URADNE OBJAVE Na podlagi 95. člena Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 109/10) in 16. člena Statuta občine Logatec (Logaške novice, št. 10/10 - uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Logatec, na svoji 14. seji, dne 28. 6. 2012, sprejel odlok o občinskih cestah v občini logatec I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina odloka) Ta odlok določa: - občinske ceste na območju občine Logatec in postopek njihove kategorizacije, - upravljanje, graditev, vzdrževanje, varstvo občinskih cest in prometa na njih, - postopke, pogoje za poseganje v občinske ceste in zagotavljanje njihovega varstva. 2. člen (smiselna uporaba zakona in posamezni izrazi) (1) Za vprašanja, ki jih ne določa predmetni odlok, se uporabijo določbe zakona, ki ureja ceste. (2) Posamezni izrazi uporabljeni v tem odloku imajo enak pomen kot jih določa zakon ki ureja ceste. 3. člen (javne ceste) (1) Javne ceste so prometne površine, ki so splošnega pomena za promet in jih lahko vsak prosto uporablja na način in pod pogoji, določenimi s predpisi, ki urejajo ceste, in pravili cestnega prometa. (2) Javne ceste so javno dobro in so izven pravnega prometa. Na njih ni mogoče pridobiti lastninske pravice s priposestvovanjem ali drugih stvarnih pravic. 4. člen (občinska cesta) Občinska cesta je javna cesta, namenjena povezovanju naselij v občini s povezovanjem naselij v sosednjih občinah, povezovanju naselij, delov naselij, naravnih in kulturnih znamenitosti in objektov v občini. 5. člen (pristojni organ) Upravljavec občinskih cest (v nadaljnjem besedilu: upravljavec cest) je občinska uprava. II. GRADNJA, UPRAVLJANJE, VZDRŽEVANJE IN VARSTVO OBČINSKIH CEST 6. člen (kategorizirane občinske ceste) Občinske ceste se kategorizirajo s posebnim odlokom in sicer na lokalne ceste in javne poti. 7. člen (novogradnje in rekonstrukcije občinskih cest) Novozgrajeni ali rekonstruirani del občinske ceste, s katerim se nadomesti del te ceste, je iste kategorije kot občinska cesta. 8. člen (spremembe kategorizacije občinskih cest) (1) Spremembe kategorizacije občinskih cest ali nadomeščenih delov teh cest in prenose občinskih cest med državne ceste lahko predlaga župan. Spremembe in prenosi se opravijo po medsebojnem usklajevanju interesov med občino in državo ter ob upoštevanju meril za kategorizacijo javnih cest, vedno pa pred predajo nove ceste v promet. (2) V primeru gradnje nove ali nadomestne ceste mora biti upravljavec ceste določen pred predajo ceste v promet ter predvidena kategorija ceste. 9. člen (opustitev občinske ceste) (1) Občinska cesta ali njen del se lahko opusti, če se zgradi nova cesta ali del ceste, ki nadomesti prejšnjo. (2) O opustitvi občinske ceste ali njenega dela ter bodočem ravnanju s to nepremičnino v primerih, ko ni več namenjena prometu, odloči občinski svet. URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE 10. člen (prenos nekategoriziranih cest) (1) Lastnik nekategorizirane ceste, po kateri poteka javni promet, lahko to cesto prenese v last občine. O prenosu odloči občinski svet. (2) Nekategorizirana cesta se lahko prenese, če izpolnjuje merila za kategorizacijo ceste, če se njen prenos opravi brezplačno, če je meja ceste urejena in če je vpisana v zemljiški kataster in zemljiško knjigo ter je prosta bremen. 11. člen (obveznost investitorja zaradi prestavitve občinske ceste) (1) Če je treba obstoječo občinsko cesto prestaviti zaradi gradnje drugega objekta ali naprave, mora biti prestavljeni del ceste zgrajen z elementi, ki ustrezajo namenu ceste in drugim zahtevam predpisov o cestah. Za poseg v cestno telo obstoječe občinske ceste si mora investitor objekta ali naprave pridobiti soglasje upravljavca cest. Stroške prestavitve občinske ceste krije investitor objekta ali naprave. (2) Investitor iz prejšnjega odstavka ni zavezanec za tisti del stroškov, nastalih zaradi pogojenih boljših elementov nadomeščenega dela občinske ceste od elementov, določenih po prejšnjem odstavku. 12. člen (obveznost usklajenega projektiranja in gradnje gospodarske javne infrastrukture) (1) Če se hkrati z gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste v cestnem svetu predvideva tudi gradnja druge gospodarske javne infrastrukture, ki ne služi cesti ali njeni uporabi, mora projektna dokumentacija vsebovati tudi rešitve gospodarske javne infrastrukture. (2) Za usklajenost projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov gospodarske javne infrastrukture iz prejšnjega odstavka je pristojen upravljavec cest. (3) Stroške projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov posamezne gospodarske javne infrastrukture iz prvega odstavka tega člena, krije njen upravljavec. 13. člen (obveznost obveščanja o posegih v občinsko cesto) (1) Upravljavec cest mora v fazi načrtovanja gradnje ali rekonstrukcije občinske ceste obvestiti upravljavce druge gospodarske javne infrastrukture v cestnem telesu ali ob njem najmanj 60 dni pred začetkom del, da ti lahko svoja dela uskladijo z gradnjo oziroma rekonstrukcijo ceste. (2) Upravljavec cest mora dati upravljavcu druge gospodarske javne infrastrukture iz prejšnjega odstavka na razpolago podatke, potrebne za uskladitev del. (3) Določbe tega člena veljajo smiselno tudi za upravljavce gospodarske javne infrastrukture v cestnem telesu ali ob njem, kadar nameravajo graditi ali rekonstruirati svoje objekte in naprave v občinski cesti. 14. člen (financiranje občinskih cest) Sredstva za graditev in vzdrževanje občinskih cest se zagotavljajo v proračunu občine. 15. člen (naloge in pristojnosti upravljavca cest) (1) Upravljavec cest opravlja strokovno tehnične, razvojne, organizacijske in upravne naloge za gradnjo, vzdrževanje in varstvo občinskih cest. Te naloge obsegajo: - izdelavo strokovnih podlag za plane vzdrževanja in razvoja občinskih cest in izdelavo osnutkov teh planov, - naloge rednega vzdrževanja občinskih cest, - naloge nadzora nad stanjem občinskih cest, - naloge nadzora nad prometno ureditvijo vseh občinskih cest, - naloge upravljanja, vodenja in nadzora prometa, - naloge v zvezi z investicijami v občinske ceste, - vodenje evidenc o občinskih cestah in zbirne evidence o javnih cestah, - pridobivanje podatkov o prometnih obremenitvah na občinskih cestah, - pridobivanje podatkov o prekoračitvah dimenzij (višina, širina in dolžina) in mas vozil, - naloge v zvezi z organizacijo obveščanja javnosti o stanju občinskih cest in prometa na njih, - izdajanje dovoljenj in soglasij in vodenje drugih upravnih postopkov, določenih z ukrepi za varstvo občinskih cest in za varovanje prometa na njih, - priprava strokovnih izhodišč za smernice in mnenja, ki jih upravljavec cest, kot nosilec urejanja prostora, izdaja k državnim in občinskim prostorskim aktom, - naloge v zvezi s pripravo strokovnih podlag za tehnične predpise o projektiranju, gradnji in vzdrževanju javnih cest, - druge naloge, določene z zakonom ali drugim predpisom. (2) Naloge upravljavca cest se lahko v obliki odloka delno ali v celoti prenesejo na izvajalce rednega vzdrževanja občinskih cest. 16. člen (gradnja in vzdrževanje občinskih cest) Občinske ceste se morajo načrtovati, projektirati, graditi in vzdrževati na način in pod pogoji kot to določajo predpisi, ki urejajo projektiranje javnih cest, prometno signalizacijo in prometno opremo, način označevanja in zavarovanja del in ovir v prometu, cestne URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 UO 3 URADNE OBJAVE priključke, avtobusna postajališča, ter predpisi, ki urejajo vrste vzdrževalnih del na cestah in nivo rednega vzdrževanja javnih cest. 17. člen (redno vzdrževanje javnih cest) (1) Redno vzdrževanje javnih cest je obvezna gospodarska javna služba, ki obsega vzdrževalna dela za ohranjanje javnih cest v stanju, ki zagotavlja varnost in prevoznost javnih cest, nadzor nad stanjem javnih cest in cestnega sveta ter vzpostavitev prevoznosti cest ob naravnih in drugih nesrečah (v nadaljnjem besedilu: redno vzdrževanje javnih cest). (2) Način izvajanja gospodarske javne službe rednega vzdrževanja občinskih cest določi občinski svet z odlokom. 18. člen (izvajalci javne službe) Izvajalec gospodarske javne službe iz prejšnjega člena tega odloka je določen v posebnem odloku. 19. člen (Ietni plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest) (1) Letni plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest se določi v posameznem koledarskem letu in se usklajuje ter sprejema po postopku, določenim za sprejem občinskega proračuna, in je njegov sestavni del. (2) V letnem planu razvoja in vzdrževanja občinskih cest se del sredstev rezervira za financiranje izvedbe ukrepov na občinskih cestah, ki jih je treba opraviti zaradi naravnih in drugih nesreč ali izrednih dogodkov na občinskih cestah (odpravljanje posledic elementarnih in drugih nezgod, zmrzlinskih poškodb po hitrih odjugah, odstranjevanje nepredvidenih ovir na občinskih cestah ipd.), in za izvedbe tistih ukrepov, ki jih je odredila občinska inšpekcija, niso pa sestavni del rednega vzdrževanja in obnavljanja občinskih cest po tem planu. 20. člen (vzdrževanje križišč občinske ceste) Za vzdrževanje križišč občinskih cest z nekategoriziranimi cestami, po katerih je dovoljen javni promet, v območju cestnega sveta občinske ceste, skrbi izvajalec gospodarske javne službe. 21. člen (čiščenje javnih cest in izvajanje drugih javnih služb) (1) Za zagotovitev neoviranega prometa vozil in pešcev v prometnih konicah lahko občina določi: - območje najpomembnejših prometnih površin (cest, ulic, trgov) ter čas oziroma obdobje dneva, v katerem ni dovoljeno opravljati njihovega čiščenja, - obdobje dneva, v katerem se na določenih prometnih površinah (ulicah, trgih) ne sme opravljati zbiranja komunalnih odpadkov, ki bi oviralo promet, ter izvajanje drugih javnih služb, - območja in/oziroma obdobja dneva omejitve dostave. (2) Zaradi temeljitega čiščenja javnih cest občina lahko začasno prepove parkiranje motornih vozil na delu javne ceste. (3) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim in drugim odstavkom tega člena. (4) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim in drugim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 22. člen (vzdrževanje občinskih cest ob preusmeritvah prometa) (1) Upravljavec ceste lahko zaradi zapore občinske ceste začasno preusmeri promet na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet. (2) Za preusmeritev prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, mora občina predhodno pridobiti soglasje lastnika te ceste ali od njega pooblaščenega upravljavca ceste. (3) Če je med preusmeritvijo prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, treba povečati obseg vzdrževanja te ceste ali pa jo je treba pred tem usposobiti za prevzem dodatnega prometa, krije stroške teh ukrepov predlagatelj preusmeritve prometa. 23. člen (zagotavljanje varnosti in neovirane uporabe javnih prometnih površin) (1) Pri odstranjevanju snega z javnih prometnih površin, streh, funkcionalnih in drugih površin je prepovedano zametavati javne prometne površine. Sneg se mora odlagati na robu vozišča, pri čemer mora biti zagotovljeno odvodnjavanje, ali na mestu, kjer odstranjeni sneg ne ovira pešcev in prometa z vozili. (2) Lastniki oziroma uporabniki zemljišč morajo ob občinski cesti ali pločniku redno porezati veje dreves, žive meje, trte ali drugih visokih nasadov ali poljščine, tako, da ne segajo na občinsko cesto ali pločnik in ne poslabšujejo ali onemogočajo preglednosti ali drugače ovirajo ali ogrožajo promet. (3) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim in drugim odstavkom tega člena. (4) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim in drugim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 24. člen (omejitve uporabe občinske ceste) (1) Upravljavec cest lahko začasno, vendar največ za dobo enega leta, prepove ali omeji uporabo ceste ali njenega dela (omejitev prometa posameznih vrst vozil, zmanjšanje dovoljene skupne mase, osne obremenitve ali dimenzij vozil, zmanjšanje dovoljene hitrost vozil in drugi ukrepi), če je občinska cesta ali njen del v takem stanju: - da promet po njej ni mogoč ali je mogoč samo promet posameznih vrst vozil, - da bi promet posameznih vrst vozil povzročil pospešeno propadanje te ceste, - če to terjajo drugi utemeljeni razlogi, ki se nanašajo na zavarovanje ceste in varnost prometa na njej (posebne razmere zaradi snega, poledice, odjuge, močnega vetra, burje, nenadne poškodbe ceste ali ovire na cesti). (2) Upravljavec cest mora o ukrepih, ki jih utemeljujejo razlogi iz prve ali druge alineje prejšnjega odstavka, obvestiti policijo, občinsko inšpekcijo in redarstvo in krajevno skupnost, na območju katere so predvideni ukrepi, najmanj petnajst dni ter javnost preko sredstev javnega obveščanja najmanj tri dni pred njihovo označitvijo s prometno signalizacijo na občinski cesti. (3) Ukrepe, ki jih utemeljujejo razlogi iz tretje alineje prvega odstavka tega člena, lahko izvedeta tudi izvajalec rednega vzdrževanja ceste in vodja intervencije ob naravnih in drugih nesrečah. O teh ukrepih morata nemudoma obvestiti upravljavca cest, policijo, občinsko inšpekcijo in redarstvo ter javnost preko sredstev javnega obveščanja (4) Z globo 1.000 eurov se kaznuje za prekršek izvajalec rednega vzdrževanja cest, ki ne sprejme ustreznih ukrepov in na predpisan način ne obvešča subjektov po tretjem odstavku tega člena, odgovorna oseba izvajalca rednega vzdrževanja ceste pa z globo 500 eurov. 25. člen (varovalni pas ob občinski cesti) (1) V varovalnem pasu občinske ceste je raba prostora omejena. (2) Posegi v prostor varovalnega pasu občinske ceste so dovoljeni le s soglasjem upravljavca cest. (3) Upravljavec cest izda soglasje iz prejšnjega odstavka, če s predlaganim posegom v varovalnem pasu niso prizadeti interesi varovanja občinske ceste in prometa na njej, njene širitve zaradi prihodnjega razvoja prometa ter varovanja njenega videza. (4) Varovalni pas občinske cest se meri od zunanjega roba cestnega sveta v smeri prečne in vzdolžne osi, pri premostitvenih objektih pa od tlorisne projekcije najbolj izpostavljenih robov objekta na zemljišče ter znaša največ: - pri lokalni cesti 8 m, - pri zbirni cesti 8 m, - pri krajevni cesti 6 m, - pri javni poti 6 m. (5) V nobenem primeru pa ni dovoljen kakršen koli trajni poseg lastnika nepremičnine v pas, ki se od roba cestišča nahaja 2 m. (6) Določbe prejšnjega odstavka se ne uporabljajo za območja, drugače urejena s prostorskimi akti. (7) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki v varovalnem pasu občinske ceste brez soglasja ali v nasprotju s soglasjem upravljavca ceste gradi ali rekonstruira stavbo ali objekte, ali v njem postavlja kakršnekoli druge objekte ali naprave, ter izvaja kakršnakoli dela na pripadajočih zemljiščih. (8) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 26. člen (gradnja gospodarske javne infrastrukture v območju občinske ceste) (1) Objekte in naprave gospodarske javne infrastrukture je dovoljeno v območju občinske ceste graditi le pod pogoji in na način, določenim s soglasjem upravljavca cest. (2) Upravljavec cest lahko zahteva od upravljavca gospodarske javne infrastrukture, da objekte in naprave gospodarske javne infrastrukture preuredi ali prestavi, kadar je to potrebno zaradi rekonstrukcije občinske ceste ali izvedbe ukrepov za zavarovanje te ceste in prometa na njej. Stroške prestavitve ali preureditve objektov in naprav krije vsakokratni lastnik oziroma njihov upravljavec, razen če to ni v nasprotju s pogoji iz soglasja upravljavca cest za njihovo gradnjo. (3) Upravni organ lahko odkloni izdajo soglasja iz prvega odstavka tega člena, če bi objekti in naprave gospodarske javne infrastrukture ogrožali občinsko cesto ali promet na njej, bistveno oteževali njeno vzdrževanje ali onemogočali morebitno rekonstrukcijo te ceste. (4) Pri izdaji soglasja iz tega člena se smiselno uporabijo pogoji, ki so določeni v petem odstavku 27. člena tega odloka. (5) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena. (6) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 27. člen (posegi v občinsko cesto zaradi vzdrževanja druge gospodarske javne infrastrukture) (1) Vzdrževalna in druga dela na obstoječi gospodarski javni infrastrukturi na občinski cesti se lahko opravljajo le s soglasjem upravljavca cest. (2) V soglasju za izvajanje del iz prejšnjega odstavka se določijo način, pogoji in nadzor nad opravljanjem teh del. (3) Soglasje iz prvega odstavka tega člena ni potrebno, če je s poškodbami objektov in naprav gospodarske javne infrastrukture, vgrajenih URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 UO 5 URADNE OBJAVE v občinsko cesto, neposredno ogrožen varen promet oziroma življenje in zdravje ljudi in živali ali bi lahko nastala večja gospodarska škoda. Upravljavec gospodarske javne infrastrukture mora takoj odstraniti neposredno nevarnost in o tem brez odlašanja po elektronski poti obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja ceste. Upravljavec gospodarske javne infrastrukture mora takoj odpraviti poškodbe na njej, vzpostaviti cesto v prvotno stanje in o končanih delih po elektronski poti obvestiti upravljavca cest in izvajalca rednega vzdrževanja občinske ceste. (4) Če se mora zaradi del iz prejšnjega odstavka omejiti uporaba občinske ceste, mora upravljavec gospodarske javne infrastrukture, vgrajene v občinsko cesto, o omejitvi uporabe občinske ceste in o njenem prenehanju po elektronski poti obvestiti pristojno policijsko upravo in občinsko inšpekcijo in redarstvo. (5) Soglasje iz prvega odstavka tega člena se izda pod naslednjimi pogoji: dela na predmetnem objektu lahko izvaja samo za ta dela usposobljeno, registrirano in pooblaščeno podjetje, - investitorjev izvajalec mora vzdrževati prekop do vzpostavitve v prvotno stanje, - investitor del mora zagotoviti, da bo pri izvajanju del izvajalec upošteval pogoje soglasij organizacij, katerih naprave in instalacije potekajo v cestnem telesu na trasi prekopa oziroma del. Vse eventualne poškodbe na teh napravah v času gradnje, mora povzročitelj popraviti na lastne stroške, - investitor je dolžan zagotoviti, da bo izvajalec skrbel za varnost prometa oz. zavarovanje delovnega mesta v skladu s strokovnimi tehničnimi določili, ki jih določa zakon ki ureja ceste in na njem temelječi podzakonski akti, - globina polaganja cevi za komunalno energetske in ostale vode mora biti v skladu s pravilniki, ki urejajo projektiranje cest in druge komunalne infrastrukture, - prečni prekop na vozišču ali pločniku se sanira v najmanjši širini 1,50 m s tem, da se predhodno obojestransko razširi pravokotno na os ceste za najmanj 30 cm. Prekop na vozišču se vedno sanira do polovice oz. v širini voznega pasu z rezkanjem obrabnega sloja, v kolikor pa sega v drugo polovico vozišča se asfaltira celotna širina ceste, - intervencijski prekop na vozišču ob zamenjavi jaškov (okvir in pokrov) se sanira v najmanjši dimenziji 1,50 X 1,50 m, oziroma v celotnem voznem pasu, - v kolikor se prekop izvaja vzdolžno po hodniku, oziroma po kolesarski stezi, ki je ožja od 1,20 m se mora asfaltirati celotna širina hodnika od robnika do zgradbe oziroma zaključne obrobe, - v kolikor poteka vzdolžni prekop po cestišču, se mora strojno asfaltirati v min. širini 1,50 m s predhodno obojestransko razširitvijo za najmanj 30 cm, - vsi stiki med starim in novim asfaltom morajo biti ustrezno obdelani in pravokotni ali vzporedni z osjo ceste, - investitor mora zagotoviti stalno kontrolo pri vzdrževalcu cest, - ves odkopan material je potrebno sproti odvažati v deponijo oz. odlagati na zunanjo stran cestnega sveta, - na zasipu prekopa je potrebno, na podlagi zahteve upravljavca cest, izvesti meritve planuma tamponske plasti pred asfaltiranjem in sicer: • meritev nosilnosti z dinamično ploščo na 20 m', • meritev nosilnosti s statično ploščo na 100 m', - za zasip prekopa se mora uporabljati ustrezni kamniti zmrzlinsko varni material (prodec ali drobljenec), ki mora ustrezati vsem veljavnim tehničnim pogojem za cestno gradnjo. Tamponski sloj mora bit izveden v minimalni debelini 20 cm, z nosilnostjo 100 MPa, - debelina in vrsta asfalta na vozišču je pogojena s kategorizacijo ceste in je predmet posameznega odseka. Debelino in vrsto asfalta se izvede v enakem sistemu in debelini, kot je obstoječi asfalt, - vse pri gradnji poškodovane robnike je potrebno zamenjati z novimi. Pri vsakem posegu, kjer se poškodujejo robniki na pločniku v križišču, uvozu ali na prehodu za pešce, je potrebno vgraditi nove v ponižanem sistemu - najmanj v širini 1.00 m (klančina za invalide), - v kolikor se vrši prekop čez uvozno - izvozni priključek na pločniku, je potrebno prekopano površino vzpostaviti v prvotno stanje z dvoslojnim asfaltom, - eventualni stroški popravil prekopa zaradi slabe izvedbe del bremenijo izvajalca del oziroma investitorja, - pred zaključkom del mora izvajalec gradbišče očistiti in odpadni material ustrezno deponirati na lastne stroške oz. stroške investitorja, - izvajalec je dolžan vršiti stalno kontrolo nad postavljeno prometno signalizacijo in le-to odstraniti takoj po zaključku del, zaradi katerih je bila postavljena, - investitor je odgovoren za morebitno škodo, ki bi nastala na cesti ter škodo, ki bi bila povzročena uporabnikom ceste zaradi neprimerne tehnologije izvajanja gradbenih del. Vsi stroški za eventualno tozadevno povzročeno škodo oziroma stroški poškodb vozišča bremenijo izvajalca del oz. investitorja, - v kolikor so prekopane površine tlakovane z naravnim kamnom, betonskimi ploščami ali granitnimi kockami, se morajo vzpostaviti v prvotno stanje z enakim materialom, v kolikor upravljavec cest ne določi drugače, - investitor je odgovoren za tehnično pravilno in točno izvršitev vseh del pri gradnji ob upoštevanju danih strokovnih tehničnih pogojev in je materialno in kazensko odgovoren za vso škodo, ki bi nastala na cesti ali bi bila povzročena uporabnikom ceste zaradi neprimerne tehnologije izvajanja del, - investitorjev izvajalec je dolžan po končani vzpostavitvi prekopanih površin naročiti pri pooblaščeni organizaciji obnovitev eventualne poškodovane horizontalne, vertikalne in talne cestno prometne signalizacije, - po končanih delih na prekopih je poškodovane zelenice obvezno vzpostaviti v prvotno stanje. Nasuti je potrebno 20 cm plodne zemlje. Če je zelenica poškodovana v pasu ožjem od 1,50 m, ali če je poškodovano manj kot 10 m2 zelenice, je potrebno na zemljo položiti travno rušo, v ostalih primerih pa zasejati travo. Morebiti odstranjeno drevje ali grmičevje je potrebno nadomestiti z novimi, ki naj bodo ustrezne velikosti in iste vrste, UO 6 URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ST. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE - za vso eventualno povzročeno škodo na napravah ali instalacijah vgrajenih v cestni svet na podlagi neupoštevanja danih strokovnih tehničnih pogojev, ki bi nastala zaradi prometa ali izvajanja vzdrževalnih del na cesti, investitor ni upravičen uveljavljati odškodnine, - v kolikor bi prišlo, do posedanja prekopanih površin na območju izvedbe del, je dolžan izvajalec v garancijskem roku le-te sanirati na lastne stroške, - v času neprimernih vremenskih pogojev se prekopi začasno asfaltirajo v bitudrobirju ali zabetonirajo ter vzdržujejo do dokončne sanacije na stroške investitorja, - v času trajanja zimske službe od 15. novembra tekočega leta do 15. marca naslednjega leta je izvajalec dolžan v primeru sneženja in nevarnosti poledice, na območju začasne prometne ureditve na javni prometni površini, pravočasno odstranjevati sneg in posipati proti poledici. Enako velja tudi za lokalne dovoze in peš dostope do objektov na območju začasne prometne ureditve, - investitor je dolžan vgrajene naprave oz. instalacije redno vzdrževati in to na lastne stroške, - investitor je dolžan poravnati stroške za eventualno škodo, ki bi nastala na cesti v območju vgrajenih naprav oz. instalacij v času eksploatacije le teh, - če bi zaradi gradnje prišlo do uničenja mejnih kamnov, je le-te investitor dolžan na svoje stroške po pooblaščeni organizaciji za geodetske meritve postaviti v prvotno stanje, - po končanju del bo vzdrževalec ceste prevzel prometno površino v redno vzdrževanje na podlagi: • pregleda izvedenih del glede na dane pogoje, • predloženih poročil o kvaliteti vgrajenih materialov, - o pregledu izvedenih del in prevzemu del upravljavec občinskih cest, skupaj z investitorjem, sestavi zapisnik, - dani strokovni tehnični pogoji ne nadomeščajo soglasja lastnikov zemljišč in predmetnih parcel, ki niso v lasti občine. (6) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki brez soglasja upravljavca cest izvaja vzdrževalna in druga dela na gospodarski javni infrastrukturi na občinski cesti ali opravlja ta dela v nasprotju z danim soglasjem. (7) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. (8) Z globo 1.000 eurov se kaznuje za prekršek upravljavec gospodarske javne infrastrukture, ki ravna v nasprotju s tretjim ali četrtim odstavkom tega člena, njegova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 28. člen (priključki na občinsko cesto) (1) Priključki nekategoriziranih cest ter individualni priključki na občinske ceste (v nadaljnjem besedilu: priključki na občinske ceste) se lahko gradijo ali rekonstruirajo le s soglasjem upravljavca cest. S soglasjem na podlagi predpisa, ki ureja cestne priključke na javne ceste, se določijo tehnični in drugi pogoji gradnje, rekonstrukcije in vzdrževanja priključka ter njegova opremljenost s prometno signalizacijo. (2) Upravljavec cest izda soglasje iz prejšnjega odstavka, če ugotovi, da to ne bo imelo škodljivih posledic za zmogljivost ceste in varnost prometa na njej. (3) Priključek do meje cestnega sveta s pripadajočo prometno signalizacijo je sestavni del občinske ceste. (4) Upravljavec cest lahko z odločbo zahteva prilagoditev priključka na stroške koristnika priključka, če priključek na občinsko cesto zaradi povečanega prometa ali uporabe za drugačen promet, kot je bil upoštevan ob izdaji soglasja za njegovo ureditev, ni več ustrezen. (5) Upravljavec cest lahko ukine priključek na občinsko cesto v soglasju z lastnikom priključka oziroma imetnikom pravice uporabe. (6) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko upravljavec cest z odločbo ukine priključek na občinsko cesto, če se priključek nahaja na območju, kjer se mora izvesti ukrep za varstvo občinske ceste in zavarovanje prometa na njej, ali če to zahteva sprememba prometne ureditve na občinski cesti. Priključek se nadomesti na stroške občine. (7) Soglasje iz prvega odstavka tega člena se poleg pogojev, ki jih določa predpis, ki ureja cestne priključke na javne ceste, izda še pod dodatnimi pogoji: - za varnost prometa na cesti in zavarovanje delovnega mesta v skladu s soglasjem za izvedbo del in predpisi o varstvu pri delu je odgovoren vsakokrat investitor oz. izvajalec del. Investitor oz. izvajalec del mora vsled izvajanja del upoštevati predpis, ki ureja varnost cestnega prometa, - investitor je materialno in kazensko odgovoren za morebitno škodo, ki bi nastala na cesti ter škodo, ki bi bila povzročena uporabnikom ceste vsled neprimerne tehnologije izvajanja gradbenih del. Vsi stroški za eventualno tozadevno povzročeno škodo oziroma stroški poškodb vozišča bremenijo izvajalca del oziroma investitorja, - ne dovoli se nikakršnih drugih fizičnih posegov v vozišče ceste zaradi tehnologije izvajanja del. V primeru poškodb vozišča ceste mora izvajalec del takoj sanirati poškodbe in na vozišču vzpostaviti prvotno stanje na lastne stroške oz. stroške investitorja, - pri izdelavi novega priključka, je potrebno upoštevati vse obstoječe podzemne komunalne vode. Vse potrebne prestavitve ali dodatne zaščite komunalnih vodov je potrebno dogovoriti z upravljavci posameznih vodov in so strošek investitorja, - zaradi izvajanja del ne smejo biti ogroženi varnost prometa na občinski cesti, stabilnost te ceste in njeni interesi ali moteno odvodnjavanje in redno vzdrževanje ceste, - če bi prišlo do onesnaženja ceste, jo mora investitor del takoj očistiti, - če bi prišlo do uničenja mejnikov, je le-te investitor dolžan na svoje stroške po pooblaščeni organizaciji za geodetske meritve postaviti v prvotno stanje, - širina dovoza do objekta mora biti skladna z veljavnimi prostorskimi akti, - cestni priključek mora biti vzdrževan tako, da ne predstavlja nevarnosti za cesto in promet na njej. URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 UO 7 URADNE OBJAVE (8) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena. (9) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 29. člen (obvezna prilagoditev priključka) Če priključek na občinsko cesto zaradi povečanega obsega prometa ali spremenjene vrste prometa na priključku ne izpolnjuje več zahtevanih prometnih in varnostnih pogojev ali ni vzdrževan, upravljavec cest samostojno ali na predlog občinske inšpekcije samostojno z upravno odločbo odredita njegovo prometno tehnično prilagoditev spremenjenim razmeram. Stroške preureditve priključka krije investitor priključka ali njegov pravni naslednik. 30. člen (ukinitev, sprememba prometne ureditve in prestavitev priključka) (1) Upravljavec cest ali občinska inšpekcija lahko z odločbo ukineta priključek na občinsko cesto v primeru, da se ne izvede prilagoditev priključka v skladu z odločbo iz prejšnjega člena. (2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko upravljavec cest z odločbo ukine ali spremeni prometno ureditev na priključku na občinsko cesto, če se priključek nahaja na območju, kjer se mora izvesti ukrep za varstvo občinske ceste in zavarovanje prometa na njej, ali to zahteva sprememba prometne ureditve na občinski cesti. Stroške nadomestnega priključka krije upravljavec cest. 31. člen (zapora ceste zaradi del ali prireditev na občinski cesti) (1) Dela na občinski cesti ali ob njej, ki vplivajo na promet na tej cesti in jo je zaradi tega treba delno ali popolno zapreti za promet, se lahko opravljajo le z dovoljenjem iz 32. člena tega odloka. Dovoljenje upravljavca cest za zaporo občinske ceste je treba pridobiti tudi za športne in druge prireditve na njej. (2) Z dovoljenjem za zaporo občinske ceste se določijo pogoji za izvedbo zapore ceste, preusmeritve prometa zaradi zapore ceste in čas njenega trajanja. (3) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki izvede delno ali popolno zaporo občinske ceste, potrebno zaradi opravljanja del na cesti ali športne ali druge prireditve na cesti, brez dovoljenja, v nasprotju s pogoji dovoljenja ali preseže v dovoljenju določeni čas njenega trajanja. (4) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. (5) Z globo 1.000 eurov se kaznuje za prekršek izvajalec rednega vzdrževanja cest, če delno ali popolno zaporo občinske ceste izvede brez dovoljenja ali v nasprotju z dovoljenjem, ali v predpisanem roku na predpisan način ne obvesti policije, občinskega redarstva in pristojnega inšpekcijskega organa za ceste o izvedbi zapore, odgovorna oseba izvajalca rednega vzdrževanja ceste pa z globo 200 eurov. 32. člen (izdaja dovoljenj za zaporo občinske ceste) (1) Dovoljenje za delno ali popolno zaporo občinske ceste izda upravljavec cest in ga vroči predlagatelju zapore. O izdaji dovoljenja upravljavec cest obvesti policijo, občinsko inšpekcijo in redarstvo ter izvajalca rednega vzdrževanja ceste. (2) Če za predlagano zaporo ni predpisan elaborat zapore ceste v skladu s predpisom, ki ureja označevanje in zavarovanje del na javnih cestah in ovir v cestnem prometu, mora vloga vsebovati podatke o lokaciji, vrsti in obsegu del, zaradi katerih se predlaga zapora ceste, čas trajanja zapore in navedbo tipske sheme začasne prometne ureditve skladne s predpisom, ki ureja označevanje in zavarovanje del na javnih cestah in ovir v cestnem prometu. Upravljavec cest lahko spremeni čas in trajanje zapore ceste, zlasti če se ta predlaga med prireditvami, predvidenimi s koledarjem večjih športnih prireditev, med turistično sezono ali med povečanimi prometnimi obremenitvami ceste. (3) Določba prejšnjega odstavka o vsebini vloge za zaporo občinske ceste zaradi del na cesti se smiselno uporablja tudi za športne in druge prireditve na cesti. (4) Stroške za izvedbo zapore ceste in preusmeritve prometa zaradi zapore ceste krije njen predlagatelj. (5) Zaporo postavi izvajalec rednega vzdrževanja občinske ceste, ki mora o njeni izvedbi obvestiti policijo, občinsko inšpekcijo in redarstvo najmanj tri dni pred spremembo ter javnost na krajevno običajen način. (6) Vloga za zaporo občinske ceste mora biti vložena najmanj 15 dni pred predlaganim rokom zapore ceste in mora vsebovati podatke o predlagatelju, obrazložitev vzroka za zaporo ceste, vrsto zapore, številko ceste, lokacijo, želeni pričetek in čas trajanja zapore ter elaborat zapore ceste. (7) Dovoljenje iz prvega odstavka tega člena se izda pod naslednjimi pogoji: - promet na javni cesti mora predlagatelj v času zapore zavarovati skladno z zakonom ki ureja ceste in njegovimi podzakonskimi akti, - omogočen mora biti dostop stanovalcev in interventnih vozil do stanovanjskih hiš, na območju zapore, - po končani zapori mora predlagatelj vzpostaviti prejšnje stanje javnih površin, ter odpraviti morebitno nastalo škodo na cestišču, napravah in stavbah, - stroške za izvedbo zapore krije predlagatelj, - za varnost prometa na občinski cesti, na kateri je postavljena zapora, je odgovoren vsakokrat predlagatelj, URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE - v kolikor bo v času zapore prišlo do onesnaženja ostalega dela prometnih površin, jih mora predlagatelj redno čistiti že med zaporo posebno pa po končanju zapore, - vlagatelj je materialno in kazensko odgovoren za morebitno škodo, ki bi nastala na cesti ter škodo, ki bi bila povzročena uporabnikom ceste vsled neprimerne izvedbe zapore ceste. (8) Z globo 1.000 eurov se kaznuje za prekršek izvajalec rednega vzdrževanja občinske ceste, ki ravna v nasprotju s petim odstavkom tega člena, ali če delno ali popolno zaporo občinske ceste izvede v nasprotju z dovoljenjem, odgovorna oseba izvajalca rednega vzdrževanja občinske ceste pa z globo 500 eurov. 33. člen (opravljanje del ob občinski cesti) (1) Če je zaradi gradbenih del potrebno zasesti pločnik ali drugo površino zaradi postavitve gradbenih odrov, mora izvajalec del speljati prehod za pešce pod odrom. Prehod za pešce mora biti zavarovan pred padanjem materiala, osvetljen ter urejen po veljavnih predpisih, tako da je hoja varna. (2) V primeru večjih prireditev ali organizacije gradbišč, tudi če so izven javnih površin, vendar vplivajo na odvijanje prometa, lahko upravljavec cest na vlogo prireditelja oziroma izvajalca ter po pridobljenem mnenju izvajalca rednega vzdrževanja, začasno spremeni prometni režim ali omeji promet. Upravljavec cest lahko pred izdajo dovoljenja za uporabo javne ceste oziroma javne površine od stranke zahteva predložitev strokovne študije s podrobnim predlogom začasnih rešitev. (3) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena. (4) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. 34. člen (prometna signalizacija na občinskih cestah) Prometno signalizacijo na občinskih cestah se določi s posebnim predpisom. III. NADZORSTVO OBČINSKIH CEST 35. člen (opravljanje inšpekcijskega nadzorstva) Inšpekcijski in redarski nadzor nad izvajanjem tega odloka na kategoriziranih in nekategoriziranih občinskih cestah v upravljanju Občine Logatec izvaja občinska inšpekcija in redarstvo. IV. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI 36. člen (opravljanje inšpekcijskega nadzorstva) (1) Občinski svet sprejme predpise iz drugega odstavka 17. člena in 34. člena tega odloka v roku šest mesecev od uveljavitve tega odloka. (2) Do izdaje predpisov iz prejšnjega odstavka se uporabljajo določbe Odloka o občinskih cestah (Logaške novice, št. 7/99, 10/10), razen v delu ki ureja področja glede katerih se bo sprejelo predpise iz prejšnjega odstavka, če niso v nasprotju z določili tega odloka. (3) Upravni in inšpekcijski postopki, ki so se začeli pred uveljavitvijo tega odloka se dokončajo po dosedanjih predpisih. (4) Postopki v prekrških, ki so bili storjeni pred uveljavitvijo tega odloka se dokončajo po dosedanjih predpisih, razen v primerih, ko je za kršitelja ta odlok milejši. 37. člen (prenehanje veljavnosti) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o občinskih cestah, (Logaške novice, št. 7/99, 10/10). 38. člen (začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi Logaških novicah. Številka: 007-12/2012-10 Datum: 5. 6. 2012 Berto Menard, l.r. Župan URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 URADNE OBJAVE Na podlagi šestega odstavka 29. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04, 120/06 - odl. US in 17/08), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10) in 16. člena Statuta Občine Logatec (Logaške novice, št. 10/10 - uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet na svoji 14. redni seji, dne 28.6.2012, sprejel odlok o porabi koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v občini logatec 1. člen S tem odlokom se določa namen, pogoje in način porabe denarnih sredstev, ki jih Občina Logatec prejme kot del koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo. Sredstva se zagotavljajo iz proračuna Republike Slovenije in predstavljajo nepovratna namenska sredstva, ki se porabljajo za izvajanje ukrepov varstva in vlaganja v naravne vire. Dodeljevanje sredstev se izvede po postopku, določenem s tem odlokom. 2. člen Sredstva se porabljajo kot namenski izdatki za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire na območju občine Logatec (v nadaljevanju: ukrepi varstva in vlaganj). Ukrepi varstva in vlaganj so predvsem: - ohranjanje in vzdrževanje gozdnih jas, grmišč, logov, - izdelava in vzdrževanje vodnih habitatov (kaluža, mlaka, mokrišče, vodni viri, ipd.), - vzdrževanje gozdnih robov, pasišč, remiz, - nakup, sajenje ter zaščita avtohtonih in rastišču primernih plodonosnih grmovnih in drevesnih vrst, - krmljenje divjadi, vzdrževanje krmnih in pridelovalnih njiv, - izdelava, postavitev in vzdrževanje gnezdnic, solnic, umetnih dupel in prež, - čistilne akcije, - čiščenje divjih odlagališč, - izobraževanje in obveščanje prebivalcev o stanju in odnosu do gozdnih živali in o gozdnem bontonu. 3. člen Namenska sredstva se upravičencem dodelijo na podlagi javnega razpisa ali na podlagi postopka javnega naročanja v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje. Postopek za dodelitev namenskih sredstev upravičencem se izvede po prejemu celotnega dela koncesijske dajatve v proračun občine Logatec za posamezno leto. V primeru, da se namenska sredstva v poslovnem letu ne porabijo v celoti, se kot namenski prihodki prenesejo v proračun naslednjega leta. 4. člen Upravičenci do namenskih sredstev za izvajanje ukrepov trajnostnega varstva in vlaganj v naravne vire so lovske družine - koncesionarji, ki imajo podpisano koncesijsko pogodbo za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v Republiki Sloveniji za lovišča, ki ležijo na območju občine Logatec. Upravičenci so tudi: - druge pravne osebe s sedežem na območju občine Logatec, ki izvajajo ukrepe varstva in vlaganj na območju občine Logatec, - lastniki gozdnih in drugih površin na območju občine Logatec, na katerih se izvajajo ukrepi varstva in vlaganj. 5. člen Nadzor nad namensko rabo sredstev in izvajanjem določil tega odloka opravlja občinska uprava Občine Logatec. 6. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Logaških novicah. Številka: 007-17/2012-5 Datum: 28. 6. 2012 Berto MENARD, l. r. ŽUPAN OBČINE LOGATEC URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE Na podlagi 15. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Ur.l. RS, št. 109/2010), 100. člena Zakona o cestah (Ur.l. RS, št. 109/2010), 17. člena Zakona o prekrških (Ur. l. RS, št. 29/2011 - uradno prečiščeno besedilo), 9. člena Zakona o financiranju občin (Ur. l. RS, št. 123/2006, 57/2008), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Ur. l. RS, št. 94/2007 - uradno prečiščeno besedilo, 76/2008, 79/2009, 51/2010) in 16. člena Statuta Občine Logatec (Logaške novice, št. 10/10 - uradno prečiščeno besedilo), je Občinski svet Občine Logatec na 14. redni seji, dne 28.6.2012,sprejel naslednji odlok o prometni ureditvi v občini logatec I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (predmet odloka) S tem odlokom se na območju občine Logatec določi prometna ureditev na občinskih cestah, ustavljanje in parkiranje, pogoje in način odstranitve ter hrambe zapuščenih vozil, udeležba živali v prometu, nadzor ter globe. 2. člen (uporabljeni izrazi) (1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen: - »pristojni organ« je uradna oseba občinske uprave, pristojna za področje prometa; - »parkirna taksa« je denarno nadomestilo za uporabo javnega parkirnega prostora; - »označitev časa prihoda« pomeni na vidnem mestu v vozilu nameščena oznaka začetka parkiranja. Začetek časa prihoda lahko voznik označi na listu papirja, tako da razločno napiše uro pričetka parkiranja ali skladno z navodili uporabi brezplačni parkirni listek ali namesti parkirno uro; - »intervencijska vozila« so vozila, ki opravljajo intervencijsko dejavnost na področju gospodarskih javnih služb; - »javne površine« so javne površine v lasti Občine Logatec, ki se nahajajo v varovalnem pasu javne ceste in so zelene, asfaltirane, tlakovane ali drugače utrjene javne površine; - »parkomat« je naprava za izdajanje parkirnih listkov, na katerih je označen čas dovoljenega parkiranja; - »komunalna vozila« so vozila pristojnega subjekta za ravnanje in odvoz komunalnih odpadkov v občini Logatec; - »posebna prevozna sredstva« so invalidski vozički, otroška prevozna sredstva, skiroji, kotalke, rolke, rolerji, smuči, sanke, otroška kolesa, monokolesa, motorne sani, gokarti in miniaturna motorna vozila, ki so hitrejša od hoje pešca. (2) Drugi uporabljeni izrazi v tem odloku imajo enak pomen kot v zakonih, ki urejajo področje cestnega prometa. II. PROMETNA UREDITEV NA OBČINSKIH CESTAH 3. člen (določitev prednostnih smeri in sistem ter način vodenja prometa) (1) Prednostne smeri, smer potekanja prometa, način vodenja prometa in prometni režim na občinskih cestah določi Občinski svet Občine Logatec (v nadaljevanju: občinski svet) z odredbo. (2) Postavitev prometne signalizacije izvede pristojni izvajalec rednega vzdrževanja cest, na podlagi odredbe pristojnega organa. 4. člen (omejitve uporabe cest ali njenih delov glede na vrsto prometa) (1) Na prometnih površinah za pešce je prepovedan promet, ustavljanje in parkiranje vozil, razen za komunalna in intervencijska vozila. Promet s kolesi in drugimi posebnimi prevoznimi sredstvi je na prometnih površinah za pešce dovoljen s hitrostjo, ki ne sme presegati hitrosti gibanja pešcev. Promet z vozili na prometnih površinah, namenjenih za pešce, je dovoljen samo za stanovalce, ki imajo vhod v garažo oziroma na dvorišče. Pristojni organ na zahtevo stranke v teh primerih izda posebno dovoljenje. Kadar je na prometnih površinah za pešce izjemoma dovoljen promet z vozili, je hitrost vožnje omejena na 5 km/h. (2) Na javnih površinah, kjer se odvija cestni promet, ni dovoljeno sankanje, smučanje, drsanje, kotalkanje, rolanje, igranje ali zadrževanje predšolskih otrok brez nadzorstva. (3) Ne glede na prejšnji odstavek pa je rolanje in kotalkanje dovoljeno na pločnikih oz. kolesarskih poteh, če je njihova hitrost prilagojena hitrosti ostalim udeležencem, katerim so te površine namenjene. (4) Z globo 120 evrov se kaznuje posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena. (5) Z globo 40 evrov se kaznuje posameznik, ki ravna v nasprotju z drugim odstavkom tega člena. 5. člen (omejitve hitrosti in izvedba ukrepov za umirjanje prometa) (1) Zaradi varnosti pešcev, kolesarjev in drugih udeležencev v prometu lahko na posameznih delih občinskih cest, občinski svet z odredbo določi omejitev hitrosti vozil v naselju pod 50 km/h ali določi naselje oziroma del naselja kot območje omejene hitrosti. URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 UO 11 URADNE OBJAVE (2) Občinski svet lahko z odredbo določi, da je na posameznih cestah v naselju največja dovoljena hitrost do 70 km/h, če varnost prometa in predpisani tehnični elementi to omogočajo. (3) Največja dovoljena hitrost iz prvega in drugega odstavka tega člena mora biti označena s predpisano prometno signalizacijo. (4) Naprave za umirjanje cestnega prometa so fizične, svetlobne ali druge naprave in ovire, s katerimi se udeležencem cestnega prometa onemogoči vožnja z neprimerno hitrostjo ali se jih opozori na omejitev hitrosti na delu ceste. Ovire za umirjanje prometa, s katerimi se udeležencem cestnega prometa fizično prepreči vožnja z neprimerno hitrostjo, je dovoljeno postaviti le na tistih občinskih cestah v naselju, na katerih so zaradi pogostih kršitev omejitev hitrosti vožnje ogroženi udeleženci cestnega prometa ali se zaradi tega vzroka dogajajo prometne nesreče in na drugačen način oziroma z drugimi napravami ali ukrepi za umirjanje prometa ni mogoče zagotoviti njihove varnosti. (5) O lokacijah in razlogih za postavitev fizičnih ovir in naprav za umirjanje prometa odloča občinski svet z odredbo. III. USTAVLJANJE IN PARKIRANJE 6. člen (ureditev mirujočega prometa) (1) Parkiranje vozil na javnih površinah je na območju občine Logatec dovoljeno le na javnih parkirnih površinah. Javne parkirne površine so: - površine, določene s prometnimi znaki kot parkirni prostor, - površine, kjer je parkiranje časovno omejeno, - površine, kjer je parkiranje nadzorovano, - plačljive parkirne površine, - parkirne površine, namenjene invalidom. (2) Občinski svet z odredbo določi režim parkiranja, katerim vozilom je parkirna površina namenjena, omejitev časa parkiranja in obveznost plačila parkirnine. Višino parkirnine določa poseben odlok. (3) Na javnih površinah, za uporabo katerih je določeno plačevanje parkirne takse, je parkiranje dovoljeno v obsegu, za katerega je plačana taksa. Zavezanec za plačilo takse je uporabnik javne parkirne površine. (4) Vrsta in način parkiranja, dovoljeni čas parkiranja, obveza plačila takse in njena višina so razvidni s prometne signalizacije. Kot dokazilo plačila takse, za uporabo javnih parkirnih površin iz prejšnjega odstavka tega člena, šteje parkirni listek iz parkomata. Parkirni listek mora biti nameščen na vidnem mestu v vozilu tako, da je dobro viden skozi vetrobransko steklo vozila. (5) Občinski svet lahko z odredbo omeji čas parkiranja na javnih prometnih površinah tako, da sme trajati parkiranje do 2 uri (območje kratkotrajnega parkiranja). Dovoljeni čas parkiranja na območjih kratkotrajnega parkiranja je razviden iz prometne signalizacije. (6) Na javnih površinah, kjer je parkiranje brezplačno in časovno omejeno, mora uporabnik parkirne površine označiti čas prihoda na vidnem mestu, in po izteku dovoljenega časa vozilo odpeljati. (7) Občinski svet z odredbo določi parkirne prostore na javnih parkirnih površinah, namenjene parkiranju vozil invalidov. Parkiranje na teh prostorih je dovoljeno le z veljavno parkirno karto, ki mora biti nameščena v parkiranem vozilu tako, da je dobro vidna z zunanje strani skozi vetrobransko steklo. (8) Občinski svet lahko z odredbo določi, da se posamezne parkirne površine uporabljajo za potrebe parkiranja vozil: - obiskovalcev zdravstvenih zavodov, - staršev, ki oddajajo in prevzemajo otroke v vzgojno-varstvene ustanove, osnovne šole in glasbene šole, - obiskovalcev tržnice in - vozil, ki izvajajo dostavo. (9) Parkirne površine iz prejšnjega odstavka tega člena so določene le za kratkotrajno parkiranje. Čas in trajanje parkiranja sta določena na dopolnilni tabli. 7. člen (dovolilnice) (1) Za potrebe parkiranja vozil stanovalcev za območja, kjer je čas parkiranja omejen, in za potrebe parkiranja vozil stanovalcev z območij za pešce, pristojni organ lahko izda eno dovoljenje za parkiranje na gospodinjstvo. Upravičenec mora biti lastnik vozila ter imeti stalno bivališče na tem območju. Dovoljenje se praviloma izda za parkiranje v neposredni bližini naslova stalnega bivališča upravičenca. (2) Dovoljenje iz prejšnjega odstavka se izkazuje z dovolilnico. Obliko in vsebino dovolilnice določa poseben pravilnik. (3) Dovolilnice za parkiranje iz prejšnjega odstavka tega člena sme uporabljati le upravičenec ter osebe, ki živijo v skupnem gospodinjstvu z upravičencem za parkiranje vozila, ki je navedeno v dovoljenju, ki ga je izdal pristojni organ. Uporabniki dovolilnice so dolžni v času parkiranja dovolilnico v vozilu namestiti na armaturno ploščo vozila ali pod vetrobransko steklo tako, da je ves čas vidna. (4) Z globo 40 evrov se kaznuje voznik, ki ravna v nasprotju s prejšnjim odstavkom tega člena. 8. člen (tovorna vozila, avtobusi, bivalna vozila in priklopniki) (1) Parkiranje tovornih vozil, priklopnih vozil in avtobusov je dovoljeno le na površinah, ki so določene za parkiranje teh vozil in označene s predpisano prometno signalizacijo. (2) Z globo 40 evrov se kaznuje voznik, ki ravna v nasprotju s prejšnjim odstavkom tega člena. UO 12 URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ST. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE 9. člen (prepoved ustavljanja in parkiranja) (1) Ustavljanje in parkiranje je poleg primerov iz zakona, ki ureja področje cestnega prometa, prepovedano tudi: - na zelenici, - v parku ali na drugi javni zeleni površini, - na vseh površinah, ki niso namenjene prometu vozil. (2) V zimskem času ustavljanje in parkiranje vozil ni dovoljeno na cestah in drugih javnih površinah, namenjenih za promet, ko se izvajajo ukrepi zimske službe. (3) Z globo 40 evrov se kaznuje voznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena. (4) Z globo 80 evrov se kaznuje voznik, ki ravna v nasprotju z drugim odstavkom tega člena. IV. POGOJI IN NAČIN ODSTRANITVE IN HRAMBE ZAPUŠČENIH VOZIL 10. člen (ravnanje z zapuščenimi vozili) (1) Občinski redar odredi odstranitev zapuščenega vozila, ki ga lastnik v določenem roku ni odstranil. (2) Odstranitev zapuščenega vozila, iz prejšnjega odstavka tega člena, opravi pristojni izvajalec rednega vzdrževanja cest na stroške lastnika vozila oziroma imetnika pravice uporabe vozila. (3) Vozilo se odstrani na varovan prostor. Z zapuščenimi vozili se postopa skladno z zakonom, ki ureja področje cestnega prometa. (4) Vozilo se preda vozniku, lastniku oziroma imetniku pravice uporabe vozila ob predložitvi dokazila o poravnavi stroškov odstranitve in varovanja vozila. (5) Občinski redar mora vsako vozilo, za katerega je odredil odstranitev, fotografirati. (6) V primeru poškodovanja vozila ali drugih poškodb, nastalih zaradi izvajanja odstranitve, je izvajalec dolžan poravnati nastalo škodo. (7) Izvajalec odvoza mora o vsaki opravljeni odstranitvi ali prestavitvi vozila obvestiti občinsko redarstvo in policijo. (8) Če se na kraju samem ugotovi, da je vozilo očitno zavrženo in ne predstavlja tržne vrednosti oziroma takšno vozilo, ki po veljavnih predpisih predstavlja odpadek, se po preteku roka, ki ga z odredbo določi pooblaščena uradna oseba izvajalcu odvoza odredi takojšnjo odstranitev vozila in predajo v uničenje pristojnemu zbirnemu centru za reciklažo izrabljenih motornih vozil. Šteje se, da vozilo predstavlja odpadek, kadar je močno poškodovano, je brez posameznih vitalnih delov in je njegova vrednost manjša od stroškov, povezanih z odstranitvijo in hrambo. (9) Stroške odstranitve in uničenja iz prejšnjega odstavka krije lastnik vozila oziroma občina, kadar lastnika ni možno ugotoviti, ali jih od njega izterjati. 11. člen (stroški odstranitve zapuščenega vozila) Višina stroškov za odstranitev in hrambo zapuščenega vozila znaša: - 50 evrov za odvoz, - 5 evrov na dan za hrambo. V. UDELEŽBA ŽIVALI V PROMETU 12. člen (vprežna vozila) (1) Na javnih površinah ni dovoljeno puščati vprežnih vozil in vprežnih živali brez nadzora. (2) Z globo 40 evrov se kaznuje posameznik, ki ravna v nasprotju s prejšnjim odstavkom tega člena. 13. člen (domače živali) (1) Domače živali (psi, mačke, perjad, drobnica in druge živali) so lahko na javnih prometnih površinah le v spremstvu osebe, ki jih varno vodi. (2) Pse in druge živali, ki lahko ogrožajo promet ali pešce, se sme voditi po javnih prometnih površinah le na vrvici oziroma povodcu. (3) Gonjenje, vodenje in počitek črede živali na kolesarskih stezah in pločnikih je prepovedano v strnjenem naselju. (4) Živali ob cestah in drugih javnih prometnih površinah morajo biti pod nadzorstvom ali zavarovane tako, da ne morejo priti na cesto ali na drugo javno prometno površino. (5) Z globo 40 evrov se kaznuje posameznik oz. lastnik živali, ki ravna v nasprotju s prvim, drugim, tretjim in četrtim odstavkom tega člena. VI. NADZOR 14. člen (občinsko redarstvo) (1) Nadzor nad izvajanjem določb tega odloka opravlja občinsko redarstvo. (2) Občinski redarji pri svojem delu ravnajo skladno z zakonom, ki ureja področje občinskega redarstva, in določili tega odloka. (3) Občinski redarji poleg zakonskih nalog opravljajo na občinskih cestah še nadzor nad parkiranjem na javnih zelenih površinah. URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 UO 13 URADNE OBJAVE 15. člen (svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu) Prometno ureditev po tem odloku spremlja, daje predloge in pripombe svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Logatec, v cilju zagotavljanja večje varnosti v prometu. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 17. člen (sprejetje pravilnika) Pravilnik iz 7. člena sprejme občinski svet najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega odloka. 18. člen (veljavnost določb) Do uveljavitve pravilnika iz 7. člena se ne uporablja določba 7. člena tega odloka. 19. člen (veljavnost odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Logaških novicah. V Logatcu, dne 28.6.2012 Berto Menard, l.r. ŽUPAN Na podlagi prvega odstavka 31. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05-uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09-ZIUZGK, 36/10, 62/10-ZUPJS, 94/10-ZIU, 40/12-ZUJF), 22. člena Pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen programov v vrtcih, ki izvajajo javno službo (Uradni list RS, št. 97/03, 77/05 in 120/05), 7. in 16. člena Statuta Občine Logatec (Logaške novice, št. 7-8/08, 2/10, 10/10-uradno prečiščeno besedilo), je Občinski svet na svoji 14. redni seji, dne 28.6.2012, sprejel s k l e p o določitvi cen programov predšolske vzgoje in o določitvi višine stroškov živil v vrtcih občine logatec I. (1) Ceni programov v javnih vrtcih v občini Logatec znašata mesečno na otroka: - prvo starostno obdobje:................................412,73 EUR, - drugo starostno obdobje:.............................. 301,88 EUR. (2) Stroški živil v ceni programov obeh starostnih skupin znašajo: 29,00 EUR mesečno. II. Občina Logatec zagotavlja vrtcu sredstva v višini med ceno programov in plačilom staršev. III. (1) Z dnem veljavnosti tega sklepa preneha veljati sklep št. 602-15/2008-5, z dne 11.12. 2008. (2) Ta sklep se objavi v Logaških novicah in začne veljati z dnem 1. 9. 2012. Številka: 602-7/2012-3 Datum: 15. 6. 2012 Berto Menard, l. r. ŽUPAN OBČINE LOGATEC UO 14 URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ST. 7-8 logaške idnn URADNE OBJAVE odgovori na vprašanja občinskih svetnikov 1. Odgovor na vprašanje g. Borisa ČIČMIRKA v zvezi z dostavo Logaških novic krajanom Ograj Boris ČIČMIRKO: Svetnik pove, da je bil lansko leto v decembru sprejet Odlok o ustanovitvi in izdajanju občinskega glasila Logaške novice. V 4. točki Odloka piše, da glasilo v tiskani obliki prejmejo vsa gospodinjstvana na območju Logatca brezplačno. V imenu krajanov Ograj sprašuje, kdaj bodo tudi oni začeli prejemati omenjeno glasilo? Na 10. redni seji Občinskega sveta Občine Logatec, dne 15. 12. 2011, so svetniki sprejeli Odlok o ustanovitvi in izdajanju občinskega glasila Logaške novice. V 4. členu omenjenega odloka ja zapisano, da časopis izhaja praviloma enkrat mesečno in da ga v tiskani obliki prejmejo vsa gospodinjstva na območju občine Logatec brezplačno. Časopis Logaške novice se v občini Logatec razdeljuje s pomočjo javnih delavcev, ki novice dostavljajo v poštne nabiralnike, praviloma v vsa gospodinjstva na območju občine. Ker se novice delijo na omenjeni način, prihaja občasno tudi do zamika pri dostavi - glede na posamezne kraje v občini. Občani, ki so zaznali, da kljub trudu naših javnih delavcev, niso prejeli Logaških novic, so nas oz. urednico časopisa o tem obvestili. Novice smo jim tako v najkrajšem možnem času dostavili preko Pošte Slovenije. Naše dostavljalce bomo še posebej opozorili na doslednost dostave novic na področju naselja Ograje, del namreč spada v našo, del pa v sodednjo občino Vrhnika, v kolikor pa posamezni prebivalci, kljub našim naporom, ne bodo prejeli časopisa, naj nam to pisno sporočijo na naslov: Občina Logatec, Tržaška cesta 50 A, Logatec oz. po elektronski poti na naslov: obcina.logatecogatec.si. Logaške novice jim bomo nato posredovali preko Pošte Slovenije. 2. Odgovor na vprašanje g. Borisa ČIČMIRKA v zvezi s pomorom rib v Lokvi Boris ČIČMIRKO: Svetnik pove, da je prejšnji mesec prišlo, po njegovem mnenju, do majhne ekološke katastrofe v Logatcu - Lokva. Zanima ga, kakšni so načrti za sanacijo? Odgovor je v pripravi in bo posredovan s sklicem naslednje redne seje Občinskega sveta Občine Logatec. 3. Odgovor na vprašanje g. Borisa HODNIKA - stanje CERO NIK Vprašanje: Boris HODNIK: Svetnik pove, da je bilo v časopisu Delo zaslediti opis zadev glede CERA NIK. Razbrati je bilo mogoče, da je projekt na stranskem tiru. Zanima ga, ali je to dokončno? Prosil bi, če je temu tako, za ustrezen sklep oziroma odločbo. Zanima ga, glede na objavljene številke, ki se vežejo na stroške projekta, koliko je ta projekt že stal? Prosi, da se za naslednjo sejo pripravi pisni odgovor: struktura stroškov, celotni znesek, kdo je financiral te stroške oz. založil denar, ali je narejen razdelilnik glede pokrivanja nastalih stroškov, kakšen bo delež Občine Logatec in v kakšnem času se bodo ta sredstva vrnila v proračun Občine Logatec. Celotna vrednost projekta CERO NIK je 168.754,54 € brez DDV. Od tega je bil del namenjen za izdelavo investicijske dokumentacije, del za izdelavo projektne dokumentacije in del za ostale stvari, kot so izdelava geodetskega posnetka, hidrogeološkega in geomehanskega poročila, digitalizacija prospekta, upravna taksa in podobno. Stroški so bili razdeljeni med 16 občin glede na količino odpadkov, ki bi jih te prispevale. Na Občino Logatec je odpadlo 9.281,50 € brez DDV. Celotna vsoto je kot nosilka projekta založila občina Logatec, ostale občine pa so svoje deleže do današnjega dne že poravnale. V spodnji tabeli se nahaja razdelilnik stroškov po občinah. OBČINA Povprečni delež občin v % Cena za občino v € (brez DDV) Občina Borovnica 1,67 2.818,20 Občina Cerknica 5,28 8.910,24 Občina Divača 1,76 2.970,08 Občina Hrpelje-Kozina 2,24 3.780,10 Občina Ilirska Bistrica 7,32 12.352,83 Občina Izola 9,13 15.407,29 Občina Komen 1,55 2.615,70 Mestna občina Koper 25,69 43.353,04 Občina Log-Dragomer 1,46 2.463,82 Občina Logatec 5,50 9.281,50 Občina Loška Dolina 1,69 2.851,95 Občina Piran 11,02 18.596,75 Občina Pivka 3,57 6.024,54 Občina Postojna 8,63 14.563,52 Občina Sežana 7,20 12.150,33 Občina Vrhnika 6,29 10.614,66 SKUPAJ 100,00 168.754,54 URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ŠT. 7-8 UO 15 URADNE OBJAVE izbor knjižnih novosti v siklog junij 2012 leposlovje Slovensko BATIČ, Romana: Ko srce ob srcu joče: povest BIZJAN, Igor: Brezčasje (spomini, dnevniki) *ČEFERIN, Peter: Moje odvetniško življenje: petinštirideset let - petinštirideset zgodb in prav vse so resnične (spomini, dnevniki) *DEBELJAK, Aleš: Knjiga, križ, polmesec (eseji) *DREV, Miriam: V pozlačenem mestu FRITZ, Ervin: Žitja (poezija) KLOPČIČ-CASAR, Ivanka: Krhkost dvojine (kratka proza) KORANTER, Sonja: Omamni vonj denarja (kriminalni r.) OSOJNIK, Iztok: Svinje letijo v nebo: (utopični r.) (zf r.) S SMEHOM nad smeh: zbirka vicev za hec in seks (humor) strokovna literatura_ Tuje ALEXANDER, Tasha: Usodni valček 'ALLENDE, Isabel: Otok pod morjem 'BARNES, Julian: Smisel konca BENNI, Stefano: Heliant (zf r.) BLATTY, William Peter: Izganjalec hudiča (krim. r.) CHRISTIE, Agatha: Zločinska zabava (krim. r.) COLGAN, Jenny: Dobimo se v slaščičarni DODD, Christina: Pravila predaje GIER, Kerstin: Klub vražjih mamic KELK, Lindsey: Jaz srce Hollywood 'KHAMISSI, Khaled al: Taksi KINSELLA, Sophie: Mi daš svojo številko? 'KUIČ, Gordana: Vonj po dežju na Balkanu LEE, Linda Francis: Valček za Blue Belle *LINDSAY, Joan: Piknik pri Hanging Rocku *MAALOUF, Amin: Leon Afričan (avtobiografski r.) PATTERSON, James: Tik tak (kriminalni r.) PHILLIPS, Susan Elizabeth: Košček sreče PHILLIPS, Susan Elizabeth: Ljubezen po teksaško RUBiNOVA, Johana: Moj razgaljeni dnevnik *SCARROW, Simon: Centurion (zgodovinski r.) *SMILEVSKI, Goce: Sestra Sigmunda Freuda SPARKS, Nicholas: Varno zavetje SPARKS, Nicholas: Talisman *TAMARO, Susanna: Za vedno TREMAIN, Rose: Trenutek odločitve TRIFONOV, Jurij Valentinovič: Hiša na nabrežju *ZWEIG, Stefan: Strah (kratka proza) Filozofija (1) EPŠTEJN, Mihail Naumovič: Znak_vrzeli: o prihodnosti humanističnih ved JASPERS, Karl: Vprašanje krivde Duhovna rast (130) DEBELAK, Maja: Iz uma v srce Mejne znanosti (133) BURPO, Todd: Nebesa so resnična: osupljiva resnična zgodba o fantku ter njegovem potovanju v nebesa in nazaj HOPPE, Geoffrey: Živite svojo božanskost RUSHMAN, Carol: Umetnost astrološkega pred-vi-devanja: napovedovanje življenjskih dogodkov Psihologija (159.9) CARNEGIE, Dale: Zgradite boljše odnose!: [kako vzpostaviti dobre odnose, pridobiti zaupanje ljudi in vplivati nanje] *FURNHAM, Adrian: Psihologija: ideje, ki so spremenile svet WALTON, Chris: Gama zdravljenje: znanstveno potrjen proces sprememb, ki bo odpravil omejujoča podzavestna prepričanja, skrbi, strah in čustveni stres v 5 minutah ZELAND, Vadim: Transurfing realnosti. Stopnja 5, Jabolka padajo v nebo ZUPANČIČ, Maja: Uvod v razvojnopsihološko diagnostiko Svetovna verstva. Novodobna gibanja (21/29) ŠVAJNCER, Marija: Vpogled v azijsko duhovnost Sociologija (31) FREITAG, Michel: Brodolom univerze in drugi eseji iz politične epistemologije GREGORIČ, Milan: Vstani Slovenija: iz zatohlo-sti tradicije v nove čase ZAVIRŠEK, Darja: Od krvi do skrbi: socialno starševstvo v globalnem svetu Gospodarstvo (33) KIYOSAKI, Robert T.: Zarota bogatih: osem novih pravil o denarju Pedagogika (37) REID, Gavin: 100 idej v pomoč učencem z disleksijo Rastlinstvo (58) BAVCON, Jože: Žafrani v Sloveniji SUHADOLC, Anton: Les naših dreves in grmovnic VODNIK, Dominik: Osnove fiziologije rastlin Medicina (61) *ŽELEZNIK, Neva: Adijo, grem domov: temne sence demence Zdrava prehrana (613) KAŽINIC Kreho, Lejla: Prehrana 21. stoletja za moške: ob uživanju v hrani si krepite moškost in plodnost, ohranjajte vitkost in preprečite najpogostejše moške bolezni in težave RUCHALLA, Elke: Izboljšajmo presnovo: osebni načrt za dobro počutje in zdravo življenje Alternativna medicina (615) EDEN, Donna: Energijska medicina: uravnovešanje telesnih energij za optimalno zdravje, radost in vitalnost KILHAM, Christopher: Pet tibetancev: pet gibalnih vaj za zdravje, energijo in osebnostno moč MILFORD, Francine: Zdravljenje z glasbenimi vilicami. Raven 1: priročnik za izvedbo tečajev ali samostojno učenje *STARC, Radovan: Zdravljenje z bioenergijo po metodi Zdenka Domančica: poskus razlage: vodnik skozi metodo Zdenka Domančica STIBAL, Vianna: Theta zdravljenje: odkrijte eno izmed najmogočnejših tehnik energijskega zdravljenja na svetu!: [uvod v nenavadno energijsko zdravilsko tehniko] Zdravilna zelišča (615.32) *MAJES, Jože: Zdravnik zdravi, narava ozdravi = Medicus curat natura sanat Tehnika (62) DVE kolesi in par nog GREGL, Dominik: Priročnik športnega pilota Vrtnarstvo (635) *BENYOVSKY Šoštaric, Kornelija: Zeleni kvadrat: zdravje iz organskega vrta ERNST, Michael: Kaj je narobe z mojo rastlino?: ohranite svoje zelenje zdravo Domače živali (636) *FOGLE, Bruce: Vodnik za lastnike psov *MILLAN, Cesar: Vodja krdela: naučite se, kako spremeniti svojega psa ... in svoje življenje Gospodinjstvo (64) DREYKORN, Monika: Stare modrosti: ponov-no odkriti nasveti Kuharice (641) BOROZAN, Zorana: Otroška kuharica ROLAND, Heike: Sladka presenečenja: tortice na palčkah SHERWOOD, Alice: Živeti z alergijo: slastne jedi brez jajc, mleka, glutena in oreškov: [130 receptov] Management (65) LIMBECK, Martin: Skrivnosti vrhunskega prodajalca: prodaja za ambiciozne ZAJC, Borut: Od posla do užitka: po sistemu Wise Exit Računalništvo (683.3) ŠULER, Aleš: Spoznajmo internet ŠULER, Aleš: Spoznajmo Visual Basic.NET 2010 Umetnost (7.0) *LIKOVNA umetnost: popoln slikovni vodnik Uporabna umetnost (74) POMLADNA razigranost: najlepše ideje za vso družino SUDAPHORN, Natpharin: Navihane živali: [priročnik za oblikovanje plastelina] Glasba (78) *HARNONCOURT, Nikolaus: Toni so vzvišene besede: pogovori o romantični glasbi Literarna teorija (82.0) BLANCHOT, Maurice: Literarni prostor MERCINA, Marija: Esej na maturi 2013 Geografija - Slovenija (914) NUSSDORFER, Vlasta: Pod krilatim Pegazom Biografije (929) *IBRAHIMOVIC, Zlatan: Jaz sem Zlatan Ibrahimovic KNJIGO V VSAKO POČITNIŠKO MALHO! Prijazno povabljeni na našo spletno stran http://www.iog.sik.si, na kateri so, poleg ostalih aktualnih obvestil, splošnih informacij, povezav in zanimivosti, objavljeni tudi vsi seznami mesečnih knjižnih novosti. Izbranim naslovom so dodane povezave do podrobnejšega opisa knjig - da bo izbira lažja. Pridružite se nam na facebook-u, dobrodošli so vsi komentarji, predlogi, pripombe,.... Preko dostopa na daljavo (potrebno geslo dobite v knjižnici) lahko tudi na domačih računalnikih uporabljate nekatere elektronske baze podatkov - za hitrejši, lažji in še bolj učinkovit dostop do novega znanja, če vas morda zanima domoznanstvo, vabljeni na portal Kamra, Digitalna knjižnica Slovenija (DLIB) pa je zgolj še pika na i za potešitev radovedne vedoželjnosti. Priporočamo! Še posebej opozarjamo na knjige z oznako* Maja Gregorič UO 16 URADNE OBJAVE - 12. JULIJ 2012 - ST. 7-8