Za našo stvar / LR 64 88 Aleksander Igličar Za našo stvar Razstava ob 80-letnici delovanja Muzejskega društva Škofja Loka Ob 80-letnici delovanja Muzejskega društva Škofja Loka smo pripravili razsta- vo z naslovom ZA NAŠO STVAR. Na prvih dveh panojih, ki jih je vsebinsko pripra- vil Štefan Kržišnik, tajnik društva, so prikazani začetki nastajanja in delovanje društva v tridesetih letih prejšnjega stoletja. Predlog za ustanovitev društva je bil podan na srečanju članov Profesorskega ceha, 22. avgusta 1936, v gostilni Pepevnak na Lontrgu v Škofji Loki. Na panoju o vodenju društva so zapisana imena vseh dosedanjih predsednikov, bilo jih je osem, in imena častnih članov. Na naslednjih panojih so z besedo in fotogra- fijami predstavljene glavne dejavnosti Muzejskega društva Škofja Loka, ki že leta osta- jajo osrednje vsebine našega delovanja: Loški razgledi, Doneski, Vodniki, Blaznikovi večeri in izleti. Na dveh panojih smo želeli izpostaviti vlogo društva pri zasnovi in vzpostavitvi Aleje znamenitih Ločanov ter soorganizaciji razstave ČLOVEK, GLEJ ob 70-letnici konca 2. svetovne vojne in povojnih pobojev. Na zadnjih dveh panojih so prikazane nekatere nagrade, ki jih je društvo prejelo za delovanje, med njimi najpo- membnejše priznanje, ki ga je društvu leta 1987 podelilo Predsedstvo SFRJ, in sicer ob 50-letnici delovanja. Na zadnjem panoju so bili prikazani nekateri dokumenti iz pre- dloga za podelitev zlatega grba Občine Škofja Loka za leto 2017 Muzejskemu društvu Škofja Loka, ki po oceni občin- skih svetnikov zaradi ukvarjanja s »pol- preteklo zgodovino« za prejem prizna- nja ni primerno. Razstavne panoje je iz obsežnega gradiva odlično pripravila Nives Lunder iz oblikovalskega podjetja Studio Grad in z razgibanim grafičnim prikazom opazovalce še dodatno nago- vorila. Pripravo razstave je sofinancirala Občina Škofja Loka. Razstava je bila prvič na ogled v avli Sokolskega doma Razstavo Za našo stvar so si ogledali številni obiskovalci. (foto: Peter Pokorn ml.) LR 64 / Za našo stvar 89 Škofja Loka od 20. novembra 2017 do 7. decembra 2017. V letu 2018 je bila od 16. marca do 6. aprila na ogled v Galeriji Muzeja Železniki, od 16. aprila do 16. maja pa v prostorih Zgodovinskega arhiva Ljubljana, Enota Škofja Loka. V začetku junija bo na ogled v Poljanah, jeseni pa v Žireh. S tem se bo uresničila naša želja, da bodo razstavo Za našo stvar videli na celotnem ozemlju nekdanjega freisinškega Loškega gospostva, ki ga s svojim delo- vanjem pokriva Muzejsko društvo Škofja Loka. Za našo stvar / LR 64 90 LR 64 / Za našo stvar 91 Za našo stvar / LR 64 92 LR 64 / Za našo stvar 93 Za našo stvar / LR 64 94 LR 64 / Za našo stvar 95 Za našo stvar / LR 64 96 LR 64 / Za našo stvar 97 Za našo stvar / LR 64 98 LR 64 / Za našo stvar 99 PRIZNANJA ZA DELOVANJE Muzejskega društva Škofja Loka 1965: Veliko priznanje Občine Škofja Loka. 1973: Prešernova nagrada gorenjskih občin za leto 1972 za redno izdajanje zbornika Loški razgledi. 1973: Malo jubilejno priznanje ob 1000-letnici Škofje Loke. 1979: Valvasorjeva nagrada za posebne dosežke v muzejstvu. 1983: Priznanje Domicilnega odbora 7. Slovenske narodnoosvobodilne udarne brigade Franceta Prešerna 1985: Velika plaketa Občine Škofja Loka, ob 30-letnici izhajanja Loških razgledov. 1987: Red zaslug za narod s srebrnimi žarki, ki ga je ob 50-letnici društvu podelilo predsedstvo SFRJ. Nagrade