Štev. 5., 6. in 7. V Ljubljani, meseca junija 1921. Leto XXII. Cvetje. 1. Trobentice. Kakor samo solnce (1*^ trata je rumena, ^_ H \«, in trobentica nobena ^^\JH ne molči: IJf _ Ji ,,ti, ti, tiii" sr^M^ŠŠ se razle9a v jssni zrak . . . mLJm ffl Muziko začuje pajek, Hkjjls/ I tm pa spusti do tal se z veje, JjjRvl ImJj& kvišku zopet urno spleza, ^ffll W/\ 2Opet k tlom' \m\W 1 in zopet g°ri> m\W š • • • doli • ¦ • gori • • • cJffll f/ V Solnce gleda, pa se smeje: jflf ' O, ti pajek, Tvm * pazi, da te muzika ne zmeša - lM\ tam pod grmom se martlnček greje! — Kf2VW>^ **¦• 'vanjSčica. X /yA Marjanček na trati sedl. \*&^'rA ' ' ' zzzz ¦ • • \ Aj okrog njega čmrlj brenči, I ' :"*u a on ga ne ^uJe> f V / z levico ivanjščico drži, f \ J( t z desnico pa listke ji ruje: f j| I 'f Pekel, vice, nebesa, L^-i\ ^. -. l pekel, vice, nebesa ... %lp.YvJiiii/ pekel, vice ^Ž! fiP^vajS^ 'n poternrii se mu lice, , DN^C^^TJ nad lici se zabliska, skozi usta tenko zaplska — In solze se vlijo iz oči ... 97 f Marjanček bržčas misli, da že v vicah sedi. 3. Roža. Mati nesla v zibelki je dete na cvetoče polje, med dišeče grede, nesla dete, v senci ga zibala, da pod rožico škrlatnordečo glavica je drobčkana zaspala. Mati se sklonila nad osatom. Roža se sklonlla nad otrokom, poljubila ustna mu drhteča, ki so v sanjah pripovedovala, kje doma Ijubezen sta in sreča. Mati vzela dete je v naročje, čudoma mu zrla je v obličje, ga otrla - toda kri Je živa, ustna rdeča so kot roža sama, ki si s solnčno roso glavico umiva. 4. Vijolica. (Materi.) Sam6 Tvoj grob je okrašen, sam6 Tvoj grob je ves zelen -in sredi zelenja dva šopka vijolic s svojo lepoto v me sta uprta: to je modrlna Tvojih oči, o, mati, to je milina Tvojih in mojih sanj, ki si danes podajajo roke, kot si Ti nas učila otroke, ko smo šli v svetih mislih čez nedeljsko plan ... Dva šopka vijolic na grobu — dvoje modrih oči : o, mati, danes sem tako sam, o, mati, danes se name ozri! — " 5. Nagelj. (Odetu.) Oče zadnji cvet bodi Tebi posvečen! V mladem srcu je zrastel, namakan s svežo krvjo, v tihih urah se je razcvital, v vsakem drobnem perescu sem čital: kako je doma lepo . . . Takrat pa, ko si Ti umrl, natč se je nagelj ozrl, in bilo mu je neskončno hud6 - sklonil je glavo in ovenel zapuščen. — * Tone Gaspari