SSEJE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI Uresničili manj kot načrtovali Predlog rebalansov finančnih načrtov, ki ga je obravnavala skupščina, pomeni le prerazporeja-nje sredstev, ne pa preseganje obsega sredstev občinskih in mestne izobraževalne skupnosti. Prerazporeditev sredstev je potrebna zavoljo sprememb, ki so nastale od sprejetja finančnih načrtov za leto 1979. Le-ti so bili izdelani na osnovi podatkov za šolsko leto 1978/79 in plan-skih ocen za šolsko leto 1979/80. Po rebalansu so zagotovljena sredstva za krit-je stroškov, ki so naslali zaradi povečanega ob-sega dejavnosti, spremembe vrednosti osnovnih sredstev in opretne ter spremembe načina ogre-vanja; sredstva za kritje materialnih stroškov se povečajo v primerjavi z letom 1978 za 15 od-stotkov. Nerazporejenih 2.339.000 dinarjev je po predlogu rebalansov usmerjenih za delno kritje izpada prihodkov osnovnih šol, ki je na-stal zaradi zmanjšanja sredstev za kritje amorti-zacije, ustreznega nadomestila pa finančni načr-ti za leto 1979 niso upoštevali. Na prerazporeditev planiranih sredstev so vplivale zlasti naslednje spremembe, načrtovane za šolsko leto 1979/80: 47 učnih oddelkov osnovne šole manj zaradi prehoda na celodnev-no šolo, 101 oddelek celodnevne šole več in 20 oddelkov podaljšanega bivanja manj zaradi pre- hoda na celodnevno šolo. Načrti so se le v manjši meri uresničili zavoljo zamud pri gradnji šol iz samoprispevka II, zamud pri adaptaciji osnovne šole Zvonka Runka in odložitve adap-tacije osnovne šole Vič, ter pomanjkanja ustrez-no usposobljenega kadra. V primerjavi z lan-skim šolskim letom je 30 učnih oddelkov več, od tega 26 oddelkov celodnevne šole, število od-delkov podaljšanega bivanja se je zmanjšalo za 4 oddelke. V občini Vič imamo dva učna oddel-ka več, en oddelek celodnevne šole manj in dva oddetka podaljšanega bivanja več. V naši občini imamo doslej dve šoli, ki sta prešli na celodnevni pouk, to sta osnovna šola 1. bataljona Dolomitskega odreda in osnovna šola 7. maja, dva nova oddelka celodnevne šole bo-sta organizirana v Ietu 1980 na osnovni šoli Dolomitskeea odreda. Poseben problem predstavlja usposobljenost pedagoških delavcev, ki predstavlja eno ključ-nih zavor pri prehajanju na celodnevno delo. V naši občini dela z nedokončano pedagoško izo-brazbo v učnih oddelkih 62 učiteljev, v oddelkih podaljšanegi bivanja pa 34 učiteljev. Takšno stanje je gotovo posledica neustreznega vredno-tenja pedagoškega poklica, ko zlasti osebni do-hodki šolnikov capljajo za osebnimi dohodki drugih družbenih dejavnosti. Po podatkih strokovne službe Skupnosti sa-moprispevka II bomo pridobili v naši občini 40 novih učilnic in 6 telovadnic v skupni izmeri 12.408 kvadratnih metrov. Ko bo v celoti ure-sničen program izgradnje osnovnih šol iz samo-prispevka II bodo stala nova šolska poslopja s telovadnicami na Škofljici, Krim-Rudniku, in Preserju, novi telovadnici pa bosta postavljeni na Igu in Velikih Laščah. Za dokončanje, oziroma začetek gradbenih del pri novi šoli na Rakitni bodo morale občin-ske izobraževalne skupnosti zagotoviti dodatnih 22.832.209 dinarjev, sicer bo moral izvajalec prekiniti dela, zavoljo česar bodo nastali dodat-ni stroški. Z navedenimi novogradnjami pa problem po-manjkanja šolskega prostora še zdaleč ne bo rešen. Pri osnovni šoli 7. maja Dobrova bo potreben prizidek, pri osnovni šoli Škofljica zgraditev druge faze poslopja, sicer uvedba ce-lodnevne šole ne bo možna, najbolj kritičen primer pa je na osnovni šoli Ljuba Šercerja, kjer je le-ta zaradi dotrajanosti zaprta, potrebna bo izgradnja prizidka; ter prizidek k osnovni šoli Brezovica. Sredstva ža te objekte še niso zago-tovljena, zato bo potrebno v procesu samo-upravnega sporazumevanja proučiti vse možno-sti za zagotovitev teh sredstev. F. PREŠEREN