Revizija programov Z Rudijem Veseličem, tajni-kom občinske skupščine Ljub-ljana-Center, smo se pogovarja-li o izpolnjevanju programa de-la občinske skupščine ter nje-nih svetov in stalnih komisij. Ceprav se je osnovna mandat-na doba občinskim odbornikom že iztekla ter so jim zaradi ustavnih sprememb podaljšali mandat do pomladi, so izvršili približno tri četrtine poti, do konca izpeljanih nalog pa je malo. Vzroki za zamudo so ob-jektivni in subjektjvni, kljub temu pa zaostajanje pri pro-gramu ovira delo pri sestavlja-nju občinskega in statuv v krajevnih skupnostih, saj niso znane sestave delegacij in pove-zave posameznih inštitucij. Na kotegiju predstoinikov sku-pščine so pred kratkim sklenild, da je treba pregledati programe ter zbrati vse neizvršene nalo-ge tako da jih bodo uredili do izteka mandatne dobe. Do 18. septembra so morali vsi oddel-ki pregledatt programe: — Okvirni program dela ob-činske skupščine — Programe dela svetov pri občjnski skupžčini — Programe dela »talnih ko-misij pri občinski skupščini -• Programe dela vseh skup-ščinskih organov v zvezj z od-pravljanjem socialnih razlik (v dobrem letu so izpolnili 90 od-stotkov teh nalog). S pomočjo pregleda neizvrše-nih nalog bo občinska skupšči-na s svojjmi organi laže dohi-tela zamu.ieno, čeprav že sedaj pozna najbolj aktualne neizvr-iem naloge. s katerimi kasni. 1. Do jztekft mandata se bo morala povečati aktivnost ob- činske skupšdine, njenlh uprav-nih služb in avetov na področju ustanavljanja TOZD, uveljavlja-nja delavskih amandmajev ter usklajevanja statutov in drugih samoupravnih aktov. Pri usta-navljanju TOZD so v občini Center verjetno prišli najdlje od vseh ljubljanskih občin, saj že dobivajo v obravnave statu-te manjših delovnlh organiza-cij, pripravljajo pa tudi osem tez za samoupravne sporazume. Ker pa po vseh delovnih orga-nizacfjah še niso tako daleč, se pojavljajo težave pri zbiranju podatkov, ki bi koristili pri se-stavljanju občinskega statuta. V zvezi s tem bodo sodelovali z meBtnim sindikalnim svetom, ki bo delovnim organizacijam pomagal pri spremembah statuta. 2. Pripraviti je treba srednje-ročni program razvoja občine od leta 1971 do 1975. Osnutek tega programa je sicer izdelan, vendar ni bil podrobno obrav-navan in v Javni razpravi. Za-muda pri programu je postala predvsem zato: ker niso dobili vgeh potrebmh podatkov od delovnih organizacij. Pomanj-kanje takih podatkov je naj-bolj akutno prj komunalnih or-ganizacijah, ki delujejo v več občinah in nimajo podatkov razdrobljenih za posamezne ob-Cine. Prav tako delovne organi-zaclje zelo težko sprejemajo srednjerodne programe zaradi stalnlh sprememb pogoiev go-podarjenja, obenem pa pov-sod primanjkuje strokovnlh ka-drov (posebno pa na občini), kii bi take programe lahko iz-delali. 3. Tudi pri izpolnjevanju ak- cljskega programa za odprav-ljanje soclalnlh razlik so imeli precej težav prav zaradi po-manjkanja kadrov. 4. Za zamudo pri spremem bah pravilnikov o delovnih raz merjih so krive spremembe v zakonodaji. 5. Brezplačnih učbenikov v osnovnih šolah niso uvedli za-radi pomanjkanja denarja, pri usklajevanju cen oskrbnega dne pa jih ovirajo pomanjkljivi podatki o resnidnih dohodkih v posameznih družinah. 6. Uveljavljanje ustavnih sprememb v krajevnih skupno-stih: ker se volitve skupščin naglo bližajo, bodo moralj spre-jeti le statutarne odloke, s ka-terimi bodo doloftili novo sesta-vo skupščin, ostalo delo pa bo moralo počakati na novo izvo-ljeno skupščino, ki bo sprejela tudi novi statut. 7. Na prvi sejj občinske skupSčine bodo odborniki ob-ravnavali tudi rebalans občin-skega proračuna, to pa pred-vsem zaradi sanacije proraftuna osebnih dohodkov na podrofiju družbenlh glužb, saj bo tako storila tudl mestna skupšCina. To je le nekaj glavnih proble-mov, fci jih namerava.jo urediti na osnovi revidiranih progra-mov do konca mandatne dobe, pri tem pa so na občini prepri-čani, da bj bili pri svojem delu veliko bolj uspeSni, fie bi lahko dobili vsaj nekaj najpotrebnej-ših strokovnih sodelaveev, žal pa 38 sedsj le redki strokovnja-Id odločajo za upravne službe, ker so zaposlitve v gospodar-stvu veljko bolj vablive. J. O.