Obrambni dan mladih — sestavni del podružbljanja SLO in DS V marsikateri naši šoli je obrambno-vojaški pouk. kot vsineklasični šolski predmeti, omejen le na poznavanje vojaških veščin oziroma strokc, nepovczan i drugimi predmeti. še manj pa s celotnim /ivljc-njem v šoiski okolici. Sam obrambni dan kot zaključek obrambne vzgoje v šolskem letu, pa je postal le zanimiv športni dan. V šoli Edvarda Kardelja so se zavedali te pomanjkljivosti in pripravili obrambni dan kot ce-lovito akci jo svojega družabnega okoljaTS polno entuziazma se je naloge lotil upokojeni učitelj te šole tovariš Krevh. •V enem dnevu organizirano, predvsem pa vsebinsko dosledno »zaposliti« okrog 700 učencev višjih razredov vse šole je zahte-valo niz tehničnih, organizacij-skih in vsebinskih priprav, ki so jih narekovali zastavljeni cilji: — učenci naj se spoznajo z bližnjo in širšo okolico svojega kraja, predvsem z gledišča orien-tacije, poznavanja zgodovine NOB in gospodarsko-politič-nega življenja; — preverijo naj poznavanje ¦vojaških veščin (streljanje, poz-navahje puške, orientacija itd.), hkrati pa doživijo dan v-naravi v tekmovalnem, discipliniranem in ' kolektivnem duhu; — analiza rezultatov naj služi kot osnova /.a nadaljnji pouk obrambe; "' ' — obrambni daii šole mora poštati sestavoi de! aktivnosti družbenega okolja šole na po-dročju SLO in DS. V pripravo in realizacijo obrambnega dne se ie najštevil-neje vključila ZRVS iz Polja, Novega Polja, Zaloga in Dolske-ga, poleg učiteljev s šole pa so sodelovali še člani ZB., strelske zveze, radioamaterji kluba Adriatic, kolesarji društva Rog Franek, člani RK, taborniki odreda »Zvezda«, milica in voj-ska iz vojašnice. Dne 8. junija se je 700 učen-cev, urejenih po desetinah, raz-kropilo po širši okolici šole. Re-ševali so različne naloge in se usmerjali proti Zalogu, Kašlju, Slapam, Fužinam, Urhu; učenci 5 • razreda so se s kolesi odpeljali v Dolsko, učenci 6. razreda pa so obiskalikasarno. Naposameznih * točkah v smereh pohoda so jih pričakali člani ZRVS in ZB, vpi-sali oceno v rešeno nalogo, nad-zorovali sestavljanje io razstav-ljanje piiške, na streliščih sočlani strelske zveze vodili streljanje z zračnb puško, radioamaterji so imeli stalno zvezo s ključnimi točkami pohoda, V vojašnici so starešine razkazovali uporabo orožja, kolesarji so vodili kole-sarsko kolono do Dolskega itd. Že zgodaj zjutraj so tabomfk^ ped šolo postavili svoj tabor, zaključek dne pa je pripravila milica, ki je s helikopterjem pri-stala na dvorišču šole, radoved-nim učencem razkazala notra-njost helikopterja, predvsem pa dovolila učencem potipati tega ptiča. Najaktivncjše tri učence so popeljali na krožni polet nad Ljubljano. Preveč prostora bi zavzelo po-pisovanje vseh drobnih dogod-kov tega dne. zato le še nekaj misli iz analize, ki jo je šola orga-nizirala po končanem dnevu: — $icer uspešno organizirana akcija je opozorila na potrebo po še doslednejši organizaciji; — v bodoče je potrebno vključiti vse dejavnike že v vse-binsko snovanje obrambnega dne; — učence je potrebno vsebin-sko pripraviti na obrambni dan. Vsekakor gre šoli vse prizna-nje za uspešen obrambni dan, predvsem za mero odgovornosti do tega področja vzgoje mladih. Največja vredhost tega dne pa je bila v vključitvi mnogih deja\iu-kov iz širšega okolja šole, ki jim je obrambna vzgoja mladih v duhu SL_O in DS sestavni del nji-hovih družbenih aktivnosti. ZVONE ŠTRUKELJ