Filmski projekt: Barje Tokrat predstavljamo arhitekla Braneta Velikajno, ki sodeluje pri pripravi scene za nekaj krajših igranih prizo-rov, vključenih v kratki film o Ljubljanskem barju. Bra-ne tokrat prvič sodeluje pri Filmu. Doslej se je ukvarjal z oblikovajem, adaptacijami in postavitvami sejemskih proslorov. Veliko se je ukvarjai s teoretičnimi vprašanji, ki zadevajo oblikovanje prostora. Zato smo mu postavili nekaj vprašanj, ki zadevajo širše pojmovanje barjanske-ga proslora. Misli, izrečene v pogovoru, bi skušali strniti v krajši povzetek. Slikarje so vedno navdihovali naravni ambien-ti. Zato ima prirodni, nepotvorjen prostor svoje poseb-nosti v smislu likovnega doživljanja. Urbanislični in grad-beni posegi so vselej težko izvedljivi, ne da bi se pri tem okolje poslabšalo. Bistvenopa je, da se prostor ovrednoti z duhovnega vidika. Barje predstavlja zaključeno celoto. Širše je postalo znano zaradi arheoloških najdišč. Nekdaj je bilo jezero glavna vrednota prostora, ki je omogočilo poselitev. Sedaj se ta značaj pričara v času pomladnih deževij. Zaradi prirodnih sprememb se je spremenil zna-čaj prostora, ko se je območje jezera spremenilo v zem-ljišče in gradbišče. Prostor, ki je bil doslej dojeman predvsem kot močvir-je in neuporaben za gradbeništvo. dobiva vedno večjo vrednost. Ta sprememba se dogaja prav v današnjem trenutku. S tem pa obstaja nevarnost enostranskih pose-gov, ki bi razvrednotile pozitivne vrednote prostora. Zato postaja barje ogroženo kot specifična pokrajina. Najbolj odraža značaj barja poplavno področje med Bevkami in Podpečjo, kjer obstajajo ostanki šotišč. Tu so najbolj opazne barjanske posebnosti. ki prikažejo v ra-zličnih časovnih obdobjih različen značaj barja. To se odraža tako pri vodnem nivoju, vegetaciji in živalskem svetu. Tu se najbolj odraža bistvena komponenta narav-nih sprememb. ki imajo časovno dimenzijo. To je tudi ena od osnovnih značilnosti barja. ki se je skozi tisoeletja spreminjalo, jezero. močvirje, plovna pot, vse do danes, ko je zanimivo kot kmetijsko zemljišče in najnovejše kot gradbiiče. Pomembno je, da se obstoječe vrednote ne zanemari ali uniči, temveč da te vrednote prispevajo k oplemenitenju celotne Ljubljane. Prav film naj opozori na te vrednote in prispeva k temu, da se izogne preveč enostranskim posegom. BORIS VIŠNOVEC