ZA ČISTO IN ZELENO LJUBLJANO Akcija je letos potekala manj opazno Letošnja spomladanska aktija za čisto in zeleno Ljubljano je minila bolj neopazno kot druga leta. Trajala je ves teden in kra-jevne skupnosti in skupnosti stanovakev ter hišni sveti so si za izvedbo akcije razlkno prizadevaU. V Ljubljani so delavd Komu-nalnega podjetja odpeljali iz krajevnih skupnosti 1.251 kubičnih metrov odpadkov in materiala in opravili skupno 249 voženj. Če primerjamo p>odatke, kako »pridne« so bile posamezne občine, smo med petimi ljubljanskimi na drugem mestu, saj je bilo iz 11 naših krajevnih skupnosti odpeljanega 282 kubičnih metrov odpadnega materiala in smeti, opravljenih pa je bilo skupaj 51 odvo-zov. Ob tem ne moremo mimo podatka, da so največ »pacarije« nabrali v krajevni skup-nosti Ig - kar 66 kubičnih metrov, na dru- gem mestu je z 61 kubičnimi metri krajevna skupnost Milan Česnik, na tretjem pa s 50 kubičnimi metri KS Malči Belič. Številke pa o čistosti našega okolja prema-lo povedo. Več nam pove sprehod po občini in še vedno na kupe smeti, s katerimi so »postlane« zelenice, pločniki ali poti med hišami. To seveda ne pomeni, da se krajani niso trudili v okvini čistilne akcije, ampak pomeni, da skrb za lepo in čisto okolje ni stalno prisotna. Če bi vsakdo pometel le pred svojim pragom (čeprav je to že zelo obrabljena rečenica), čistilnih akcij sploh ne bi potrebovali. Morali bi poslušati tovarišice v naših vrtcih, ki malčke že navsezgodaj njihovega življenja vztrajno učijo, da smeti niso za na tla, ampak za v koš za smeti. Če bi to vztrajno počeli tudi doma, bi bilo ne- skončno sedenje na sestankih in dogovarja-nje, kako naj očistimo to naše okolje, nepo-trebno. Ob vsem tem pa moramo povedati še nekaj. Vedno več je krajevnih skupnosti v naši občini, ki so se odločile za ustanovitev turističnega društva ali kakšne dmge organi-zirane oblike skrbi za čisto okolje. Čeprav verjetno marsikdo med našimi bralci zavih-ne nos, ko prebere, da je ustanovljeno novo turistično društvo, češ saj tam pa res nima-mo nič opraviti s turizmom, nimajo niti spo-menikov, niti dobrih lokalov ali trgovin, vi-hanje nosu ni na mestu. Prva naloga vseh naših turističnih društev je pravzaprav skrb za čisto okolje - za tiste »turiste«, ki v svojih blokih in hišah samo spijo, pospravljajo za njimi naj pa kar drugi.