Naloga slovenskemu učiteljskemu društvu. Sredstva, s kterim namerava slovensko učiteljsko draštvo svoj namen doseči, zaznamovana so sicer že v dotičnih pravilili; vendar ne bode odveč, ako tu še bolj na tanko in na drobno obrisamo nalogo noveniu društvu. Naj pervo poglejmo nazaj na kranjsko uičteljsko društvo, kaj je koristilo svojim družabnikom in šolstvu kranjskemu ali sploh slovenskemu. Izdalo je: 1. ,,Imenik ljudskih učiteljev na Kranjskem" in 2. ,,Učiteljski koledar" za leto 1871. Napravilo je bilo 3 občnc svoje zbore, med kterimi sta se zlasti dva odlikovala, ker jima je bila pridružena lepa razstava učnih pomočkov i pri poslednjem zboru mična zabava. Učinilo je bilo društvo več prošenj na slavno vlado, ki so se po večem vgodno rešile. Napravljale so se v Ljubljani večerne zabave, posvetovalo se je v odborovib sejah o tej in. uni stvari, ki bi vtegnila koristiti in je koristila društvu, učiteljstvu in šolstvu. To so torej hvalevredna djanja kranjskega učiteljsk. društva, ki se je sedaj razširilo v obče slovensko učiteljsko družbo. Dasiravno je to društvo veliko storilo v pospeb šolstva, vendar smemo pričakovati, da bode s 1 o v e n s k o učit. društvo še -več dognalo i bolj pogumno napredovalo. V pervi versti bode moralo na to delati, da skliče v pribodnjih velikih šolskib počitnicah »pervi občni zbor slovenskega učiteljskega društva in splošni zbor vseh slovenskih učiteljev". Ta zbor mora biti velikansk in enak lanskemu bervaškemu učit. zboru. Priprave za to skupščino naj bi se kmali pričele. Odbor slovenskega učiteljskega društva imeti bode mogel pogostoma seje, v kterib naj bi se posvetovali o zadevab, ki bi koristile splošnemu slovenskemu šolstvu. V ta namen naj se bi narejale potrebne prošnje na različne gosposke, da se odpravijo krivice, ki se gode šolstvu v narodnem obziru, da sc zboljša materijalni stan učiteljcv, da se šole dobro vredd in z vsem potrebnim preskerbe. Prosila naj bi se razna nešolska društva, da se v djanji, s podporo spominjajo šol. Osnovali naj bi se znanstveni sbodi, besede in zabave, kterib čisti donesck namenjen bi bil šolam. Vzbujala naj bi se pri občinstvu z besedo in pisanjem ljubezen do šolstva. S pomočjo slovenskega učiteljskega društva oživel naj bi izversten šolski časopis, ki bi 3 — 4krat na mesec izhajal, i pognmno branil pravice i koristi slovenskega šolstva in učiteljstva. Za taki posel in za izveršitev teb namdr pa je treba delalncga in donioljubnega odbora. Takega naj bi se skazal odbor slovenskega učiteljskega društva v novi pričeti dobi, kar zaupljivo upamo. L,