URN_NBN_SI_DOC-R58QZJRY

Č it a l n ic a v š o l s k i k n j iž n ic i in n j e n u p o r a b n ik D arinka Avbar, Milena Majzelj, Nataša Pahor Cilj sodobnega vzgojno-izobraževalnega procesa je vzgojiti vse­ stransko razvitega človeka, ki bo imel željo po osvajanju novega znanja in ki bo usposobljen sam poiskati vire informacij. Šolska knjižnica s svojim knjižničnim gradivom in oblikami dela bogati vse vzgojno-izobraževalno delo v šoli. Razvija ustvarjalne in miselne sposobnosti učencev, jih vzgaja in socializira. Šolski knjižničar vzgaja učence v samostojne uporabnike virov informacij, v uporabnike, ki znajo zahtevati in uporabljati informa­ cije ob samostojnem delu. Osnovni pogoj za tak način dela v šolski knjižnici je prostorsko in vsebinsko urejena knjižnica, ki potrebuje dva funkcionalno pove­ zana prostora: prostor za knjižnico in čitalnico. Pogoj za ustvarjalno delo v čitalnici je njena velikost. Biti mora tako velika, da je v njej prostora za en razred, se pravi za približno 30 otrok oz. 30 sedežev. Standardi v SIK predvidevajo naslednje: 3 m2 za en sedež v čitalnici; vendar je ta standard previsok glede na dejanske razmere. Se najbolj bi ustrezala velikost 50—60 m2. Sodobno urejen prostor je osnovni pogoj za nemoteno delo razrednih skupin in posameznih uporabnikov. Danes m arsikje ob novogradnjah in adaptacijah že uspešno so­ delujejo arhitekti, gradbeniki, bibliotekarji in Zavod za šolstvo in tako uresničujejo načrte in želje nas vseh. Upoštevati pa moramo dejstvo, da se morajo učenci na večini šol zadovoljiti z zelo majhno čitalnico, če jo sploh imajo. Na srečo smo knjižničarji iznajdljivi ljudje, predvsem pa željni ustreči po­ trebam bralcev in zahtevam šole. Predlog za standarde v čitalnicah pravi: Večino čitalniške opre­ me sestavljajo čitalniške mize in stoli. Izdelane so iz lesa ali v kom­ binaciji kovine in lesa, kovine in plastike. Zgornje ploskve morajo biti odporne proti manjšim mehanskim udarcem in umazaniji. Ve-

RkJQdWJsaXNoZXIy