KATOLJSK CERKVEN LJST. nDanicau izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za eelo leto 4 gl. (»0 kr.. za pol leta t gl. 40 kr.. za četert leta 1 si. 30 kr. Vtiskarnici sprejemana za celu leto 4 gl., za pol leta 2gl., za četert leta 1 gl., ako zadene na ta dan praznik, izide _I>anica dan poprej Tečaj XLI. V Ljubljani, 9. sušca 1888. List 10. JAKOB, po usmiljenji božjem in apostolskega sedeža milosti knezoškof I^nbljanski, vsem vernim stoje škofije pozdrav in blagoslov od Gospoda in Zveličar ja našega Jezusa Kristusa! (Konec.) Če pa me konečno vprašate, kako naj najlože in najkoristnejše samega sebe spoznavamo, vam odgovorim: z vsakdanjim izpraševanjem vesti. Res, to vam priporočam najpriserčnejše, in vas prosim, da se nikdar ne vležete k počitKu, ne da bi se bili poprej o minolega dne dejanju in nehanju vestno izprašali ter obudili resnično kesanje nad avojimi pregreški. Mnogi opuščajo izpraševanje vesti, nekateri z izgovorom, da baje nimajo časa za to, drugi pa, ker ne vedo, kako naj bi se lotili. In vendar to ni niti zamudno, niti težavno. Tako-le delajte. Najpervo prosite svetega Duha pomoči, da vas razsvetli in vam pomaga samega sebe prav spoznati, in grehe obžalovati s terdnim sklepom, poboljšati se. Na to pa si stavite tale tri vprašauja: Kje? s kom? kaj? Namreč: kje povsod bil sem danes? s kom sem bil? in kaj vse sem ondu govoril, delal, mislil? Če vas vežejo posebne dolžnosti stanu ali poklica, kot n. pr. stariše in predstojnike nasproti otrokom in podložniKom, izprašajte se še, kako ste te dopolnili. Konečno se tudi še povprašajte, če niste kaj opustili, kar bi bili morali storiti. S temi kratkimi vprašanji bode navadno mogoče, poklicati si v spomin vse bistveno, kar se je čez dan v nas in z nami godilo. Zatem obudimo kesanje, in sicer, če le mogoče, popolno kesanje; to je ono, s katerim greh zavoljo Boga obžalujemo, ker smo bolj ljubili prepovedane reči, zaradi katerih smo grešili, kakor Boga, ki je najpopolnejši in vse ljubezni vreden. Vzlasti ne smemo pozabiti, obuditi popolnega kesanja, če smo bili morda tako nesrečni, da smo smertno grešili. — To je vse, kar zadeva vsakdanje izpraševanje vesti: pač malo in lahko. Zato smem pa tudi upati, da mi izrečene prošnje ne bodete odbili. Vendar imam v tem obziru še jedno prošnjo, in sicer do starišev in njih namestnikov pri vzgoji otrok. Ta prošnja je: vadite tudi svoje otroke, da si bodo — vže v zgoduji mladosti začenši — vsak dan vest izpraševali Res je sicer, da se s početka pri njih še ne bodo uahajali pravi grehi; nahajale se bodo grehov kali. Čem preje se toraj opozori otrok na nevarnosti, ki mu prete iz grešnih kalij, in čem preje se privadi, boriti se ž njimi, tolikanj boliše za njegovo prihodnjost. O kako koristno, kako zaslužljivo je, če mati Ijubez-nj'.o pa vendar resuo opomui otroka zvečer, preden ga spat spravi, vseh napak in nespodobnostij, katere je čez dau pri njem zapazila. (Če treba, naj se to na tihem zgodi, iu seveda previdno, da otroka kaj ne nauči, kar k sreči še ne zna.) Kako koristno, če mu potem pravi in razloži, da to ali ono žali ljubega Boga; če mu veli in še sama pomaga, odpuščenja prositi razžaljenega Očeta v nebesih; če jej mora otrok na to obljubiti, da bode v prihodnje pridnejši, in da Boga ne bode več žalil; če mati na to gleda, da prosi otrok odpuščenja tudi lastnega očeta in lastno mater, katerima je bridkost napravljal. in sicer zato, ker je žalil nebeškega Očeia; če konečno drugi dan pri jutranji molitvi otroka zopet opomui, kar jej je bil obljubil ter ga v storjeni obl|ubi poterdi! Kako ganljivo in vspod-budljivo je takt) ravnanje kerščanske matere! Kako je pa tudi koristno! Po pregovoru: „kar se kdo mlad nauči, star zuaa, bode človek, ki se je vadil že v svojih otroških letih obračati pozornost na svoje notranjo in opazovati svoje napake in nepopoluosti. gotovo toliko lože tudi v poznejšem življenju enako ravnal in tako skerbel za potrebno čednost spozuanja samega sebe. Poživljal bode pa s tem tudi neko drugo čednost, ki iz poprej imenovane izvira, ki pa se dandanašnje, žal, jako pogreša: menim namreč vestnost. Spolnite toraj, kerščanski stariši, mojo prošnjo, in vadite svoje otroke po vsakdanjem izpraševanju vesti vže zgodaj kerščanske vestnosti. Pravim: „kerščanske vesti"4; po njej namreč delamo dobro in se varujemo hudega ne samo iz strahu pred ljudmi in iz svetnih obzirov. ampak iz spoštovanja in ljubezni do Boga. Taka vestnost je najboljše blago, katero morete dati svojim otrokom na pot v življenje. Ž njo obvarovali bodete marsikterih prevar in nevarnostij nje, sebe pa mnogotere žalosti in sramote. Tako bodete pa tudi najvspešnejše sodelovali za občni blagor. Ljubi moji! Kar sem vam v povedanem na sere položil, zapopadeoo je v sicer kratkih, pa temeljiti* besedah sv. pisma: „lnitium sapientiae timor Domini": „začetek modrosti je strah božji"; ') t. j.: spoštovanje njegove svete volje, izpolnovanje njegovih zapovedij; toraj tudi — krotenje vsega tega, kar v spoznanji samega sebe vidimo, da nasprotuje njegovi sv. volji in njegovim zakouom. V tem strahu božjem, ki naj se izraža v spoznavanju in krotenju samega sebe, hočemo vsi živeti, odraščeni in neodraščeni, predstojniki in pod-ložniki. Gospoda Boga in njegovo sv. voljo zvesto pred očmi, hočemo po opominu sv. Pavla sami sebe razsojati, da ne bomo sojeni. Blagoslov vsemogočnega Boga, Očeta, Sina in sv. Duba, naj pride nad vas in naj je vsegdar z vami. Amen. V Ljubljani, na sveenico, 2. februvarija 1888. f JACOB, kn»'Zoskof. Kako naj pomagamo svet popravljati? I iz S«-kov>k'*