0 učiteljski izobrazbi. Na videz sem napravii slabo uslugo stvari. za kojo sem se zavzel v svojem^ pismu na urednika. Donesla nam je očitek frazerstva. Nasmehnil sem se a se nisem čudil. Prilik bo še dovoli. da se boije spoiznamo. Kakor gotovo je Rape lahko uverjen. da nihče ne dvomi o iskrenili njegO'Vih namenih — sai nimamo tollko prijateliev da bi jih ne poznali — tako sem prepričan. da bo korigiral svoje mnenie o nas. 0 onem pismu nisem pričakoval. da ko'?a prepriča. Tovariš mi je očital da ie bilo boli izzivalno kot preoričevalno. Če ie tako. nai zopet enkrat namen posvečuie sredtsvo Nisem nameraval zadeti dr. Rapeta,* ker bom imel z drusrimi dosti opraviti. ki sem jih izzval, a stvarii ie končno le v korist da se ie oglasil. Vodijo nas isti nagibi in nameni, zato sem uverjen. da Se naidemo tudi clede potov in metod in da bomo enkrat še skuoai korakali. Tudi ni tako da bi stal dr. Rape osamljen. mi pa bi imeli vse uč.telistvo za seboj. Mars;kateremu tovarišu se bo zdela naša zahteva predrzna in pretirana. S tem sem računal. Tembolj nam bi bila dobrodošla resna kritika. ki bi šla stvari do iedra da imamo priliko svoie stališče vsestransko poiasniti. Seve od po-lemičnih člankov v nodlistku si ne obetam preveč haska in ko bi ne bil radi stvari ki jo zastopam, d©-žan. da odgovariam na očitanie neresnosti. bi bil predlagal da se debata prenese v »Popotnika«. ki ie baš v_ zadn.i številki prinesel izpod peresa urednika daljš1' prispevek k našemu vprašaniu. Kakor kaže ie b;la moia domneva napačna. da se smiselno okoTistimo z izkušniami in zakliučki ki i'h ie pri naših sosedih na severu donesla debata o vprašaniu učiteliske izobrazbe in da se taV^i lotimo iedra oroblema. Prehoditi bo treba precei dols.0 pot. da pridemo v arlavnih točkah do enotneea nazirania. Vsestransko resno se vprašanie rcforme uč'teljske izobrazbe uri nas še ni obravnavalo. Na učateljskih zborovanjih se ie sicer o niem večkrat razpravljalo, vendar do oravega oficielnega programa v naši stanovsiki or.iranizadii še nismo prišli. Baš zato nastanejo vsak hip lahko nesporazumlienia. Tak prosrram bi bil seve možen le kot del celotnega šolskega in kulturno-vzcroineea programa da Pa takega. do oodrobnosti iz,a.raiene.2:a programa še nimamo. se ni čuditi. Tak prograrn. ki bi organsko zrastel iz naših posebnih živlienskih prilik a hkrati upošteval vse moderne zahteve na poliu vzgojstva bi predstavljal uprav monumentalno delo, ki bi ga težko izvršili brez sodelovanja učiteljstva drugih kategorii šol. Kdor se * Ko bi bil imel ta namen, bi se bil podpisal s polriiim imenom. ker ne streliam izza plota. Tov. dr. Rapetu ie tudi moje ime pri uredništvu na razpolago kakor vsakemu, k,i se čuti orizadetega. dnigače pa s svojo osebo ne silim v ospredie ker ne podaiam samo svojih misli, ampak govorim v imenu irotovega kroga tovarišev s katerimi sem ta in druga vprašania razmotrival. Da nas ie kritika v Ped. Zborniku izzvala oa ni nič čudnega. Tam ie padla beseda o akademično natrnanern učitelju. ki ie bila neutnestna, ker bistvo tega kar nudi in kar mi pričakuiemo od akademskeea študiia ne zadene in našo zahtevo skoroda smeši. zaveda. kako globoko smo kot narod razdvoieni ta si bo svest. kako težko nam ie priti do enotnih idejnih smernic in temeljev brez katerih ni mogoče postaviti trdne zeradbe narodneira solstva in vzaroistva Vprašanie izobrazbe. vzgoie in izbora učiteljskesra naraščaja oa je središnie vprašanie vsega vzgoistva. zato smo se obotavliali sra ločeno obravnavati. amipak smo ga hoteli obravnavati koi d^. celote kakor ie to poskusil Franjo Žgeč v svoje.m lepem delu: »Problemi vzgoje najširšiih plasti našega naroda«. Zato se ie samo mimogrede iin slučajno omeniala potreba ro akademski izobrazb. učiteljstva in umliivo ie. da ni napravila preveč resnesra utjisa. Ne spominiam pa se. da bi bil k.ie srečal zahtevo ro fakultetni izobrazbi Iiudskošolskes.a učitelistva ki bl io sam moral oznaeiti kot