odpravljeni vzroki, ki ovirajo izpolnjevanje programa razvoja oziroma letnega načrta. 65. člen O izpolnjevanju načrta razvoja občine in letnega družbenega načrta seznanja občinska skupščina najmanj polletno vse izvrševalec, zbore volivcev, zbore članov delovnih skupnosti, krajevne skupnosti in družbene organizacije. Občinska skupščina razpravlja o pripombah in predlogih, ki so jih dali izvrševalci, zbori volivcev, zbori članov delovnih skupnosti, krajevne skupnosti ' in družbene organizacije k izpolnjevanju načrta razvoja in letnega družbenega načrta. 2. Urbanistični načrt občine 66. člen Z urbanističnim načrtom zagotavlja občinska skupščina gospodarski razvoj občine in usklajuje razvoj mesta in naselij. V urbanistični načrt občine, ki zajema vplivno območje mesta Ljubljane, so vključeni osnovni elementi urbanističnega načrta mesta Ljubljane. Temeljne postavke urbanističnega načrta občine določi občinska skupščina ob upoštevanju osnovnih elementov iz prejšnjega odstavka. . 67. člen Predlog urbanističnega načrta in ureditvenih ter zazidalnih načrtov sosesk se da V razpravo zborom volivcev, zborom članov delovnih skupnosti in krajevnim skupnostim s strokovno obrazložitvijo. Občinska skupščina obravnava vse pripombe, ki so bile dane k predlogu urbanističnega načrta ter ureditvenih in zazidalnih načrtov sosesk. Če občinska skupščina teli pripomb ne upošteva, obrazloži, zakaj tega ni storila. . IV. POGLAVJE DRUŽBENE SLUŽBE IN GRADNJA STANOVANJ 1. Skupne določbe 08. člen V skladu z določbami tega statuta in v okviru svojih materialnih možnosti zagotavlja občina z družbenimi službami zadovoljevanje skupnih potreb občanov. Občina zagotavlja družbene, službe ,za svoje območje ali skupaj z drugimi občinami oziroma širšimi 1 družbenopolitičnimi skupnostmi. 69. člen Občinska skupščina zagotavlja v svojem načrtu razvoja ih letnem družbenem načrtu materialna sredstva za tiste skupne potrebe občanov,. ki neposredno vplivajo na njihovo življenjsko raven. Občinska skupščina.lahko zagotavlja potrebna sredstva tudi tako, da zbira sredstva delovnih organizacij na temelju prostovoljnega sodelovanja in sredstva občanov v obliki krajevnega samoprispevka oziroma prispevka neposrednih uporabnikov. 70. člen Družbene službe za zadovoljevanje skupnih potreb občanov organizira in razvija občina po svojih organih ali posebnih organizacijah. Take organizacije se ustanavljajo, delujejo in se financirajo po določbah ustreznih zakonov in v skladu z določbami tega statuta. 71. člen Delovne organizacije, ki opravljajo družbene službe, zagotavljajo potreben razvoj službe s svojim programom razvoja in letnim načrtom dela. Za družbene službe, ki ne poslujejo kot delovne organizacije in nimajo svojih upravnih organov, sprejme program razvoja in letni načrt dela občinska skupščina. Družbene službe se financirajo na podlagi njihovega programa razvoja in letnega načrta dela, ki sla po obsegu in kvaliteti usklajena z družbenim načrtom občine. 2. Gradnja stanovanj 72. člen Da bi se občanom načrtno zagotavljala stanovanja, določi občinska skupščina program gradnje stanovanj v občini. Program gradnje stanovanj zagotavlja take oblike in organizacijo gradenj, ki občanom omogočajo vplivati na vrsto in kvaliteto stanovanj v skladu z njihovimi materialnimi možnostmi za udeležbo pri graditvi stanovanj in pri plačevanju stanarine. Program gradnje stanovanj upošteva tudi način uporabe zemljišč in potrebe po graditvi komunalnih naprav. 73. člen V program gradnje stanovanj vključi občinska skupščina vsa za ta namen razpoložljiva lastna sredstva, sredstva stanovanjskega sklaHa in sredstva delovnih organizacij in občanov. Občani in delovne organizacije so v skladu s svojimi materialnimi možnostmi dolžni prispevati h gradnji stanovanj za svoje potrebe oziroma za potrebe članov delovne organizacije. Da bi občane in delovne organizacije spodbujala k vlaganju lastnih sredstev za gradnjo stanovanj, omogoči občinska ■ skupščina s posebnim predpisom, da se občanom in delovnim organizacijam, ki prispevajo za gradnjo stanovanj lastna sredstva, zagotovijo potrebni krediti. 74. člen V mejah razpoložljivih lastnih sredstev zagotavlja občina stanovanja predvsem borcem in invalidom NOV, delovnim invalidom in občanom, ki uživajo stalno občinsko podporo. Delovne organizacije so v okviru svojih materialnih zmogljivosti dolžne zagotoviti stanovanja predvsem borcem in invalidom NOV in delovnim invalidom, ki so zaposleni v delovni organizaciji. 3. Komunalna dejavnost 75. člen Komunalna dejavnost v občini ima namen zagotoviti nemoteno delovanje komunalnih naprav ter nuditi kvalitetne komunalne usluge in storitve in tako zadovoljevati osnovne življenjske potrebe občanov in njihovih skupnosti glede preskrbe z elektriko, toplotno energijo in vodo, glede kanalizacije, snage, vzdrževanja nasadov, otroških igrišč in zcle-'nic, lokalnega prometa, tržnic itd. _ 76. člen Občina zagotavlja smotrno izgradnjo in ureditev komunalnih objektov in naprav predvsem z določitvijo in izvajanjem urbanističnega načrta v skladu s programom razvoja in letnim načrtom komunalne dejavnosti v okviru občinskega načrta razvoja in letnega družbenega načrta. 77. člen Vzdrževanje komunalnih naprav in izvrševanje komunalnih storitev, ki so splošnega pomena, po ver j a občina komunalnim organizacijam. 78. člen Komunalne organizacije poslujejo po gospodarskem računu. Komunalna organizacija določi ceno svojih proizvodov ali storitev s tarifo, s katero se zagotavlja dohodek za opravljanje dejavnosti najmanj v višini, ki omogoča enostavno reprodukcijo. 79. člen Tarife komunalnih organizacij družbeno' nadzoru jejo občani po zborih volivcev, zborih članov delovnih skupnosti in po občinski skupščini. 80. člen O predlogu tarife komunalnih organizacij razpravljajo občani na zborih volivcev in zborih članov delovnih skupnosti." Ko občinska skupščina razpravlja o predlogu tarife, razpravlja tudi o pripombah, ki so jih dali na pred-jog tarife zbori volivcev in zbori članov delovnih skupnosti. Če občinska skupščina sodi, da predlog tarife komunalne organizacije ekonomsko ni utemeljen, lahko da k predlogu svoje pripombe in zahteva, da komunalna organizacija o tirifi in pripombah ponovno razpravlja. Če komunalna organizacija ne upošteva pripomb občinske skupščine, mora svoje stališče obrazložiti. 81. člen Če občinska skupščina na podlagi lastne razprave in mnenja zborov volivcev in zborov članov delovnih skupnosti sodi, da je tarifa za komunalne storitve sicer ekonomsko utemeljena, vendar previsoka, glede na materialne zmogljivosti plačnikov, lahko komunalni organizaciji predpiše nižjo tarifo od predlagane, vendar le takrat, če komunalni organizaciji zagotovi razliko iz lastnih sredstev. 82. člen Pri komunalnih organizacijah se lahko ustanovi kot poseben organ svet koristnikov komunalnih storitev, ki sodeluje pri upravljanju in vodstvu komunalne organizacije. . 83. člen » Za izvajanje programa investicij na področju komunalnih dejavnosti omogoča občina komunalnim organizacijam najemanje kreditov pod ugodnimi pogoji iz občinskih sredstev, iz sredstev skladov ali _pri denarnih zavodih. Za izgradnjo komunalnih naprav se lahko združujejo tudi sredstva ob-j čine in delovnih organizacij, krajevnih skupnosti, hišnih svetov in občanov. 84. člen Za financiranje izgradnje komunalnih naprav po ureditvenem načrtu kraja, naselja ali soseske prispevajo sredstva tudi investitorji. 85. člen Sredstva, ki jih dajejo koristniki komunalnih storitev oziroma investitorji v smislu določbe prejšnjega člena, se smejo uporabiti samo za namen, za katerega so bila dana. Namenska uporaba teh sredstev in način zagotovitve njihovega plačila se določita tudi s pogodbo. 86. člen > Na področju komunalnih dejavnosti daje občina prednost tistim investicijam v posameznih krajih, naseljih ali soseskah, kjer so potrebe nujnejše in pri katerih je zagotovljena večja udeležba lastnih sredstev ali dela občanov. 87. člen V smotrnem izvajanju komunalnih dejavnosti sodelujejo tudi občani, in to predvsem s skrbnim uporabljanjem in vzdrževanjem, komunalnih naprav v svojem neposrednem okolju pa tudi naprav in objektov, ki so javnega pomena. Občani skrbijo sami in po organih samoupravljanja stanovanjskih hiš za ureditev in vzdrževanje tistih komunalnih naprav v stanovanjskih hišah in njihovi neposredni okolici, ki pretežno služijo stanovalcem. 88. člen Samoupravni organi krajevnih skupnosti: — skrbijo za ureditev, vzdrževanje in pravilno uporabljanje posameznih komunalnih objektov in naprav; — organizirajo službe in servise komunalnih storitev za hišne svete in lastnike zasebnih hiš ter občane; — skrbijo za izgradnjo komunalnih objektov in naprav, ki so krajevnega pomena in ki se lahko financirajo s sredstvi krajevne skupnosti in prispevki občanov, hišnih svetov in delovnih organizacij in s sredstvi občine. Kadar občina prepusti krajevni skupnosti v upravljanje in vzdrževanje komunalne objekte in napra--ve, ji zagotovi tudi za vzdrževanje potrebna finančna sredstva. 4. Vzgoja in izobraževanje 89. člen Občani imajo pravico pridobivati potrebno znanje, vzgojo in izobraz-•bo na šolah in vzgojno-izobraževal-nih zavodih ob enakih, z zakonom in s tem statutom določenih pogojih. 90. člen Z ustanavljanjem osnovnih šol, z gradnjo šolskih prostorov in naprav, s potrebno opremo šol in s potrebnim učnim osebjem zagotavlja občina obvezno osnovno šolanje otrok. Obvezno šolanje otrok traja osem let. 91. člen * S programom razvoja šolstva zagotavlja občina enoten sistem vzgoje in šolanja. Program razvoja šolstva upošteva predšolske zavode, osnovne šole, gimnazije, strokovne in višje strokovne šole, zavode za izobraževanje in strokovno izpopolnjevanje odraslih, izobraževanje strokovnih kadrov z neposrednim delom v delovnih organizacijah, posebne šole in posebne vzgojno-izobraževalne zavode, vajenske domove, druge izven-šolske vzgojne zavode ter poklicne ter vzgojne posvetovalnice. 02. člen Sole in drugi izobraževalni in vzgojni zavodi so samostojni zavodi, , ki jih upravljajo organi družbenega -samoupravi j anja. Organi upravljanja v šolah in drugih vzgoj no-izobraževalnih zavodih imajo zlasti nalogo: — skrbeti, da bodo doseženi čim-boljši učni in vzgojni uspehi na podlagi učnega programa in programa drugih dejavnosti šole oziroma zavoda; — poročati občinski skupščini o delu šole oziroma zavoda in o uspehih pri vzgoji in izobraževanju otrok; — skrbeti, da se učno vzgojno osebje strokovno in družbenopolitično izpopolnjuje jn da si prizadeva doseči čimboljše učne in vzgojne uspehe; — zagotoviti v statutih šol in zavodov ter pravilih o delitvi dohodka takšno razporejanje sredstev, k) bo zagotavljalo vsestranski razvoj šole oziroma zavoda in pri tem razvijati take oblike delitve osebnega dohodka, ki bodo učno in vzgojno osebje stimulirale v prizadevanju za čimboljše učne in vzgojne uspehe. 93. člen Sredstva za izobraževanje in vzgojno delo šol in drugih zavodov, ki jih je ustanovila občina sama ali skupaj z drugimi družbenopolitičnimi skupnostmi, se zagotavljajo v proračunu občine preko občinskega sklada za šolstvo. Pri zagotavljanju potrebnih sredstev upošteva občinska skupščina program razvoja in letni načrt šolstva. 94. člen V izvajanju enotnega sistema vzgoje in izobraževanja ‘občina v skladu z občinskim načrtom razvoja in programom šolstva: — zagotovijo sredstva za osnovno dejavnost šol in vzgojno varstvenih zavodov, ki jih je ustanovila ali jih sofinancirala, pri čemer upošteva normative šol v skladu z njihovo verifikacijo in obsegom učnega programa, ki ga je odobril občinski organ pristojen za šolstvo; — skrbi v mejah materialnih možnosti za gradnjo, razširitev in opremo šol in vzgojno-varstvenih zavodov ter za stanovanja učnega in vzgojnega osebja; — sodeluje v dogovorih z drugimi občinami, širšimi družbeno-poli-tičnimi skupnostmi in delovnimi organizacijami pri skupnem financiranju osnovne dejavnosti, gradnji ter opremi šol in drugih vzgojno-iz-obraževalnih zavodov, ki so skupnega pomena za več občin ali pa obstaja zanje posebej interes; — financira razvoj razširjene de- javnosti šol, ki je zajeta v učnih programih šol in drugih vzgojno-izobra-ievalnih zavodov; * — v skladu z materialnimi možnostmi skrbi za brezplačne učne pripomočke šoloobveznim otrokom in za ustvarjanje podpornih zalog učnih Pripomočkov na šolah; — v skladu z materialnimi možnostmi in potrebami po strokovnih učnih in vzgojnih kadrih skrbi za šolanje kadrov na srednjih strokovnih, višjih in visokih šolah in sicer tako, da daje ali posreduje štipendije in kredite za šolanje. 95. člen Občina ustanavlja osnovne šole» glede na krajevne potrebe, pri čemer upošteva število otrpk v okolišu m oddaljenost od šole tako, da omogoča vsem šoloobveznim otrokom uspešno osnovno šolanje. V krajih, v katerih zaradi majhnega števila otrok ni pogojev za delo Popolne osnovne šole, ustanavlja občina nepopolne ali nižje organizirane sole, ki so kot zunanji oddelki stro-kovno in upravno povezani z naj-hhzjo popolno šolo. Nepopolne in nižje organizirane sole imajo svoje organe upravljanja. i 96. člen Šoloobveznim otrokom, ki jim je zaradi prevelike oddaljenosti od šole onemogočeno šolanje na popolni šoli. Pomaga občina tako, da organizira feden prevoz teh otrok v šolo. Občinska skupščina z odlokom določi, v katerih krajih, v kakšnih Pogojih in v kakšni višini uživajo oloobvezni otroci ugodnosti iz prejš-nJega odstavka. 97. člen V šolah se praviloma organi? Jo šolske kuhinje, ki nudijo učen SSK 535S.°“““ 98. člen Za otroke z motnjami v telesnem m duševnem razvoju in za otroke s hudimi osebnostnimi motnjami, ki »e ne morejo vzgajati v rednih 'šo-hih ali rednih vzgojno-izobražcval-hin zavodih, ustanavlja občina sama atl z drugimi občinami po potrebi Posebne šole ali vzgojno-izobraževal-ne zavode. V okviru materialnih možnosti oueluje občina pri poklicnem uspo-j Uanju tistih otrok z motnjami v uscvncm in telesnem razvoju, ka-rim poklicno usposabljanje ni. zagotovljeno v breme drugih družbe- nih sredstev, starši pa poklicnega usposabljanja glede na svoje gmotne zmogljivosti ne morejo sami- zagotoviti. 99. člen Da bi se pedagoško delo v šolah in vzgoj no-izobraževalnih zavod ih\ razvijalo čim uspešneje in smotrneje, lahko občina sama ali skupaj z drugimi občinami ustanovi posebno strokovno službo. 100. člen Da bi bilo tudi odraslim občanom omogočeno pridobivanje in izpolnjevanje strokovne in družbene izobrazbe, ustanavlja občina zavode za izobraževanje odraslih in podpira tudi druge oblike dopolnilnega izobraževanja. Občina lahko poveri opravljanje teh nalog tudi rednim šolam v okviru njihove razširjene dejavnosti. Financiranje te dejavnosti se praviloma ureja s pogodbo med šolo in občinsko skupščino ali zainteresirano organizacijo. . 101. člen Da bi se zagotovil vsestranski in uspešen razvoj otrok in mladine in da bi bila zaposlenim staršem olajšana skrb za otroke, organizira občina varstvo otrok in mladine. V varstvo otrok in mladine je vključena tudi njihova vzgoja. 102. člen Varstvo otrok in mladine se organizira praviloma v šoli in v krajevni skupnosti. Občina skrbi za vzgojno in varstveno dejavnost s tem, da spodbuja sodelovanje in združevanje občinskih sredstev, sredstev občanov, delovnih organizacij in krajevnih skupnosti za te namene. Za otroke zaposlenih staršev lahko organizira varstvo delovna organizacija sama ali skupaj z drugimi delovnimi organizacijami, kjer je to mogoče. 10.3. člen Delovne organizacije določijo s svojimi predpisi, kako bodo prispevale k stroškom za varstvo otrok in mladine v delovni organizaciji zaposlenih staršev. Občinska skupščina posebej določi, kako se »z občinskih sredstev plača del stroškov za varstvo otrok listih staršev, ki niti sami, niti delovne organizacije, v katerih so zaposleni, ne zmorejo plačati celotnih stroškov varstva. 104. člen Za zdrav razvoj svojih fizičnih in umskih sposobnosti občani sami po organih samoupravljanja v svojih delovnih organizacijah, krajevnih skupnostih, šolah in drugih organizacijah zagotavljajo materialne pogoje za napredek telesne kulture. 105. člen Občina skrbi za napredek telesno-, kulturne dejavnosti tako, da v okviru materialnih možnosti nameni del svojih sredstev za telesno kulturo in za objekte te dejavnosti. Občina gradi telesnokulturne naprave in objekte bodisi sama z lastnimi sredstvi ali s svojimi sredstvi sodeluje pri gradnjah, v katere občani, krajevne skupnosti ali delovne organizacije vlagajo lastna sredstva ali delo. 106. člen Občani v krajevni skupnosti gradijo igrišča in naprave za telesno kulturo, skrbijo za njihovo upravljanje in vzdrževanje ter dajejo pomoč telcsnokulturnim društvom. 107. člen Občinska skupščina določi program gradnje telesnokulturnih objektov in naprav. ', Telesnokulturni objekti se grade po programu glede na prioritetne potrebe v občini. Prednost uživajo tisti objekti, ki bodo služili telesni kulturi čimvečjega števila občanov. Občina z razpoložljivimi sredstvi gradi in financira predvsem tiste telesnokulturne objekte in naprave, ki imajo prednost V programu. 108. člen Občina posebno skrbi za telesno kulturo v šolah. To skrb uresničuje tako, da zagotavlja šolam in drugim vzgojnoizobraževalnim zavodom sredstva za izvajanje pouka telesne vzgoje po učnem programu. 109. člen Občina skrbi za telesno kulturo občanov tudi s tem, da podpira tiste organizacije, ki delujejo na področju telesnokulturne dejavnosti. 110. člen Občani skrbijo za splošno tehnično izobraževanje tako, da razvijajo razne oblike tega izobraževanja v šolah, delovnih organizacijah in krajevnih skupnostih ter da neposredno in prek samoupravnih organov svojih delovnih organizacij in krajevnih skupnosti to dejavnost podpirajo. 111. člen Občina v skladu s svpjimi materialnimi možnostmi nameni del razpoložljivih sredstev za tehnično izobraževanje občanov. Občina spodbuja samoupravne organe delovnih in drugih organizacij in krajevnih skupnosti, da razvijajo in materialno podpirajo vse oblike splošnega tehničnega izobraževanja. 112. člen Sole in drugi vzgojnoizobraževal-ni zavodi skrbijo za splošno tehnično vzgojo otrok in mladine takor da razen pouka tehničnih spretnosti po učnem programu organizirajo tako izobraževanje tudi izven rednega šolskega dela. 113. člen V okviru tehnične vzgoje občanov skrbi občina tudi za njihovo prometno vzgojo. 5. Kultura 114. člen Občina zagotavlja v okviru svojih materialnih možnosti sredstva za pospeševanje in razvoj kulturne dejavnosti v občini in v ta namen: — ustanavlja in pospešuje razvoj kulturnih ustanov; — zagotavlja sredstva za dejavnost teh ustanov; — pomaga organizacijam in društvom pri izvrševanju njihovih nalog na kulturnem področju; — skrbi za gradnjo in vzdrževanje objektov, ki služijo kulturnim namenom; — skrbi za varstvo spomenikov na svojem območju; — podpira prirejanje raznih kulturnih manifestacij, proslav, razstav in drugih oblik kulture. 115. člen Samoupravni organi delovnih organizacij in krajevnih skupnosti skrbijo za pospeševanje in razvoj kulturne dejavnosti tako, da sami ali skupaj z drugimi organizacijami in skupnostmi zagotavljajo sredstva in spodbujajo organiziranje raznih kulturnih prireditev. Občina podpira predvsem tiste kulturne ustanove in organizacije, pri katerih so občani, delovne organizacije in krajevne skupnosti udeleženi z lastnimi sredstvi in delom. 110. člen Občina pospešuje kulturno dejavnost tudi s tem, da v okviru sredstev, ki jih daje šolam in drugim vzgoj no-izobraževalnim zavodom za njihovo osnovno in razširjeno dejavnost, zagotovi del sredstev za kplturno dejavnost v šolah in zavodih. 117. člen Občina v okviru svojih materialnih možnosti sama ali v sodelovanju z občani, delovnimi organizacijami in krajevnimi skupnostmi gradi nove objekte, ki služijo za kulturno dejavnost v občini. 118. člen V skladu s svojimi materialnimi zmogljivostmi sodeluje občina tudi pri financiranju kulturnih ustanov, ki so širšega pomena. 6. Zdravstveno varstvo 119. člen Zdravstveno varstvo v občini ima namen: — zagotoviti telesno in duševno zdravje občanov kot osnovni pogoj za razvoj njihove delovne sposobnosti in ustvarjalnih sil; — skrbeti za ugodne zdravstvene pogoje matere in otroka in za zdrav razvoj otrok in mladine; — odstranjevati vzroke in posledice obolenj in invalidnosti; — zagotoviti občanu higienske razmere za življenje in delo; — pospeševati zdravstveno kulturo občanov. 120. člen Občina v sodelovanju s komunalno skupnostjo socialnega zavarovanja, zdravstvenimi zavodi, organizacijo Rdečega križa, krajevnimi skupnostmi ter delovnimi in drugimi organizacijami določi program razvoja zdravstvenega, varstva. Pri izvajanju programa razvoja zdravstvenega varstva občina zlasti spodbuja združevanje sredstev de-lovpih organizacij in krajevnih skupnosti za ustanavljanje in financiranje zdravstvenih zavodov in služb. Pri določanju programa razvoja zdravstvenega varstva usklajuje občina interese občanov glede zagotovitve zdravstvenega varstva z gmotnimi zmogljivostmi skladov zdravstvenega zavarovanja. 121. člen Zdravstveno službo v občini opravljajo zdravstveni zavodi. V zdravstvenih zavodih na območju občine je občanom zagotovljeno naslednje zdravstveno varstvo: — osnovna splošna zdravstvena pomoč v ordinacijah splošne prakse zdravstvenih domov in obratnih ambulant, obiski zdravnika na domu in strokovna zdravniška nega na domu; — specialistično zdravljenje, kolikor ga opravljajo zdravstveni zavodi na območju občine; — zobozdravstvena pomoč; — zdravstveno varstvo in pomoč za žene, otroke in šolsko mladino v dispanzerjih, posvetovalnicah in ambulantah; — zdravstveno varstvo in pomoč za športnike; — pomoč patronažne službe občanom, ki so posebno izpostavljeni zdravju škodljivim vplivom okolja: GLASNIK — preskrba z zdravili v lekarnah. Tiste vrste zdravstvenega varstva, ki jih občanom ne morejo nuditi zdravstveni zavodi na območju občine, zagotavljata občina in komunalna skupnost socialnega zavarovanja v drugih ustreznih zdravstvenih zavodih. 122. člen Da bi se izboljšalo splošno zdravstveno stanje prebivalstva in jla bi se preprečevala, rano odkrivala in pravočasno zdravila obolenja, izvaja občina preventivno zdravstveno varstvo s tem, da: — skrbi za odkrivanje pojavov, ki so škodljivi za zdravje ljudi; — izdaja in skrbi za izvajanje higienskih in sanitarnih ukrepov na delovnih mestih, v objektih javnega značaja in prostorih, kjer se v večjem številu zbirajo ljudje; — skrbi za izvajanje higienskega nadzorstva nad živili in pitno vodo; — izvršuje asanacije zemljišč, ozračja, odpadnih voda in snovi; — z epidemiološkimi akcijami skrbi za preprečevanje in zatiranje nalezljivih bolezni; — organizira množične preglede zaradi ranega odkrivanja nalezljivih in drugih bolezni; — organizira zdravstvenovzgojne akcije; — skrbi, da se izvajajo druge zdravstveno-preventivne dejavnosti, da bi se izboljšale higienske razmere, preprečevala obolenja, zmanjšala umrljivost, podaljšala življenjska doba in povečala delovna zmožnost ljudi; — skrbi, da se izvaja higiensko in tehnično varstvo v delovnih organizacijah zaradi zmanjšanja števila nesreč pri delu in poklicnih obolenj. 123. člen S programom razvoja in letnim družbenim načrtom usklajuje občinska skupščina udeležbo sredstev in razdelitev področij preventive med občino, komunalno skupnostjo socialnega zavarovanja in delovnimi organizacijami. 124. člen Posebno skrb posveča občina preventivnemu zdravstvenemu varstvu otrok in šolske mladine. Sole in drugi vzgojno-izobraže-valni zavodi morajo v okviru svojih učnih programov skrbeti tudi za zdravstveno vzgojo šolske mladine. 125. člen V svojem proračunu zagotovi občina sredstva za zdravljenje socialno ogroženih občanov, ki jim ni zagotovljeno zdravstveno varstvo, v breme drugih družbenih sredstev. 126. člen Zdravstveni center občine spremlja in proučuje zdravstveno stanje in higienske razmere ter organizacijo in delo zdravstvenih zavodov, predlaga program razvoja zdravstvenega varstva na območju občine, uravnava strokovno delo zdravstvenih zavodov ter nadzoruje njihovo delo. Naloge zdravstvenega centra v občini opravlja zdravstveni zavod, ki ga določi občinska skupščina. 127. člen Občani, ki so kot delavci ali kmetijski proizvajalci zdravstveno zavarovani, upravljajo s sredstvi zdravstvenega zavarovanja po komunalni skupnosti socialnega zavarovanja in njenih samoupravnih organih. Občina ustanavlja komunalno skupnost socialnega zavarovanja za območje občine ali skupaj z drugimi občinami, pri čemer upošteva načela smotrnosti in dobrega gospoda- jen ja s sredstvi socialnega zavarovanja. 7. Rekreacija 128. člen Da bi bilo zagotovljeno obnavljanje fizičnih in umskih sil in delovne sposobnosti občanov, skrbi občina za pospeševanje rekreacijske dejavnosti. V okviru svojih materialnih zmogljivosti gradi občina sama ali skupaj z drugimi koristniki rekreacijske objekte. 129. člen Občani ustanavljajo rekreacijske centre predvsem v krajevni skupnosti ter skrbijo, da so grajeni po urbanističnem načrtu. Pri tem združujejo za financiranje teh centrov lastna sredstva ter sredstva krajevne skupnosti ter delovnih in drugih organizacij in sredstva občine. 130. člen Občinska skupščina določi program izgradnje rekreacijskih objektov in naprav. 131. člen Občina skrbi za rekreacijo obča-■ nov tudi s tem, da podpira delovanje organizacij, ki delujejo na področju rekreacijske dejavnosti. 8. Socialno varstvo 132. člen Socialno varstvo v občini ima namen: — preprečevati in odstranjevati vzroke in pojave, ki povzročajo socialne probleme; — neposredno pomagati in skrbeti za socialno ogrožene osebe; — skrbeti za stare, onemogle in defektne osebe. 133. člen Za preprečevanje socialnih problemov ter odstranjevanje socialnih problemov tam, kjer so že nastali, skrbijo občani po samoupravnih organih delovnih in drugih organizacij in krajevnih skupnostih. 134. člen Občina določi s sodelovanjem socialnih zavodov, delovnih in drugih organizacij in krajevnih skupnosti program razvoja socialnega varstva. Pri izvajanju programa razvoja socialnega varstva občina zlasti spodbuja združevanje sredstev delovnih organizacij in krajevnih skupnosti za financiranje potreb socialnega varstva ter prispeva v ta namen lastna razpoložljiva sredstva. 135. Člen V skladu z gospodarskimi vlaganji skrbi občina za istočasen razvoj materialnih pogojev, služb in dejavnosti, ki naj čimbolj zadovoljujejo življenjske potrebe občanov in preprečujejo nastanek socialnih problemov. Občina skrbi za tako izgradnjo naselij in stanovanj, ki v največji možni meri upošteva življenjske potrebe občanov in preprečuje nastanek socialnih problemov. 136. člen Socialno varstvo neposredno izvršujejo predvsem delovne organizacije in krajevne skupnosti tako, da obravnavajo in rešujejo socialno problematiko in organizirajo socialne službe v svojih organizacijah oziroma skupnostih. 137. člen ‘Občina prenaša na krajevne skupnosti predvsem tiste naloge s pod- ročja socialnega varstva, ki nimajo značaja napo:a ioe pomoči socialno ogroženim osebam. Za -izvajanje teh nalog zagotovi občina krajevni skupnosti potrebna sredstva. 138. člen Strokovno opravljanje nalog preventivnega in kurativnega socialnega varstva poveri občina socialnim zavodom, ki jim zagotovi za opravljanje teli nalog potrebna sredstva. Socialni zavodi lahko opravljajo tudi strokovne socialne službe za delovne organizacije in krajevne skupnosti. 139. člen Za povezovanje in usklajevanje dela socialnih služb v delovnih organizacijah in krajevnih skupnostih z delom socialnih zavodov se lahko ustanovi občinski center za socialno varstvo. Naloge občinskega centra za socialno varstvo opravlja socialni zavod, ki ga določi občinska skupščina. 9. Pravna pomoč 140. člen Da bi občani, hišni sveti, krajevne skupnosti ter delovne in druge organizacije čimlažje in čimhitreje uresničevali svoje zakonite pravice in koristi, jim občina zagotavlja pravno pomoč. 141. člen Občanom in organizacijam, ki sami ne zmorejo potrebnih sredstev, zagotavlja občina pravno pomoč v breme svojega proračuna. Natančnejše pogoje za brezplačno pravno pomoč določi občinska skupščina posebej. • V. POGLAVJE SREDSTVA OBČINE 1. Sredstva proračuna 142. člen Občina uresničuje svoje naloge s sredstvi, ki ji pripadajo iz družbenega dohodka, in s sredstvi, ki izvirajo iz obveznosti občanov. Občina uresničuje svoje naloge tudi s sredstvi, ki jih s prostovoljnim združevanjem zagotavljajo delovne organizacije in občani. 143. člen Sredstva, ki so jih zagotovili občani in delovne organizacije, se smejo uporabiti samo za namen, za katerega so bila dana. 144. člen Zbiranje prispevkov občanov in delovnih organizacij za določene namene lahko uvede občinska skupščina le, če se je za uvedbo prispevkov odločila večina zborov volivcev oziroma samoupravnih organov, ki pravno veljavno razpolagajo s sredstvi delovne organizacije. S predlogom za uvedbo prispevka predloži občinska skupščina zborom volivcev in delovnim organizacijam tudi program uporabe s prispevkom zbranih sredstev. 145. člen Vire dohodkov občine določi občinska skupščina z letnim družbenim načrtom in drugimi predpisi. Sredstva občine razporeja občinska skupščina za posamezne namene s svojim proračunom. Občinska skupščina razporedi sredstva za posamezne namene, potem, ko je uskladila predvidene potrebe za posamezne dejavnosti s predvidenimi dohodki občine. 146. člen Družbene službe, katerim občina zagotavlja sredstva v določenem odstotku od skupnih dohodkov, samostojno sprejemajo svoje finančne načrte dohodkov in izdatkov. 147. člen Z letnim proračunom občine zagotovi občinska skupščina tudi sredstva za delovanje svoje uprave. Samoupravni organ uprave občinske skupščine samostojno razporeja sredstva za posamezne namene s svojim finančnim načrtom. 148. člen Preden občinska skupščina sprejme letni proračun, da osnutek v razpravo občanom na zborih volivcev in zborih članov delovnih skupnosti, da se izrečejo zlasti glede predvi-. dene razporeditve sredstev za komunalne, kulturne, socialnovarstvene in druge družbene dejavnosti v občini. 149. člen Občinska skupščina obravnava in sprejme letni proračun občine skupno z letnim družbenim načrtom. 2. Skladi 150. člen Za usmerjanje razvoja gospodarskih in družbenih dejavnosti, ki so skupnega pomena za napredek občine, ustanavlja občina namenske sklade. Občinska skupščina določi z aktom o ustanovitvi sklada- njegov .namen in vire dohodkov na podlagi izdelanega programa. 151. člen Občani oziroma delovni ljudje lahkd na zborih volivcev oziroma na zborih članov delovnih skupnosti dajejo pobude za ustanovitev namenskih skladov z udeležbo svojih sredstev. 152. člen Občinska skupščina mora ustanoviti namenski sklad, v katerem se združujejo sredstva občanov, delovnih organizacij ali krajevnih skupnosti, kadar se za ustanovitev takega sklada pravno veljavno izreče večina zborov volivcev oziroma samoupravnih organov delovnih organizacij ali krajevnih skupnosti, ki razpolagajo s sredstvi delovne organizacije oziroma krajevne skupnosti. 153. člen Občinski skladi so pravne osebe, ki se upravljajo po načelih družbenega samoupravljanja. Podrobnejše predpise o poslovanju skladov določajo njihova pravila, ki jih potrjuje občinska skupščina. 154. člen Organi upravljanja skladov usklajujejo svoje programe in letne finančne načrte z načrtom razvoja občine in letnim družbenim načrtom. 155. člen Občinska skupščina spremlja delo občinskih skladov in namensko uporabo njihovih sredstev. Organi upravljanja skladov so dolžni občinski skupščini poročati o svojem delu. III. DEL OBČINSKA SKUPŠČINA IN NJENI ORGANI VI. POGLAVJE OBČINSKA SKUPŠČINA 156. člen Občinska skupščina je najvišji o«'" gnn oblasti in organ družbenega sa- moupravljanja v okviru pravic in dolžnosti občine. Občinsko skupščino sestavljata občinski zbor in zbor delovnih skupnosti. Občinski zbor in zbor delovnih skupnosti imata vsak po 40 članov. 157. člen Občinsko skupščino sestavljajo delegati občanov in delegati delovnih ljudi v delovnih skupnostih. 158. člen — Odbornike občinskega zbora volijo neposredno občani, odbornike zbora delovnih skupnosti pa delovni ljudje, ki so na območju občine zaposleni v delovnih organizacijah, državnih organih, družbenopolitičnih organizacijah in društvih, kmetje, ki so člani zadruge ali kakšne druge delovne organizacije, in drugi občani, ki delajo v občini in je zanje tako določeno z zakonom. Za odbornika občinskega zbora je lahko izmoljen vsak občan, ki ima volilno pravico, za odbornika zbora delovnih skupnosti pa vsak delovni človek, ki ima pravico voliti odbornike tega zbora, kakor tudi član organa upravljanja delovne organizacije oziroma delovne skupnosti, član organov upravljanja združenja delovnih organizacij ter funkcionar sindikata ali družbenopolitičnih organizacij v občini. 159. člen Mandat odbornikov občinske skupščine traja 4 leta. Vsako drugo leto se na novo izvoli Polovica odbornikov občinske skupščine. 160. člen Volitve za mesta odbornikov občinske skupščine v volilnih enotah, v katerih poteče mandat odbornikom, hiorajo biti opravljene najpozneje dni pred potekom mandata. Prejšnjim odbornikom občinske skupščine preneha mandat z dnem, ko so verificirani mandati novoizvoljenim odbornikom. 161. člen Nihče ne more biti dvakrat zapo-red izvoljen v isti zbor občinske skupščine. Nihče ne more biti hkrati odbornik dveh zborov iste občinske skupščine. Odbornik občinske skupščine ne more biti hkrati uslužbenec občinske Oprave ali sodnik občinskega sodišča. Odbornik občinske skupščine, ki Ra je ta izvolila za odbornika okraj- ne skupščine, obdrži mandat odbor- n'ka občinske skupščine. Ne glede n® določbo prvega odstavka tega člena je v naslednji mandatni dobi lahko ponovno izvoljen za odbornika občinske skupščine, ne more pa biti v drugi mandatni dobi ponovno izvoljen v okrajno skupščino. 162. Člen Občinska skupščina določa politiko in odloča o drugih temeljnih vprašanjih, ki imajo pomen za politično, gospodarsko in kulturno življenje in za družbeni razvoj, sprejema predpise, družbeni načrt, pro-račun in druge splošne akte, voli funkcionarje in obravnava stanje in sPlošno problematiko na vseh podojili, za urejanje katerih je pristojna občina. 163. Člen Občinska skupščina opravlja za-fleve s svojega delovnega področja na sejah svojih zborov, po svojih "vetih in komisijah in po organih nbčinske uprave. Samo na seji voli občinska skupščina svoje organe, sprejema statut občine, načrt razvoja občine in letni družbeni načrt, občinski proračun, urbanistični načrt, programe razvoja posameznih dejavnosti, ustanavlja delovne organizacije, sprejema odloke in opravlja druge zadeve splošnega pomena za občino, za katere tako določa zakon ali ta statut. 164. člen Zaradi javnosti svojega dela in zaradi zagotovitve sodelovanja prizadetih, obravnava občinska skupščina s predstavniki družbenopolitičnih organizacij vsa vprašanja, ki so splošnega pomena za občinsko skupnost. 165. člen Zbora občinske skupščine ' delata in odločata praviloma skupaj. Vsak zbor občinske skupščine lahko sklene, da bo ločeno obravnaval in odločal o posameznih vprašanjih delovnega področja občinske skupščine. Vsak zbor občinske skupščine obravnava in odloča ločeno tudi o vprašanjih, glede katerih tako določa ta statut, in v primerih, če to zahteva najmanj tretjina odbornikov posameznega zbora. Zbor občinske skupščine lahko ločeno obravnava in sprejema zlasti priporočila delovnim in drugim organizacijam. 166. člen Seje občinske skupščine so javne. Občinska skupščina lahko povabi na svoje seje zaradi sodelovanja v razpravi posamezne občane in zastopnike delovnih organizacij, krajevnih skupnosti ter družbenopolitičnih organizacij, če sodi, da bi njihovo sodelovanje moglo koristiti pri razpravljanju in odločanju o posamezni zadevi. Občinska skupščina mora , poklicati na sejo predstavnike delovnih organizacij, krajevnih skupnosti in družbenopolitičnih organizacij, kadar obravnava delo oziroma posamezno vprašanje z njihovega področja. 167. člen Občinska skupščina v mejah svoje pristojnosti samostojno odloča o vseh vprašanjih, ki so splošnega pomena za občino, zlasti pa: — sprejema statut občine; — sprejema odloke in druge splošne akte; — sprejema načrt razvoja občine, letni družbeni načrt, občinski proračun in zaključni račun o izvršitvi občinskega proračuna; — opravlja družbeno nadzorstvo (in nadzorstvo nad zakonitostjo dela delovnih in drugih organizacij nad uporabljanjem družbenih sredstev in razdeljevanjem dohodka); — sprejema resolucije in priporočila za delo organov družbenega samoupravljanja na območju občine ter za delo delovnih in drugih organizacij na svojem območju; •*» sprejema urbanistični načrt; — sklepa o najetju posojil občine; — sklepa o razpolaganju z družbenim premoženjem, ki ga upravlja občina; — odloča o ustanovitvi, združevanju in prenehanju delovnih organizacij in družbenih skladov; — sklepa o razpisu referenduma; — sklepa o organizaciji temeljnih upravnih organov, voli sodnike občinskega sodišča in sodnike za prekrške, imenuje tajnika občinske uprave, načelnike temeljnih upravnih organov ter opravlja druga imenovanja po veljavnih predpisih; :— opravlja druge naloge, ki so ji dane v pristojnost s tem statutom ali z drugimi veljavnimi predpisi. 168. člen Občinska skupščina in njeni organi stalno spremljajo in proučujejo vse probleme na področju gospodarske, komunalne, zdravstvene, socialnovarstvene, kultprne, telesnokultur-ne ter drugih dejavnosti v občini. Na podlagi svoji ugotovitev občinska skupščina oziroma njeni organi organizirajo in sklicujejo posvetovanja s samoupravnimi organi delovnih in drugih organizacij in krajevnih skupnosti zaradi izmenjave izkušenj, skupnega reševanja pomembnejših vprašanj in zaradi določitve skupnih ukrepov na posameznih področjih. Zaključke posvetovanj, ki zahtevajo družbene ukrepe, morajo obravnavati pristojni sveti ter posamezni ali oba zbora občinske skupščine. Predloge za reševanje vprašanj, ki neposredno zadevajo materialne interese oziroma obveznosti delovnih in drugih organizacij ali krajevnih skupnosti, da občinska skupščina v razpravo in mnenje prizadetim zborom članov delovnih skupnosti oziroma zborom volivcev. 169. člen Občinska skupščina lahko posamezne zadeve iz svoje pristojnosti z odlokom prenese na svete. 170. člen Občinska skupščina ne more veljavno sklepati, sprejeti akta ali odločiti o zadevah, za katere je po statutu določeno poprejšnje sodelovanje občanov, delovnih ali drugih organizacij, če ti niso sodelovali pri obravnavanju zadeve. Splošni akti in odločitve občinske skupščine, ki bi bili sprejeti v nei-sprotju z odločbami prejšnjega odstavka, so neveljavni. 171. člen Poslovanje občinske skupščine, način sprejemanja njenih aktov ter delo organov, ki jih ustanovi občinska skupščina, se uredijo s poslovnikom, ki ga predpiše občinska skupščina. 172. člen Odborniki občinske skupščine imajo pravice in dolžnosti, ki so določene z ustavo in s tem statutom. 173. člen Dolžnost odbornika občinske skupščine je častna družbena dolžnost. Odborniki občinske skupščine imajo pravico do povračila dejanskih stroškov, ki so jih imeli v zveži z opravljanjem svoje dolžnosti v občinski skupščini in njenih organih. Podrobnejše določbe o povračilih stroškov odbornikom predpiše občinska skupščina s posebnim odlokom. 174. člen Odborniki občinske skupščine so za opravljanje svojih dolžnosti odgovorni občanom in občinski skupščini. 175. člen Odbornik občinske skupščine ne more biti poklican na odgovornost, ne sme mu biti vzeta prostost in tudi ne sme biti kaznovan za glasovanje ali za mnenje, izraženo v občinski skupščini. Za kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti, ni dovoljeno odborniku občinske skupščine brez privolitve njegovega zbora vzeti prostost ali začeti kazenski postopek. Če zbor ni zbran, da privolitev man- datno-imunitetna komisija. Zbor, ki mu odbornik pripada, mora pozneje privolitev potrdili. Privolitev ni potrebna, kadar gre za kaznivo dejanje, za katero je preiskovalni zapor obvezen ali če je bil odbornik zaloten pri kaznivem dejanju, za katero je predpisana kazen strogega zapora, daljša od enega leta ali hujša kazen. 176. člen Odborniki občinske skupščine so dolžni .svoje volivce seznanjati z delom, s sklepi in z odločitvami skupščine na zborih volivcev oziroma na zborih članov delovnih skupnosti. Odborniki občinske skupščine so dolžni občinski skupščini sporočati mnenja in predloge svojih volivcev. , Odborniki občinske skupščine morajo na vsa postavljena vprašanja volivcev na zboru dati odgovore ali pojasnila najkasneje na naslednjem zboru. v 177. člen Odborniku občinske skupščine preneha mandat pred potekom časa, za katerega je bil izvoljen, če izgubi volilno pravico, če je odpoklican, če sprejme občinska skupščina njegovo odpoved mandatu, če sprejme službo v občinski upravi ali če je izvoljen za sodnika občinskega sodišča, če je obsojen na kazen zapora daljšo od 6 mesecev ali hujšo kazen. 178. člen Volivci lahko odpokličejo odbornika občinske skupščine zaradi njegove nedelavnosti ali zaradi izgube moralno-političnih kvalifikacij zr delo v občinski skupščini. VIT. POGLAVJE PREDSEDNIK OBČINSKE SKUPŠČINE 179. člen Predsednika občinske skupščin^ izvoli skupščina izmed svojih članov na predlog najmanj 10 odbornikov. Predsednik se voli za dobo 4 let. Občinska skupščina ima lahko tudi enega ali več podpredsednikov. 180. člen Način in volitev predsednika, podpredsednika in drugih organov skupščine se predpiše s poslovnikom. 181. člen Predsednik občinske skupščine neha biti predsednik: — če mu preneha mandat odbornika občinske skupščine; — če ga skupščina razreši z večino glasov vseh odbornikov na predlog najmanj 10 odbornikov; — če ga skupščina razreši dolžnosti na njegovo zahtevo. 182. člen Predsednik občinske skupščine predstavlja občinsko skupščino ter zastopa občino kot pravno osebo. Predsednik lahko v posameznem1 primeru pooblasti tudi drugo osebo, da zastopa občino. 183. Člen Predsednik sklicuje in vodi seje občinske skupščine, skrbi za izvrševanje sklepov skupščine in njenih organov, usklajuje delo njenih organov in delo teh organov z delefin drugih organov v občini in opravlja druge zadeve, ki so določene s tem statutom ali sklepom občinske skupščine. Za vzdrževanje reda in miru sme predsednik izdajati ukaze Ljudski milici na območju občine in zahtevati pomoč pri upravni izvršbi posameznih odločb skupščine in njenih organov. ) 184. člen Predsednik občinske skupščine sme sam sklicati seje posameznih organov skupščine, če tega ne storijo njihovi predsedniki;1 predsednik tudi lahko zahteva od posameznih organov, da obravnavajo določene zadeve in o njih poročajo. V nujnih primerih predsednik lahko sam imenuje člane upravnih komisij, vendar mora takšna imenovanja predložiti skupščini v potrditev na prvi prihodnji seji. Predsednik sklicuje tudi posvetovanja predsednikov organov občinske skupščine, daje predstavnikom teh organov pripombe in predloge o delu organov, skrbi, da občinska skupščina obravnava delo posameznih svojih organov, jim daje smernice in priporočila za delo. 185. člen Predsednik je disciplinski starešina tajnika občinske skupščine in sodnika za prekrške. 186. člen Predsednika nadomešča, kadar je zadržan ali odsoten, podpredsednik občinske skupščine ali odbornik občinske skupščine, ki ga skupščina za to posebej določi. 187. člen X Predsednik občinske skupščine ima pravico do stalne mesečne nagrade in do plačanega dopusta 30 delovnih dni. Višino mesečne nagrade določi občinska skupščina. VIII. POGLAVJE ORGANI OBČINSKE SKUPŠČINE 1. Skupne določbe 188. člen Organi občinske skupščine, ki v mejah veljavnih predpisov, določb tega statuta in sklepov občinske skupščine opravljajo določene pravice ih dolžnosti občine, zadeve iz prisojnosti občinske skupščine in nalove. ki jim jih posebej poveri občin-s’"i skupščina, so: sveti občinske skupščine, komisije občinske skupščine in upravni organi. 189. člen Sveti in komisije občinske skupščine so kolegijski organi, ki razpravljajo in sklepajo na svojih sejah. Za proučitev posameznih vprašanj s svojega področja lahko sveti in komisije občinske skupščine imenujejo posebne komisije. Te dajejo kolegijskim organom predloge in poročila. 190. člen Predsednike in člane posameznih svetov in komisij občinske skupščine voli oziroma imenuje skupščina za dobo 2 let. Člane svetov in komisij občinske skupščine lahko skupščina razreši tudi pred potekom mandata. Nihče ne more biti hkrati član več kot dveh kolegijskih organov občinske skupščine. Predsednik in uslužbenci uprave občinske skupščine ne morejo biti člani njenih kolegijskih organov. 191. člen Občinska skupščina spremlja delo svojih organov in jim daje smernice in navodila za njihovo delo. Organi občinske skupščine so za svoje delo odgovorni občinski skupščini in ji dajejo redna poročila o svojem delu in poročila o posameznih zadevah. 192. člen Zadeve, ki spadajo v pristojnost dveh ali več organov občinske skup- ščine, rešujejo ti organi na skupni seji. Ce pri tem ne dosežejo soglasja, obvestijo o svojih stališčih občinsko skupščino, da ona odloči o zadevi. 193. člen Organi občinske skupščine sodelujejo pri reševanju zadev s svojega področja z organi samoupravljanja v delovnih in drugih organizacijah in krajevnih skupnostih, kadar rešujejo zadeve, ki so pomembne za te organizacije oziroma zadevajo področje njihovega dela. 194. člen Funkcija člana sveta oziroma komisije občinske skupščine je častna družbena dolžnost. Za svoje delo člani kolegijskih organov ne morejo dobiti plačila ali nagrade. Predsedniki in člani kolegijskih organov imajo pravico do povračila dejanskih stroškov, ki jih imajo v zvezi z opravljanjem svoje dolžnosti in do povračila izgubljenega zaslužka. Podrobnejše določbe o povračilih članom kolegijskih organov predpiše občinska skupščina s posebnim odlokom. 3. Sveti občinske skupščine 195. člen Sveti so politično-izvršilni organi občinske skupščine in organi družbenega samoupravljanja na področjih, za katera so ustanovljeni. Za svoje delo so sveti odgovorni občinski skupščini. 196. člen Sveti občinske skupščine skrbijo za- izvrševanje zakonov in drugih predpisov, obravnavajo vprašanja splošnega pomena za delovne in druge organizacije, krajevne skupnosti in občane, usmerjajo delo upravnih organov, nadzvprečnih izdatkih za nadomestila osebnega dohodka, ki jih je imela posamezna podskupina dejavnosti v obdobju prvih devetih mesecev leta 1963. Del prispevka, ki ga odstopa komunalna skupnost delovnim organizacijam za stroške zdravljenja njihovih delavcev v stacionarnih zavodih, za stroške prevozov z vozili reševalnih postaj, in za potne stroške, kadar je zdravstveno varstvo posledica poškodbe pri delu ali poklicnega obolenja, se za leto 1964 določa v enaki višini kot v letu 1963. Osnova za obračun dela prispevka, ki ga odstopa komunalna skupnost delovnim organizacijam za sodelovanje v izvajanju zdravstvenega zavarovanja, je ista kot osnova za obračun osnovnih in dodatnih prispevkov za socialno, zavarovanje (kosmati osebni dohodki). Del prispevka za zdravstveno zavarovanje, ki ga komunalna skupnost odstopa delovnim organizacijam glede nn nomenklaturo dejavnosti, pod katero so delovne organizacije prijavljene pri komunalnem zavodu ;■ i sorodno zavarovanje, znaša V bruto odstotkih; klasnih tomenkla-ura dejavnosti 111-20 115-12 115-23 H7-U 117-38 (120-40 120-52 120- 58 121- 11 121- 13 121-82 122- 12 123- 10 124- 20 124-60 124- 72 125- 11 125-20 127-10 127-31 127-32 127-50 127- 87 128- 21 128-22 138-80 211-13 211-30 211-83 311-10 311- 20 312- 00 411-10 411- 80 412- 10 412-21 412- 30 413- 10 5H-io 511-20 515-10 515-20 ’516-io 519-10 611-12 611-13 611-22 611-23 611-28 611- 50 612- 12 6l'5-13 612-14 612-23 612-24 612- 25 612-28 613- 10 Bruto stopnja odstopljenega dela prispevka za organizacije, ki zaposlujejo nad za organizacije, ki za po- rtomenkla- Slujejo 50 ali manj tura ctejav- Bruto stopnja odstopljenega dela prispevka za crganiaacije, ki zaposlujejo nad za organizacije, ki za po- 50 delavcev . dettvcev niosti 50 delaycev delavcev ladome- za poškodbe za nado- za po- za nadome- za poškodbe- za nado- za po- stila pri delu Skupaj mestila škodbe Skupaj stila pri delu Skupaj mestila škodbe Skupaj — — — 0,12 0,01 0,13 613-20 — — — 0,32 0,06 0,38 2,54 0,14 2,68 — — — 613-50 1,67 0,01 1,68 — — — 1,50 0,14 1,64 — — — 614-10 — — — 0,44 0,01 0,45 2,00 0,08 2,08 — — — 614-33 — — — 0,26 0,01 0,27 1,43 0,08 1,51 — — — 614-40 — — — 0,27 0,01 0,28 — — — 0,29 0,02 0,31 615-10 — — — 0,09 0,01 0,10 0,68 0,02 0^0 620-30 — —' — 0,42 0,06 0,48 1,33 0,01 1,34 — — 620-50 — — 0,16 0,06 , 0,22 2,56 0,08 2,64 ■— —— 717-50 — — — 0,41 0,05 0,46 1,32 0,08 1,40 717-90 — — -— 0,35 0,05 0,40 1,99 0,08 2,07 720-10 — — 0,40 0,05 0,45 1,89 0,08 1,97 1,31 0,03 1,34 V,* 722-20 - 0,70 0,05 0,75 1,54 0,03 1,57 724-50 — — • — 0,69 . 0,05 0,74 1,70 0,03 1,73 725-30 — — — 0,47 0,05 0,52 — 0,95 0,01 0,96 726-20 1,30 0,06 1,36 — _ — — 1,61 0,05 1,66 — — — 727-20 — — — 1,14 0,05 1,19 — — — 0,74 0,03 0,77 727-30 — — — 2,05 0,05 2,10 1,72 0,06 1,78 — — ■ — 728-10 — — — 0,28 0,05 0,33 — — — 1,28 0,03 1,31 740-10 — — — • 0,57 0,05 0,62 1,96 0,06 2,02 0,74 0,03 0,77 740-30 — — — 0,30 0,05 0,35 — — — 0,21 0,03 0,24 770-10 — — — 0,40 0,05 0,45 1,84 0,06 1,90 — — — 770-20 — — 0,80 0,05 0,85 0,89 0,01 0,90 0,43 0,01 0,44 770-30 — — — 0,86 0,05 0,91 — — — 1,08 0,01 1,09 811-10 — — — 0,45 0,01 0,46 1,78 0,02 1,80 — — — 811-30 — — — 0,31 0,01 0,32 1,42 0,03 1,45 — — — - 812-10 — — — 0,51 0,01 0,52 1,02 0,03 1,05 — — — 812-40 1,59 0,01 1,60 0,69 0,01 0,70 — — — 0,25 0,03 0,28 812-70 — — — 0,88 0,01 0,89 — — — 0,27 0,01 0,28 911-10 0,66 0,01 „ 0,67 0,38 0,01 0,39 1,65 0,13- 1,78 — — — 911-46 — — — 0,12 0,01 0,13 — — — 0,27 0,01 0,28 911-50 — — — 0,24 0,01 0,25 — — — 0,43 0,02 0,45 911-60 — — — 0,41 0,01 0,42 — — 0,29 0,02 0,31 912-50 — — — 0,22 0,01 0,23 1,39 0,06 1,47 0,99 0,08 1,07 913-31 — — — 0,07 0,01 0,08 1,09 0,08 1,17 — — — 913-32 — — — 0,07 0,01 0,08 — — — 0,51 0,08 0,59 913-40 — — — 0,32 0,01 0,33 1,74 0,02 1,76 — — — 914-20 — — — 0,45 0,01 0,46 1,28 0,05 1,33 0,66 0,04 0,70 915-10 0,78 0,01 0,79 0,17 0,01 0,18 — — — 0,29 0,04 0,33 915-20 1,10 0,01 1,11 — — *— — — 0,33 0,02 0,35 915-30 — — — X 0,16 0,01 0,17 0,31 0,02 0,33 — — — 915-60 — — — 0,41 0,01 0,42 1,35 0,02 1,37 0,87 0,02 0,89 916-10 — — — 1,18 0,01 1,19 — — — 0,44 0,03 0,47 916-30 — — — 0,41 0,01 0,42 — — — 0,14 0,01 0,15 916-40 1,16 0,01 1.17 — — — 0,84 0,06 0,90 0,14 0,01 0,15 916-50 — — — 0,14 0,01 0,15 — — — 0,66 0,01 0,67 916-80 — — — 0,55 0,01 0,56 — — — 0,17 0,01 0,18 917-10 — — — 0,12 0,01 0,13 — — — 0,30 0,01 0,31 011-10 — — — 0,06 0,01 0,07 1,42 0,06 1,48 — — — 011-20 — / — 0,13 0,01 0,14 — — — 0,41 0,01 0,42 013-11 — — 0,37 0,01 0,38 1,06 0,06 1,12 0,47 0,01 0,48 013-14 — — — 0,37 0,01 0,38 — — — 0,22 0,01 0,23 014-24 — — — 0,67 0,01 0,68 1,27 0,06 1,33 0,27 0,01 0,28 015-11 1,07 0,01 1,08 0,12 0,01 0,13 — — — 0,51 0,01 0,52 015-12 — — — * 0,24 0,01 _ 0,25 — — — 1,02 0,01 1,03 015-16 0,58 0,01 0,59 — — — 1,05 0,06 1,11 0,44 0,01 0,45 015-20 — — — 0,53 0,01 0,54 — — 0,58 0,06 0,64 016-00 — — — 0,16 0,01 0,17 s ■/ Delovnim organizacijam, ki sodelujejo pri izvajanju zdravstvenega zavarovanja za dobo prvih 30 koledarskih dni in zaposlujejo več kot 3 % invalidskih oseb, ter delovnim organizacijam, ki imajo po predpisih o invalidskem zavarovanju status invalidskih delavnic, odstopa komunalna skupnost v okviru odstopljenega dela prispevka še dodatna sredstva v naslednjih bruto odstotkih. Ta sklep velja od dneva, ko ga sprejme skupščina komunalne skupnosti, uporablja pa se v poslovnem letu 1964. Odstotek zaposlenih invalidskih oseb 3.01— 4,00 4.01— 5,00 5.01— 6,00 6.01— 7,00 7.01— 8,00 8.01— 9,00 9.01— 10,00 nad 10,01 Bruto odstotek dodatnih odstopljenih sredstev 0,02 0,06 0,12 0,20 0,30 0,42 0,56 0,72 St.: 190-6/64. Datum: 13. maja 1964. Predsednik skupščine komunalne skupnosti socialnega zavarovanja: Jože Einšpiler 1. r. VSEBINA Za invalidne osebe se smatrajo osebe, ki jim je invalidska komisija socialnega zavarovanja priznala I., II. ali III. kategorijo invalidnosti. Odstotek zaposlenih invalidnih oseb se ugotavlja po povprečnem številu delovni organizaciji zaposlenih invalidskih oseb v letu 1963. Pravico do priznanja dodatnih odstopljenih sredstev za izvajanje zdravstvenega zavarovanja pridobi delovna organizacija, ki bo do 30. julija 1964 predložila komunalnemu zavodu za socialno zavarovanje pismeni zahtevek in potrebna dokazila o zaposlitvi invalidnih oseb. O pravici do priznanja dodatnih odstopljenih sredstev za izvajanje zdravstvenega zavarovanja odloča komunalni zavod za socialno zavarovanje. 411 Statut občine Ljubljana Moste-Polje 412 Popravek odloka o gradbenih delih, za katera ni potrebno dovoljenje za graditev občine Ljubljana Moste-Po-IJe 413 Odlok občine Logatec o ustanovitvi krajevnega urada 2irl In določitev delovnega področja 414 Sklep o določitvi stopnje osnovnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v letu 1964 skupščine komunalne skupnosti socialnega zavarovanja občin Ljubljana Moste-Polje in Litija 415 Sklep o določitvi panog in višini dodatnega prispevka, ki ga plačujejo delovne organizacije za zdravstveno zavarovanje skupščine komunalne skupnosti socialnega zavarovanja občin Ljubljana Moste-Polje in Litija 416 Sklep o delu prispevka za zdravstveno zavarovanje, ki ga odstopa komunalna skupnost delovnim organizaci-zam za sodelovanje pri izvajanju zdravstvenega zavarovanja v letu 1964 skupščine komunalne skupnosti socialnega zavarovanja občin Ljubljana Moste-Polje in Litija. nizaoij Zaključni račun LEKARNE, Domžale AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1962 PASIVA Zup št i ostavk« Znesek e ooo din Za p št Postavka Znesek v 060 din l.Osnovna sredstva osnov- I. Sedanja vrednost nih sredstev I. Sedanja vrednost sredstev skupne porabe II. Druge oblike sredstev S Banka in blagajna i Kupci In druge terjatve 3 Zaloge 1. Drugo aktiva STOTPAJ 1,961 3,901 2,404 3,281 2,156 13,703 l. Viri stalnih sredstev L Poslovni sklad t Sklad skupne porabe sklad In drugi I. Rezervni skladi 11. Druge oblike virov sredstev 4. Krediti pri banki Dobavitelji In veznostt druge ob- 6 Druga pasiva SKUPAJ 3,958 140 2,802 2,804 3,131 13,703 Vodja ručunovoosiv«*. Olga Detela Predsednik UO Majda Križnar Direktor: ph. T. Milič Zaključni račun ZAVODA ZA GOSPODARSKO PROPAGANDO, Domžale A KTf\ a BILANCA na dan 31 decembra 1962 PAST AKTIVA Zaključni račun LEKARNE, Trebnje BILANCA na dan 31. decembra 1963 PASIVA Zup _ st Postavka Znesek v 000 din Zap §t Postavka Znesek v ooo din l.Osnovna sredstva 1. Viri stalnih sredstev l. Sedanja vrednost osnov- l. Poslovni sklad 5,836 nih sredstev 4,314 2 Sklad skupne porabe 1,158 2. Sedanja vrednost sredstev skupne porabe 3. Rezervni skald ln drugi skladi 214 11. Druge oblike sredstev II. Druge oblike virov 3. Banka- ln blagajna 1,323 z sredstev 4 Kupci ln druge terjatve 961 4. Krediti pri banki 4,160 5. Zaloge 1,950 5. Dobavitelji in druge ob- vez.nostl 81 6. Druga aktiva 1,427 8. Druga pasiva 1.528 SKUPAJ 12,975 SKUPAJ 12,975 Vodja računovodstva: Pepca B vaj er Predsednik UO: Polonca Pavšič Direktor: Mr. Jana HilLmayv " Zaključni račun MIZARSTVA, Domžale AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1962 pasiva Zap št Postavka Znesek v ooo din Zap. št Postavka Znesek v ooo dtn LOsnovoa sredstva L Sedanja vrednost osnovnih sredstev S. Sedanja vrednost sredstev skupne porabe IL Druge oblike sredstev 1. Banka tn blagajna 1 Kupci in druge terjatve 8. Zaloge 6. Druga aktiva SKUPAJ 4,384 3,891 8,355 8,053 5,339 30,022 L Viri stalnih sredstev L Poslovni sklad 2. Sklad skupne porabe 3. Rezervni sklad in drugi skladi EL Druge oblike virov sredstev Krediti pri banki in druge ob- Dobavltelji veznosti 6. Druga pasiva SKUPAJ 11,766 106 2,51$ 8,15» 5,861 30,012 I , orga- Vodja računovodstva: Predsednik UO: Direktor: Olga Bergant Jože Burja Marjan Smodnikar Zaključni račun KOMUNALNEGA GOSPODARSTVA, Mengeš BILANCA na dan 31. decembra 1862 Za p Postavka Znesek v ono din l.Osnovna sredstva L Sedanja vrednost osnovnih sredstev S. Sedanja vrednost sredstev skupne porabe IL Druge oblike sredsty 5. Banka In blagajna • Kupe! In druge terjatve t 1. Zaloge 6. Druga aktiva SKUPAJ 7,758 5,684 8,486 5,233 12,817 40,098 Za p St Postavka PASIVA .....— L Viri stalnih sredstev l. Poslovni sklad I. Sklad skupne porabe ekald ln drugi Rezervni skladi IL Druge oblike virov sredstev Krediti pri bank! Dobavitelji In druge obveznosti 4 Druga pasiva SKUPAJ Znesek v 000 din 18,814 438 ' 1,143 6,759 14,044 40,998 Vodja računovodstva: Košak Kristina Predsednik UO Lojze Sedej Direktor: Franc Lužar ' Zaključni račun GOSTINSKEGA PODJETJA, Domžale AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1962 PASIVA - Z-: L Znesek Znesek Postavk* v ono din . Postavka v noo din