Mirovno pismo sv. Očeta vladarjem. Sv. 06e Benedikt XV. je poslal vladarjem voj slrajočib se in nepristranskih držav mirovno pismo. v katerem jih z nekako očetovsko prijaznostjo vabi, tiaj nehajo z vojsko in naj začne.jo misliti na mir Papeževo mirovno pismo se glasi: Vladarjem vojskujočih se držav! Od začetka našega vladanja, v sredi grozot te 3lra6ne vojske, ki se je razvaela nad Evropo. srao se zavzeli za tri reoi: da v a r u j e m o p o p o 1 n o nepristranost napram vsem vojsktijočim, kakor stori to tisti. ki je oče vseh in ki Ijubi vse svoje otroke z eriako naklonjenostjo: d a neprestaao stremimo za tem, storiti vsem kolikor mogofie veliko dobrega, pri tem ne ozirajoč se na osebo, brez razločka narodnosti in vere, kakor nam to predpisuje splošni zakon ljubezni do bližnjega in kakor nam to predpisuje od Kristusa izročeno najvišje duhovno dostojanstvo; d a k o n 6 n o n i 6 e s a r n e o p u s t i m o — kar na enak način zahteva naše mirovno poslanifetvo — koIikor je v naSi moči in prispevati k temu, da pospeŁimo konec te jstiske ter napravrmo po$kus, Jjudstva in njih vladarje pridobiti za zmernost, - ki bi vodila do mirne j>resoje mini, d o pravičnega i n stalnega mir u. Vsak, kdor je tekom treh, ravnokar preteklih, bolipolnih let sledil našemu delu, je lahkb spoznal, rošnjo naših otrok, ki nas prosijo za naše posredovanje in za našo besedo v prilog mini. povzdignemo v tem tako težkem ftasu vnovift klic po miru ter vnovič nujno svarimo tiste. kojim je izro^ena usnda narodov. Papeževi mirovni predlofd. Da vbi se še pn nadalje ne omejevali na splošne izfaze. Vakor so nam tn dosedaj svetovale okolSčine, hoCemcl' sedaj priti s.ta-odlogi, ki so v večji meri jasni in izvedljivi in ki pozivljejo vlafle vo.jskn.ioisih se držav, da se glede sledefiih toftk, ki bi naj tvorile potrebno f>odlago za pravičen in trajen mir, sporaznmejo, pri fiemur jira ostane prepuščeno. da si dolofiijo in izpopolnijo posamezne' tofike. Pred A^sem naj zavlada temeljna misel, da stopi na mesto sile o r o ž j a — m o Č pravice. Iz te pa sledi j>ošten sporazum v svrho istočasnega in vzajemnega znižan,ja oboroženj po ^otovih [iravilih in pod gotovimi jamstvi do take mere. ki je potrebna in zadostna za vsako državo za vzdrževanje javnega reda. Nato bi se naj na mesto vojnili sil uvedla razsodišfia s svojimi mir ustvarjajočimi nftinki in sicer po dog miru, prosimo za Vas od sv. Duha za razsvetljenje m svet. Vatikau, dne 1. avgudta 1917. Benedikt P. P. XV. (J. kr. avstrijski brzojavni poročevalni urad na omiiu ou^vv da kggefljio papeževega pisnia ni izbranijo kolinjese(jiio papeževega mirovnega pisma moviče. To^je priobfcilo. Vzrok, zakaj se ni objana, obstoječaesedila, še sedaj ni znan; gotovopa si ie v pretetf*l'k me<^ *em 'n izvirnim pismom. no bivališče \ * kjer je zasledil * * ce. V zahvaloci vseh narodov odklanjajo papezadavili to perto je danes težko reči. ali bo pa~ dela usoda. Gi predlogom kak uspeh ali ne. z uspehom os\e bi imel, narodi bodo mu kljub drvarnico, so^a njegove besede. Izredno nas vera dva sedajda je naš mladi, vrli cesar sprejel da se posreni pozdrav z resničnim veseljem. Pahurjeva dmik, ki mu je izročil pismo sv. Očeta, leti, da bi vsake besede mladega vladarja zveni ce, da se- izraz volje, storiti vse za svoje narode in jim podariti mir in pravico. Italijani so na papeževo mirovno ponudbo odgovorili po svoje Začeli so novo morijo ob južni fronti, da nam ugrabijo naše drage nam slovenske kraje. Ko sv. Oče kliče na mir in spravo, se Lahi vzdignejo kot roparji in pobijalci. Ali ni to blaz nost? Da bi vsaj ostali svet bil treznejši kot so Italijani in da bi vsaj vsi vladarji sledili človekoljubnemu zgledu našega cesarja Karla !