Pastirsko pismo. Jugoslovanski škofje so izdali pastirsko pismo, ki se postne nedelje čita vernikom s prižnic vseh župnijskih cerkva. V tcm pismu razpravljajo izčrpno, zanimivo in poljudno o gospodarski in socialni stiski naših dni. Ne spuščajo se sicer v gospodarska vprašanja kot taka, marveč poudarjajo božje zakone, ki morajo vladati tudi v gospodarstvu. Poglavitnl vzrok sedanje splošne in vt ' ke stiske je odpad od Boga. Idejni nosilec tega odpada je gospodarski liberalizem s svojim naukom, da mora gospodarstvo biti svobo !no, da za gospodarstvc nima Boga, ne božjih zapovedi, vse je dovoljeno, vse dopustno, če je le za poedinca gospodarsko koristno. Tako je nastala medsebojna tekma, • kateri so zmagovali močne.iši. brezobzirni in brezvestni, sla- botnejši, bolj obzirni in bolj vestni pa so zaostajali in omagovali, dokler niso po pclnoma zastali in omagali. Ldberalizem je popolnoraa prezrl socialni pomen zasebne lastnine in tiste njene meje, ki jih njej stavljata pravičnost in ljubezen. Velike so tudi njegove zmote glede na plačo delavcu, ki mora biti taka, da se more delavec s svojo dmžino preživeti in priti počasi v rednih razmerah do vsaj skromne posesti. Liberalizmu pa je le za lastni dobiček, zato pritiska na plače, kjer le more in kakor more. Liberalizem, ki je razbil naravne zveze med ljudmi, družino, cehe, zadruge in stanove, se tudi protivi organizacijam, ki bi v njih delavci s skupnimi močmi dosegali skupne namene. Iz teh zmot gospodarskega liberalizma se je rodil kapitalizem, ki je postal strašno zlo. Vse kapitalistično gospodarstvo je postaIo po besedah papeža Pija XI. strašno trdo, kntto in brezsrčno. Kje je rešitev iz tega velikega zla? Danes se po svetu širi velika prevara, ki obeta ljudem rešitev. Ta prevara se imenuje komunizem (kolektivizem, socializem). Komunizem zanika, sovraži in sramoti Boga, zanikuje božje zapovedi in temelje vsake naravne morale. Njegovo geslo je: Boj religiji! Uničimo vsako vero in moralo. Kot goli materializem, ki priznava v človeku samo materijo (telo) brez duše, je delavca še hujše zasužajil ko kapitalizem, delavec je postal suženj za skorjo kruha, za borno stanovanje. Sodobna taktika komunistične internacionale je: izrabiti vsako nezadovoljstvo v posameznih državah, s štrajki izzivati socialne nemire, ki naj bi se končno pretvorili v socialno revolucijo. Komunistični inteligenti imajo nalogo vriniti se v meščanska " ¦•lturna društva ter tam zmešati duhove. Komunizem hoee razbiti iružinsko skupnost, ki jo je božji Zveliča:1 povzdignil v posvečeno zakramentalno skupnost. Uvesti hoče prisilno gospodarsko in cocialno življenje. Nasproti tem zmotam je treba izvojevati zmago krščanskim načelom o namenu gospodarstva, o namenu in značaju lastnine in dela, o socialni pravičnosti, o pravičnih plačah, o svobodi in nje mejah. To so načela, ki sta jih svetu tako lepo raztolmačila papeža Leon XIII. (okrožnica »Rerum novarum«) in Pij XI. (okrožnica »Quadragesimo anno«). Trajnega in resničnega zboljšanja razmer pa ne bo brez nravne obnove, h kateri kliče posameznika in dmžbo sedanji sv. Oče. Naj bi pastirsko pismo jugoslovanskih škofov, tako odlično po vseblni, doseglo svoj plemeniti namen! Zdravje pred kratkem na smrt bolnega sv. Očeta se je tako znatno zboljšalo, da že sam opravlja redne posle in ni nobene bojazni za njegovo življenje. Delovanje srca je redno in tudi bolečine v rokah in nogah so popustile. Junaki Alkazarja. Vsem je v svežem ]eTfllinu izredno junaštvo, s katerim so * M.di kadetje branili trdnjavo Alkazar v Toledu, dokler jih ni osvobodila narodna vojska. Ves svet se je začudeno spraševal, odkod to izredno junaštvo. Dopisnik velikega pariškega katoliškega Iista »La Croix (Križ)« je isto vprašanje stavil komandantom teh hrabrih mladih bojevnikov ter dobil zanimive odgovore, ki jih je objavil v svojem listu. Poveljnik polkovnik Moscardo je rekel: »Borili smo se za Boga in za španijo, in zato nismo niti trenutek podvomilr o naši zmagi.« Neki ralad poročnik je izjavil: »70 dni ae nismo mogli umiti niti spremeniti obleke. Nismo imeli vode. V tej stiski nam je dajala edino vera moč. Nihče med nami ni bil brezverec ali mlačen do Boga in molitve. Vsak dan smo bili pri sv. maši. Dvakrat dnevno smo molili rožni venec pred kipom Brezmadežne. Vera je bila velika in pobožnost globoka. Nikdo vojakov ni dvomil, da nas bo Mati božja rešila.« Zdravnik dr. Narin je pripovedal: »Računali smo, da bo obleganje trajalo 4—5 dni. Toda trajalo je 70 dni. To je bilo strašno. Brez luči, brez vode, brez zdravil. Toliko število Ijudi, žensk, otrok in vojakov je stanovalo v kleti. Za mene je to čudež. Naj brezverci govorijo, kar hočejo, naj se mi smejijo, jaz pravim: To je bil čudež. Toliko dni oblegani in zaprti, brez vsake infekcijske (kužne) bolezni. Hrana zelo slaba: suh kruh in konjsko meso. Vsakdo, kdor to presoja z zdravmi očmi, mora priznati božje delo.« Stotnik San de Diego js rekel: »Katoličan sern in član 3. reda sv. Frančiška. Vojak sem in služabnik kraliev. Vršil sem svojo dolžnost. Priznati pa moram: Začefek in konec tega dela je bil Bog in Mati božja.« Stotnik Frejo je iziavil: »Nihče od nas ne bo pozabil jBoga in Marije. 70 dni ob* leganja je dokaz velike ljubezni in dobrote božje.« Alkazarski junaki so možje globoke, zmagovite katoliške vere. Duhovne vaje za fante v domu presv. Srca v Mariboru, Levstikova ulica 29, bodo od 20. do 24. februarja. Celotna vzdrževalnina znaša 50 D. Začetek je prvega dne ob sedmih zvečer, skiep zadnjega dne zjutraj. Vsak udeleženec se mota vsaj tri dni pred tečajem priglaaiti.