Defstva cjovoriio. O duhu, ikii se širi med nemško narodno manjšino v naši državi, je treba javno spregovoriti. Tega duha oznanjajo časopisi nemške manjšine, iki so tako vneti zagovorniki nemškega narodnega socializma, da so v tem oziru povse »zenačeni« z glasili te stranke v Nemčiji. Celjska »Deutsche ZeLtung« je tako navdušena za narodni socializem, da bi si ikar najrajše zaznamovala svoje čelo s kljukastim ikrižem, ako bi le mogla. Ta duh se zadnji čas javlja z neko posebno osvajalnostjo, iki je zopet oživela kot tajno ohranjevana dedščina nekdanje Schonererjeve vsenemške stranke, iki ji je v mladih letih pripadal tucLi narodno-socialistični fiihrer. Nam je ta osvajalnost dobro znana kot težnja po ponemčevanju slovenskega življa. Pravih Nemcev na našem Štajerskem nikdar ni bilo mnogo, zato bi njihove redke vrste morali širo-m naše domovine iz- in dopolniti nemškutarji. Ta težnja je z agresivnim duhom nemške narodne manjšine zopet oživela. Po mariborskih ulicah se je nenavadno razbohotilo nemškutarjenje, to je tista spakedrana nemščina, ki jo mora sam narodni socializem odkloniti s svojega rasnega (plemenskega) stališča. Da bi se dobilo potrebno števiilo otrok za nemške manjšinske razrede in oddelke, se ikupujejo duše slovenskih otrok z darili v denarju in blagu. Po srednjih šolah se vrši tajna propaganda med učenci, da se vpišejo kot Nemci. Znan nam je slučaj, da se je na neki srednji šoli v Mariboru precejšnje število dijakov, tki so bili lani vpisani kot Slovenci, dalo letos vpisati za Nemce. To je nasledek propagande nekega vseučiliščnega dijaka slovenskega imena, pa nemškutarskega mišljenja. Tako se v tej mladini vedno bolj odraža duh Hitlerjeve mladine. Svoje ugotovitve moremo podpreti in podkrepiti s člankom, ki je izšel v prvi polovici oiktobra v nemških časnikih v A.vstriji. Člankar ugotavlja, da se med nemško-narodno manjšino v naši državi vrši propaganda iz dveh organizacijskih točk. »Društvo za Nemce v inozemstvu«, tako se v članku doslovno poudarja, »je poslalo "strnjene potniške skupine s posebnimi kulturnopropagandnimi četami in političnimi govorniki. Državno vodstvo mladinske organizacije v Nomčiji se ni zadovoljilo s tem, da je poslalo mlado narodne socialiste novo-poganskega svctovnega nazora, ter vabilo mlade Nemce iz Jugoslavije v Nemčijo, marveč je tudi poslalo denar. Dočim se je vodstvo Švabsko^nemškega kulturbunda trudik> za popravo položaja nemške manjšine, &o v domovih tega bunda njegovi v Nemčiji vzgojeni mladi člani v zvezi z zastopniki Hitlerjeve mladine iz Nem čije prepevali pesem, ki zahteva ves svet. Dr. Awender, vodstva-željni zdravnik, je prevzel vodstvo te skupine »obnove« v Švabsko-nemškem ikulturbun- du ter je organiziral s sred&tvi iz Nemčije v vseh podružnicah bunda propagando na šinjko in globoko s pomočjo potnih uciteljev diz vrst nemške manjšine ali Hitlerjeve mladine. Ne da se zanikati, da se je tej radikalni narodnosocialistični skupini v okvirju nem« ške mladine posrečilo dobiti znatno število pristašev. V ikoliko to pomenja zmago nemške marke nad nižje stoječim dinarjem, o tem tukaj ne bodemo odločali. Vsekakor pa je že danes politična moč Švabsko-nemškega kulturbunda jako oslabljena.«