MITJA LAVRIČ — DOBITNIK KRAIGHERJEVE NAGRADE Biti uspešen direktor, niso mačje solze! V prostorih Skupščine SR Slovenije so 4. januarja slovesno podeiili tradi-cionalne nagrade Borisa Kraigherja, ki jih Gospodarska zbomica Slovenije podeljujt kol moralno in maleriaJno priznanje za izjemne dosežke trajnega pomena v gospodarstvu. Med prejemniki nagrad Borisa Kraigheija je tudi MTTJA LAVRIČ, generalni direktor HP Pivovame UNION. To zahtevno funkcijo, zlasti v se-danjih razmerah, tovariš Lavrič opravija že od leta 1976. V tem času se je pivovarna po fizični produktiv-nosti razvila v vodilno proizvajalko v pivovarski industriji Jugoslavije in Evrope. Pivovarna UNION je v zadnjih letih prenovila vso tehnolo-ško opremo in uvedla najsodobnej-šo svetovno tehnologijo, s čemer se je tudi dvignila kvaliteta piva. Kaj vam pomeni nagrada, ki ste jo prejeli? ,,Moram reči, da mi ta nagrada veliko pomeni, predvsem kot spod-buda za nadaljnje delo, za celo tim-sko delo v naši tovami in pomeni navsezadnje tudi družbeno prizna-nje te družbe, ki ceni dobre gospo-darje in dobre kolektive." Delo v takem kolektivu zahteva precej easa in odrekanja? ,,No, seveda, bilo bi iluzorno mi-sliti, da bi vodenje take delovne or-ganizacije, s tako veliko investicij-sko ekspanzijo in tržno agresivnos-tjo na teritoriju cele Jugoslavije, Evrope pa tudi deloma Amerike zahtevalo osem ur dela. Naš vodilni kader principielno dela deset do dvanajst ur dnevno in.malo časa nam ostane za druge aktivnosti, če-prav moramo biti na drugi strani družbenopolitiči delavci in nekaj ča-sa se vsaj jaz posvečam telesni kul-turi." Uspešni ste v prodoru svojih izdelkov na tuje trge? ,,Naša alternativa biti dobra to-varna ali povprečna, se sestoji iz na-ših uspehov na tujem trgu. Pivovar-na UNION se je v preteklem obdo-bju izredno trudila, da se dokaže na tujih trgih. Mi smo danes sorazmer-no izredno uspešni na italijanskem trgu, naše pivo se prodaja skoraj v vseh prodajalnah ,,Kop Italije de spar", uspešni smo na Švedskem, v zadnjem letu smo podvojili količi-ne, v letošnjem letu pa gremo v no-ve akcije. Svedska tržišča so zado-voljna z našim pivom, no z General-exportom iz Beograda pa se mučimo zdaj že drugo leto na ameriškem trgu. Ta teden bomo dobavili ameriškemu trgu šestnajst kontejnerjev piva UNION, kar mi-slim, da je za začetek leta kar spod-budno." Kakšni so kazalci za leto 1989? ,,Živilska industrija in tudi pivo-vamiška industrija se zvija v krčih številnih predpisov, ki danes veljajo in cene so bile vsaj v živilski indus-triji vedno na minimumu, to se pra-vi, da vsa ta industrija posluje z mi-nimalno akumulacijo. Mi skušamo predvsem z evropsko produktivnos-tjo, z zmanjšanjem stroškov v pora-bi energetskih sredstev, to smo do-segli z otvoritvijo nove varilnice za pivo, kjer smo zmanjšali energetske stroške za 60 %. Vse to pripomore k dobremu poslovanju, vendar je tudi naša produktivnost v samem evropskem vrhu. To so obeti, da bomo ostali, da bomo previhrali te težke čase in da se bomo tudi v na-prej razvijali." Padec življenjskega standarda gotovo vpliva na prodajo vaših izddkov? ,,Brez dvoma padec življenjsk^a standarda vpliva na prodajo naših izdelkov. Če bi mi ostali samo na domačem trgu v pretekJih letih, bi tovarna gotovo stagnirala v proi-zvodnji piva in kvasa." Jože ČURIN