Fnžtnlnn rigf.a^B ¦ XV. lejtnik. 1937. februdr 20. 3. mimera. ¦• v MSseine verske novine. Vu Im6nl prčkmurske evang. Sinjorfje redftet I vddavnlk z msAR JJiNOS, Murska Sobota. Rokoplsi se ntorajo v Pueonce poSflati. Ček računa št. 13,586; imč ,,Duševni Hst" Puconci. Cejna na cejlo leto 20 Oin.s v zvdnstvo 30 din., v Ameriko 1 Doi., edne numere 2 dln. Izhaja edndk na mesec. Naprejplačilo gorivieme vsakl ev. duhovnlk i vučitel. POST. fdn. 12 24-28. Trnjava, ruklasta pot kalvarije, tužen, v svojoj groznosti do nčbe segajoči križ, Božega Sina" nedužno trplenje i smrt; od toga nam guči v postnom vremeni sv. Pismo. Ali skoz kmični oblakov postne žalosti Bože milosti svekli tr&ki svetijo na našo diišo. Tužen krfž je zibeo našega novoga žitka. Te križ i Jezuša smrt samo tisti prezazmi, ki s svojimi duševnimi očami vidi tisti dragi kinč, šteroga je Jezuš obar-vao s svojim trplenjom i smrtjov. Te kinč je dika Boža. Prek greha, smrti i peklaje Jezuš na zmago pripelo diko Božo v žitki človečem. Jezuš Kristuš je Ime Bože odičo v svojem živlenji i v živlenji ti povrnjeni duš. Božo diko gldsi bar cela natura; to šumeče morje i rosa na travi, nčbo-zeraio gibajoča grmlenca rdvno tak, kak pa tiho pokanje sprotolešnjega, odperajočega se popovja, ali najpopolneše glasi itak to diko Božo Jezuša živjenje. Prek trplenja, grozne smrti do konca voren ostane k svojemi Oči nebeskomi, od koga ga nikša mantra i sktišavanje šatana nemore odtrg-noti. Či vglih Njemi je telo slabo v toj velikoj borbi, ar etak moli: ,,Zdaj se je zburkala diiša moja, Oča zdrži me z vore ete"; ali duša Njemi je vedno pripravlena, ar za tem včasi etak moli: ,,Ali za togo volo sem prišo vu to voro." Pokazo nam je, da tudi v najvekšoj mantri, nevoli, v najvčkšem skušavanji vorni lehko ostanemo k Bogi, či natn je diiša vedno pripravlena. Tu se ne računa nikaj slabost, ali krep-kost tela, nego samo moč duše, vorvanja. Jezuš je z tov vOrnostjov odičo Ime Bože i zato je pa Gospodin Bog navoke odfčo i Njega i dao Njemi je mesto na desnici svojoj. Či mi ščemo ednok tao vzčti v toj diki, kak oročnicke Gospodnovi, kak na-voke odkupleni i zveličani, te mi moremo naslediivati Jezuša tlidi po poti trplenja, kalvarije. Samo tdkši naslednik je pravi sluga Juzušov, ki etak veii: „ ... i gde sem Jas, tam bode moj sluga; i či što meni sliiži, pošttivo ga bode Oča." Ali je ne veliko veselje čtiti to onim, ki Jezuši Ali ta siužba ne stoji 4 z toga samo, da mi v cerkev prfdemo, tam edno moli-tev zmolimo, predgo posliišamo -i da se v postnom vremeni svetskoga veseljd haba-mo(kise!) Kristuša služiti je odtogavno-go več! Kristuša sliižiti telko zadene, kak pa naše mišlenje, naše,čiitenje, volo, naše celo živlenje poleg Kristušovoga evange-liuma ravnati. Znati moremo, ka naše celo živlenje na sliižbo dike Bože moremo postaviti. Mi smo ne sami svoji, mi ne zapovedava-mo sami s sebov, nego mamo obri sebe ednoga nebeskoga krala, koga mi poslii-šati, bogati moremo. Nemremo Jezuša naslediivati, Bože dike delavci bidti, či smo zvišeni. Nemre-mo Jezuša sliižiti i ž Njim vkuper prebi-vati, Či našo staro, grehšno naturo ne Stra"n 26. DOSEVNI LIST februdr 20. spremenimo, či samo svojo diko iščemo, ne pa Božo. Prek žalosti postnoga vremena, kak svekla zorjanska zvezda, sveti dika Boža. Kristuš je ne zgiibo žitka boj, nego je navoke zmago. Njegova za nas prelijana nedužna krv na čisto zaperč milicn i mi-lion grehšni diiš, bele postanejo, kak sneg i na nje je z zlatimi literami napisana dika Boža. Jezuš se vedno moli za povrnenje grehšni diiš: ,,Oča, odiči Tvoje Ime." I Gospodin Bog, kak nigda, i zdaj Njemi odgovarja: „... Odičo sem i paii odičim." Ki so nigda čiili te nebeski glas, te edni so tak pravli, ka je 16 grmlanca bila; te driigi pa, ka angelski glas. V tom postnom vremeni se habaj od vsakoga greha, ^drži duševen post, začni novo živlenje. Či na križ prebiješ svoje staro, grehšno živlenje, z Jezusom staneš na novo živlenje, kak nosilec dike Bože i te Božo Reč ne boš čuo, kak grozno sod-bo glasččo grmlenco, nego kak miloščo, zveličanje nazveščavajoči angelski glas. Jeli jo tak čuješ?! /UVENTUS. Vsaka evangeličanska familija naj čte i podpera Diiševni List! Španiolski orsdg. (Nadaljavanje) Španjolska narodna znamenitost je tfidi bikovoboja/anje. I ka je toga nečlovečega, div-jega, krvnoga, indainjega nžrodnoga razveselja*-vanja tudi vu velikoj meri rirrska c^rkev kriva, nam ta naslediivajoča svedočijo. Pri veliki cčr-kevni osvetnostaj so tudi viigd&r držali bikova boiu.anja. Vu Granadi je Kensit tajnik vido i ovekivečo eden s'a"ri plakat (razglas), na šterom je r. kath. cerkev gišsila z etim napiskom eden veliki cerkevni osvetek: (Šlovenski) BTa nšjsve-teiega oltšrnoga svestva prccessia. Kralevska stvari razstava — bikovo vojuvanje"! Oltarsko svestvo — itvdri razstava i — bikovo vojuvanje, edno poleg toga ovoga! Vu cirkusaj, gde mšjo šego bikovvojtivanje držati, tudi kapela jeste, gde se je pred bojuvanjcm torreador (bojuvnik) z obhajilom dao obravnati (spovedao) i seb^ vu Mšrije obrambo, podporo poračao. Najbole zanimivo je pa to, ka Rickabjr Jožef ježujta baržt, vu svoji od moržla navuka pisan! i vddšni knigaj od 248-250 stranaj liki opravičati i trdili namejni i ščč bikova vojiivanja mor&lnost. Od iteroga etak piie: MDa je stvar ne osoba, nego dugov&nje, proti njemi človek nikše dužnosti nema. Greha niti senca nesčde na bikov šport, a"r je tfi stvšri bolezen ne cil, nego nedovedno pripetj^ sporta." Privo ježujto-vo modriivanjel Slavička stnrt. PJsala : Roy Kristina. — Poslov. Flisar Janoš. Na trsja ^alovjl se je zibao, Itišen je bio, mlddi i prijčten. S?ekle oči so njerni ostro g\€ dale vu lepi sprotolešnji svet. Vse ga je veselilo; on sam je liidi vsčm na razveseljšvanje stvorjeni. Slaviček so ga imenfivali. V-preminočcm leti |e nieo štiri brate ; vsi so pesniarje grštali i odleteli so po sveti, da spunjavajo svoje po-zvžnje : dičijo Gospodna i veself^ spmvlajo lOdem. či bi štoj li tak povrino pogledno toga ma" -loga slavička, nebi vervao z kak imenite familie se je zlegao i tak 3epo je popevao, ka gt je nikši spevec ne mogao prehititi. Obleko je prosto, pepelndte dlake meo, brezi vse precimbe. Zato ga je vsa"d rad mto, samo škodiive mšle stvaričice i črvlčke ne. Pod trstjem je bliič^či, plilve vode potočec tekao. Slavicek je doli k njemi zleto i začala sta si čvrčkati. — Prosira te; dršgi potočcc, či mi dopfls-tiš z t?oje vode piti ? — Oh, srdca, samo se li napij, ka boš leže lepo popevao. Ti niti nevei, kak rad te posluhšam v-noči; nemrem nači. Bžr bi cžlo letc sprotoletje bilo, teda ti nebi trbelo inam odhajati. — Jas bi pa nebi raogao biti brezi tčbe, moj potočec. Oobra podpora sva eden toga ovoga. — Bog te naj sprevšja i čuva, dragi moj ftiček — erče potočec — ka spošleš svojim Držčekom, ka njira naj povem, či bom je vido? — Daj njim prek moj srdčen pozdršv, 11 naj verno popevajo nadale, mogoče navčimo ladi dičiti Bogž Hvžla bojdi BOgi, vsigdžr mi dobro februar 20. DUSEVNI LIST Strdn 27. Pri vse te je pa Špinie ta nžjžalostneša znamenitost, ali bole grehinost inkvizcla bila. človek se strsne i vu dfihi zburka, či )i to reč čfije. Jnkvlzicia je bio tak zvžni .jeretnikov" wkrlvoi?ercov" prciskave, mantranja, terrorizma silni sodni stolec, šteri se je i krvni stolec zvao, proti iteromi je appelacie, protitožbe ne bilo. TL sod je zaprva pod pušpekov oblastjo? od pravlao svoje sramotno pozvanje, ali sledi ga je papa na zdsebni, na dominikanušov rčd zavtipao. Grozna dela, v nčbo kričeča grehota so se go-dlla pri takši preiskavaj, potvarjanjaj i sodbaj. Z-roantranja dugovanj ii samo ta edna prinese mo napre, itero je liidi Španie špecialitet, tak» zvana: wŠpa"niečizma*. — T6 je z dva šrajfa stoječa stiskavanja naprava bila, v štero so notri djali toga toženoga, potvarjenoga nogo i namali so ga tcčas itiskavali, dokeč je siromaček od velke bolezni ne to vadluvao, ka so šteli. (Na Vogrskom je v 1687- raom v Epcrješi Caraffa, t^ v-človečo podobo skriti hudi dfih, casarski ge-neral postavo gori ,krvni stolec", gda je Kaše varaia ritara noge teSas dao stiskavati, ka je te mantršni od bolezni odnoro i potora njemi je glavd dao dolivsečti.) Kensit glavni tajnik je goripoiskao i pri raagnesiuma posveti doli zio-tograferivao edno takio brez obloka, kmično, podzemld7 bodučo mantranja kamro, štera vu Ffgueras varaši pod cdnov c^rkvov jeste. Vu stenaj se i dnesdčn viditi dajo napravlene one kamre, vu šlere so te nesrečnc, na po mrtve, zmantrdne aldove žive dali tak notri zozidati, ka so na steni edno malo Ifiknjo nihali, gde je ni-ka malo zraka notri ilo, šteri je fšče malo po-dužao toga nesrečnoga trplenje, dokeč se je celo ne zadušo. Te notri zozldani kamr grozne ostan-ke je li ne davno dala državna oblast vkOpspo-brati i ščisliti odnut. Kcns t glavni f&jnik je doli spisao, kak je zfotografirao doli edne takše k&mre ostanke (čonte), kak je z tflvarišnii z-prstmivktt-per zgreno nika malo zerti!e i nied popevanjem žnjov nika malo zagrno tam ešče bodoče čonte i kak je sebom prinesao ništerni falačec čont na spomenek z-inkvizicie iijžnoga vremeua. Llorente, onoga hipa Toledoslri kanclšr l inkvizlcie ^jnik, vu svoje hiitorie knigaj dolipiše, ka je v-njego-vom vremeni 341 021 osob mantrano od inkvi-2itorov i žnji je 31 912 osob živi žežgani. In-kvizicie pajgrozneši hohar jc ober v$e dri5gi Torque(2iLda bio, k\ je pod svojim greiaim 18 let trpžčera opravki 105 294 osob dao prepraviti. Vse to so uradni zspisnikov pcdatki. Koga je inkvizlcLa na smrt osodila, toga $o med prebranov osvetnov processiov sprevo-dili na vmorišče. T6 se z^alo auto-da*fe-actus-fidei — vere člnšnje. Autodafčt so redovno na vsesvecov nedelo držali, teda se |e varaša glav-nc cžrkvi veiki z»on že vgojdno rano zglaso, — glas^či grozno videnje. Naroda vnožina se je paščila na vmorišča mesto, iteroga Ii prosto poglednenje je za diiševno z^služenost držala. Vdrfigi mčstaj so tč nfsrečne aidove pred žež- ide; samo bi je rad vido. Naj me šteri žnji po-glčdne, či de rooguče. Včelica je todi k njima priletela. — T6 zaraan želeš, — odgovori po po-zdr&vlenji. — či je vsepovičd tak velkapotreb« čina za tvoje brate, teda je te dober Bog vendar nepfisti ese, vem je žitek tak kratek. | Oh mala včelica, povsud tak pravljo, ka njim tue trbe — si je zdehno ilaviček — i jas nevčm, z k6m bi mogao komi na hasek bidti ? Eden čas sta eden puleg drOgoga letela, te sta si pa na eden bogato cveteči Ščipkov grm sela. — Dobro utro, lepe male rože! Jeli nama dovolite ? — Dobro iitro, slaviček, Bog te je prinesao. — Jeli mi date m6d ? — se je moliia vč^lica. — Srdca, ali roogla boi ga poiskati. Nem-remo prerazmiti, ka se je znami zgddilo ? Za mali čas odcvet^mo. — Pa ste zAto donok Ižpe, — je je štco trOštati slaviček. — Či občutim vai Boga diččči dii, drugo nemrem, kak popevati morara. — Oh, odgovori edna rošlička, napo raz-vita roža, včeraj sem se prebfldila na tvojespe-vanje. Brez tebe bi mogoče eiče i zda spala. ~ Pomagalimo eden tonii drugomi pri dičenji Boga. ~~ Ali ka je z tebora, cvetičcka ? — skriči slavlček, kak je prek zleto na edno drfigo veko. — Kak si poparjeva!— Z-tdljemd-njem je gledao na rožo, itere listje je povčh-njeno bilo. — Nemrem znati, moj slaviček, tak čiidno se čutim. Vse moč mi pomčnkava. Nemorem več dišiti, tak č&tim, ka de mi mieti. Dobro, ka si prišao. Kamčibir slobod vzemcm od tebe. Jeli- Stržn 28. DUSEVNI LIST februdr 20. g&njem z-milošče spozadavili, ali v-Španjolskom so je pa z-slamnimi pušlami prvle pražili, na tem več mantre trpijo. -- Po toj poti je riraska cerkev to dosčgnola, ka je Španija do konca najbole kaiholičanska država ostanola! Pri n slednjem ludstva čtenje (v-1929 Jeti) je drža*ve prebivaMcov 22,760.000 bilo, z šteri je samo 10.000 bilo proteitanušov, žteri so spleh do re volucie ne dobili vereslobodščine. Ali po etoj poti je rimska cerkep dosegaola tfidi to, ka je cdtirna gratala na španjolskoj zemli. Neščem efi za kratkoga mesta volo špa njolske revolucle hiitorije spoznavati, li samota niiterna prinesdm žnje napre. V 1931 aprili so vojovedali rcpubliko. Revolucia je na d?e strani napadala: — stirala je z fronuša papo vreioga slugo XIII. Alfonz krala, ki dokeč se je nared vu siromsštvo vtono, vcdno bogateši gratuvao i vo so odpelali z orsaga na pollcije cutomobili i prek hatara djšli Rima zastdpnika Segura her cegprimiia, ki je po stednje 4000 votutnaj črše kove okrožnice neprijetji v Rim pcbegno, a(i koga je papa juniuša 15-ga znova n^za zapove-dao. V-1931 majusa 22 ga so vonsznamli ob> prvim v Špšniji popolno vere slobodščino i z-ednim je vlada ta zbrisaJa ježuitov red. (Na štero gledoč je najznameniteie to, ka je že cden papa ježujtov red tazbrfsao. Ježujte svet tudi Španiji ma hvaliti, ar \t toga reda nastavitel, Loyola Ignac Špinie državJjan bio. Kak znamenito delo imenuje. Keoset glavni tajnit, ka je njeml eden bar ešče boš ednok popčvao meni, zda ob-sl&dnjim ? Skuzč so se leščile vu slavička očaj; z kliinčecom je spoglado rože doiikdpajoče, po-vehnjeno cvetje i začao spevafi. Na to spevanje $o zžčale vse rože dišiii, pctdčka pene so se vršenile i spre*ajale, vmera-joča roža je pa navlaks zasnala. Listje njej je namali doli spokapalo na zemlo — vmrla je. Slaviček je tiidi slobod vzeo, — ar je do» mo mogao idti. Včelica ga je sprevodila. — Včelica, r.eznžš zaka moremo mreti ? — pitao je rced potfivanjem. — Nevem, moj slaviček. (Nadaljavanje ptide.) Človek išče Bogd vsepovsedlk; ki pa Njega neišče vu Krtstušt, nendjde ga nlndrl. LUTHER. bivii ježujta pop pripovedšvao: ka so ježujtje že davno ra^unali na revolucljo i vsa"ki $i je že naprepripravo skrovno obleko na pobegnenje, da krddi bode vudti, či de se kralcvski i 6ršt-kov stolec troso. Potem so z&čali gde eti, gde ta:n goreti kloštri. Kensit gl&vnl tajnik je poredi spogledno te žgaline. Na okijeni, sporfišeni ste-naj je povoli ipotarni i frivolnf napiskov vido gorinapisani. Španie kloštrov i cerk eo vužiganje vsakoga kuiturnoga človeka i n&i ludi boli, a~r je barbarizma činenje, ali on; goreči plam^ni, praščeče strehe so z žerjavimi litermi tožbo spi-salš gori na nebi proti Rima cerkvi, itera je stotin prilik zamudiia i zapravila i tak sžma sebe za odfirno naredila vu ^panjolskoga naroda srdcaj. Ar oiiče nemre praviti, ka bi španjolska revolucia i vse, ka se žnj6v i po nje godi, je-dino nepodgovorni, sm^tja iudi vesdloga ropar-stva i ooičenja činenje bilo, nego čeres vndgi stotin nepravičnoga r&vnanja, vodni ludi naprč-pripravlene zamtidnost zadošenja, služžnstva sad, šferi je po vnogom feženji i duhcvnom robstvi k koncovi exploderao. Re^olucijo je prek dugo !et pripravlajufe slobodščine delo nar^dilo. Alcala Zamor« re-publike predsednfk (od koga rim. kath. verniki svedočijo, ka je vere vreH, ne vadlOvšnja pro~ tivnik, ki je ešče vu vOzi bodoči, katna so ga za slobodščine gibanja volo neprijatelje vrgli, vsak! deo r^dno, brez zamudnosti odpravlao ver-ske svoje dužsiosti. MNerozetf Ujsžg 1933, m&\. 28 štev) je edaomi arnerlkanskomi novin pisa-teii etak pravo: ,Pri priiestnoj priilki Vas kak republike predsednik bodem prijel." Naidiko je gviiSeri bio vu revolucie tekočern deli i cili. Ve-revrcii človek^je Azena ministrsk! predsednik ludi, ki je več verski angliški knig prestavo na špan jolski jezik. Revolucija bi brezi vse težkoče i krvipre lejanja pretekla doli, ali republike vlada je na komuništov vsefele razd^rjanje p6t> na svoji ci-lov dosčgnenje prevrnola i tak jo celft zničila i na vezd&šnjo pogObelnost spravila. Te prve volitve so pok&zale, ka je špan-jolska revolucia ne ti nepodgovorni Ifidl, nego naroda žeienja delo. Fliedner evang. dOhovnik je Kensit gJavnomi tajntki pravo, ka gdt je kloštrevužfgajoči iereg ta k njegove rnissie hra-tnam prišao je elak kričao: wBog živi proteJta-nuSe, — doli bardtje." -- LOdstvo je na Kensit tajnika pitanje vsepovs^d te odgovor dalo, ka februdr 20. DOSEVNI LIST Strdn 29. ae vužiganje negodl za volo kvdraželnosti razbi-janja, nego z-špan jolskoga niroda več stotin britkosti shaja, šteroga pehdr je štrihoma na-punjeni. — Intereiantno je, ka je vu revolucie leti Angleiko i ZvonCšnje Bibliniko Tuvarištro 257.655 biblij odalo v.Španiji, več kak šterokoli lcto pred lem. Vu Španiji vsepovsčd radosti glžs zuni: MVi\& la Libertad" — .Živio slobodščina!" Ivu te slobodščine sprotolešnjem zraki eti i tam z-velkim nagibom tere naprc evangelioma oblad nost vu Spanjolskomors^gi. To je sod ednoga zabajajočaga kraičnoga veka i zbudjenje ednoga novoga sveta. (Na ete artikuluž gledčč zamerkamo, ka je pred poštirami letmS bio pisani. Od tega mao je dosta vse nači gratalo vu Španijf. Na denčšnje španjolske dogodke gledčč različno stališče niajo pojedhi liidjč i vlade. Mi zužmo, ka kakolt sejačlo-vek, tisio i ženja. Eta je pa ta s6dba, kajesvetlost prlšla na svet i liidjč so bole lublli ktnico liki svetlost, Isti»a pozdigne narcd, greh njemi je pa na spadaj' Več vere, več pravfce, več Jabez-nostl, prave demokracije so najbOgša zdravila protls komuniztni. Mi bi radi biii, či bi brato-morstvo gcrihenjaio vu Šp^niji ino nam dobro spadne znati, ka je Francova vlada vereslobod-ščino zagviišala tiidi proteštanbkim cerkvam. Red.) Edna pesem. Kak beriinska varaška missija poi6ča, eden misionar ide po viJIci globoko zaraišleni proti dom: i na tthoma popeva pred sčbe eto sledečo pesmico : Vu onoj siedojoj noči, Gda sem na Oiivnoj gori Molo ; sem kr*avi znoj Točo za tebe, brafec moj. Jaj nam, što zn&, jeli ti ŠČeš «e z M6ne zmlsliti ? Naednok samo edno roko občfiti na svoji pleCaj. T6 je bila roka, na šteroj se je nej vidlo, ka bi delavnoga človeka bila, štere lastnica je po dnevi spšla i gda je noč prišla, lč je $la za svojim žfitajočim nečistim d€\om. nVi gvOšno radi popevate?* pita ta deklina. »Ja, jas rad popevam*, odgovori te misionar. — wJas tfidi rada popevam, ali ne takie pobožne, žalostne pesmi, nego vcs6!e, iašne,* se glasi odgovor na misionara. »Gvušno, moja pesetn, štero tem po-pevo ne Ifiina, ali lepa, preveč lepa i dobra. Jas vam jo ešče ednok celo spopevam." I brezi ka bi na ,ja" ali *nej" počako, zndva popeva celo pesem. I ČOdno, ta deklina ga posluhia. Vedno bole glaino i stalno se čuje pesem. I deklina? Vedno bole pazlivo, merno i genjeno ga posluhša, dokeč nje z oči debele kaple zž~ čajo tečti doj po lici. Komaj ka se je pesem skončala, njemi roko dL: »Lehko noč!K i hitro dale odide. Te misionar hitro v žebko segne i njej svojo vizitko d&: .Gospodičina, Li te gda-sveta mojo pomdč potrebii^ali, eto je moj adress." Deklina vzeme to karto i preminč vu noč. Leta so ua to odiila. Te misionar je ž^ pozabo svoje doživlenje vu noči na viiici, Ed-nok samo z bliždaje vesnfce edno pismo dobi od farara: ,Edna lubezniva kotrlga moje gmajne Vas prosi, naj Vam pišem. Pred niiterni lStmi ste v Berlini na vilici ednoj deklini, že kesno vu noči edno versko pesem popes-ali. Tš pesem je to dekiino natelko poprijčla, ka ie zi par dni na to vkuperspakivala svcje stvari, ostavila Ber-lin i nazšjodlšia k svojitn roditelom, Edno zgiib-Ieno dete se je povrnolo k svojim starišam i k nebeskomf. Oči. Pred kratkim, med raoianjem na hiil, je vu kufri najfcla Vašo vizlt^šrto. Zdaj go-reče želenje nL, da bi njčj poslaii reči i melo-dijo one pesmi, štera je zrok njenoga povrnenja i domoidenja bfla. Ona ndj bode za njo i za njčnoga snoža oa kazač, šteri de ?sigda*r na Onoga kžzo, ki za svojimi ovcšni ide tečas, dokeč je ne najde". Pok6ra, Že od dugšega hipa mao Se mi je v srdci bojfivao Nagib pokore činenja I pobožnoga živlenja. Ž'vo sera nezadovolno Duga leta: nemirovao. Ne setn čfifo, ne sem mislo, Ka mi jeste ? — Ka falilo ? Na smrt i na skradnjo v6ro S?m misliti nit' rč vfipo, Na straa sem se ji ogibao, Vu dfihovni sera poglbao. Strkn 30, DUSEVNI LIST februar 20. Te pobožae i r*?olčče Sera ionsjoč kif'/o g Špofšro sem se zn\ih blodao, DržeCi njjih deio noro. Pot po šferoj sem potuvao, Je knrična i kriva bila — Po nje sem brcz cila blodo, Pcsveta nindrl ne dobo. AII ednčk med blddjenjero Se poteknern, — na tla spadnem . . . I te? . . . hh te -•- Gcspcdin Bog Tefcč jiaidem, večen Gospod I F. J. I zda* od bipa cnoga, Pred TVov kJečim. nčbe Oča. Ti S3 se doj nagno k meni I obiro sJ ore !s-sebi! ŽivSenje za živletije. (Poslovenčo V. Korošec.) Že nikeko let je od toga, gda se |e nikaj zvuoičdno čtidovitogs igodilo, ka ti n3t je po-trebno pripovcdavsti, dtžg' čtenjir. Edndk sta živela v ednon? zhodnom vdrašl dvL braža. Miajži je živo rsz^uzdaao i greh.lno - od ranoga fitra do kčsnoga ^eč^ra je sšimo grehšo ii nej je pokazao niti naju;čnie že?je, da goribenja s SFOjim grehSnln: živJenjem. Staseši |e bio nasprotnc bogdboječi človek> mertflflivf i v Bcga zaviipanl, rsigdar ddii?ajoči in nej |e zablodo v greh, Žslimjoč ]e večkrat opomtnso svojega brata. All t& je nika nej ma-rao za njegove prošnje, niti za rijegove skuze, nego je nadaie fcgub avao svoje telo i svojo dušo. Skorcn dp.6mo se je ponavlaSo fsto ža-lostno živlenje. Mlajši brat je vesdjačo do kesne noči med tem, gda je stareši srčno B?ga raolo — i čakao mlajšega. Ednok zsčQ]e kesno po ponoči stareši brat niočno klonckanje na dveri svoje hiše. Friško odpre dveri i notristopJ sčista bledi i scagani v krvavoni gvanti mlajši brat. ,,Reši me! Skrij me!* prosi. wPreganjajo rae. Bujo sem človeka. Glždaj krv I — Jaj, vidi ttt njegovo krv 1* Ali kak ga naj skrije, ka bi ga nej najšli? Brez ka bi kaj pravo, sleče starejši brat svojemi brati krvavl gvant i ga oblečž na sčbe. Nato obleče brata v svojo čisto obleko i ga potisne v drflgo hižo i zaklene za njlm dveri. Komaj fe to včiao, začfije klcackanje i pclic ja vd«š ? hižo. »Točno ksk smo mislili, ta je krivcc", pravJjo eden ovoml. BNa t€ kvar-tfl sumninro za vnoga". Priblžajo se stareženi brati, ga oslro po-glednejo i vržejo pogl^d v3ajo sia delo, tiidi oris, ki so ga meli odpelaii v srnrt. Ešfe sarao vora i vse je bilo zvršeoo. Za kratek Čas skloncka nikak s pismom v roki na dveri stanovanja »dpe bratov*. Č(ovek z bledim, razburkanim cbržzom pri:ne pismo, dugo ga je bridko g!6dao, kak da bi bilo pismo nepravilno dostavleno, dOnok ga k koncovi odpre Čiž ga — i da od sčbe glas boleznosti i grcze. Stapa po hiži gori i doli kak ndri! Trosi se 90 celom Jfili i glasno !6če. Ka je bilo vu ptsmi noptsano? Ne dosta, stnio n^k«iiko reči, štere so se etak glasile: n Viitro, oblečen v tvoj gvant merjem za tebe; ti pa, ohlečen v moj gvant, žlvi pravtčno i sveto> spominjajoč se na menel" »Merjči; z&. f^bel* Te reči ga prev'žciajo s pretros^jo w dno srca, šrero je prvie od greha i potonr* oct strshfi skoroa oksnieneio. Kak zbudjea z sna, krlčl glasno: wMerj6m za f^be!" Zna bidti je ešče ne rrro! (Dalt.) Nika od zvonešnje missie, ali od povrnenja poganov. VAtfp postavo Flisdr Jdnoš. 4. Zaka trbe missiondHvati ? Bože krdiettvo pride na zemlo brez? naše prošnje i našega dela tudi. Ne Jezuš potrebflje naše delo, nego mi potrebujsnio njegovo railož-čo. Naifc je potrebno, naj nas Kiistuš za nede-lavnosti i gniisne manjSsti vclo nezavrže i neo-duri. I te, gda sveta $?etSost (Jan 8( 12.) sebič-no samo na s?oj račun šč^mo obdržati, smo že njega zgflbili. T6 edno je gvuino, ka je nC- samo te beli človek stvorjenja korona, nego vsake fajte 10dj6 tOdi. To je tOdi istina, ka je Gospcdna Bogš li Zakaj podperam i širim Diiševni List? Ar vu vezddšnjem časi je 16 jedini sloven-ski list, šteri evangeličanske vernike opoti, krepi, vkiipe sprdvia, presvetšdva. Ar podperanje i razširjdvanje ttoga lista je dužnost vsdkoga evangsličcnskoga človeka, ki liibi svojo cerkev. Ar je io naš list i podperanje njega nemotemo čakati od nikcga driigoga? po Jezuši mogoče pray spoznati (J&n. 8, 19) i ka je brez? Jezuša. Očč Bega' stvorje;;ie brezi ciia i neraz-tietG. Čt tsk vu zsissionskcm dels \&\ \ssion»^oM deli slcbcdno Jczui je z t6m i?djboie k sebi pozdigno ro, ka |e pri Oii od * uSenikov slobčd jemanji, vučeniirora velo: wIdte po vsem sveti, predgajte Ei/:,DgLliom vsakoj stvorjenoj stvarL* 5, Kak je slobodno povrnjavati, missienalivati ? Jezuš je s^gurrio zspoved n.hao na to g e-doč; ka je kamlkoli s kakšie nS slobudnc povr-njd»f&ti. Tak je pra?o omcga vreren-i židovskim ?od inim mdžom : nOkoli hodite po mor/t i stihoj zemli, naj ednoga novoverca včinite i gda /e včinjenl, napravite ga za sind gehenne . dvakrat bole, liki ste v/ samL* (M&taj 23, 15.) Z toga se vidi, ka Jezui krščanskoj materi cerkvi tUdi ne-dovoli pogaaov povrnjdvacje, či ona neve te povrnjeae vu svč^oga duhš blagosSovf gotove i vrednoj $tLvi obar«?ati, ino či ona nemre na ma° ter cerkvi račun n6ve i nove, dobre zgoje poro-de v boja rfcd postaviti. V 1928 ieti je na Oliveckcj gori držžna svetovna konfsrencla konštaterala, ka je sveto?-na missia pomeakala. Či je zistinom pom^nkala, to je oporninanje na to, ka se sv. rnati cerkev more ščistiti i znova ponoviti, da naj pa" zemle sol mi bidti i z včkžini nžshajom spunjava svoje pozvšnje. (Dale.) Stržn 32. DOSEVNI LIST februLr 20. Kriva sodba. »Novine* t. 1. jan. 31 ga pliejo, ka »dobra četrtina naiih akadernikov katoličanske vere je v komunistični društvaj. Od akademikov evangeli-čanske vere je pa jako redka izjema, če izjeraa sploh jestc, da bi ito takši ostao, kakši je šo z očine hiše. Dvoje mora.no iz toga sklepati: ali so evangeličanski akademiki ne dobili zadostne verske vzgoje i izobrazbe, ali pa je njihova vera ne v stani, ka bi je očuvala na pravoj poti.* Ne bomo odgovarjali na zagvfišno pretirani napLd na naše evangeličansfce akademike, šteri eo ipso netnorejo kotrige bitt rim. kat. akadem-ski drlištv. Sami naii akademiki znajo Tostati za sčbe. Pa skoron se nam tfidi jasno vidi, kak da bi se z gvušne strdni cilavno ščela farba komunizma namazati na vse naše evang. aka-detnike. Nemorerao pa mufčč mirnoldti kre 6nt tr-dltve, ka so evaDgeUčanski akadeinki ne zado-bili zadostne verske vzgoje i izobrazbe, Zakaj? Ar v etoj trditvi dost.i Isiine jeste. Nsi; akade-raikš so ržsan ne mogJi zadobiti zadostne verske vzgoje- Ah torai je nej zrok ni naši mladina, ntti naJi verovučiielfe Aa porcžji dužen 2500 Din ; v odgo?or je 4000 Din dobo. - Katastrofalno zem!čgibanje je bilo v San Salvadori (Srednja A nerika), vu šteroj je ckoli 3000 ludi zgubilo žitek. — Vu Združeni držčlaj je od 1936. jan. 1. do okt. 31-ga 29.850 ludi zgubilo žitek vu automobilski nesrečaj. — ŠLst-sto lud« je zgorelo v raandžurskorn kinemato-grafi, — Na Kitžjskem rned vožnjov je v brzo-v'Lki 100 potnikov zgorelo. — V Transjordanjji je za volo velkoga mraza zmrznolo okoli 1000 Itidi. — 120 rnilijonov dolarov škode je napravo mraz v Kaliforniji. — Potopila se je finska Išdja s 26 mornarji. - Duga vJadna krlza je bila na Japanskom. Belgijsko potniško letalc je na tla treščilo. Pri iem se je fcujfo 12 potnikov. Stanipano v WPREKMURSKI TISKARNP odgovoren HAHN IZIDOR v Murski Soboti.