PRI SAMOTNI MIZI KRAJ PLESIŠČA Matej Bor SPET JE VEČER Spet je večer. Ostanki dneva so pospravljeni na dnu srca, le nekaj jih plava v vinu. In ko odveka So ta večer, bo noč, zvrhana črnih sanj. za njo pa dan. bel dan brez sanj, brez belih sanj. BIL SEM BEDAK Bil sem bedak — kamor sem šel, sem nosil srce s seboj, a vi, ki ste bolj zviti, ste ga doma pustili. Res, slab posel srce razdati in zanj ne dobiti ničesar — razen bedne ugotovitve, da utonil v dušah si, čeprav so plitve. CHANSON Položi mi glavo sem na prsi in ne reci ničesar več, bodiva kakor nad vodo trsi, ko veter utihne. Nič več, nič več —¦ ne gibov ne besed ne želja, kot kamna, ki sta na dno potonila in celo večnost ne bosta čutila ničesar več — prebivalca dna. 423 VSE JE LUČ Vse je luč, da, še tema ni nič drugega ko luč: treba je le ključ dobiti, da jo odpreš in kot midva stopiš vanjo, in v plačilo ti odpre zakladnico, kakršne nam dan ne da: vse kar se je pogreznilo kdaj na dno, je tam zbrano', osijano z nje lučjo. IZ SLEDNJE MINUTE Iz slednje minute raste minuta in iz minute minuta spet in vsaka je v čevlje prejšnje obuta in z drobno nožico podira svet. In naša srca, neutrudne zidarje, * ki grade na temeljili teh minut, in naše sanje, te otožne cesarje, edine, ki vladajo svet brez knut. In končno še nas z vsem>kar nam je dano, in ker nam je. dano manj ko manj, nimajo težkega dela — vse je končano, še preden nam zrušijo zadnji dam. ROMANTIČNA NAPITNICA Te oči, ta usta, ti lasje, ta brada, ki jo briješ dan na dan, vse to bo odpalo — spodaj pod tem videzom je tujec pokopan, ki se zbudi, kadar boš ti zaspal. Poznaš njegov obraz? 424 Tak je, kot so obrazi vseh lobanj. Temni in posmehljivi. In zalo. dokler smo živi, ne glejmo se v zrcalo — m islinio, da smo neizpremenljivi, mislimo, da z nas ne bo nikoli odpalo to meso, bodimo posmehljivi do mrtvecev kot s o oni do nas — dokler je čas, in časa je le imalo malo in ga bo vsak dan vse manj vse manj. NEKJE NA OVINKU Nekje na ovinku, ki za njim nas čaka starost, seiri se ustavil in sem čul tek znano pesem. V davnih dneh sva pela jo z mamo v kuhinji; in ko sem gledal v nje lice, lepše kot sem jih poslej kdaj srečal po samotah svojih sanj in na cestah, kjer srca krademo, sem videl solzo v nje očeh, zakaj ta pesem, ki sva v kuhinji jo pela, ko nam je inesila begunski kruh, je govorila o* ajdi, šelesteči po sončnih rebrih, vresju in lažeh tam daleč daleč stran — od nje in nas, v deželi, ki je vsa nedosegljiva, čeprav je blizu ... In šele sedaj na ovinku, ki za njim starost nas čaka, vem, ta dežela je bila mladost. 425