59 Šolska knjižnica, ljubljana, 26 (2017), 2, 59-60 Gregor Škrlj bibliopedagoška šola 2017 v treh izvedbah Letošnja Bibliope- dagoška šola 2017 je bila izpeljana kar v treh izvedbah. Prva in druga izvedba v Strunjanu od 21. 3. do 22. 3. in od 23. 3 do 24. 3. 2017 ter tretja v Zrečah od 30. 3. do 31. 3. 2017. V Katisu spada med posodobitvene programe, ki trajajo strnjenih 24 ur. Vsak pri- javljeni udeleženec mora po koncu, za pridobi- tev potrdila, oddati tudi spletno evalvacijo. Program letošnjega izobraževanja so izvajali: • Romana Fekonja (Strategije motiviranja za branje; Timsko delo – medpredmetno pove- zovanje); • dr. Milena Kerndl (Bralne strategije za sa- mostojno učenje pri pouku); • Alja Bratuša (Načini in metode spodbujanja branja za vse učence – projektni pristop); • Andreja Urbanec (Izvedba medpredmetne povezave geografija in knjižnično informa- cijsko znanje); • dr. Vlasta Zabukovec (Branje – tradicional- no in e-branje: razlike, značilnosti, veščine); • Gregor Škrlj (Z igro do branja – pripomoč- ki v knjižnici za spodbujanje motivacije za branje). Na začetku smo se morali vsi udeleženci v oblikovanih skupinah drug drugemu preds- taviti in se spoznati ter zapisati svoja priča- kovanja. Predavanje Strategije motiviranja za branje je potekalo v delavnicah, po skupinah (teme: kolektivni spomin; pogled v knjigo; da ali ne? …). Delo in primeri (za osnovne šole ter za srednje šole) so se opirali na knjigo Strategije motiviranja za branje (Sarto, 2015). Udeleženci so morali ovrednotiti strategijo in pripraviti predstavitev. Timsko delo in medpredmetno povezovanje v obliki delavnice je bilo razdeljeno na indivi- dualno in skupinsko delo. S pomočjo izvirnih vprašaj so bili posamezniki izzvani k razmisle- ku, pregledu stanja ter predlogom izboljšav pri timskem delu in opisu pričakovanj (vodstvo, učitelji …). Treba je bilo izdelati miselni vzorec in ga predstaviti. Predavanje Bralne strategije za samostojno učenje pri pouku je udeležencem prek igre vlog osvetlilo drugačno razmišljanje o situacijah, ki se tičejo knjižničarjev, pouka, dela. Z metodo 6 klobukov pa so analizirali določena besedi- la in razvijali ter pri- pravljali rešitve v danih situacijah. Predavanje Načini in metode spodbujanja branja za vse učence – projektni pristop je vključevalo prikaze primerov dobre prakse na Osnovni šoli Polzela, kjer se po vertika- li poveže vsa šola in izvede dan dejavnosti (kulturni, naravoslovni dan) ali drug dogodek (projektni teden). Predstavljenih je bilo veliko projektov, ki so potekali v določenih šolskih letih za spodbujanje branja, medgeneracijskega Utrinki iz Strunjana (Foto: Romana Fekonja) 60 j ana Bauer: sončnica na rami za šolska knjižnjičarja malI IN VelIKI ODmeV povezovanja (s spodbudami, sodelovanjem bi radi učencem omogočili boljše delovne pogoje in izboljšali bralno pismenost). Izvedba medpredmetne povezave geografija in knjižnično informacijsko znanje je potekala kot terensko delo. V Strunjanu in v Zrečah so se udeleženci z učnimi listi podali v naravo (z ustreznimi pripomočki: zemljevid, kompas) in spoznavali tipične značilnosti vsake po- krajine, poti, zgodovino, ljudska izročila, značilne rastline in sadne vrste ter ne nazadnje literaturo v povezavi s krajem. Branje – tradicionalno in e-branje: razlike, značilnosti, veščine je prineslo pregled medna- rodnih raziskav s področja pismenosti (bralne, matematične, naravoslovne). Predavateljica je predstavila različne definicije (pojmovanja) in značilnosti linearnega in e-branja (razlike v be- sedilih, formatih) ter metakognitivne strategije branja. Udeležence je izzvala k razmisleku z nalogami o bralni aktivnosti. Z igro do branja – pripomočki v knjižnici za spodbujanje motivacije za branje pa je bil preplet teorije in prakse. Udeleženci so se podali skozi zgodovino družabnih/namiznih iger do predstavitev posameznih iger in možnosti uporabe iger pri pouku, dnevih dejavnosti ter drugih dogodkih na šoli oz. v šolski knjižnici. Doseženi so bili cilji, zastavljeni s progra- mom izobraževanja: udeležence seznaniti z novostmi v stroki, s področij knjižničarstva in spodbujanja branja, predstaviti strategije za motivacijo branja in spodbuditi prenos novih spoznanj v prakso. Vsak posameznik je lahko dobil vsaj kakšno idejo, drugačen pristop ali vidik dela ter spoznal novega kolega oz. ko- legico. Dvodnevno izobraževanje se je sklenilo s pogovorom o perečih težavah (prehod na COBISS, predlog novega pravilnika o uprav- ljanju učbeniškega sklada …). Jana Bauer sončnica na rami za šolska knjižničarja Sončnica na rami je nagrada za pedagoške delavce, knjižničarje in vse tiste, ki se ukvarjajo s spodbujanjem branja med otroki in najstni- ki. Podeljuje jo Kulturno umetniško društvo Sodobnost z njo pa želi nagraditi trud in pri- zadevnost na področju spodbujanja veselja do branja, spodbujanje spodbujanja branja med otroki in najstniki in ozaveščanje ozaveščanja splošne javnosti o pomembnosti branja kako- vostne literature. Kandidate za nagrado lahko predlagajo ustano- ve, ki delujejo na področju šolstva in izobraže- Utrinki iz Zreč (Foto: Romana Fekonja)