GOVOR O POGREBU PREVZVIŠENEGA GOSPODA KNEZO-NADŠKOFA GORIŠKEGA, NJ. AP. VEL. TAJNEGA SVETOVALCA, VELIKOKRIŽNIKA REDA LEOPOLDOVEGA ITD. ITD. ITD. GOVORIL PROF. DOMINIK ALPI DNE 20. MARCIJA 1883. 119405 OJ Regem, eui onmia vivunt, venite, adorenuis. Kralja, kateremu vse živi, pridite, molimo ga. Žalostno, britko opravilo mi je naloženo: govoriti imam dobrim otrokom, ki so izgubili ljubega očeta; govoriti pred tem odrom mrtvaškim—v tem, ko Vaša srca globoka žalost prešinja, govoriti en sam korak daleč od mrzle rakve, ki krije truplo velečeščenega našega Pastirja. V teh okoliščinah govoreč spo¬ minjam Vas, slavna gospoda, tistih besedi, ki jih sv. Cerkev polaga na jezik svojim služabnikom od konca mrtvaških ju- tranjic, besedi, ki imajo v sebi moč, da omečijo Vaše bole¬ čine, da nas v naši žalosti tolažijo : »Regem, cui omnia vi¬ vunt, venite, adorenuis.» »Kralja, kateremu vse živi, pridite, molimo ga»! Visoka, božja modrost sv. Cerkve je to, da v pričo zmag, s katerimi se smrt ponaša, veli obračati misli h Kralju življenja. «Regem, cui omnia vivunt, venite, adorenuis.» «Kralja, kateremu vse živi, pridite, molimo ga». Žalostno je videti, kako smrt vse podira in požira. Ne- izprosljiva njena kosa kosi, kakor ponižne rastljine, tako tudi stare hraste in močne ciprese'; Z žalostjo nas napolnuje to grozovitno vsakdanje razsajanje smrtne kose, pod katero pada vsak trenotek žrtev brez števila, brez ozira na tiare, mitre in žezla — in slavno žrtev imamo tudi tukaj pred sebojj —• ali tolazivna je misel, da vse živi pred neumrljivim večnim Go¬ spodom. »Kralja, kateremu vse živi, pridite, molimo ga»! On, veliki Bog, bistveno in večno Življenje, brez začet¬ ka in konca, On je gospodar življenja in smrti; On je ustva¬ ril to našo prst, — «Ipse fecit nos» — On jo pa tudi, če mu je to všeč, v prah spremeni. — 4 — Uklonimo se temu najvišemu gospostvu, tej vrhovni mo¬ gočnosti našega Boga! «Venite, adoremus«! ;Pridite, molimo ga»! Kaj je človek ? Kaplja jutranje rose je, cvetličica na polji, ki se zjutraj razpihne, zvečer pa uže zveni in se osuje. — Prah smo, nič nismo : ponižavši se torej v svojem prahu molimo Kralja življenja! «Regem, cui omnia vivunt, venite a- doremus»! «Kralj a, kateremu vse živi, pridite, molimo ga»! Vse, gospoda, živi pred Bogom, po njem vse živi. — In tako — potolažite se —• živi tudi naš Oče in Pastir, če- gar nemo truplo tu pred nami leži. Živi, da, živi tista ple¬ menita duša, 'ki je oživljala Rajncega umrljivo telo, živi v naročji božjem. Kedar se nismo zanašali, poklical ga je Bog k sebi; saj je On gospodar življenja in smrti; uklonimo se torej temu nerazumljivemu njegovemu sklepu, po katerem je poklican naš Oče od nas. Božja volja je bila taka. «Kralja, kateremu vse živi, pridite, molimo ga»! Živi našega Višega Pastirja plemeniti duh; kaj pa truplo njegovo ?.... Truplo njegovo spi, počiva. Prestati mora poni¬ žanje groba, sramoto gnjilobe in trohnobe -— pa le za to, da nam poreče, da vse na svetu je nečimerno : bogastvo, časti in slasti; ali potem, ko to seme, zemlji izročeno, pre¬ stane osramotitev razkrojitve, pokliče ga Bog k lepše cveto¬ čemu in častitljivšemu življenju, k življenju, katero ne zajde več ; živelo bode, oživljal ga bode Kralj življenja, pred kate- terim vse živi. ■