,,Slomškova zveza". Klerikalci kujejo novo past, v katero bi radi ujeli slovensko učiteljstvo. Ta past bo iraela obliko učiteljskega društva in se bo imenovala »Slomškova zveza". Namen tega društva je glasom pravil ,,podpirati nravnoverske, pedagoške in patrijotiške smotre šole teraeljem katoliških načel in zastopati materijelne stanovske interese uciteljs.va." Toda ta namen »Slomškove zveze" je in ostane le na papirju, dejanski nameni tega društva so vsi drugačni. In to je tudi popolnoma naravno. Kdo naj verjarae klerikalizmu, da je prijatelj šole in učiteljstva? Klerikalizem bi kopal sam sebi grob, ko bi delal na povzdigo ljudske oraike, klerikalizera bi sam sebe ubijal, ko bi pospeševal šolstvo in podpiral učiteljstvo. Samo neumno, neomikano ljudstvo nosi potrpežljivo jarern klerikalizma in koderkoli imajo dobro šolstvo in omikano učiteljstvo, tam je ultramontanski prevladi odklenkalo za vselej. Ne bomo navajali dokazov, da so naši klerikalci načelni sovažniki šole in učiteljstva, ker ga menda ni človeka v deželi, ki bi jih ne poznal, in ker ga ni stanu, ki bi ga kranjska duhovščina tako preganjala in zasraraovala, kakor je učiteljski stan! Klerikalstvo hrepeni po tem, da bi dobilo šolo zopet v roko, da bi zopet vladalo v šoli kakor za časa konkordata, a ker je prišlo do spoznanja, da se sedanji šolski zakon ne bo dal izlepa premeniti, zato skuša učiteljstvo pridobiti na svojo stran. BSlomškova zveza" naj pridobi učiteljstvo za to, da bo poraagalo ubiti svobodno moderno šolo. Ni ga stanu na svetu, v katerem bi se ne nahajali nevredni elementi, in tudi raed slovenskimi učitelji je takih raož, ki delajo sraraoto svojemu stanu s tern, da pospešujejo klerikalna prizadevanja zoper šolo. Ti se bodo dali ujeti tudi v »Slomškovo zvezo" in bodo skušali napeljati vodo na klerikalni mlin, ali ogromna večina vsega učiteljstva bo z zaničevanjem odklonila hinavsko vabilo klerikalcev na pristop k MSlomškovi zvezi". Korak za korakom. Tako mislijo klerikalci. Najprej so ustanovili klerikalni učiteljski list, ki ga urejujejo, pišejo in čitajo sarao kaplanje, katerega pa noben dostojen učitelj ne pogleda, kaj še, da bi ga vzel v roke, zdaj pa zopet snujejo učiteljsko društvo, v katerern bodo poleg nekaj takih ljudij, kakor je dobrepoljski Jaklič, zbrani zopet sami kaplanje in drugi taki »prijatelji šole" in pospešitelji stanovskih interesov učiteljstva. Mi niraamo čisto nič proti tern klerikalnim organizacijara. Nasprotno. Še dobro so nam došle. Tako se bode spoznal plevel, ki je doslej na skrivnem rasel med učiteljstvom, tako se bo vsaj ločila ljulika od pšenice, in bo ves svet poznal tiste neznačajne in malovredne eleraente, ki hočejo prodreti naše šolstvo in pljujejo v svojo lastno skledo. »Sl. N."