Književnost in umetnost. Navodilo k Črnivčevi Računici je ravnokar izslo. Dobiva se v trgovini g. J. Bahovca in pri Slovenski šolski ; Matici po 1*20 K. ,,Dnevnik" je izdal in založil trgovec s šolskimi potrebščinarni, g. J. Bahovec. nDnevnik" ima 100 listov in velja samo 1*20 K, po pošti 20 h več. Svetopisemsko slike Starega in Novega zakona. Po izvirnih slikah Ernesta Pesslerja na Dunaju. Izdane po naročilu c. kr ministrstva za bogočastje in nauk in z odobrenjem knezonadškofijskega konzistorija na Duuaju. 32 slik v umetno dovršeenem barvotisku. Cena: na belera kartonu napete, v mapi ali na močnem kartonu napete s pri- pravo za obešanje 2 4 K. — Vsebina: 1. Prvi greh. — Izgnanje iz raja. — 3. Vesoljni potop. — 4. Konec Sodome in Gomore. — 5. Izakovo darovanje. — 6. Rebeka pri vodnjaku. — 7. Jožef prodan. — 8. Jožef se da spoznati svojim bratom. — 9. Jobova potrpežljivost. —• 10. Mojzesa najdejo ležeeega v jerbasu. — 11. Faraonov pogin. — 12. Mojzes sproži vodo iz skale. — 13. Mojzes prejema tabli z božjimi zapovedimi. — 14. Savel in David. — 15. Salomonova sodba. — 16. David in Gcljat. — 17. Tobijevo ozdravljenje. — 18. Danijel v lcvnjaku. — 19. Marijino oznanenje. — 20. Kristusovo rojstvo. — 21. Dvanajstletni Jezus v tempeljnu. — 22. Satan skuša Kristusa. — 23. Jezns kot učenik pridiga na gori. — 24. Jezus vzbnja mrtve. — 25. Kristus miri vihar na morju. — 26. Jezus na Oljski gori. — 27. Kristus pred Pilatom. — 28. Kristus na križu. — 29. Kristus v grob položen. — 30. Kristusovo vstajenjc. — 31. Jezus z učencema v Emavsn. — 32. Kristusov vnebobod. Po našem mncnjn bi ne smela nobena šola biti brcz svctopisemskih slik; saj je docela nemogoče, da bi se brez teh slik poučeval veronauk uazorno. Skušnja nas nči, da se po vecini naših šol otrokom veronauk preveč mehanično in s silo utepa v glavo. Namesto, da bi veroučitelj na podstavi svetopisemke slike razlagal otrokom veronauk, pa pusti 3—6 ali še več strani uSencem mehanično prebrati in to se morajo do prihodnje ure naučiti na pamet. Ni nam treba povdarjati, da se s tako nmetodo" učencem ne vzbuja ljubezen do predmeta, doseže se s takim postopanjem baš nasprotno namen: otroci se vsled tega vcronauka že od daleč boje,ker morajo ves svoj domači prosti čas zabiti z mehaničnim učenjem reronauka. Znan nam je bil veroučitelj, ki pri veronauku ni rabil nikdar knjige. V razred je prinesel svetopisemsko podobo in na podstavi te slike je razlagal otrokom veronauk tako mično, da so otroei komaj čakali prihodnje ure. In kako gladko, kako razumno so vam potem otroci odgovarjali na vsako vprašanje. In vse to so se naučili v Soli; tako bi raorali postopati po našem ranenju vsi veroučitelji. V ta namen je pa treba v prvi vrsti, da imajo verou.iteljj na razpolago svetopiseraske slike. Zato zgoraj omenjene slike vsera šolskim vodstvom in krajnim šolskim svetom kar najtopleje priporoČamo. Brez njih se lnučijo veroučitelji in trpinčijo učenci, brez nSvetopisemskih slik" je uspešen pouk v veronauku nemogoč. Katalog des k. k. SchulbUcher-Verlages in Wien. I. Teil. Lehrtexte und Lehrmittel — je izšel v novi izdaji.