Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/1000 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA V OBDOBJU 2004-2008 A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1. Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0166 Naslov programa Javni management in upravljanje organizacijskih omrežij javnega in zasebnega sektorja Vodja programa 1103 Andrej Rus Obseg raziskovalnih ur 12.750 Cenovni razred B Trajanje programa 01.2004 - 12.2008 Izvajalke programa (raziskovalne organizacije in/ali koncesionarji) 582 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2. Poročilo o realizaciji programa raziskovalnega programa1 Programska skupina kot celota je v tem obdobju: • Vzgojila enega doktorja znanosti, ki nadaljuje z raziskovalno kariero na UL; • Sodelovala pri vzpostavitvi skupnega evropskega magistrskega programa CoDe -Comparative Local Development (University of Ljubljana, University of Trento, University of Regensburg, Corvinus University of Budapest), ki letno vpisuje okoli 30 kandidatov, doslej sta magistrirali že dve generaciji; • Vodila magistrski program Upravljanje neprofitnih organizacij na Fakulteti za družbene vede, ki letno vpisuje okoli 30 kandidatov; • Člani skupine sodelujejo kot predavatelji tudi na drugih podiplomskih programih; • Sodelovala v evropskih mednarodnih raziskovalnih projektih in mrežah (CID, ONNNEX, EQUALSOC, CIRIEC, FINT); • Izvedla raziskovalne projekte, ki so temeljili na zbiranju primarnih podatkov; • Sodelovala v treh raziskovalnih projektih aplikativnega značaja (CRP), pri katerih je bil izkazan interes uporabnikov; • Sodelovala v svetovalnih projektih in izdelavi evalvacij, predvsem s področja sodstva; • Sodelovala pri promociji znanosti v slovenski javnosti s sodelovanjem na okroglih mizah na radiu in televiziji ter s prispevki v dnevnem tisku; • Redno gostovala na tujih univerza v obliki vabljenih predavanj; • Publicirala izsledke svojega raziskovalnega dela v mednarodno odmevnih publikacijah in na strokovnih srečanjih. Bazično raziskovanje Analiza mednarodnega podatkovja CID - Citizenship, Involvement, Democracy zbranega v Program P5-0166 Stran 1 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 sklopu ESF Networka, na temo socialnega kapitala in politične participacije. Rezultat so publikacije v mednarodnih in domačih publikacijah, s poudarkom na: • primerjavi socialnih omrežij v različnih evropskih državah; • analizi dejavnikov, ki vplivajo na razvoj socialnega kapitala, še posebej tistih, ki so se pokazali kot odločilni v vzhodnoevropskih državah z nizko stopnjo socialnega kapitala v času tranzicije; • negativnih vidikih socialnega kapitala; • in pomen socialnega kapitala za prihodnji razvoj Slovenije s poudarkom na razliki med socialnim kapitalom, ki omogoča razvoj temelječ na mobilizaciji virov (»bonding social capital« ali povezujoč socialni kapital) in socialnim kapitalom, ki je v osnovi odkrivanja in koriščenja novih priložnosti (»bridging social capital« ali premoščujoč socialni kapital). Analiza mednarodne raziskave Barriers to SME Development o vplivu različnih tipov zaupanja za gospodarsko rast. Podatki so zajeli tri države na zahodnem Balkanu. Rezultat so publikacije v mednarodnih in domačih publikacijah, z naslednjimi novimi spoznanji: • tipologija zaupanja in pripadajoče oblike sodelovanja; • vpliv zaupanja na ekonomsko uspešnost in razlike v ekonomski uspešnosti kot funkcija različnih tipov upravljanja; • pomen različnih tipov upravljanja za realizacijo različnih razvojnih politik in vloga posameznih tipov zaupanja; Zbiranje originalnih podatkov in analiza o poteku tujih investicij v Vzhodni Evropi in analiza vpliva socialnega kapitala na investicijske tokove. Posebna spoznanja: • socialni kapital v posamezni državi v obliki vezi med domačimi in tujimi partnerji pomembno vplivajo na odločitve tujih partnerjev za investicijo v deželi; • države lahko intervenirajo v ta proces s proaktivno politiko in odprtimi institucijami, ki zgostijo socialni kapital in pospešijo odločitve za investicije. Analiza begunskega prava in uporaba begunskega prava v slovenski sodni praksi. Poglavitna spoznanja: • analiza vzrokov za probleme, do katerih prihaja pri uporabi kompleksnejšega in zahtevnejšega mednarodnega prava beguncev s strani slovenskih sodišč; in • predlog potrebnih ukrepov na področju sodnega managementa, ki naj bi izboljšali usposobljenost slovenskega sodstva. Objavljeno v mednarodni publikaciji in predstavljeno na domačih strokovnih simpozijih. Aplikativne raziskave Organizacijska študija o socialnem kapitalu, koheziji in vodenju v vojaških enotah, ki je bila izvedena v sklopu projekta Človeški dejavnik v Slovenski vojski. V ta namen so bili zbrani primarni podatki v 23 enotah. Rezultat so priporočila raziskovalne skupine vodstvu SV z vidika izboljšanja organizacijske pripadnosti in kohezivnosti vojaških enot ter publikacije s poudarkom na: • pomenu vodenja na različnih organizacijskih ravneh za oblikovanje socialnega kapitala in kohezije; • pomenu socialnega kapitala in kohezije za oblikovanje organizacijske pripadnosti in zmanjšanje fluktuacije na primeru vojske. Analiza teorije in prakse na področju javno zasebnega partnerstva. Projekt je tik pred oddajo sklepnega poročila. Poleg konceptualne umestitve v trende novega javnega menedžmenta in prikaza praktičnih razlogov za nastanek zasebne finančne iniciative v Veliki Britaniji, se projekt Program P5-0166 Stran 2 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 osredotoča predvsem na analizo primerov iz prakse na različnih sektorjih. Nova spoznanja so: • javno zasebna partnerstva so za seboj pustila zelo mešane izkušnje; • atraktivnost javno zasebnih partnerstev za javni sektor v pogojih večje javnofinančne discipline ni visoka; • velikanski transakcijski stroški (do 25% vrednosti projekta) in dolgotrajna pogajanja (do 3 leta) za projekte v trajanju do 30 let zahtevajo dolgoročno načrtovanje, ki ga ne obvlada ne javni ne zasebni sektor. Analiza dobrih praks pri uvajanju javno zasebnega partnerstva pri zaščiti kritične infrastrukture. Raziskava je v teku. Evalvacijske študije »Caseflow management and administrative workloads« v slovenskem sodstvu. Rezultati te študije so bili objavljeni v publikaciji in uporabljeni v okviru EU Accession Monitoring Programme (Judicial Capacity) ter vključeni v 10 priporočil slovenski vladi za reformo v sodstvu. Podiplomsko izobraževanje • Doktorska kandidatka in mlada raziskovalka je končala svoj študij z obrambo doktorske disertacije na temo vloge socialnih omrežij pri prenosu znanja med organizacijami v javnem sektorju. • Koordinacija podiplomskega programa Management neprofitnih organizacij, FDV. Letni interes je okrog 60 študentov, sprejetih med 25-30 kandidatov. • Sodelovanje v konzorciju štirih univerz pri oblikovanju skupnega evropskega magistrskega programa na temo Comparative Local Development, ki si je leta 2007 pridobil Erasmus Mundus naziv in s tem štipendiranje študentov iz tretjih držav s strani EU. V procesu je tudi pridobivanje akreditacije za omenjeni program v Sloveniji. • Sodelovanje pri drugih podiplomskih (in dodiplomskih) programih. Svetovalno delo Svetovanje na Okrožnem sodišču v Ljubljani na temo upravljanja s procesi v kontekstu pravdnega postopka. Nova spoznanja so: • procesi v sodstvu so definirani s procesnimi določili vendar puščajo veliko prostora za prenovo in odpravo ovir, ki zaustavljajo oz. podaljšujejo pravdni postopek; • vodstva sodišč lahko s preprostimi posegi odpravijo majhne ovire, ki rezultirajo v velikih prihrankih časa. Vabljena predavanja na univerzah: Amsterdam Free University, Stockholm University, Mannheim University, University of Regensburgh, University of Trento, Corvinus University Budapest, Max Planck Institute, European University Institute Florence. Program P5-0166 Stran 3 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 3. Ocena stopnje realizacije zastavljenih raziskovalnih ciljev2 Sklep o doseganju ciljev: Ugotavljamo, da so bili cilji programske skupine doseženi, da pa so se tekom poteka raziskovlange programa še dodatno razvili in nadgradili, kar je zagotovilo višjo dodano vrednost tako v bazičnem kot tudi aplikativnem vidiku raziskovanja. O vseh spremembah ciljev smo redno poročali in jih utemeljili v letnih poročilih. 4. Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa3 5. Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine4 Znanstveni rezultat 1. Naslov SLO Andrej RUS in Hajdeja IGLIČ. Trust, Governance and Performance ANG Andrej RUS in Hajdeja IGLIČ. Trust, Governance and Performance Opis SLO Avtorja se ukvarjata s široko zastavljenim raziskovalnim vprašanjem o razmerju med zaupanjem in uspešnostjo sodobnih organizacij. Njun prispevek temelji na analizi posrednih in neposrednih učinkov različni tipov zaupanja na uspešnost organizacije. Na podlagi analize podatkov, zbranih med majhnimi in srednje veliki podjetji (SMEs) v Sloveniji in Bosni in Hercegovini pokažeta, kako zaupanje v institucije in poslovne partnerje v prvem koraku pogojuje izbor mehanizma upravljanja ekonomskih transakcij, v drugem koraku pa uspešnost podjetja. V okolju, ki generira institucionalno zaupanje, se podjetniki odločajo, da svoje transakcije v veliki meri utemeljijo na medosebnem zaupanju in ne na pogodbi. Prav nasprotno pa v okolju, za katerega je značilna nizka stopnja institucionalnega zaupanja prevladujejo pogodbe kot osnovni mehanizem upravljanja medorganizacijskih odnosov. Ekonomska uspešnost podjetja je povezana z izrabo poslovnih priložnosti iz kroga šibkih socialnih omrežij, ki pa jih podjetniki izrabljajo le v okolju z visoko stopnjo institucionaliziranega in medosebnega omrežja. V nasprotnem primeru so transakcije omejene s pogodbami, na eni strani, in jedrom socialnega omrežja tesnih vezi, na drugi strani. Ne eno in ne ANG This paper explores the relationship between trust and control by investigating the direct and indirect effects of different types of trust on company performance. A survey of small and medium size firms in Slovenia and Bosnia and Herzegovina is used to demonstrate how the level of trust entrepreneurs have in institutions and business partners influence the choice of governance mechanisms that coordinate economic activities among actors. The paper shows that institutional environment in Slovenia generates more trust which enables actors to base their business relationships on trust rather than contract. In addition, when actors rely on trust it is usually institutional trust rather than interpersonal trust. In contrast, Bosnia with weaker institutional environment generates less trust leading actors to base their economic relationships on contract. However, when trust is used in Bosnia as a basis of business relationships it is likely to be centred on interpersonal trust. These results have important implications for the understanding of the process by which trust affects economic performance. The use of institutional trust as a basis for governance mechanism may lead to increased economic performance of companies due to the inclusive nature of sociability patterns and tie formation since institutions generalize trust beyond a specific set of exchange partners. The use of interpersonal trust may limit its economic potential due to its reliance on strong ties embedded within cohesive groups marked with closure.______________________________ Objavljeno v International Sociology, 20:371-391 Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 24370525 Program P5-0166 Stran 4 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 2. Naslov Opis 3. SLO ANG SLO ANG Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID Naslov Opis SLO ANG SLO Nina BANDELJ. From Communists to Foreign Capitalists: The Social Foundations of Foreign Direct Investment in Postsocialist Europe. Nina BANDELJ. From Communists to Foreign Capitalists: The Social Foundations of Foreign Direct Investment in Postsocialist Europe. Avtorica proučuje tematiko, ki je postavljena v presečišče dveh velikih procesov ob koncu 20. stoletja: padec komunizma in pojav globalizacije. V tem kontekstu jo zanima predvsem vpliv socialnih omrežij, političnih in ekonomskih elit, ter kulturnih dejavnikov na različne odgovore evropskih postsocialističnih držav na liberalizacijo trga tujih investicij, s katero so se te soočile ob prehodu iz socializma v kapitalizem. Študija obravnava primere enajstih postsocialističnih držav v obdobju prvih desetih let po tranziciji. Avtorica pokaže, da tuje investicije v tem obdobju odražajo aktivno vlogo držav pri iskanju ravnotežja med neoliberalnimi pritiski v mednarodni areni in poskusi protekcionizma v domači areni. Drugi pomemben prispevek knjige je, da opozori na nezadostnost klasičnega ekonomskega modela tveganj in koristi pri pojasnjevanju opazovanega pojava. Namesto racionalnega razmisleka so na odločitve ekonomskih in političnih elit vplivali praktični, strateški razmisleki, ki so temeljili na vpletenosti v socialna omrežja, podedovanih institucionalnih praksah ter različnih razumevanjih in interpretacijah družbenih in ekonomskih procesov. Avtoričini argumenti so vseskozi podprti z analizo večjega števila mednarodnih kvantitativnih in kvalitativnih podatkovnih baz. The author explores the intersection of two momentous changes in the late 20th century: the fall of communism and the rise of globalization. Her focus is on the influence of networks, states, culture and politics in explaining the cross-national and cross-organizational variation in the liberalization to foreign capital in eleven European postsocialist countries in the first decade after 1989. The study reveals that inflows of foreign capital after the collapse of Communism resulted not from the withdrawal of states from the economy, as is commonly expected, but rather from the active involvement of postsocialist states. Caught between international neoliberal pressures and domestic protectionist efforts, the states institutionalized, to varying degrees, the demand for FDI. Moreover, the study points to significant departures from the traditional economic risk and return model and shows how both investors and hosts rely on social networks, institutions, politics, and cultural understandings to make decisions about investment. In doing so, they employ practical rather than rational economic strategies to deal with the true uncertainty that plagues the postsocialist environment. Using a wide array of quantitative and qualitative data sources and analytical techniques, the book underscores the social foundations of market transition and reveals how social forces not only constrain economic transformations but also make them possible. Princeton: Princeton University Press. 2008. 2.01 Znanstvena monografija 26980445 Andrej RUS. Trust and Performance: Institutional, Interpersonal and Network Trust. Andrej RUS. Trust and Performance: Institutional, Interpersonal and Network Trust. Članek se loteva obravnave treh različnih tipov zaupanja, ki imajo vpliv na ekonomsko uspešnost organizacije. V prvem delu avtor najprej pokaže, da je potrebno razlikovati med medosebnim, omrežnim in institucionalnim zaupanjem. V nadaljevanju analizira vzročne mehanizme, preko katerih vsak od navedenih tipov zaupanja vpliva na ekonomsko uspešnost. Medosebno zaupanje spodbuja kooperacijo med udeleženci ekonomskih transakcij, omrežno zaupanje omogoča koordinacijo med akterji, institucionalno zaupanje pa participacijo akterjev v menjavi. Ali bodo akterji za svoj uspeh potrebovali tesno sodelovanje, ohlapno koordinacijo ali zgolj čim večjo participacijo potencialnih partnerjev, je odvisno od narave projekta, ki se ga lotevajo. Razlikovanje med tipi zaupanja v organizaciji in pripadajočimi mehanizmi, s katerimi ti vplivajo na rezultat, pripomore ne le k boljšemu razumevanju razmerja med zaupanjem in ekonomsko uspešnostjo, temveč predstavlja tudi dobro vodilo za boljše oblikovanje razvojnih politik. he paper is concerned with the central question in the ever growing Program P5-0166 Stran 5 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 4. ANG Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID Naslov Opis SLO ANG SLO ANG literature on trust, namely, what is the effect of trust on economic performance and what are the causal mechanisms through which trust affects performance. In the first part, we consider the problem of trust and show that it is important to distinguish between three types of trust. The typology includes institutional, interpersonal and network trust. In the second part of the paper, we analyze the causal mechanisms that are in place when each type of trust affects performance. We demonstrate that each type of trust affects performance by employing a different causal mechanism. Interpersonal trust leads to increased performance by encouraging co-operation among actors. Network trust improves performance by enabling co-ordination among actors. institutional trust exerts a positive influence by facilitating the participation of actors in economic transactions. Distinctions between different types of trust and the mechanisms through which they affect performance are not only essential for understanding the relationship between trust and performance but also for formulating better policies for economic development. V Katinka Biljsma-Frankema in Rosalinde Klein Woolthuis (urednici), Trust Under Pressure. Cheltenkham: Edward Elgar. 2005. 1.16 Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Hajdeja IGLIČ in Joan Font. Social networks. Hajdeja IGLIČ in Joan Font. Social networks. 24679517 Prispevek v zborniku je rezultat skupnega dela avtorjev na mednarodnem projektu na temo aktivnega državljanstva in socialnega kapitala, ki je vključeval 12 evropskih držav in med leti 1999-2002 oblikoval mednarodno podatkovno bazo s tega področja. Omenjeni prispevek se osredotoča na analizo socialnih omrežij s poudarkom na njihovem političnem potencialu. Politični potencial omrežij avtorja opredeljujeta kot tiste značilnosti omrežij, ki vplivajo na povečano participacijo državljanov, bodisi v klasičnih organiziranih oblikah participacije (politične stranke, skupine pritiska, prostovoljne organizacije), bodisi v neformalnih političnih gibanjih in iniciativah. Med te lastnosti sodijo: velikost socialnega omrežja, moč vezi in pogostost politične komunikacije. Na podlagi primerjalne analize avtorja ugotavljata velik razkorak med omrežji severno in zahodno evropskih družb, ter omrežji južno in vzhodno evropskih druž. Prva so velika, redka in dualistična v smislu, da so sestavljena iz jedra močnih vezi, ki ga obdaja periferija šibkih vezi, ter izvor pogoste politične komunikacije in deliberacije. Druga so majhna, gosta, izolirana, stkana okoli močnih vezi. Politična komunikacija v njih je v veliki meri odvisna od socialnega konteksta druženja in je ni najti v nepolitičnih kontekstih. Avtorja zaključita, da prvi tip omrežij spodbuja politično participacijo v smislu "politike izbire", drugi tip omrežij pa v smislu "politike lojalnosti". The chapter is a result of the authors involvement in the international research project, which included 12 countries over the period from 1999-2002 and resulted in the international data base on social capital and active citizenship. The chapter by Iglič and Font presents the results of the comparative analysis of social networks with a focus on their political capacity. Political capacity comprises all those network characteristics which contribute to the citizens participation in the conventional as well as more recent, informal and structureless forms of political participation. Among the most important network aspects that have a significant impact on political participation are: network size, strength of social ties and frequency of political communication. The analysis reveals a clear distinction between the north and western European countries, on the one hand, and south and east European countries, on the other hand. Citizens in the former groups of countries have large and sparse networks, and they frequently engage in political communication with their co-members regardless of the type of social context. Very differently, citizens in the latter group of countries are embedded in small, dense and isolated network structures and they engage in political communication only when they meet in the explicitly political context. Authors conclude that different types of networks allow for the emergence of different forms of political action, which Pippa Norris termed as "politics of choice" and "politics of loyalty". Program P5-0166 Stran 6 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Objavljeno v V Jan W. van Deth, Jose Ramon Montero in Anders Westholm (uredniki), Citizenship and Involvement in European Democracies: A Comparative Analysis. London, New York: Routledge. 2007. Tipologija 1.16 Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji COBISS.SI-ID 25797213 5. Naslov SLO Boštjan ZALAR. The Experiences and Challenges for Adjudication on Refugee Law in Slovenia. ANG Boštjan ZALAR. The Experiences and Challenges for Adjudication on Refugee Law in Slovenia. Opis SLO Članek se najprej osredotoča na več institutov prava beguncev iz nacionalne zakonodaje v povezavi z nacionalno sodno prakso, pri čemer je poudarek na primerjavi nacionalne ureditve z odgovarjajočimi pravnimi viri EU in mednarodnimi standardi. Na podlagi kvalitativne analize nacionalne sodne prakse avtor podaja oceno izkušenj in učinkov relevantnih sodišč na oblikovanje prava beguncev v Sloveniji. Ugotovitve vodijo avtorja k postavitvi teze, da je glavni izziv sodne dejavnosti na področju prava beguncev, ki je primer zelo komleksne in globalne pravne discipline, ki posega na več ravni ustavnega in mednarodnega prava, v nujnosti izboljšanja institucionalne kakovosti sodstva. V tem smislu avtor postavi šest prioritet za razvijanje boljših menedžerskih kapacitet v sodstvu, kajti brez tega po njegovem mnenju ne bo mogoče upravljati povečanega pripada tovrstnih zadev v prihodnosti, ne bo mogoče zagotoviti integritete prava na tem področju, harmonizacije pravil in standardov znotraj EU ter namena po učinkoviti zaščiti beguncev na podlagi mednarodnega prava. ANG The article starts by discussing several refugee law issues from national legislation, supported by the case law. Special attention is given to the comparison of national legislation with the corresponding EU legal sources and other international standards. On the basis of qualitative assessment of national jurisprudence the author provides an evaluation of the experiences and effects of all relevant Slovenian courts in the construction of (case) law on refugees.The findings suggest that a major challenge for adjudication on refugee law, which is an example of a very complex and global legal discipline, established within the multi-level constitutionalism, is to improve the institutional quality of the judiciary. Author then selects six priorities for building the managerial capacities of the judiciary which should help them in dealing with the increasing number of important international refugee law issues, so that the integrity of the asylum law, the harmonisation of EU law and the protective character of international refugee law is guaranteed. Objavljeno v International Journal of Refugee Law, 18:118-182. 2006. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 25227357 6. Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati programske skupine5 Družbeno-ekonomsko relevantni rezultat Naslov SLO Andrej RUS ANG Andrej RUS Opis SLO Vodenje raziskovalnega centra Center za strateške in evalvacijske študije in so-vodenje podiplomskega magistrskega programa Menedžment neprofitnih organizacij, na Fakulteti za družbene vede na Univerzi v Ljubljani. Klasifikacija po šifrantu: D.07 ANG Head of the Center for policy evaluation and strategy (CESTRA), and co-coordinatior of the master programme on Management in nonprofit organizations, at the Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana. Classification of the activity: D.07 Šifra Objavljeno v Tipologija Program P5-0166 Stran 7 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 COBISS.SI-ID Naslov SLO ANG Andrej RUS Andrej RUS Opis SLO ANG Mentor mladi raziskovalki Heleni Kovačič. Kandidatka je doktorirala 15.4.2008, naslov doktorske naloge "Prenos znanja med organizacijami v javnem sektorju". Klasifikacija po šifrantu: D.09 2. Andrej RUS. Supervisor of a doctoral student Helena Kovačič. She successfully defended her dissertation on April 15, 2008. The title of the dissertation is "Transfer of knowledge between public sector organizations". Classification of the activity: D.09 Šifra Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID Naslov SLO ANG Hajdeja IGLIČ Hajdeja IGLIČ Opis SLO ANG Nacionalni koordinator za skupni evropski magistrski program Erasmus Mundus, CoDe-Primerjalni lokalni razvoj, v katerem sodelujejo štiri univerze (Univerza v Trentu, Univerza v Regensburgu, Corvinus Univerza v Budimpešti in Univerza v Ljubljani). Program poteka od 2007 dalje in je vključen med zbrane evropskih izobraževalne programe, ki jih finančno podpira EU. Klasifikacija po šifrantu: D.10 Slovenian coordinator of the joint European master programme CoDe-Comparative Local Development. The programme is run by a consortium of four universities (University of Trento, University of Regensburg, Corvinus University in Budapest and University of Ljubljana). The programme is one of the 100 joint master programmes financed by the EU under the auspicies of the Erasmus Mundus. Classification of the activity: D.10 Šifra Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID Naslov SLO ANG Nina BANDELJ Nina BANDELJ Opis SLO ANG Urednica revije European Economic Sociology Newsletter, letnik 8, tri številke. Članica uredniškega odbora European Political Economy Review (2003 dalje). Članica uredniškega odbora Družboslovnih Razprav (2007 dalje). Klasifikacija po šifrantu: C.04, C.06 Editor of the European Economic Sociology Newsletter, volume 8, issues 1-3. Member of the editorial board for European Political Economy Review (2003 -present). Member of the editorial board of Družboslovne razprave (2007 -present). Classification of the activities: C.04, C.06 Šifra Objavljeno v Program P5-0166 Stran 8 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Tipologija COBISS.SI-ID Naslov SLO Andrej RUS ANG Andrej RUS Opis SLO Vabljeno predavanje na Univerzi v Stokcholmu, Department of Sociology, v okviru International Graduate Programme, naslov predavanja Networks and Elites, 6.maj 2002. Vabljeno predavanje na Univerzi v Trentu, Department of Sociology and Social Research, naslov predavanja "Informal Sources of Corporate Governance", v okviru Institutions and Organizations Workshop, 17. marec 2002. Vabljeno predavanje na Univerzi v Regensburgu, v okviru programa skupni evropski magistrski program Co-De Primerjalni lokalni razvoj, naslov predavanja "The role of institutiona in SMEs Development", 21.september 2007. Klasifikacija po šifrantu: B.04 ANG Visiting professor at the University of Stockholm, Department of sociology, in the International Graduate Programme, title of the lecture "Networks and Elites", May 6, 2002. Visiting professor at the University of Trento, Department of Sociology and Social Research, title of the lecture "Informal Sources of Corporate Governance", March 17, 2002. Visiting professor University of Regensburg, programme Comparative Local Development, title of the lecture "The role of institutions in the SMEs development", September 9, 2007. Classification of the activities: B.04 Šifra Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID 7. Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine6 7.1. Pomen za razvoj znanosti7 SLO Predlagani raziskovalni program je tesno sledil dogajanju v svetu na več disciplinarnih področjih. 1. Področje javnega managementa je močno razvito v anglosaksonskem svetu. V Evropi je to predvsem Anglija, ki se je z najostrejšimi reformami soočila pod Teacherjevo, v času Blaira pa so reforme preusmerili iz privatizacije v modernizacijo javnega sektorja in v integracijo javnih in zasebnih subjektov v enotno izvajanje storitev. Na čelu reform so države Commonwealtha, predvsem Avstralija in Nova Zelandija, medtem ko v ZDA vsaka nova administracija prinese večji program reform javne uprave. Slednje so dobro opisane v članku Lawrenca Lynna v Družboslovnih razpravah (XIX, 42, 2003), ki ga je programska skupina gostila v Ljubljani. V zadnjih petih letih pa je javni management zaradi političnih usmeritev EU in posledične aktualnosti pridobival na pomenu tudi v kontinentalni Evropi (predvsem na Nizozemskem in Danskem). Pri sami zasnovi raziskovalnega programa smo se posvetovali s kolegi iz Univerze Erasmus v Rotterdamu, ki je v kontinentalni Evropi nesporni intelektualni in raziskovalni center na področju javnega managementa, in s katerimi vzpostavljamo tesno sodelovanje (prof. Politt) 2. Drugo področje zadeva organizacijske vede. V programski skupini nas je zanimala predvsem povezava med organizacijami in njihovimi omrežji. Še zlasti na področju medorganizacijskih omrežij, kjer se vključujemo z našo programsko skupino, je veliko objavljene literature (Administrative Science Quarterly). Tema medorganizacijskih omrežij se v zadnjem času vse bolj prepleta s področjem upravljanja, ki si ga lastijo ekonomisti zaradi odmevnosti knjig Oliverja Williamsona. Ta je utemeljil razpravo o režimih upravljanja ("governance regimes"), ki tematizira trg in hierarhijo kot dva temeljna mehanizma upravljanja. K temu sociologi dodajamo še zaupanje in omrežja, ki predstavljajo tretji mehanizem upravljanja ekonomskih transakcij. Člani skupine tesno sodelujejo s kolegi iz ZDA (R. Burt, G. Davis in M.Mizruchi), ki so osrednji avtorji na tem področju. Program P5-0166 Stran 9 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 3. Tretje področje je predstavljala politična sociologija, ki obravnava vlogo socialnih struktur in socialnega kapitala pri participaciji državljanov v procesih oblikovanja politik in vplivanju na kvaliteto njihovega delovnega in zasebnega življenja. V literaturi se je uveljavil pojem aktivnega državljanstva, ki meri na pro-aktivno (za razliko od re-aktivnega) sodelovanja državljanov. Takšno sodelovanje se lahko odvija skozi delovanje v civilno-družbenih organizacijah, skozi javne medije ali pa na čisto lokalni ravni (to je v neposrednem okolju) skozi vrsto neformalnih oblik kolektivne in individualne akcije. Aktiven državljan je nujen element v modelu novega javnega managementa. Naša skupina je doslej izpeljala raziskavo na nacionalnem vzorcu, v kateri smo ocenili socialni potencial za vključevanje slovenskih državljanov v različne oblike sodelovanja z javnimi in civilnodružbenimi subjekti. Raziskava z naslovom Citizenship, Involvement, Democracy je bila del mednarodne raziskave, v katero je bilo vključenih 12 držav in pri kateri so sodelovali vodilni avtorji s tega področja (J Van Deth, K.Newton, H.P. Kriesi). 4. Četrto področje je predstavljalo pravo. Pravo v kontekstu globalne evolucije javnega menedžmenta doživlja bistvene spremembe v samih načinih nastajanja pravil, hierarhiji in naravi pravil ter načinih razlaganja prava. Od univerzalnih, togih, prisilnih predpisov, ki nastajajo od zgoraj navzdol, reformski procesi v Eropski uniji in v razvitejših državah članicah vse bolj spodbujajo nastajanje mehkejših, pogodbenih, pravil, ki nastajajo od spodaj navzgor z vse večjo participacijo tistih, na katere se pravo nanaša; pravila so manj univerzalna, večinoma gre samo za usmerjevalne predpise, poleg tega pa se družba regulira tudi prek pretoka ekspertnih informacij. Tovrstne pravne spremembe potekajo tudi na ravni konkretnih posamičnih aktov državne uprave zaradi potrebe po bolj fleksibilnem urejanju odnosov med javnimi in zasebnimi subjekti. ANG_____________________________________________________________________________________________________________ The proposed research program had important implications for the development of science in several areas: 1. Organization Theory and Economic Sociology This research program contributed significantly to organizational and economic sociology by building on the idea of embeddedness and improving our understanding of complex organizations. It made serious contributions in the following specific areas: - social network theory by exploring causal relationship between network properties and performance; - network governance by looking at a variety of networks, their structural features and performance; - organizational learning by identifying structural factors promoting knowledge transfer and learning; - public management and management of change in public sector organizations by identifying structural factors leading to the improvements in both areas. 2. Political Sociology There was a significant contribution to a broad area of political sociology by conducting empirical studies and making advances in specific fields of: - political participation and issue based networks; - social capital theory and generators of trust and networks; - the third way and the problem of governance; - the co-production of goods and services; - knowledge society and key factors of learning and knowledge transfer. 3. Legal theory and practice The research program contributed to the legal theory and practice by tracking the decisions of Administrative court, by evaluating the level at which human and other rights are upheld in judicial reviews and by analyzing the new challenges to the constitutional division of powers and developing standards for new institutional balance. Specific contributions was made to the following areas: - constitutional law and division of powers; - administrative law; - human rights; - independence of judiciary and court management. 7.2. Pomen za razvoj Slovenije8 Program P5-0166 Stran 10 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 SLO______________________________________________________________________________________________________________ Raziskovalni rezultati predlaganega programa so biuli ali bodo neposredno uporabljivi na vseh področjih javnega sektorja, na katerih država Slovenija kot oblast ali kot izvajalka določenih storitev uresničuje javni interes samostojno ali v sodelovanju z izvajalci iz zasebnega sektorja. Ta področja so v prvi vrsti: zdravstvo, socialno varstvo, vzgoja in izobraževanje, javna uprava v ožjem pomenu besede, sodstvo, pa tudi področja kulture, materialne infrastrukture in varovanja okolja. Na vseh teh področjih namreč Slovenija po mednarodnih razvojnih pokazateljih zaostaja ravno zaradi podoptimalnega sistema upravljanja. Prenos raziskovalnih dosežkov s področja javnega menedžmenta in upravljanja organizacijskih omrežij javnega in zasebnega sektorja v prakso organiziranja, vodenja in upravljanja navedenih podsistemov v Sloveniji je nujnost, ki jo na eni strani zahtevajo novi in pravno večinoma neregulirani kriteriji za opredeljevanje poslanstva moderne države, kot so: odgovornost (accountability), odprtost (transperency), odzivnost (responsiveness), uspešnost (effectiveness), učinkovitost (efficiency), legitimnost (legitimacy), na drugi strani pa omenjeno nujnost zahteva institucionalno dejstvo vstopa Slovenije v Evropsko unijo. Zaradi slednjega bodo vsi navedeni podsistemi postali del evropske ureditve javnega sektorja in zato dvigovanje standardov javnega menedžmenta v slovenskem javnem sektorju ob poznavanju izkušenj in dobrih praks iz razvitejših držav Evropske unije ni stvar možnosti izbire, ampak institucionalna nujnost. Interdisciplinarna usposobljenost, med-sektorska vključenost članov programske skupine in dosežene raziskovalne izkušnje članov programske skupine na navedenem področju (mednarodna raziskava o državljanstvu, participaciji in demokraciji; raziskava o usposobljenosti slovenskega sodstva za vstop v Evropsko unijo; ciljo-raziskovalni projekt na temo modernizacije javnega sektorja; raziskava o kakovosti zdravstvenih storitev z vidika uporabnikov; delo v Strateškem svetu za reformo javne uprave pri Ministrstvu za notranje zadeve RS itd.) bodo zagotavljali hitro in učinkovito prenašanje raziskovalnih rezultatov med ključne akterje v navedenih podisistemih, ki bodo nosilci sprememb. Pomen pričakovane uporabe rezultatov zadeva torej višjo kakovost storitev in učinkovitost javnega sektorja, večje zaupanje ljudi v javno oblast oziroma višjo stopnjo demokratične legitimnosti oblasti ter večje pozitivne učinke vključitve Slovenije v evropske integracije. ANG Importance for Slovenia’s socio-economic and cultural development: Network governance is one of the biggest challenges of our time. We now realize that most of the problems in socio-economic development have a high level of complexity, arising not from the technical nature of problems but due to a web of interactions between multiple actors and stakeholders. Coordination of multiple actors with divergent interests into more or less coherent action frameworks without resorting to power of a central command while avoiding the chaos is a key challenge that is included in the notion of network governance. These challenges are being felt everyday in a large number of subsystems: science, education, health, justice, infrastructure, economic development and inflation to name just the issues that are high on the agenda at the time of the writing of this proposal. The complexity of problems and the networks of stakeholders, interest groups and government agencies are facts of life and they are here to stay. The question is how we respond to this challenge. We believe that inappropriate response to the problem of complex networks can seriously inhibit socioeconomic development in Slovenia. For it is not a matter of acquisition of resources but a matter of organization of resources and actors into common action frameworks. Our research program directly informed this critical challenge of socio-economic development in Slovenia. For illustrative purposes we briefly review specific areas where our research on network governance could be applied: Science and technology. Slovenia and the EU share a similar problem of knowledge transfer from academia to industry. This is a typical situation of a network that needs a new governance approach. Industry and science have always had big differences in how work is planned and organized. Attempts to force one organizational solution upon all the actors have failed miserably. This is why the EU has moved toward encouraging and financing networks within which participants from industry or academia can maintain their own autonomy and while coordinating themselves on joint outputs. It has been recognized that we know very little about the governance of such networks and the conditions under which such networks flourish. Slovenia has similar programs and difficulties in reaching stated objectives. One of the areas where network governance would be immediately applicable is technological parks that are currently being built across Slovenia. Healtcare. The second area of application could be Slovenian healthcare system. With Program P5-0166 Stran 11 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 privatization of 25% of Slovenian healthcare system there is an obvious need for better governance of the network of private and public providers of the public health service. One of the key governance challenges is service fragmentation. The key question of service integration requires new approaches due to the hybrid nature of provider network. There is an added dimension of co-production with the citizens and patients. Higher education.The third area of application addresses the current dilemmas in Slovenian higher education system. In the past 4 years Slovenian educational sector saw the entry of several private schools in the area of higher education. The key governance challenge is how to regulate privatization to prevent resource and service fragmentation. Our research on network governance would be directly applicable to the network of public and private providers. Judiciary.The key governance challenge is how to increase performance of the courts without direct interference from the executive branch. Public-private partnership. We have observed that in spite of favorable regulatory environment public private partnerships have not emerged in to any significant degree in slovenia. We believe that this is due to complexity of arrangements and uncertainty regarding risk assessment. Experience shows that it is very difficult to get a PPP project right so there needs to be a strong element of trust and cooperation. PPPs therefore can not rely only on extensive contracts and intensive monitoring but require instead flexible and mutually agreed arrangements for steering joint projects, i.e. network governance. Microeconomic behavior. Good example is inflation that is much higher in Slovenia than it is, for example, in the Netherlands. We believe that this is due to the lack of voluntary coordination among economic actors and the lack of self-restraint in opportunistic behavior. Setup of appropriate networks of stakeholders and the governance of such networks can represent a significant step toward voluntary coordination. Local development. Local economies lack resources so they depend on the voluntary coordination of resources. Network governance provides actors with the framework that encourages cooperation and informal regulation. All these examples point to the high applicability of network governance approach and a strong demand for its use in the steering of complex systems. This not only leads to improvements in resource allocation and management of hybrid networks but also to increased competitiveness of the economy as a whole. We also need to emphasize a potential contribution to the current graduate program of Management of Non-Profit organizations where ideas are developed, tested and disseminated among the select group of candidates. 8. Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov9 Vrsta izobraževanja Število mentorstev Od tega mladih raziskovalcev - magisteriji 49 - doktorati 1 1 - specializacije Skupaj: 50 1 9. Zaposlitev vzgojenih kadrov po usposabljanju Organizacija zaposlitve Število doktorjev Število magistrov Število specializantov - univerze in javni raziskovalni zavodi - gospodarstvo - javna uprava Program P5-0166 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 - drugo Skupaj: 0 0 0 10. Opravljeno uredniško delo, delo na informacijskih bazah, zbirkah in korpusih v obdobju10 Ime oz. naslov publikacije, podatkovne informacijske baze, korpusa, zbirke z virom (ID, spletna stran) Število * 1. Boštjan ZALAR (urednik). Five Challenges for European Courts: The Experiences of Germana and Slovenian Courts (Pet izzivov za evropska sodišča: Izkušnje nemških in slovenskih sodišč) Slovensko sodniško društvo in Vrhovno sodišče RS, 2004. 20 (v angleškem in slovenskem jeziku). 2. Hajdeja IGLIČ (vodja projekta). Oblikovanje podatkovne baze CID-Citizenship, involvement, democracy, za Slovenijo, na podlagi terenskega zbiranja podatkov na reprezentativnem vzorcu slovenske populacije. Podatkovna baza je bila združena s podatkovnimi bazami enajstih evropskih držav in se hrani v Zentral Archive v Kolnu. Slovenija vključena v bazo 12 držav, v Sloveniji 999 enot oziroma anketirancev, anketiranje izvedeno jeseni 2002. 3. Boštjan ZALAR (gostujoči urednik). Revija Dignitas, tematska številka na temo azila in migracij. Izid predvidoma junija 2008. 4. Nina BANDELJ (urednica). Revija European Economic Sociology Newsletter. Letnik 8, tri številke. 5. Nina BANDELJ (gostujoča urednica). Zbirka Research of Sociology of Work, naslov tematskega zbornika Economic Sociology of Work. Esmerald Publishing. Izid predvidoma marca 2009. 6. 7. 8. 9. 10. *Število urejenih prispevkov (člankov) /število sodelavcev na zbirki oz. bazi /povečanje obsega oz. število vnosov v zbirko oz. bazo v obdobju 11. Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca Sodelovanje v programski skupini Število - raziskovalci-razvijalci iz podjetij - uveljavljeni raziskovalci iz tujine - podoktorandi iz tujine - študenti, doktorandi iz tujine Skupaj: 0 12. Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obravnavanem obdobju11 1. European Science Foundation Network na temo CID - Citizenship, Involvement, Democracy. Vključeval je raziskovalce iz 12 držav, deloval v letih 1999-2003. http://www.mzes.uni-mannheim.de/projekte/cid/ Program P5-0166 Stran 13 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 2. Network of Excellence EQUALSOC - Economic Change, Quality of Life and Social Cohesion (2006 - 2009), sodelujemo kot zunanji eksperti v raziskovalni skupini TRALEG- Trust and Legitimacy, v delovni skupini Negativni vidiki socialnega kapitala. http://www.equalsoc.org/ 3. Network of Excellence CONNEX - Connecting Excellence on European Governance (junij 2004 - junij 2008), sodelujemo kot zunanji eksperti v raziskovalni skupini Social capital as Catalysts of Civic Engagement and Quality of Governance, v delovni skupini Democratic Contribution of Civil Society. http://www.connex-network.org/ 4. CIRIEC - International Centre of Research and Information on Public, Social and Cooperative Economy, raziskovalna skupina Regimes of Governance and General Interest in the Field of Health Care and Social Care." http://www2.ulg.ac.be/ciriec/ 5. Joint European master programme CoDe- Comparative Local Development. V skupnem magistrskem programu sodelujejo štiri partnerske univerze (koordinatorica: Univerza v Trentu, partnerske univerze: Univerza v Ljubljani, Univerza v Regensburgu in Corvinus univerza iz Budimpešte). Koordinacija programa na slovenski strani je v rokah članov naše programske skupine. http://www.mastercode.unitn.it/ 6. Mednarodni projekt financiran s strani Evropske komisije, program Vseživljenjsko učenje, z naslovom "Higher education as a generator of strategic competences". Dvoletni projekt poteka pod koordinatorstvom Univerze v Ljubljani, Fakultete za družbene vede in vključuje sodelovanje 6. partnerskih institucij iz 5 držav: Krakow University of Technology, Poljska; TARKI Social Research Institute, Madžarska; Hacettepe University, Turkey; Maastricht University, Nizozemska; Vytautas Magnus University, Litva in Univerza v Ljubljani, Slovenija. 7. INSOC - International Network on Social Capital and Performance, sodelovali smo pri izdelavi mednarodnega raziskovalnega projekta na temo Social Capital and Performance of Doctoral Students, vključene 4 države (2000-2004). 8. FINT - First International Network on Trust, sodelovali pri izdelavi zbornika Trust Under Pressure (Edward Elgar, 2005) in tematske številke International Sociology (Trust and Control, 2005). 9. Mednarodno sodelovanje 17 držav v okviru Denki Rengo - Phase III (2002-2004). 10. Bilateralno sodelovanje Andrej Rus in Chris Edling, University of Stockholm, Department of Sociology, Sweden, priprava skupnega projekta na temo "Networks of Local, Economic and Political Elites". 11. Bilateralno sodelovanje Nina Bandelj in Bogdan Radu, University Babes-Bolyai, Romania, na temo "Institutionalization of Democracy in Postcommunist Europe". 12. Bilateralno sodelovanje Nina Bandelj in Ulrike Shuerkens, Ecole des Hautes Etudes en Science Sociales, France, na temo "Social Trensformations and Sociology of Development". 13. Vključenost v projekte za uporabnike, ki potekajo izven financiranja ARRS12 V5-0618 Strateške priložnosti za nadaljevanje institucionalne reforme javne uprave: Oblike in načini Program P5-0166 Stran 14 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 organiziranja sodelovanja med javnim in zasebnim sektorjem (1.10.2002 - 30.9.2004), M5-0174 Zaščita varnostnih interesov RS v luči globalizacije (1.6.2006 - 30.11.2007). M5-0058 Človeški dejavnik v vojaškem sistemu (1.8.2004 - 31.8.2006). M4-0229 Javno-zasebno partnerstvo na področju zaščite kritične infrastrukture: Analiza najboljših praks in rešitev (1.8.2007 - 30.1.2009). Svetovanje pri pripravi in izvedbi anketiranja za nalogo "Evalvacija programov za otroke, mladostnike in družino" (maj 2004). Naročnik: Inštitut RS za socialno varstvo. Priprava poročila za študijo "EuroGiovani 2006, modelli di politiche giovanili in Europa" (december 2006 - januar 2007). Naročnik: Instituto IARD Franco Brambilla, Italy. Svetovalno delo na temo "Sodni zaostanki in analiza sodnih procesov" (2004). Naročnik: Okrožno odišče v Ljubljani. Priprava in izvedba mednarodne raziskave na temo "Prisotnost okoljskih vrednot v izobraževalnem procesu na primarni ravni" (december 2005 do marec 2006). Naročnik: Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani, raziskovalni projekt INTERREG III B CADRES - R.A.V.E. Space. 14. Dolgoročna sodelovanja z uporabniki, sodelovanje v povezavah gospodarskih in drugih organizacij (grozdi, mreže, platforme), sodelovanje članov programske skupine v pomembnih gospodarskih in državnih telesih (upravni odbori, svetovalna telesa, fundacije, itd.)________________________________________________________________________________________ 1. Andrej RUS. Član Državnega sveta RS, mandatno obdobje 2007 - 2012 in svetnik v Mestnem svetu Ljubljane, mandatno obdobje 2007 - 2011. 15. Skrb za povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06)13 Naslov Andrej RUS. Umik pravne države iz gospodarstva. Opis 1.04 Članek je opozoril na potrebo po uveljavljanju fiduciarne odgovornosti menedžerjev v slovenskih podjetjih in s tem splošnega dviga kakovosti korporativnega upravljanja. Objavljeno v Dnevnikov objektiv, 7.junij 2008, str. 13. COBISS.SI-ID 27353693 16. Skrb za popularizacijo znanstvenega področja (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12)14 Naslov Andrej RUS. 100 najbogatejših. Opis 3.11. Razprava ob lestvici 100 najbogatejših v Sloveniji v letu 1007. Objavljeno v Oddaja Trenja, POP TV, 3.april 2008. COBISS.SI-ID 2733526 17. Vpetost vsebine programa v dodiplomske in podiplomske študijske programe na univerzah in samostojnih visokošolskih organizacijah v letih 2004 – 2008 Program P5-0166 Stran 15 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 1. Naslov predmeta Uvod v sociologijo Vrsta študijskega programa dodiplomski Naziv univerze/ fakultete UL, Fakulteta za družbene vede 2. Naslov predmeta Socialni kapital Vrsta študijskega programa dodiplomski Naziv univerze/ fakultete UL, Fakulteta za družbene vede 3. Naslov predmeta Krizni menedžment Vrsta študijskega programa dodiplomski Naziv univerze/ fakultete UL, Fakulteta za družbene vede 4. Naslov predmeta Upravljanje gospodarskih družb Vrsta študijskega programa dodiplomski Naziv univerze/ fakultete UL, Fakulteta za družbene vede 5. Naslov predmeta Sociološki vidiki menedžmenta Sociološki vidiki upravljanja Vrsta študijskega programa podiplomski-magistrski podiplomski-magistrski Naziv univerze/ fakultete UL, Fakulteta za družbene vede, program Menedžment v neprofitnih organizacijah UL, Fakulteta za družbene vede, program Kadrovski menedžment 6. Naslov predmeta Teorija in praksa socialne države Vrsta študijskega programa podiplomski-magistrski Naziv univerze/ fakultete Fakulteta za podiplomske državne in evropske študije Naslov predmeta Postcommunist societies Research design Economic Sociology Seminar on Class Introduction to Sociology Money, Work,Social Life podiplomski- doktorski Program P5-0166 Stran 16 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 7. Vrsta študijskega programa dodiplomski Naziv univerze/ fakultete University of California, Irvine University of California, Irvine 18. Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja: Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visoko-šolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja r r r a G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja r r r (S G.01.03. Drugo: r r r r G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu (S r r r G.02.02. Širitev obstoječih trgov a r r r G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje (S r r r G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije a r r r G.02.05. Razširitev področja dejavnosti a r r r G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost r r r (S G.02.07. Večji delež izvoza (S r r r G.02.08. Povečanje dobička a r r r G.02.09. Nova delovna mesta (S r r r G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih a r r r G.02.11. Nov investicijski zagon a r r r G.02.12. Drugo: r r r r G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti a r r r G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti a r r r G.03.03. Uvajanje novih tehnologij a r r r G.03.04. Drugo: r r r r G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja r r r a G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja r r r C Izboljša nje delovanja administracije Program P5-0166 Stran 17 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 G.04.03. in javn e uprave ( ( i <¦ G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti r r r <5 G.04.05. Razvoj civilne družbe r r r (S G.04.06. Drugo: r r r r G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete <• r r r G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj r r (7 r G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura <• r r r G.07.02. Prometna infrastruktura <• r r r G.07.03. Energetska infrastruktura <• r r r G.07.04. Drugo: r r r r G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva <• r r r G.09. Drugo: r r r r Komentar^ C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja, za objavo 5., 6. in 7. točke na spletni strani http://sicris.izum.si/ ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki Podpisi: vodja raziskovalnega programa zastopniki oz. pooblaščene osebe raziskovalnih organizacij in/ali koncesionarjev Andrej Rus in/ali Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede Program P5-0166 Stran 18 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 10.4.2009 Kraj in datum: Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/1000 1 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja ter rezultate in učinke raziskovalnega programa. Največ 21.000 znakov vključno s presledki (približno tri in pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 2 Največ 3000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Samo v primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 Navedite največ pet najpomembnejših znanstvenih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, navedite, kje je objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. PRIMER (v slovenskem jeziku): Naslov: Regulacija delovanja beta-2 integrinskih receptorjev s katepsinom X; Opis: Cisteinske proteaze imajo pomembno vlogo pri nastanku in napredovanju raka. Zadnje študije kažejo njihovo povezanost s procesi celičnega signaliziranja in imunskega odziva. V tem znanstvenem članku smo prvi dokazali… (največ 600 znakov vključno s presledki) Objavljeno v: OBERMAJER, N., PREMZL, A., ZAVAŠNIK-BERGANT, T., TURK, B., KOS, J.. Carboxypeptidase cathepsin X mediates ß2 - integrin dependent adhesion of differentiated U-937 cells. Exp. Cell Res., 2006, 312, 2515-2527, JCR IF (2005): 4.148 Tipopologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID: 1920113 Nazaj 5 Navedite največ pet najpomembnejših družbeno-ekonomsko relevantnih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, izberite ustrezen rezultat, ki je v Šifrantu raziskovalnih rezultatov in učinkov (Glej: http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/sif-razisk-rezult.asp), navedite, kje je rezultat objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. Nazaj 6 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si Nazaj 7 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 8 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 9 Za raziskovalce, ki niso habilitirani, so pa bili mentorji mladim raziskovalcem, se vpiše ustrezen podatek samo v stolpec MR Nazaj 10 Vpisuje se uredništvo revije, monografije ali zbornika v skladu s Pravilnikom o kazalcih in merilih znanstvene in strokovne uspešnosti (Uradni list RS, št. 39/2006,106/2006 in 39/2007), kar sodi tako kot mentorstvo pod sekundarno avtorstvo, in delo (na zlasti nacionalno pomembnim korpusu ali zbirki) v skladu z 3. in 9. členom istega pravilnika. Največ 1000 znakov (ime) oziroma 150 znakov (število) vključno s presledki. Nazaj 11 Navedite oziroma naštejte konkretne projekte. Največ 12.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 12 Navedite konkretne projekte, kot na primer: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine ipd. in ne sodijo v okvir financiranja pogodb ARRS. Največ 9.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 13 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine strokovnega prispevka v slovenskem jeziku, ki se nanaša na povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov Program P5-0166 Stran 19 od 20 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 vključno s presledki) ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 14 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine, povezano s popularizacijo znanosti (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki), ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 15 Komentar se nanaša na 18. točko in ni obvezen. Največ 3.000 znakov vključno s presledki. Nazaj Obrazec: ARRS-ZV-RPROG-ZP/2008 v1.00a Program P5-0166 Stran 20 od 20