P a š n i k. Vsaki učitelj, ki hoče v svojein stanu srečno in veselo živeti, si mora pred vsem prizadjati, da ga Ijudje Ijubijo in spoštujejo. To pa on doseže, če se povsod prijazno in ljubeznjivo obnaša; ljubezin rodi nasprotno Ijubezin in zaupanje. Učitelj naj se vedno izobražuje, da si prisvoji koristnili ved, ktere more potem rabiti pri vsaki priliki, pri otrocih ali odrasčenili. Učitelj mora biti zveden mož v vseh rečeh. On si ljubezen, spoštovanje in zaupanje tudi pridobiva, če zvesto in na tanko spolnuje svoje dolžnosti. Ako on svojo mladino prav odgoja, se starši kmali prepričajo, da je on njih neprecenljivi dobrotnik, ker otroci, lepo izrejeni, svoje starše bolj ljubijo, spoštujejo, jih raje vbogajo, jim pri opravilih in delih pomagajo, in tudi k Bogu za nje radi molijo. Kadar dobro izrejeni otroci odrastejo, so učitelju za vse njegove nauke hvaležni, ga ljubijo in spoštujpjo, kakor svojega naj večjega dobrotnika; so veseli, kadarkoli ga vidijo, se radi z njim pomenkovajo ia ga radi za svet prašajo. Tudi si učitelj pridobuje Ijubezpn, spoštovanje in zaupanje srenjčanov, ako se vedno prizadeva, če je orglavec, da jih v cerkvi z lepo cerkveno godbo in petjem razveseljuje in za pobožnost vnema. Že samo lepo ime ^učitelj^, če je ga je učitelj vreden, stori, da ga Ijudje spoštujejo. Dragi bratje! ako se bomo prizadevali , da nas bodo ljudje Ijubili iii spoštovali, bomo tudi gotovo labko srečno in z blagoslovom božjim delali na šolskem polji; naš trud in naše prizadevanje se ne bo zgubilo, kakor dim v zračni širjavi, ampak bode gotovo stoterni sad obrodilo, nam pa mirno in veselo vest delalo. Tako se bomo tudi veselo spominjali svojih mladih Iet in se tudi tolažili z boljšim plačilom v večnem raji. M. Dobrepoljski.