Etnolog 28 (2018) SEM V PRETEKLEM LETU SEM IN THE PAST YEAR RAZSTAVNA DEJAVNOST SEM V LETU 2017 Maja Kostric Grubišic, Nina Zdravic Polic 247 SEM je v letu 2017 razvil in obravnaval številne programske interdisciplinarne, poučne, izobraževalne, kreativne in razstavne vsebine ter vsebinske sklope. Uresničil jih je na način, ki pospešuje povezovanja na različnih nivojih - med posamezniki, skupinami in skupnostmi, izobraževalnimi ustanovami - akademskimi in drugimi, med muzeji doma in po svetu, strokovnimi združenji, nevladnimi organizacijami, umetniki in drugimi. Na izviren in inkluziven način je ustvarjal nove možnosti za povezave in pospeševal zavest o raznolikosti kulturnih identitet in krajin. Prek raznovrstnih oblik muzejske interpretacije - zgodb raznolikih številnih zbirk, razstav, raziskav in drugih akcij je sporočal in informiral o preteklosti in spodbujal izkušnje in refleksije o sedanjosti. Na podlagi teh izhodišč je SEM začrtal svoj razstavni in javni program za leto 2017. V okviru razstavne dejavnosti je v letu 2017 realiziral 27 razstav (med njimi eno osrednjo, eno občasno, eno po projektu SWICH, tri študentske projekte, več manjših gostujočih razstav, gostovanj zunaj muzeja in sodelovanj pri muzejskih medinstitucionalnih razstavah). Ob tem je pripravil in organiziral več sto različnih javnih vsebin, od izobraževalnih, poučnih pa do izkustvenih ter drugih obrazstavnih dogodkov in prireditev. Razstave iz leta 2016 V letu 2017 so bile na ogled naslednje razstave iz leta 2016: do 8. januarja osrednja razstava iz leta 2016 ClPKAste vezi; do 16. januarja razstava Vrata:prostorski in simbolni prehodi življenja; do 18. januarja razstava Bonboni vseh generacij: 140 let Sumija; do 28. februarja razstave Svetovljan iz Gribelj: Dr. Niko Zupanic; do 30. novembra osebna razstava Ana Hribernik: moje skrite in razkrite podobe. Razstave SEM v letu 2017 Osrednja razstava Afganistan - slovenski pogledi (razstavna hiša SEM, 25. maj 2017-30. marec 2018) Maja Kostric Grubišic, Nina Zdravic Polic (Avtor in kustos razstave: mag. Ralf Ceplak Mencin; prostorska postavitev in grafično oblikovanje razstave: Katarina Stok Pretnar; oblikovanje tiskovin in promocijskega materiala Brane Zalar; sonorična instalacija Spevi neobstoja: Hanna Preuss, HANNA'S; instalacija Brez meja: mag. Eva Petrič; umetniški projekt Begunec_begunka sem: Vesna Bukovec in Widad Tamimi; komuniciranje: mag. Maja Kostric Grubišic) Utrinek z razstave Afganistan - slovenski pogledi (foto: Dokumentacija SEM, 2017) Prva etnološka razstava v Sloveniji, ki je ponujala vpogled v Afganistan in njegovo pestro etnično podobo, je nastala v sodelovanju s številnimi ustanovami in posamezniki; med njimi je tudi Muzej za Azijo in Pacifik iz Varšave, ki je za razstavo izposodil dragoceno zbirko predmetov o raznoliki tradicijski kulturi te dežele. Razstavni projekt je v SEM zastavil kolega mag. Ralf Ceplak Mencin, ki je s poglobljenim strokovnim delom zbiral podatke in gradivo v Sloveniji, Evropi in Afganistanu ter razprl pahljačo pestre in pisane zgodovine dežele na križišču kultur. Pri tem je nastal izjemen arhiv 7000 fotografij, 28 zgodb in več kot 400 predmetov. Pri raziskovanju so ga navdihovali tudi slovenske popotnice in popotniki, ki so v zadnjih desetletjih prejšnjega stoletja odkrivali Afganistan na t. i. hipijevski poti ali ga obiskali kot mirovni posredniki, alpinisti, aktivisti ipd. Predmeti njihovih zasebnih zbirk z zgodbami so bili na ogled na razstavi skupaj z afganistansko zbirko iz Varšave. Med razstavljenimi predmeti, pričevalnimi o raznoliki tradicijski kulturi Afganistana od 19. do 20. stoletja so bili: glasbila, oblačila, orožje, nakit, zemljevidi, akvareli, izdelki iz poldragih kamnov, znamke, bankovci, popotniški Razstavna dejavnost SEM v letu 2017 dnevniki, osebni predmeti slovenskih vojakov in beguncev, begunski šotor ... Razstava je bila razdeljena na dvanajst poglavij (Afganistan so ljudje, Kje leži Afganistan, Kako se je spreminjal Afganistan, Afganistan doma, Afganistanska kultura, Slovenska vojska v Afganistanu, Daleč od doma, Afganistan in droge, Na tem svetu nismo sami, Brez meja (Eva Petrič), Opolnomočenje Afganistank in Ne pozabimo na Afganistan), razstavljene vsebine pa je povezovala in nadgrajevala sonorična instalacija Spevi neobstoja avtorice Hanne Preuss. Na razstavi so bile na ogled fotografije priznane slovenske fotografinje Mance Juvan in fotografov Arneta Hodaliča, Mareta Lakoviča, Boruta Krajnca in še enaindvajsetih Slovenk in Slovencev, ki so bili v Afganistanu. Razstava je ponujala osem dokumentarnih filmov, med njimi tudi nagrajena Meje Damjana Kozoleta in Le dihajoče bitje prosilca za azil Ahmada Adeliana. Razstavljena je bila tudi umetniška instalacija 249 Brez meja Eve Petrič, ki je predstavljala sobivanje ljudi in različnih kultur na skupnem planetu. Razstava v okviru projekta SWICH Afrika in Slovenija: preplet ljudi in predmetov (razstavna hiša SEM, 30. november 2017-26. marec 2018) (Kustosi in avtorji razstave: dr. Bojana Rogelj Škafar, Tina Palaic, dr. Marko Frelih, Anja Koren; razstavna postavitev in grafično oblikovanje Janja Ošlaj; fotografije: Aleš Verbič, dr. Boris Kuhar, dr. Marko Frelih, dokumentacija SEM in MNZS; sodelavci razstave: Gregor Kos, Ana Motnikar, Jožica Mandelj, Nadja Valentinčič Furlan; razstavni vzporedni program: Anja Koren, Sonja Kogej Rus, Tina Palaic; koordinatorka: Nina Zdravič Polič; komuniciranje: Nina Zdravič Polič, Jure Rus) Razstava, ki se je dotikala obdobja gibanja neuvrščenih, je v ospredje postavljala zgodbe in osebne predmete ljudi, katerih poti se prepletajo med Slovenijo in Afriko. V eksperimentalnem kontekstu je pomenila atraktivno vizualiziran preplet zgodb slovenskih zbiralcev afriških zbirk, ki jih hrani muzej, in zgodb slovenskih Afričanov, ki skozi video pripovedi o njihovih osebnih predmetih in zapisane osebne zgodbe prikazujejo njihove poglede na primarno povezavo z domovino, prve stike z Jugoslavijo, izobraževanje, organizacije Afričanov v Jugoslaviji in Sloveniji, poklicno udejstvovanje, identiteto, kulturno izmenjavo in sedanje povezave z domovino. Oba dela razstave je povezovala rdeča nit - gibanje neuvrščenih, ki je nastalo v času hladne vojne in je na različne načine povezalo države z nevtralno politiko in nekdanje kolonizirane države. Slovenija je kot ena od šestih republik Socialistične federativne republike Jugoslavije sodelovala z drugimi državami članicami gibanja neuvrščenih. Veliko slovenskih gradbenih in trgovskih podjetij, politikov, diplomatov, ekonomistov, novinarjev in kulturnikov je našlo zaposlitev v teh državah, med drugim tudi v afriških, in nekateri izmed njih so ustvarili zbirke afriških predmetov, ki jih danes hrani muzej. Na drugi strani so mladi iz nekdanjih koloniziranih držav, tudi afriških, pridobili štipendije za študij v Sloveniji. Nekateri so tu ostali, si ustvarili družine in poklicno življenje. Svoje zgodbe in osebne predmete so na razstavi predstavili Maja Kostric Grubišic, Nina Zdravic Polic Peter Bossman iz Gane, ki je prišel v Slovenijo študirati medicino, postal uspešen zdravnik in je trenutni župan Občine Piran; Joseph Rakotorahalahy iz Madagaskarja, ki je v Sloveniji študiral arhitekturo in je tudi strasten glasbenik; Richard Sendi iz Ugande, ki je študiral arhitekturo in je zaposlen na Urbanističnem inštitutu Republike Slovenije; Robert Yebuah iz Gane, ki je študiral metalurgijo in delal v različnih razvojnih podjetjih, in Max Zimani iz Zimbabveja, ki je v Sloveniji študiral računalništvo in ustanovil Skuhno - svetovno kuhinjo po slovensko, socialno podjetje, ki zaposluje priseljence iz Afrike, Azije in Južne Amerike. Razstava Afrika in Slovenija: preplet ljudi in predmetov, na ogled v okviru projekta SWICH (foto: Dokumentacija SEM, 2017) Gostujoče razstave v SEM Afrika 1931: Foitovi fotografski zapisi na steklu (razstavna hiša SEM, 26. januar-26. marec 2017) (SEM v sodelovanju z Muzejem Velenje; avtor razstave: Blaž Verbic; besedilo: mag. Adela Junova Mackova, dr. Libor Jun, Blaž Verbic; oblikovanje: Blaž Verbic; konserviranje diapozitivov na steklu: Milena Slatinjek in Simon Spital; prevod: Helena Locniškar; koordinatorka: Nina Zdravic Polic; komuniciranje: mag. Maja Kostric Grubišic; multimedijska podpora: Jure Rus; oblikovanje tiskovin: Mojca Turk) Okoli 200 diapozitivov na steklu iz zbirke Muzeja Velenje je prikazovalo edinstvene zgodbe o Afriki in njenih ljudstvih, ki sta jih leta 1931 posnela znanstvenika František Foit in Jin Baum na napornem in nenavadnem potovanju z avtomobilom od severa do juga Afrike. Češki kipar František Foit in njegov Razstavna dejavnost SEM v letu 2017 rojak, biolog Jiri Baum, sta se na pot odpravila s serijsko izdelanim dvovaljnim zračno hlajenim avtomobilom znamke Tatra. Avto sta pred odhodom dodatno opremila s prostorom za spanje in za prevoz večje količine gradiva, rezerve goriva ter vode. Nujna pot se je začela v Pragi 1. aprila 1931, vodila ju je do pristanišča v Trstu, od koder sta z ladjo odplula do Egipta. Naredila sta 24.000 kilometrov in posnela 6000 fotografij. Foit je v Prago prinesel zapise o afriških ljudstvih, Baum pa je v Afriki zbral in raziskal predvsem žuželke. Gorazd Vilhar: V duhu japonske tradicije: Matsuri - tradicionalni japonski festivali (upravna hiša SEM, 17. maj-8. september 2017) (Avtor fotografij: Gorazd Vilhar; koordinatorki razstave: Nina Zdravič Polič, 251 mag. Maja Kostric Grubišic; tekst: Gorazd Vilhar; oblikovanje: Mojca Turk) Fotografska razstava na japonskem živečega slovenskega umetnostnega zgodovinarja in fotografa Gorazda Vilharja je z več kot 80 umetniškimi fotografijami predstavila tradicionalne festivale (matsuri), kar pomeni zabavo prvenstveno avtohtonih Shinto bogov, občasno pa tudi čaščenje budističnih božanstev. Ti festivali so sestavljeni iz velikih in veličastnih molitev, procesij v starodavnih nošah, daritev, čajnih ceremonij, svetih plesov, borilnih veščin, očiščevanj, kot tudi predstav gledališča »no«. Razstava je bila del projekta Japonska med nami (JAPOM), ki ga je zasnoval Oddelek za azijske študije Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, in bila del dogodka Dan Japonske v organizaciji Veleposlaništva Japonske v Sloveniji na muzejski ploščadi Metelkova. Satish Gupta: Haikuji (upravna hiša SEM, 30. marec-16. april 2017) (Slovenski etnografski muzej v sodelovanju z Veleposlaništvom Indije in s podporo Fundacije Basu za umetnost iz Indije; koordinatorki: Nina Zdravič Polič, mag. Maja Kostric Grubišic; prevod: Nina Sinigoj) Gostujočo razstavo iz Indije je sestavljalo 20 kaligrafskih del na platnenih zvitkih in 10 kaligrafij na papirju, ki jih je umetnik Satish Gupta ustvaril v živo na odprtju razstave. Razstavljena dela je navdihnila umetnikova haiku poezija, ki jo je v slovenščino prevedel pisatelj Evald Flisar. Vsestranski umetnik Satish Gupta je slikar, kipar, pesnik, pisatelj, tiskar, mojster obrti, izdelovalec muralov, oblikovalec, kaligrafist in keramik. S haikuji razkriva svojo življenjsko filozofijo in s tem posamezniku omogoča vpogled v svoj kreativni um in življenje. Njegovo umetnost zaznamuje meditativna razsežnost. Mojstrovine španske umetnostne obrti: 10 let nacionalnih nagrad (razstavna hiša SEM, 16. junij-3. september 2017) (Produkcija in organizacija: EOI - FUNDESARTE; kustodinja razstave: Laura Miguel Baumann, FUNDESARTE; koordinatorka razstave in vzporedni program v Maja Kostric Grubišic, Nina Zdravic Polic SEM: Nina Zdravic Polic; komuniciranje: mag. Maja Kostric Grubišic; oblikovanje razstave: Julián Zapata; koordinacija: AECID; fotografije: Pablo Orcajo, Julián Zapata, Luesma Vega, Gsus Fernández, FUNDESARTE) Španija je znana po proizvodnji izjemno visoko kakovostnih rokodelskih izdelkov, narejenih po dolgoletni španski tradiciji izdelovanja, ki so navdihnjeni z duhom našega casa in sledijo potrebam družbe ter hkrati odsevajo inovativnost v tehnikah in estetiki, ki omogocajo kontinuiteto dedišcine. Rokodelstvo oz. umetnostna obrt v Španiji je razvita in z njo se ukvarja vec kot 38.000 vecjih in manjših podjetij. Na pobudo in s podporo Veleposlaništva Španije v Sloveniji so bila na razstavi v SEM pod naslovom 10 let nacionalnih nagrad (2005-2015) prikazana 252 najodlicnejša dela španske umetnostne obrti desetih dobitnikov t. i. nacionalne - nagrade za življenjsko delo in desetih dobitnikov t. i. nagrade za izdelke (kot so pleteni izdelki, dude, nakit, luci, keramika, kitare, stekleni izdelki itn.). Arne Hodalič: Tihi ubijalci Afganistana (razstavna hiša SEM, 13. november-31. december 2017) (ITF Ustanova za krepitev človekove varnosti in fotograf Arne Hodalic v sodelovanju s Slovenskim etnografskim muzejem; fotografije: Arne Hodalic; koordinatorka razstave: mag. Maja Kostric Grubišic, v sodelovanju z Romanom Turšicem in Katarino Cvikl Balic, ITF) Utrinek z razstave Arne Hodalic: Tihi ubijalci Afganistana (foto: Dokumentacija SEM, 2017) Fotografska razstava je bila del vzporednega programa ob razstavi Afganistan slovenski pogledi. Prek pretresljivih fotografij Arneta Hodelica je opozarjala Razstavna dejavnost SEM v letu 2017 na surovost minske problematike v sodobnem Afganistanu in junaštvo tistih, ki jo poskušajo reševati. Prikazovala je prebivalce Afganistana, ki zaradi razširjene onesnaženosti območij z minami in drugimi neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi vsakodnevno zavestno tvegajo svoja življenja, saj se minska polja nahajajo na območjih, ki jih uporabljajo za pašo živine, obdelovanje polj ali dostop do pitne vode. Študentske razstave Ročne tehnologije (razstavna hiša SEM, 30. maj-15. september 2017) (Katedra za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje, Naravoslovnotehniška fakulteta, Univerza v Ljubljani v sodelovanju s SEM; vodja projekta: izr. prof. Elena Fajt, NTF; zunanja strokovna sodelavka projekta: dr. Janja Žagar; avtorji: dodiplomski in podiplomski študenti z mentorji različnih študijskih predmetov) Mladi oblikovalci so se pri projektu spraševali o različnih vidikih trajnostnega oblikovanja in možnih modnih smereh. Pri snovanju so iskali inspiracije v različnih lokalnih praksah, izbranih osebnih zgodbah, pa tudi v zbirkah Slovenskega etnografskega muzeja, ki so jih strnili v oblačila in druge izdelke svojih kreativnih iskanj. Na ogled je bil izbor najboljših kreacij - 77 lutk z dizajnerskimi študijami oblačilnih kompletov, več kot 50 drugovrstnih unikatnih predmetov, dve umetniški instalaciji, več deset ročnih ilustracij in fotografij. 253 Izdelki mladih oblikovalcev na razstavi Ročne tehnologije (foto: Janja Žagar, 2017) Maja Kostric Grubišic, Nina Zdravic Polic Je konec? Neskončno spraševanje mladih (razstavna hiša SEM, 23. junij-1. oktober 2018) (SEM v sodelovanju z Oddelkom za etnologijo in kulturno antropologijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani; avtorji: študenti 2. letnika OEKA; mentorja: mag. Polona Sketelj, dr. Miha Kozorog, OEKA) Razstava je nastala kot samorefleksija študentov 2. letnika v sodelovanju s SEM. Ponujala je njihova razmišljanja o neskončni zanki koncev, ki jim na poti življenja sledijo nenehni začetki in nove izkušnje, ter odpirala vprašanja o tem, kaj je in kje je v življenju sploh konec. Vsebinsko se je navezovala na razstavo Vrata: prostorski in simbolni prehodi življenja (SEM 2013-2016). 254 Manjše razstave Kruh med preteklo in sodobno ustvarjalnostjo (razstavna hiša SEM, 9.17. junij 2017) (SEM v sodelovanju z Zbornico kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije; avtorja: mag. Adela Pukl, Miha Spiček; strokovni sodelavci razstave: Katarina Jevšjak, mag. Jana Ramuš; oblikovanje: Matej Zupančič) Priložnostna fotografska razstava in razstava odličnih pekovskih izdelkov v letu 2017 je na eni strani prikazala bogato fotografsko gradivo iz fototeke SEM o tradiciji kruha na Slovenskem, na drugi strani pa najboljše ocenjene pekovske izdelke v letu 2017, ki jih ocenjuje Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS. Z razstavo SEM nadaljuje svojo dejavnost na področju dokumentiranja in ohranjanja uspešnih slovenskih gospodarskih blagovnih znamk. 13. Ciciumetnije (upravna hiša SEM, 21. april-7. maj 2017) (SEM v sodelovanju z Mladinsko knjigo Slovenije; koordinatorka Sonja Kogej Rus) Bienalna razstava otroških likovnih del po natečaju otroških revij Ciciban in Cicido pri Mladinski knjigi. Opečne mreže - kot modularne forme v arhitekturi in oblikovanju (ploščad pred SEM, 21. april-20. maj 2017) (SEM v sodelovanju s Katedro za notranjo opremo, Fakulteta za dizajn; mentorice in koordinatorke: Sonja Kogej Rus, Živa Slavec in Helena Knap, Fakulteta za dizajn, pridružena članica Univerze na Primorskem) Študentske instalacije so bile predstavljene kot sodobne intervencije v urbani prostor. Cilj projekta so bila iskanje odgovorov na vprašanja, kaj se dogaja, ko se srečajo: umetnost - obrt, sodobnost - tradicija, unikatna - modularna forma, skrb za okolje - sodobni materiali, recikliranje - dediščina. Razstavna dejavnost SEM v letu 2017 Tradicionalno izdelovanje papirnatih rož (upravna hiša SEM, 10. oktober 2017-2018) (Avtorici: mag. Anja Jerin, dr. Nena Zidov; oblikovanje: Darja Klančar) Na panojski razstavi iz leta 2015 so bili ponovno na ogled izdelki nosilcev, ki so v Registru nesnovne kulturne dediščine evidentirani pod enoto Izdelovanje papirnatih rož. Osebne razstave V letu 2017 so bile na ogled tri osebne razstave, ki so nastale ob stalni razstavi SEM Jaz, mi in drugi:podobe mojega sveta in so del cikla Moje življenje, moj svet. 255 Guillermo Escalante: In spoznal boš izobilje (razstavna hiša SEM, 21. marec-30. junij 2017) (Avtor: Guillermo Escalante, mentorica: Sonja Kogej Rus) Razstava Gullierma Escalante iz cikla osebnih razstav SEM (foto: Dukumentacija SEM, 2017) Lela B. Njatin, deklica s piščalko (razstavna hiša SEM, 14. junij-30. junij 2017) (Avtorica: Lela B. Njatin, mentorica: Sonja Kogej Rus) LGBT: razstava štirih (razstavna hiša SEM, 6. oktober 2017-22. april 2018) (Avtorji: Suzana Tratnik, Salomé, dr. Jana Roškar, dr. Roman Kuhar; mentorica: Nadja Valentincic Furlan) Maja Kostric Grubišic, Nina Zdravic Polic Medinstitucionalna sodelovanja SEM v Sloveniji Na rovaš: belokranjske soseske zidanice in Soseska Drašiči (Belokranjski muzej v Metliki, 17. junij 2017-2. maj 2018) (Avtor: mag. Andrej Dular) Razstava je plod nadaljevanja sodelovanja SEM s Sosesko Drašiči, ki jo je SEM kot Koordinator varstva nesnovne kulturne dediščine vpisal leta 2012 v Register nesnovne kulturne dediščine. Na razstavi so bili poleg bogatega slikovnega gradiva prikazani številni pisni dokumenti in predmetno gradivo, ki se je od začetka 20. stoletja o delovanju soseske Drašiči ohranilo do današnjih dni, starejši filmski dokumenti o drašiški soseski ter sodoben filmski zapis o njenem delovanju. Tradicija v modernem - skupaj za bolj kakovostno kulturno produkcijo manjšinjskih etničnih skupnosti in invalidov (Ministrstvo za kulturo RS, 6.-29. september 2017) (Razstavo so pripravili: Nevenka Prešlenkova, MK, Tina Palaic, SEM, in predstavniki sofinanciranih organizacij manjšinskih etničnih skupnosti in invalidov.) Skupinska razstava, nastala v sodelovanju z več organizacijami in partnerji, ki so sodelovali pri 12 projektih za socialno vključenost pripadnikov ranljivih družbenih skupin na področju kulture v okviru Evropskega socialnega sklada v letih 2016-2017. Predstavljala je rezultate socialnega vključevanja udeleženk in udeležencev usposabljanj in rezultate njihovega kulturnega ustvarjanja. Baba wa Bambuti: obisk misionarja in antropologa Paula Schebeste na Slovenskem leta 1933 in njegova afriška zbirka v Slovenskem etnografskem muzeju (Muzej krščanstva na Slovenskem, 21. december 2017-3. april 2018) (Avtorji razstave: dr. Marko Frelih, Anja Koren, Renny Rovšnik) Panojska razstava z izbranimi muzejskimi eksponati je v ospredje postavila avstrijskega misijonarja in antropologa dr. Paula Schebesto, pomembnega za nove poglede na ljudstva v Kongu. Ze leta 1933 je na Slovenskem za širšo javnost pripravil vrsto kritičnih predavanj o svojih antropoloških izsledkih o ljudeh v Kongu, poznanih pod imenom Pigmejci, sam pa jih je poimenoval Bambuti. Gostovanja SEM v tujini Pust krivih ust: pustna dediščina Slovenije (panojska razstava, Slovenian Museum and Archives, Cleveland, 21. februar-21. april 2017, in Veleposlaništvo R Slovenije v Washingtonu, 13. maj-1. september 2017) Razstavna dejavnost SEM v letu 2017 Cockta, pijača vaše in naše mladosti (panojska razstava, Slovenian Museum and Archives, Cleveland, 21. februar-21. april 2017, in Veleposlaništvo R Slovenije v Washingtonu, 13. maj-1. september 2017) Nesnovna kulturna dediščina Slovenije v luči Unescove Konvencije (panojska razstava, Univerzitetna knjižnica v Bratislavi, 6. april-27. april 2017) Dr. Niko Zupanič: svetovljan iz Gribelj (Etnografski muzej Beograd, Srbija, 4.-31. julij 2017) 257 Razstave v Kavarni SEM Spela Regulj: Ona, Afrika (fotografska razstava, 8. februar 2017-24. marec 2017) Vesela velika noč! Razstava velikonočnih voščilnic iz zbirke Slovenskega etnografskega muzeja (24. marec-23. april 2017) Milan Kovač: Skozi Afganistan leta 1971 (fotografska razstava, 19. maj 2017-31. marec 2018) Fotografska skupinska zunanja razstava Muzeji in spregledana preteklost: nepovedano v muzejih (muzejska ploščad pred SEM, 18. maj-oktober 2017) (Icom Slovenija; koordinatorka za SEM: Nina Zdravič Polič; oblikovanje Janja Gomezel; sodelovali so: MG+MSUM, Muzej krščanstva na Slovenskem, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Narodna galerija, Narodni muzej Slovenije, Prirodoslovni muzej Slovenije, Slovenska kinoteka, Slovenski etnografski muzej, Slovenski gledališki inštitut - Gledališki muzej, Slovenski šolski muzej in Tehniški muzej Slovenije)