215 TRENUTEK IN TRAJANJA Boštjan M. Zupančič TRENUTEK IN TRAJANJA Vedno sem te čutil na desni nadlakti, tam sem iskal tvojo enakopravnost, da nama ne bi bilo treba šele zoreti. Ko smo šli na izlet v Kamnik, mi je mati kupila kislih bonbonov, rumenih limone, da ne bi bil žejen. To je bilo iz istega sveta kot voziček, v katerem sva se spoznala, zunaj je bil križno tapeciran in naslonjalo je imel na zatič. Kocjan je pojedel češnje s peškami in je pil pitno vodo na postaji, da je bruhal, in Toneta sem zadnjič videl na Tromostovju, s svojimi izbuljenimi očmi me ni hotel več poznati. Zvečer sem moral zgodaj spat in zjutraj ob petih je v parku pred postajo zaradi majske svetlobe jokalo. J * V imenu svoje razprostrte žrtvovanosti me siliš k ubijajočemu zabadanju, iz katerega se sicer porajajo rojstva, Še vedno me žeja po enem vprašanju iz kljubovalnega časa s ceneno črno zaveso, iz ur samotne tesnobnosti, iz minut, napolnjenih z belimi mehkobami: vedno ena in ista poved. Vsak gib je bil pretvarjanje, da vprašanja ni. da odgovor ni potreben, da je za začasnost tukajšnjosti dovolj prva zelena lisa na trebuhu. V vsem tem begu v luč, v hrumenju na letališčih, častna potrka vanj a in govorna prizadevanja, v vsem tem je bilo čakanje na zadnji: »Aha, tako torej!« Bolje strahotna vednost kot ta polstrastna sprenevedanja, to nepretrgano nadaljevanje istosti. Ki je jaz. * izsiljuješ lastno brezpogojno kapitulacijo s pomočjo mojih surovosti (in bajonetov), da bi te ugrabil tebi, da bi potem šla zložena k meni, pa si ne znaš želeti kam. Poskusi živeti kot (zares) ženska, ali bolje, vzpostavi se v svojem mehkem razlitju, da bom jambor za tvoja trebušasta plahutanja tvojih jader. Potem naju zlati maestral sam morda zanese med kamnite septembrske otoke. 216 j 217 ____________________________________________TRENUTEK IN TRAJANJA Sem krvnička v kapilari nekega boga, ki zleknjen ob mlečni cesti hrepeni po neskončnosti. Koliko jih kljuje po časnosti v meni? Izbiram med obema neskončnostima, linea alba, kot drget nekega naključja? Kakor je končna mera bolečine, tako krivi Jahve naš prostor: nasilna naključja, teratologija malih src, besni infantilizem Amerike, čustveni kriminal Strindbergovih mater,... povožen rakun. Kolikšna mora biti šele neskončnost, ob kateri so te krivice Nič? Ko se življenje prečisti, ko listje odpade in sam poslušaš jesenski val, na stolu s pletenim sedalom, miren nazadnje, s prekrižanimi nogami, z desno roko na preprostem kozarcu in gledaš zahod, še eno slovo, ko se izplahne melanholija, ko ni več domotožij, ko so zvečine slovesi, ko je shalom, shalom... Ena sama misel, ki si jo vadil v odmerjenem ' teku časa. Ali je ples, ali korak borcev, Boštjan M. Zupančič ________ . ¦¦____________________218 ljubezen ali smrt kot nasmeh, vseeno je: tvoj obraz je med njimi, zazna ga žila dovodnica, je najemnina za prihodnost. Zato, ko se zbudim iz sna, ki je življenje, najprej poiščem tihi termolo, ki si ti. Odpoljubim te iz oceana časnosti, duša-val, in te v tihi noči večnosti preganem vase. ¦ * Dokler še govorim ne verjemite ničesar. Ko pričnem molčati, spreglejte mojo vednost. Ko bom zadnji med vami, bo padla rosa na mojo skušnjo. Tam, kamor padajo utrnjene zvezde, kjer je spomin vse bodočnosti, kjer je želja po nebivanju, poljub gladkih prsi in ponos odprte kretnje, tam, kjer bomo, kar smo. Oddahnem si spet od napora bivanja in se izlijem s planeta.