Gramex se je preselil... Kakšen je promet, odkar se je preselil Gramex, kakš-ne težave imajo in kaj si žele, smo poprašali zasebne avto-prevoznike, ki se že desetlet-je zbirajo na Kurilniški cesti pred bivšim Qramexom, na mestu, ki je postalo nelegal-no a vsem Ljubljančanom znano parkirišči »kamion-ta-xijev« .., Rade Toplč: »Od jeseni, odkar se je preselil Gramex, nam je promet skoraj popol-noma splahnel. Le tu in tam se še kdo spomni na nas in vellko je dni, ko nihCe med nami ne naredi niti ene -fu-re». Komaj da še zaslužimo /a kruh, o kakšnom bogale-nju pu nl nitl govora. Morda bl Irrmll voft promota In iu-•il(j>kd. Ct) lil blll bol|o orfjn-iil/lriuii. f-.t) 1)1 po.ikrboll /n rttklarrto." Jakob Svarc: »/usluJku nl voč Lotno apruvlrno skupa) :)00 do 400 000 dinar|uv bru-to, tollko. da se prezivlmo. Tu smo le Se iz navade in laradi -družbo« S tovarišem igrava šah , /magovalec bo plačal malico. Tako si prega-njamo dolgčas, saj strank ni in ni od nikoder. Le tu in tam pride kakSen obrtnik ali pa predstavnik kakSnega pod-|etja, kjer jim v mrazu ne vžgejo njihovi lastni kamioni. Potem se spomnijo na nas, kot na najcenejšo rešitev.« Jure Mllkovlč; »Imatn svo-je redne stranke in pogodbo o stalnih prevozih. Kadar pa sem prost pridem sem, da igram šah s tovariši, ki tu čakajo na morebitne stran-ke. Tu in tam me kdo tudi najema, večino časa pa pre-živim za šahovnico. Dela je dovolj, te hočeS delati in se gnati za zaslužkom. Pa to tu-di ni vse. Včasih je bolj pri-jetno zaigrati razburljivo par- tijo šaha, kot pa voziti po za-ledenelih cestah.« Ernest Bračun: »Tukaj se zbiramo že dvajset let. Pov-sod po Jugoslaviji so podo-bna zbirališča avtoprevozni-kov - taxistov, ki so ob vsa-kem Casu na voljo stranki za kakršnekoli prevoze. Ljudje so se navadili, kje nas najde-jo in zato vztrajamo tukaj. Kakšnih 15 do 18 kamionov vsak dan. Vozimo večinoma po dogovoru saj je cenik še Iz preteklega leta, od takrat do danes pa je cena nafte in drugega že močno po-skočila - Joslp Juras: »Največ vozi-mo za obrtnike Imamo ka-mione od treh do osem ton nosilnosti in lahko opravimo kakršenkoli prevoz, tudi seli-tve. Če je treba poskrblmo 5e za delavce, ki kamion na-lože in razlože. Lahko bi se preživljali tudi drugače, a ta-ko je vsak svoj gospodar in lahko kroji delavni dan tako kot mu najbolj ustreza. Ni nobene prisile, kot je v služ-bah in tam, kjer si vezan s pogodbo, to pa je tudi nekaj vredno, Ce je že zaslužek manjši.« Mllan Omahen: ..Pozna se, da ni več Gramexa. Močno nam je padel promet. a spet ne toliko, da bi morali prene-hati z delom. Dokler smo tu, pomeni da 5e nekaj zasluži-mo. Vozimo po vsej Jugosla-viji in Ce je treba tudi v tuji- no, denimo v Frankfurt. Res pa je, da zadnje štiri, pet let promet stalno pada in da včasih med nami pride do nesporazumov in »nelojal-ne« konkurence, ko se »bo-rimo« za stranko. Kar glejte, koliko se jih požene k avto-mobilu, v katerem se je pri-peljala naša »možna« stran-ka. A od desetih dobi običaj-no delo le eden.« Besedilo in slike: TINE ROM