Ormož, 25.10.2019 Letnik 17 Številka 9 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ TISKOVINA VSEBINA 30. PREDLOG ODLOKA o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju stanovanjskega problema v Občini Ormož - druga obravnava 31. PREDLOG ODLOKA o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« - druga obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - PREDLOG ODLOKA o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju stanovanjskega problema v Občini Ormož -druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) bosta pri obravnavi predloga odloka sodelovali: - Milena Debeljak, Direktorica občinske uprave - Mateja Zemljak, Višja svetovalka I Ormož, dne 25.10.2019 30. ODLOK o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju stanovanjskega problema v Občini Ormož - druga obravnava I. UVOD Ocena stanja Občina Ormož močno čuti posledice izseljevanja mladega prebivalstva oziroma ne vrnitev mladega prebivalstva po končanem šolanju. Občina sama ne more preprečiti obstoječega stanja, lahko pa pomaga mladim z različnimi pomočmi, kot je že obstoječi ukrep o subvencioniranju komunalnega prispevka za Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ mlade in mlade družine v občini Ormož, tako da ustvari za mlade spodbudno okolje. S tem ko občina ustvari ugodne pogoje za mlade posredno pripomore k razvoju celotne lokalne skupnosti, mladim pa omogoči osamosvajanje in ustvarjanje lastne družine. Iz teh razlogov je bilo potrebno pristopiti še k drugim ukrepom reševanja problematike odseljevanja mladih iz občine. Razlog in cilj za sprejem odloka Namen ukrepa podelitve pomoči za mlade in mlade družine pri reševanju stanovanjskega problema izhaja iz ugotovitve, da so na območju občine Ormož zagotovljene površine za novogradnjo stanovanjskih objektov, ki so v lasti občine, ki pa ostajajo nezazidane. Za spodbudo občanom oziroma potencialnim Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 2 investitorjem za gradnjo novih stanovanjskih hiš, se s podelitvijo finančne pomoči pri nakupu nepremičnin za gradnjo zagotavljajo pogoji za pozidavo nezazidanih stavbnih zemljišč in poseljevanje območij. Z zagotavljanjem finančnih spodbud za reševanje stanovanjskega problema namerava občina, predvsem mladim in mladim družinam, zagotoviti pogoje za kakovostno bivanje in jih s tem zadržati v svoji občini. Z zagotavljanjem finančnih spodbud za nakup zemljišč za gradnjo pa bo občina pritegnila tudi mlade iz drugih krajev in si vnesla v svoj kraj nove vire znanja, dela in napredka. Ocena finančnih posledic Občina namerava za dodelitev ukrepa finančne pomoči za mlade in mlade družine pri reševanju stanovanjskega problema zagotoviti 30.000 EUR sredstev letno. 25.10.2019 3. člen (1) Do dodelitve pomoči je upravičen upravičenec, ki na območju Občine prvič rešuje stanovanjsko vprašanje z nakupom nepremičnine, ki je v lasti občine Ormož na območju občine Ormož. (2) Do pomoči ni upravičen, kdor: – ima v lasti drug za bivanje primeren stanovanjski objekt na območju Občine ali drugo parcelo za gradnjo v svoji lasti, – ima neporavnane obveznosti do Občine. (3) Upravičenec lahko uveljavlja pravico do pomoči: – v primeru nakupa nepremičnine, ki je v lasti Občine Ormož v letu, ko je bila sklenjena prodajna pogodba za nepremičnino. 4. člen ODLOK o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju stanovanjskega problema v Občini Ormož (1) Višina pomoči za posameznega upravičenca znaša do največ 1/3 kupnine za m2 zemljišča. (2) Poleg pomoči iz prvega odstavka tega člena se upravičencu dodeli še: – do največ 500,00 EUR, v kolikor gre za nakup nepremičnine, ki se nahaja v naseljih z visoko starostno strukturo prebivalstva, in sicer tam, kjer je po podatkih statističnega urada povprečna starost nad 45 let. Glede na oddaljenost od sedeža Občine, in sicer: – od 5 km – 10 km do največ 200,00 EUR in – od 10 km in več do največ 500,00 EUR; Glede na število otrok v mladi družini, in sicer: – en otrok do največ 200,00 EUR, – dva otroka do največ 300,00 EUR, – trije otroci ali več do največ 500,00 EUR. 1. člen 5. člen S tem odlokom se določajo pogoji, postopek in upravičenci za dodelitev pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju stanovanjskega problema v Občini Ormož (v nadaljevanju: Občina). (1) Postopek dodelitve pomoči po tem odloku se prične z objavo javnega razpisa, ki ga potrdi župan. Javni razpis se objavi na občinski spletni strani. Predmet pomoči so zemljišča za gradnjo, ki so v lasti Občine Ormož na območju Občine Ormož in so vključene v letnem programu razpolaganja s stvarnim premoženjem občine. (2) Besedilo javnega razpisa mora obsegati najmanj: – podatke o namenu javnega razpisa, – upravičence, – pogoje za dodelitev sredstev, – rok za izplačilo sredstev, – kraj in način prevzema in oddaje vlog, – podatek o tem, da gre za razpis odprtega tipa z roki za oddajo vloge, – rok za obveščanje o izidu javnega razpisa, – podatke in dokumentacijo ter priloge, ki jih mora prosilec navesti in priložiti svoji vlogi, – podatke o višini pomoči, ki jo lahko prosilec prejme, – višino razpoložljivih sredstev v proračunu. (3) Pravico do pomoči lahko uveljavlja upravičenec s prijavo na javni razpis, v kateri morajo biti navedeni vsi podatki in priložena vsa dokazila, ki omogočajo II. BESEDILO ČLENOV 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF in 14/15 – ZUUJFO) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) je Občinski svet Občine Ormož na ____. redni seji dne _______ sprejel 2. člen (1) Pomoč pripada upravičenim prosilcem, tj. mladim in mladim družinam (v nadaljevanju: upravičenec) kot spodbuda za reševanje prvega stanovanjskega vprašanja z nakupom nepremičnine, ki je v lasti Občine Ormož na območju Občine Ormož. (2) Za mlade po tem odloku se štejejo osebe, ki niso stare več kot 40 let. (3) Za mlado družino po tem odloku se šteje družine enega ali obeh staršev z enim ali več otroki, pri čemer vsaj eden od staršev ni star več kot 40 let. (4) Za upravičence, ki niso stari več kot 40 let se štejejo osebe, ki v letu vložitve popolne vloge dopolnijo 40 let. (5) Posamezen upravičenec je upravičen do pomoči samo enkrat. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 3 III. OBRAZLOŽITEV Pomoč je enkratna denarna pomoč, ki pripada upravičenim prosilcem – mladim in mladim družinam (v nadaljevanju: upravičenec), kot spodbuda za reševanje prvega stanovanjskega vprašanja z nakupom zemljišč za gradnjo, ki so v lasti občine Ormož na območju občine Ormož. Po odloku so mlade osebe, tiste, ki niso stare več kot 40, let in mlade družin so družine enega ali obeh staršev z enim ali več otroki, pri čemer vsaj eden od staršev ni star več kot 40 let. V odloku je določena je tudi višina pomoči in pogoji, ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji za pridobitev pomoči. Pomoč se dodeli na podlagi izvedenega javnega razpisa. V kolikor upravičenec, ki mu je bila dodeljena pomoč po tem odloku, odtuji nepremičnino, za katero je bila pomoč dodeljena, v obdobju petih let od dodelitve, mora prejeto pomoč vrniti z zakonitimi zamudnimi obrestmi. Upravičenec mora dodeljeno pomoč vrniti tudi, v kolikor v petih letih od prejema pomoči ne prijavi stalnega bivališča na nepremičnini, za katero mu je bila dodeljena. Če pristojni občinski organ ugotovi, da je upravičenec prejel pomoč na podlagi navedbe neresničnih podatkov oziroma v nasprotju z določbami tega odloka, mora prejeti znesek pomoči, z zakonitimi zamudnimi obrestmi, vrniti. presojo izpolnjevanja zahtevanih pogojev po tem odloku. (4) Postopek vodi strokovna komisija, ki jo župan imenuje za ta namen. Dva člana komisije sta imenovana izmed uslužbencev občinske uprave. (5) Strokovna komisija po poteku vsakega roka za oddajo vlog pristopi k odpiranju in obravnavi v roku prispelih vlog ter pripravi seznam prejemnikov s pripadajočo višino pomoči po posameznem upravičencu ter ga predloži direktorju občinske uprave, ki z odločbo razdeli sredstva med upravičence. (6) Za vodenje postopka se uporabljajo določila predpisa, ki ureja splošni upravni postopek. (7) Pomoč se deli med upravičence do višine zagotovljenih sredstev v proračunu. V kolikor strokovna komisija ugotovi, da sredstva pri odpiranju in obravnavi vlog posameznega roka za oddajo ne zadoščajo za dodelitev vsem upravičencem, se sredstva enakomerno razdelijo. Strokovna komisija obenem predlaga zaprtje javnega razpisa zaradi porabe sredstev. (8) Pomoč se upravičencu izplača na njegov transakcijski račun v roku 30 dni po pravnomočnosti odločbe, s katero mu je pomoč dodeljena. 6. člen (1) V kolikor upravičenec, ki mu je bila dodeljena pomoč po tem odloku, odtuji nepremičnino, za katero je bila pomoč dodeljena, v obdobju sedmih let od dodelitve, mora prejeto pomoč vrniti z zakonitimi zamudnimi obrestmi. (2) Upravičenec mora dodeljeno pomoč vrniti tudi, v kolikor v petih letih od prejema pomoči ne prijavi stalnega bivališča na nepremičnini, za katero mu je bila dodeljena. (3) Če pristojni občinski organ ugotovi, da je upravičenec prejel pomoč na podlagi navedbe neresničnih podatkov oziroma v nasprotju z določbami tega odloka, mora prejeti znesek pomoči, z zakonitimi zamudnimi obrestmi, vrniti. (4) Rok za vračilo prejete pomoči je 30 dni: – v primeru iz prvega odstavka tega člena se rok šteje od dneva odtujitve nepremičnine, za katero je bila pomoč dodeljena, – v primeru iz drugega odstavka tega člena se rok šteje od poteka enega leta od prejema pomoči, – v primeru iz tretjega odstavka tega člena se rok šteje od ugotovitve pristojnega občinskega organa. 25.10.2019 - Občinski svet Ormož je odlok v prvi obravnavi obravnaval na 8. redni seji, dne 23.9.2019. Na seji so bili podani predlogi, ki smo jih upoštevali pri pripravi Odloka za drugo obravnavo. Do druge obravnave so spremenjene naslednje določbe: 2. člen – v 2., 3. in 4. odstavku se skladno s pripombo starost 35 let zamenja s 40 let. 6. člen - v 1. odstavku se skladno s pripombo besedna zveza »petih let«, zamenja v »sedmih letih«. 6. člen - 2. odstavku se skladno s pripombo besedna zveza »petih let«, zamenja v »sedmih letih«. Pripravila: Milena Debeljak, direktorica občinske uprave 7. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Št.: Datum: Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 4 25.10.2019 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - PREDLOG ODLOKA o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« - druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) bo pri obravnavi predloga odloka sodeloval: - Boris Novak, Vodja Medobčinske uprave občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž Ormož, dne 25.10.2019 Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 31. ODLOK o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« - druga obravnava Na podlagi 29. in 49.a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 - uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19), 13. člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradno glasilo Občine Središče ob Dravi, št. 4/16) in 23. člena Statuta občine Sv. Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) so: - Občinski svet Ormož, na svoji ___ seji, dne _________, - Občinski svet občine Središče ob Dravi, na svoji ___ seji, dne _____ - Občinski svet občine Sveti Tomaž, na svoji ___seji, dne __________ sprejeli ODLOK o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« 1. ob Dravi in Sveti Tomaž« (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/07, 12/08, 19/08, 21/08-popravek in 8/11) se prvi odstavek 2. člena spremeni tako, da se glasi: »Občina Ormož, Občina Središče ob Dravi in Občina Sveti Tomaž ustanovijo organ skupne občinske uprave za skupno opravljanje nalog občinske uprave na področju občinskega inšpekcijskega nadzorstva, občinskega redarstva, notranje revizije, varstva okolja, urejanja prostora in urejanja prometa (v nadaljevanju: organ skupne občinske uprave).«. 2. člen V prvem odstavku 3. člena se črta besedilo »za skupno opravljanje nalog občinske uprave na področju občinske inšpekcije in redarstva, urejanja prostora ter notranjega finančnega nadzora«. V drugem odstavku se črta besedilo »za skupno opravljanje nalog občinske uprave na področju občinske inšpekcije in redarstva, urejanja prostora ter notranjega finančnega nadzora«. 3. člen Prvi odstavek 4. člena se spremeni tako, da se glasi: »Medobčinska uprava opravlja upravne, strokovne in pospeševalne naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic na naslednjih področjih: - občinskega inšpekcijskega nadzorstva, - občinskega redarstva, - notranje revizije, - varstva okolja, - urejanja prostora in - urejanja prometa. člen V Odloku o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 5 4. člen 25.10.2019 - Za 12. členom se doda nov 12. a člen, ki se glasi: »12. a člen Medobčinska uprava opravlja na področju notranje revizije naslednje naloge: - priprava dolgoročnega in letnega načrta dela, - izvajanje rednih in izrednih revizij, - svetovanje, - izdelava letnih poročil o delovanju službe, - sodelovanje z zunanjimi revizorji, - druge naloge v zvezi z notranjim revidiranjem v skladu z veljavnimi predpisi.«. - zagotavlja strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju vprašanj iz področja varstva okolja, druge strokovno tehnične in upravne naloge iz področja varstva okolja, naloge varstva okolja, ki so jih na skupno upravo prenesle občine ustanoviteljice preko zveze občin z ustanovitvenim aktom zveze občin, druge naloge s področja varstva okolja v skladu z veljavnimi predpisi.«. 6. 5. člen Za 12.a členom se doda nov 12. b člen, ki se glasi: »12. b člen Medobčinska uprava opravlja na področju varstva okolja naslednje naloge: - priprava predpisov s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, - vodenje upravnih postopkov s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, - strokovna pomoč pri izvajanju predpisov s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, - priprava in vodenje postopkov javnega naročanja s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, - priprava in vodenje postopkov podelitve koncesije s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, - priprava investicijske in druge dokumentacije, potrebne za prijavo na razpise za evropska in druga sredstva, - priprava, vodenje, spremljanje in nadzor nad investicijami s področja varstva okolja, - priprava, vodenje, spremljanje in nadzor drugih projektov s področja varstva okolja, - upravne in strokovne naloge v zvezi z zagotavljanjem varstva okolja, - zagotavlja izvajanje podrobnejšega ali posebnega monitoringa stanja okolja ter vodi informacijski sistem varstva okolja, - pripravlja ukrepe, smernice in priporočila s področij varstva okolja, - zagotavlja informiranje, osveščanje in izobraževanje javnosti o stanju varstva okolja in ohranjanju narave in v zvezi z zagotavljanjem javnih služb, člen 13. člen se spremeni tako, da se glasi: »Medobčinska uprava opravlja na področju urejanja prostora naslednje naloge: - priprava in vodenje postopkov za pripravo občinskih prostorskih aktov ter njihovih sprememb in dopolnitev, - sodelovanje pri pripravi regionalnih prostorskih planov, - sodelovanje pri pripravi prostorskih aktov države, - podaja mnenja glede skladnosti dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja z občinskimi prostorskimi akti in drugimi predpisi občine glede varovalnih pasov občinskih javnih cest in glede minimalne komunalne oskrbe, ki sodi v okvir obvezne občinske gospodarske javne službe, - vodenje postopkov lokacijske preveritve, - naloge občinskega urbanista, - določanje razvojnih stopenj ter vodenje in posodabljanje evidence o nezazidanih stavbnih zemljiščih, - izvajanje nalog, povezanih z delovanjem prostorskega informacijskega sistema, - izvajanje prostorskih ukrepov in nalog zemljiške politike na lokalni ravni, - priprava načrtov preskrbe in upravljanja z zemljišči, - priprava mnenj, ki se posredujejo pripravljavcem sorodnega predpisa glede vpliva sorodnega predpisa, z uveljavitvijo katerega se bodo na določenem območju spremenile ali dopolnile določbe in vsebine tam veljavnega prostorskega izvedbenega akta ali bo sorodni predpis neposredno vplival na njegovo izvedljivost, - izdaja soglasij za spreminjanje meje parcele na podlagi zahteve lastnika nepremičnine ali geodetskega podjetja, - sodelovanje v postopkih legalizacije objektov, - priprava poročila o prostorskem razvoju na območju občin, - izvedba upravnih komasacij, - priprava aktov o predkupni pravici, - priprava aktov o urejanju podobe naselij in krajine, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 - - 6 priprava aktov o taksi za neizkoriščena stavbna zemljišča, priprava manj zahtevnih strokovnih podlag za prostorske akte, strokovna pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora, informacije iz uradnih evidenc, naloge v zvezi z usklajevanjem aktov, naloge v zvezi z javnim naročanjem na področju urejanja prostora, vodenje evidenc s stavbnimi zemljišči, vodenje evidenc zavezancev za plačilo nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, obračunavanje višine komunalnega prispevka, izdajanje ustreznih odločb in vodenje evidence o izdanih odločbah, druge naloge s področja urejanja prostora v skladu z veljavnimi predpisi.«. 7. 25.10.2019 - načrtovanje prometne signalizacije in prometne opreme na občinskih cestah, druge naloge s področja urejanja prometa v skladu z veljavnimi predpisi «. 8. člen 14. člen se črta. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 9. člen Do uveljavitve tega odloka se kontinuirano opravljajo: - naloge občinskega inšpekcijskega nadzorstva pod nazivom inšpekcija in - naloge varstva okolja, urejanja prostora in urejanja prometa pod nazivom urejanje prostora. člen Za 13. členom se doda nov 13. a člen, ki se glasi: »13. a člen Naloge urejanja prometa določajo zakoni, podzakonski predpisi ter na njihovi podlagi izdani občinski predpisi s področja javnih cest, cestnih priključkih na javne ceste ter prometne signalizacije in prometne opreme na cestah. Medobčinska uprava opravlja na področju urejanja prometa naslednje naloge: - določitev uporabe ceste ali dela ceste za določene vrste vozil oziroma uporabnikov (cesta, rezervirana za motorna vozila, kolesarska pot ali steza, steza za pešce, steza za pešce in kolesarje, steza za jezdece) in mej naselij, - določitev prednostnih smeri in sistem ter način vodenja prometa, - določitev omejitev uporabe ceste ali njenega dela glede na vrsto prometa, - določitev omejitev hitrosti vozil, - ureditev kolesarskega prometa in določitev lokalnih kolesarskih povezav, - ureditev parkiranja in ustavljanja vozil, - določitev območij umirjenega prometa, območij omejene hitrosti in območij za pešce in prehodov za pešce, - določitev ukrepov za umirjanje prometa za varnost otrok, pešcev in kolesarjev, zlasti v bližini vzgojno varstvenih, izobraževalnih in zdravstvenih ustanov, igrišč, stanovanjskih naselij in drugih območij, kjer se ti udeleženci cestnega prometa pojavljajo v večjem številu, - določitev drugih prepovedi, obveznosti ali omejitev udeležencem prometa, - načrtovanje cestnih priključkov na občinske ceste, Do uveljavitve tega odloka se naloge iz prejšnjega odstavka nemoteno opravljajo pod zapisanimi nazivi. Z uveljavitvijo tega odloka se posamezne naloge medobčinske uprave ter nazivi teh nalog uskladijo z veljavno zakonodajo. 10. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: 007-7/2018 01/9 Ormož, dne _______ ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Danijel VRBNJAK l.r. Številka: Središče ob Dravi, dne __________ ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO l.r. Številka: Sv. Tomaž, dne _____________ ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO l.r. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 7 OBRAZLOŽITEV Veljavni Odlok o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/07, 12/08, 19/08, 21/08-popravek in 8/11) določa, da medobčinska uprava opravlja upravne, strokovne in pospeševalne naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic na področju inšpekcije, urejanja prostora in notranjega finančnega nadzora. Zadnja sprememba Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17 in 21/18 – popr.; v nadaljevanju ZFO1), predvsem sprememba njegovega 26. člena, ki se nanaša na področje skupnega opravljanja nalog občinske uprave in njeno financiranje, prinaša kar nekaj novosti, in sicer so na podlagi spremembe preimenovane nekatere naloge, ki se v medobčinski upravi že izvajajo, prav tako pa je iz dosedanjih štirih nalog, število nalog, ki jih lahko opravlja skupna uprava, povečano na enajst. Skupna uprava lahko skladno z drugim odstavkom spremenjenega 26. člena ZFO-1 opravlja sledeče naloge: - občinskega inšpekcijskega nadzorstva; - občinskega redarstva; - pravne službe; - občinskega odvetništva; - notranje revizije; - proračunskega računovodstva; - varstva okolja; - urejanja prostora; - civilne zaščite; - požarnega varstva in - urejanja prometa. Izhajajoč iz sprememb in dopolnitev Zakona o financiranju občin (v nadaljevanju ZFO-1C), je bil namen zakonodajalca jasen, vzpodbuditi občine k medobčinskemu sodelovanju in povezovanju ter skupnemu opravljanju večjega števila nalog. Zaradi spremenjenih pogojev za sofinanciranje skupnih občinskih uprav zakon določa prehodno obdobje, v katerem se bodo občine prilagodile novim zahtevam po tesnejšem povezovanju več občin. Polna uveljavitev sprememb bo nastopila šele v letu 2020. Tako bo uveljavitev posameznih določb spremenjenega 26. člena ZFO-1C postopna. ZFO-1C je pričel veljati 1.1.2018, četrti odstavek spremenjenega 26. člena zakona, pa začne veljati 1.1.2020. Pravica občin do sofinanciranja skupnih občinskih uprav se tako kot pred spremembo zakona ugotavlja za leto nazaj, ko so znani računovodski izkazi oziroma realizacija občinskih proračunov. To pomeni, da bo pristojno ministrstvo zahtevke občin za sofinanciranje skupnega opravljanja posameznih nalog občinske uprave v prihodnjih letih presojalo na naslednji način: 25.10.2019 - - za leto 2019 bodo občinam pripadala sredstva v višini 50 % sredstev za plače in druge izdatke ter prispevke delodajalca zaposlenim v skupnih občinskih upravah, povečane za 20 % (ministrstvo bo upoštevalo normirane materialne stroške skupnih občinskih uprav in ne več dejanskih), pri ugotavljanju pogojev bo ministrstvo upoštevalo enajst in ne več pet nalog in za leto 2020 bo nastopila polna uveljavitev novih kriterijev (najmanj tri občine, izhodišče za sofinanciranje je 30 %, za vsako nalogo več občinam v skupni občinski upravi pripada bonus 5 %, vendar ne več kot 55 % sredstev). Zaradi spremembe ZFO-1 in posledično novih nalog, ki jih medobčinska uprava lahko opravlja ter spremembe zakonodaje na gradbenem področju in področju prostorskega načrtovanja, je bilo potrebno pristopiti k spremembi ustanovitvenega akta medobčinske uprave, cilj katerega je uskladitev poimenovanja in nalog z veljavno zakonodajo ter nemoteno sofinanciranje s strani države tudi v prihodnje. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« je bil sprejet na 31. redni seji, dne 15.10.2018 v prvi obravnavi. Občinski svet Ormož v prejšnji sestavi postopka ni končal, zato je občinski svet v tej sestavi na 2. redni seji, dne 27.12.2018 sprejel Sklep o nadaljevanju postopka sprejemanja splošnega akta. V skladu s predlogom kadrovskega načrta za leti 2020/21 in kadrovskega načrta za leti 2021/22 se zaposlitev občinskega redarja in notranjega revizorja ne predvideva, tako se skupni stroški delovanja medobčinske uprave ne bodo spremenili. Glede na zaposleni kader se bo sofinanciranje medobčinske uprave (plače, prispevki za socialno varnost in drugi izdatki zaposlenim) znižalo iz 50% na 45%. Pripravljena pa je podlaga za dodatno zaposlitev notranjega revizorja kar bi naneslo dodatnih 5% sofinanciranja. Dopolnitev glede na prvo obravnavo je, da ponovno vključijo naloge notranje revizije, ki so že zajete v veljavnem odloku, uskladi pa se poimenovanje, ki je v skladu z ZFO-1. Pripravil: Boris Novak, univ.dipl.inž. grad. Vodja medobčinske uprave Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 8 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 25.10.2019