40 Pričetek tekmovanja sega v leto 2016, ko sta bila izvedena tako pevsko tekmovanje kot tudi seminar. Leta 2018 smo pevsko tekmovanje nadgradili s koprodukcijo Slovenskega narodnega gledališča Maribor, kjer so zmagovalci imeli mož­ nost nastopiti na zaključnem gala koncertu ob spremljavi or­ kestra Opere in baleta SNG Maribor, najboljša dva pa sta bila nagrajena z možnostjo nastopanja v eni od opernih predstav v sezonah 2018/19 in 2019/20. Glasbena in baletna šola Antona Martina Slomška Maribor je 17. maja 2019 tretjič organizirala mednarodno tekmova­ nje IMMCC Maribor 2019, ustvarjanje, solfeggio in glasbena teorija. Tekmovanje je namenjeno učencem nauka o glasbi in solfe- ggia v glasbenih šolah, kakor tudi učencem solfeggia v umet­ niških gimnazijah in konservatorijih. Ustvarjeno je bilo za učence, ki bi želeli svoje praktično in teoretično znanje, pridobljeno pri pouku v glasbeni šoli, umetniški gimnaziji in konservatoriju, nadgraditi in se preizkusiti v kategorijah Solfeggio in Glasbena teorija. Kategorija Ustvarjanje pa nago­ varja učence, da se s pridobljenim znanjem izrazijo na svoj, izviren način. Nina Lorber Glasbena in baletna šola Antona Martina Slomška, Maribor 3. Mednarodno tekmovanje IMMCC – International Music MasterClass and Competition Maribor 2019, ustvarjanje, solfeggio, glasbena teorija Plakat tekmovanja 2019 41 PoroËila IMMCC - ustvarjanje, solfeggio in glasbena teorija je prvo tekmovanje v Sloveniji, ki vključuje tudi področje ustvarja- nja. Z zavedanjem, da učence v prvi vrsti vzdrami zvok, pre­ izkušanje zvoka in svojih lastnih ustvarjalnih poti, želi tek­ movanje nagovoriti in spodbuditi k omenjeni dejavnosti v povezovanju s poustvarjalnostjo, ki je v izobraževalnem sis­ temu najpogostejša. Spodbuditi želi tudi povezovanje samih funkcionalnih znanj, ki jih učenci med šolanjem pridobivajo pri skupinskem pouku nauka o glasbi in solfeggia, individu­ alnem pouku ter preostalih oblikah pouka, pri katerih v glas­ benem izobraževanju sodelujejo. K sodelovanju vabi učence, ki so šele na začetku svojega glasbenega izobraževanja, kot tiste tik pred akademsko stopnjo študija glasbe. Razpis, pro­ pozicije in preostali podatki o tekmovanju so dostopni na spletni strani: immcc.si in immcc.maribor@gmail.com. Tekmovanja IMMCC 2019 se je udeležilo 42 učencev in dijakov iz Slovenije in Hrvaške. Udeleženci po glasbenih šolah: Naziv glasbene šole Število kandidatov Glasbena šola Celje 4 Glasbena šola Domžale 7 Glasbeni Center Edgar Willems Ljubljana 2 Glasbeni atelje Goslice 2 Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana 4 Konservatorij za glasbo in balet Maribor 1 Konservatorij za glasbo Maribor, PŠ Tabor 2 Glasbena in baletna šola Antona Martina Slomška Maribor 8 Glasbena šola Murska Sobota 5 Zasebna glasbena šola v samostanu sv. Petra in Pa­ vla Ptuj 2 Glasbena šola Ravne na Koroškem 3 Glasbena šola Slovenska Bistrica 1 Glazbena škola Milka Kelemena Slatina, Hrvaška 1 SKUP AJ 42 Kandidati so lahko sodelovali na enem, dveh ali treh področjih. Število udeležencev po kategorijah in podroËjih: kategorija/naziv podroËja I II III IV V VI Skupaj USTVARJANJE 2 9 6 3 2 1 23 SOLFEGGIO 3 2 0 9 3 1 18 GLASBENA TEORIJA 2 4 4 9 2 4 25 SKUPAJ 7 15 10 21 6 6 66 Število kandidatov, ki so sodelovali v posamezni kategoriji na dveh ali več področjih: Kategorija/naziv podroËja I II III IV V VI Skupaj USTVARJANJE IN GLASBENA TEORIJA 0 1 4 2 0 1 8 USTVARJANJE IN SOLFEGGIO 2 0 0 0 0 0 2 SOLFEGGIO IN GLASBENA TEORIJA 2 1 0 4 2 1 10 USTVARJANJE, SOLFEGGIO IN GLASBENA TEORIJA 0 1 0 1 1 0 3 Tekmovanje je ocenjevala tričlanska mednarodna komisija v sestavi Tadej Kušar (Slovenija, predsednik), Lidija Đidara (Hrvaška, članica) in Slavica Smiljanić Marković (Srbija, čla­ nica). Področje solfeggia je komisija po temeljitem pogovoru in usklajenih kriterijih ocenjevala s točkami. Prav tako glas- beno teorijo, ki je bila v obliki pisnega testa. Med prejetimi 90–100 točkami so si udeleženci pridobili zlato nagrado, med 80–89,9 točke srebrno nagrado in med 70–79,9 točke brona­ sto nagrado. Področje ustvarjanja, ki ga je nemogoče meriti v točkah, pa je po pregledu izdelkov komisija razvrstila in vsakemu sodelujočemu podala spodbudno opisno mnenje. Ker ima področje ustvarjanja resnični in zaokrožen smisel le s predstavitvijo izdelkov, je organizator dal možnost izvedbe del na zaključnem koncertu pred podelitvijo priznanj in na­ grad. Na veliko zadovoljstvo vseh se je zaključnega koncerta udeležilo 20 kandidatov (od skupno 23), ki so sodelovali na področju ustvarjanja. Svoja dela so predstavili na inštrumen­ tih, ki se jih v glasbeni šoli učijo, ali skupaj s svojimi prijatelji, če je njihovo delo zahtevalo več izvajalcev. Predstavitev del udeležencev ob sproščenem pogovoru z moderatorjem o nji­ hovih glasbenih podvigih je bil čudovit in z veliko ustvarjalne energije zaokrožen dogodek. Poslušalci so bili priča čudovi­ tim in domiselnim izdelkom udeležencev od I. do VI. katego­ rije. Spodbuda in motivacija za nadaljnja glasbena raziskova­ nja je kar vela iz udeležencev in njihovih pedagogov. V veliki želji, da tekmovanje IMMCC še bolj mednarodno zaživi, vabimo v letu 2020 k sodelovanju, ko bomo poleg omenjenih treh področij iz solfeggia organizirali tudi pevsko tekmovanje. Poleg tekmovalnega dela napovedujemo tudi strokovni se­ minar z naslovom Kreativni solfeggio. Najvišja umetnost učitelja je prebuditi veselje do ustvarjalnega izražanja in znanja. (Albert Einstein) 42 3. Mednarodno tekmovanje IMMCC – International Music MasterClass and Competition Maribor 2019, ustvarjanje, solfeggio, glasbena teorija Udeleženci zakljuËnega koncerta po podelitvi nagrad s strokovno komisijo in ravnateljem glasbene in baletne šole Antona Martina Slomška Aleša MarËiËa