POGOVOR S TATJANO KLEPAC O OBČINSKI SINDIKALNI POLITIČNI ŠOLI Koristni napotki za prihodnje delo Da bi bili sindikalni aktivisti kos vse večjemu številu zahtevnih nalog in da bi jih tudi čimbolje opravljali, je naš občinski sindikalni svet že lani prvič zaupai delavski univerzi Boris Kidrič organizacijo občinske sindikalne politicne šole. Od takrat pa do zdaj so to šolo obi-skovale že štiri skupine slušateljev — delavcev, ki v naših delovnih or-ganizacijah opravljajo odgovorne sindikalne funkcije. Med triindvajsetimi udeleženci, ki so v prvih novembrskih dneh končali to Solo, je bila tudi Tatjana Klepac, ki je zaposlena na občinskem odboru zveze združenj borcev NOV naše občine kot diplomirana zgodovinarka, sicer pa je tajnica osnovne organizadje zveze sindikatov družbenopolitičnih organizadj in društev občine Ljubljana Moste-Polje. Povprašali smo jo o vtisih. »To, kar smo slišali v šoli, bo prav gotovo vsakemu prišlo prav pri nje-govem delu,« je povedala Tatjana Klepac. » Vendar pa se mi zdi, da ob-sega program šole nekoliko preveč teorije, — po mojem mnenju bi moral biti poudarek bolj na praksi. Je pa seveda teprija podlaga, na kateri lahko gradiš naprej. Zato najbrž pride prav tistim, ki nimajo pre-dhodnega znanja ali pa so že pozabili to, karsose naučili všoli. Nasploh pa se mi zdi, da je program zelo obse-žen. Na katerih temah je bil poudarek v šoli? Predavatelji so nas seznanili z zgo-dovino delavskega gibanja, razvojem in graditvijo samoupravnega združe-nega dela, vlogo in nalogami sindi-kata glede dohodkovnih odnosov, poslušali pa smo tudi, kaj je vsebina delovanja zveze sindikatov in kakšne oblike in metode dela uporabljamo pri tem. Vam bo to, kar ste slišali v pomoč pri vašem nadaljnjem delu? Politična ekonomija in sociologija sta bili zame le obnavljanje znanja, podrobnejše pa sem zdaj spoznala zakon o združenem delu. Za osveži-tev tistega, kar si nekoč že znal, je vsekakor dobro nekatere stvari po-novno slišati. Naša osnovna organi-zacija je majhna in ne srečujemo se tako pogosto s problemi zdravstva, varstva pri delu, izobraževanja, reše-vanja stanovanjskih vprašanj ipd. kot v večjih delovnih organizacijah. Nimamo tudi samoupravne delavske kontrole. Zato so prav gotovo udele-žence iz delovnih organizacij bolj za-nimala ta vprašanja in odgovori nanje. Kako pa je potekalo delo v šoli? Najprej je bilo predavanje, nato pa smo delali v skupinah, ki so štele pet do osem članov. Vsaka skupina je dobila vprašanja, na katerega je mo-rala odgovoriti, drugi pa so odgovor natoše lahkodopolnili. Nato je sledi! pogovor, ki je bil pravza"prav najza-nimivejši del seminarja. Tedaj sošele prišli na dan pravi problemi. Z delom osnovne organizacije sindikata v praksi smo se imeli priložnost sezna-niti le v Papirnici Vevče, vendar se žal tega nisem mogla udeležiti. Bili smo pa tudi na enodnevnepi izletu v Cerknem, ogledali smo si oolnišnico Franja in muzej v Idriji. Šolo ste imeli dvakrat na teden po-poldne, pa tudi v soboto dopoldne. Verjetno ste bili popoldne na preda-vanjih, ko je bilo za vami že osem ur dela y službi, utrujeni. So se morali zato predavatelji bolj prizadevati, da so zbudili vaše zanimanje? Predavanja so bila zelo dobro pri-pravljena. Predavatelji so se res po-trudili, da je bilo to, kar so povedali, zanimivo za vse nas. Pritegniti so nas znali tudi z opisi konkretnih prime-rov. Udeleženci te šole smo si bili namreč zelo različni po izobrazbi in starosti. D. J.