V^Z GOJA IN IZOBRAŽEVANJE 26 pogovornih ur za starše in rejnici treh integriranih učencev. Na začetku sem bila slišečim učencem predstavljena kot učiteljica, ki bo skrbela samo za gluhe učence (kasneje sem pomagala še nekaterim drugim učencem, ki so imeli težave v DZ, razumevanju obravnavane snovi). Poskrbela sem za vsa prilagajanja, ki sojih integrirani potrebovali pri usvajanju učne snovi pri posameznih predmetih. Pomembna naloga pri vključevanju »drugačnih otrok« v redno šolo je uvajanje in spodbujanje socialne integracije. Pri tej nalogi je z nama sodelovala specialna pedagoginja. Skupaj smo pripravile in uvajale program kooperativnih socialnih in sprostitvenih iger. S specialno pedagoginjo sem sodelovala tudi pri nastajanju in usmerjanju individualiziranih programov za vse tri integrirane učence. Danes so vsi trije že v 5. razredu. Njihov napredek je velik in se najbolj kaže: • na področju komunikacije (učence skoraj povsem razumejo sošolci, učitelji in drugi na šoli); manj komunikacijskih ovir pa vsekakor pomeni za vsakega integriranega dvig samozavesti in vzpon osebne rasti na različnih področjih; • v samostojnosti pri organizaciji dela v razredu. Za dobro integracijo je potreben ustrezen cvet (dobro izbrani učenci) in pravilna nega le-tega (delo v razredu, pomoč strokovnjakov, delo doma itn.). V našem primeru smo uspeli tako pri izbiri otrok kot delu z njimi. Se vedno pa velja, daje za izreden cvet treba včasih mnogo let. LU Nicole Kuplenih Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana 1 1 » % Q O