Obrazložitev: I. Splošni del Delegati skupščine občine Ljubljana-Šiška so na 41. seji zbora zdru-ženega dela in 37. seji zbora krajevnih skupnosti dne 9. januarja 1990 sprejeli osnutek Dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splo-šne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1990. Na delegatski skupščini dne 20. februarja 1990 so delegati na 42. seji zbora združene-ga dela in 38. seji zbora krajevnih skupnosti obravnavali m sprejeli osnutek Odloka o proračunu občine Ljubljana-Šiška za leto 1990. Na vse pripombe, mnenja in stališča, ki so jih imele posamezne delegaeije in konference delegacij v zboru združenega dcla in zboru krajevnih skupnosti je bilo dogovorjeno že na sami skupščini 20. februarja 1990, v pisni obliki pa so zapisani v zapisniku, ki je bil poslan vodjem delega-cij in konferenc dclegacij. Pri prjpravi predloga Dogovora o oblikovanju in razporejanju sred-siev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1990, kakor tudi pri pripravi predloga Odloka o proračunu občine Ljubljana-Šiška za leto 1990 smo lakho upoštevali dejanske podatke o prihodkih in od-hodkih v letu 1989, predvsem za mesec december 1989, ki nam je osno-va za oblikovanje sredstev proračunov za leto 1990. V tem času je bil objavljen tudi Odlok o sprejetju družbenega dogovora o zmanjšanju deleža sredstev za splošne družbene in skupne potrebe v narodnem do-hodku. Sprejeti dogovor skladno z opredelitvami iz dolgoročnega pro-grama ekonomske stabilizacije in programom ukrepov in aklivnosti za zniževanje obveznosti in stabilizacijo gospodarstva med drugim določa, da smejo prihodki družbenopolitičnih skupnosti rasti najmanj za 5 % počasneje v primerjavi z doseženimi stopnjami rasti cen na drobno. Izračun obsega prihodkov in odhodkov splošne porabe ne dosegajo 95 % dovoljene rasti in so v skladu z ukrepi zveznega izvršnega sveta in novo zakonodajo. Indeks rasti drobnoprodajnih een je bil na nivoju federacije do kon-ca decembra 1989 2665. Glede na možnoti doseganja prihodkov po ve-ljavnih virih za družbenopolitične skupnosti v Ljubljani akega zvišanja, kljub zaostajanju zadovoljevanja potreb splošnega značaja, ne more-mo predlagati. Za leto 1990 predlagamo obseg sredsiev v vLšini, ki bi omogočila vsaj zadržanje nivoja porabe za mesec december 1989, kar pomeni v globalu 344 indeksno rast na oceno realizacije leta 1989. Sredstva dogovorjene porabe vseh Ijubljanskili občin in mesla Ljub-ljanc predstavljajo 393,764.400,00 din. Glcde na splošni struklurni delcž za našo občino predstavlja to 94,739.700,00 din sredslev. Ker za lako oblikovani obseg dogovorjene porabe proračunski viri, ki so občinam še ostali po odstopu reppubliškega prometnega davka od prodaje na drobno in posebnega občinskega davka od alkoholnih pijač republiki, ne morejo zagotoviti dovolj sredstev, bodo občine manjkajoči dcl sred-stev uveljavljale odstop posebnega republiškega prometnega davka pla-čanegaposplošnistopnjivvipini 111,638.400,00din. Deležnašeobčinc je 18,890.300,00 din teh sredstev. V okviru enotne bilance splošne porabe v Ljuljani in glede na struk-turo prihodkov posameznih občin in mesta Ljubljana bosta občiin Ljubljana-Bežigrad in Ljubljana-Center, ki ocenjujeta doseganje pri-hodkov nad dogovorjeno porabo, zagotavljali sredstva občiiiam Ljub-ljana Moste-Polje, Ljubljana-Šiška in Ljubljana-Vič-Rudnik. II. Prihodki Iz tabcle A — prihodki jc razvidno, da načrtujcmo doscganjc izvir-nih proračunskih prihodkov v višini 93,823.001,00 diii oz. za 11,30 % več kot z osnutkom proračuna za leto 1990. Pri tem moramo omenili, da se višina prihodkov, ki so načrtovani na osnovi davkov po odmeri (kalkulativni prjhodki), od osnutka do predloga ni spremenila. Dosega-nje večjih prihodkov ocenjujemo samo pri davkih na osnovi avtomati-zma. Ker v okviru enotne bilance splošne porabe ne načrtujemo dovolj sredstev za zadovoljevanje splošnih polreb v naši občini, bomo od obči-ne Ljubljana-Bežigrad in Ljubljana-Ceiuer, ki načrtujeta realizacijo prihodkov nad dogovorjeno porabo, skladno z 10. členom ljubljanske-ga dogovora pridobili ) ,904.700,00 din. Skupni obseg prihodkov za ra-zporeditev predstavlja 95,733.201,00 din. III. Kazpureditev prihodkov (udhodki) Na osnovi enotnih izhodišč dogovorjenih na nivoju Ljubljane smo porabnikoni sredstev proračuna le-(a v globalu oblikovali z enako ras-tjo. Tako smo glede m; ocenjeno realizacijo leia 1989, srcdstva za oseb-ne dohodko in sklad skupne porabe povečali za globalni iudeks prora-čuna v viiini 344, sredstva za materialne siroške 280 in CKiale stroške ter amor; i/^cijo 290. Za ikupne naloge mesia združujemo v mcbini proračun 38,1». 100,00 din. Na podlaui 12. člcna ljubljanskeg; ;;.ov°ra o splo šm purabi namenjamo za financiranje skupno d<* .orjenih nalog 1,721.010,00 din (v Lu. 1990 samo še 13 nalog). Srtustva za delr političnih orga:.,.:^cij (OK SZ : ,'SMS), ki smo jih Hnancirali ludi v Uuu 1989 smo oblikovali v r,em obsegu kot oslalim proračunskim porabnikotn, prikazana pa so v skupnetn zne- ne razdeljena za delo političnih strank po 1. maju 1990. sku. V prvih šlirih mesccih lctošnjega leta jih bomo vključili v razpore- Sredstva za izvajanje delegatskega sistcma in krajevne samoupravc ditev odhodkov posameznega uporabnika. Na osnovi rezultatov volitev so v globalu oblikovana z rastjo 344 indeksno. Razporediiev srcdstev je pa bodo la sredstva z ugotovitvenim sklepom Izvršnega sveta naše obči- prikazana v spodnji tabeli: Zap. D r c c n r i n Ocenjena reali- Osnutek Predlog I N D E K S št. BE S E D I L 0 zac.Ja m9 1990 199Q 4:J 5:3 1 2 3 ~_ .'. 4 5 & 7 i 1. MATERIALNI STROŠKI: . ' - topli obrok 35.136,60 83.906,00 101.896,00 238,80 290,00 - obratovalni str. 114.646,40 299.363,00 349.548,00 261,11 304,89 - prispevek za upo- ; ' . • rabo stavbnega zemljišča 13.005,30 31.057,00 37.715,00 238,80 290,00 - drugi mater.str. 120.070,50 287.929,00 534.198,00 239,80 444,90 Skupaj 1 282.858,80 702.255,00 1.023.357,00 248,27 361,79 2. AMORTIZACIJA . 93.189,50 222.537,00 270.249,00 238,80 290,00 3. OSEBNI D0H0DKI S PRISPEVKI 1,783.200,10 5,403.096,W 6,134.208,00 303,00 344,00 4. SKLAD SKUPNE P0- RABE 33.818,60 102.470,00 116.336,00 303,00 344,00 Skupaj 1 do 4 2,193.067,00 6,430.358,00 7,544.150,00 293,21 344,00 ' ¦ ' ¦¦j-n i i ¦ Iz tabele je razvidno, da so osebni dohodki skupaj s prispevki in Stalno proračunsko rezervo smo oblikovali v višini 1 % od vseh pri- sklad skupne porabe načrtovani z indeksom 344. Sredstva za topli hodkov razen od prihodkov, ki so odstopljeni Skupščini mesta Ljublja- obrok zaposlenih po krajevnih skupnostih, prispevek za uporabo na. stavbnega zemljišča in amortizacijo z indeksom 290. Obratovalni stro-ški 304,89, ostali materialni stroški pa celo z indeksom 444,90 na oce-njeno realizacijo leta 1989. Pri tcm moramo omeniti tudi to, da smo v upravnih organih in strokovnih službah občine Ljubljana-Šiška s 1. 7. 1989 prevzeli obdelavo osebnih dohodkov za zaposlene po krajevnih_________________________________________________________ skupnostih in v računovodstvu krajevnih skupnosti. Stroški obdelave h Izvrjni wet skupšžine oWine Ljubljana-Šiška ugotavlja, da je osebmh dohodkov (papir za potrebne izpise, virmani, delavca, ki obra- predk)g odloka 0 proračunu občine Ljubljana-Šiška za leto 1990 uskla- čunava osebne dohodke, stroški vzdrževanja osebnega računalnika in jen s predipgon, Dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splo- programske opreme) za potrebe krajevnJi skupnosu v celoti bremenijo Jšne porabe % oWinah in mestu Ljubljana za leto 1990. sredstva za materialne izdatke upravnih organov naše občine. Tekom 2 Izvreni svet je na 242. seji dne 26. 2. 1990 določil besedik) predlo- leta pa lahko pndobivajo krajevne skupnosti sredstva iz tekoče prora- ga odk)ka 0 prorafunu občine Ljubljana -Šiška za leto 1990 in predla- čunske rezerven, ki jih na podlagi prošenj krajevnih skupnosti Izvršni skupščini da ea obravnava in sprejme. svet Skupšžine občine Ljubljana-Siška dodeljuje na osnovi 2. točke 15. IZVRŠNl SVKT člena Odloka o proračunu naše občine.-----------------------------------------------—---------------------------------- 23