Zvonenje pred točo — ali: tople obljube ob mrzlih radiatorjih POLETJE JE, vreme nam je zadnje dni res naklonjeno in včasih nam je celo toplo. Nič čudnega torej, če smo črna razmišljanja o Mira Jezeršek: »Da, tu je informacijski urad...!« našem ogrevanju potisnili vstran, češ, ko bo čas za to, bomo pa spet zarobantili. Tistim, bolj zmrzljive sorte pa so še vedno v spo-minu mrzli dnevi, ko se je v radiatorjih pre-takala hladna voda in ko so prebivalci Sose-ske 6 pridno kupovali električne peči kljub izredno modernemu ogrevanju (vsaj tako so jim ga opisovali, predno so se vselili). No, ker se nam zdi tisti pregovor »Po toči zvoniti je prepozno« nadvse koristen, smo se odlo-čili, da malo razmislimo o tej zadevici že sedaj, da ne bomo zopet zvonili takrat, ko nas bo že zeblo ... Predno začnemo, naj vas spomnimo naj-prej na to, da stanovalcev ob nakupu stano-vanj prav nihče ne vpraša, kakšno ogrevanje hočejo. Torej — stanovalci so ob tem čisti kot solze, saj so postavljeni pred (navadno mrzlo) dejstvo ... Marsikdo bi namreč raje telovadil z vedrom in premogom po stopni-cah, kot pa da zmrzuje in preklinja Toplarno, DOM ali še koga drugega. Težave so se v Soseski začele že ob vseli-tvi. Iz pip je največkrat tekla le mlačna voda, v stanovanjih pa je bilo pogosto hladneje kot zunaj. Na vse telefonske "reklamacije je dežurni odgovarjal, naj pač še malo potrpi-mo, ker bodo kmalu montirali nov kotel. Ob toplih tolažbah in mrzlih radiatorjih je zima minila in vse težave so bile kajpak pozablje-ne. Na Toplarno so se ljudje spomnili veči-noma le takrat, ko je bilo treba plačati me-sečni prispevek za vodo in ogrevanje. S sep-tembrom pa so prišle nove neprijetnosti. In zopet telefon, tolažbe, opravičila, kletvice in tako naprej vse do pomladi. Tokrat so se za spremembo tovariši iz Toplarne potrudili in našteli celo vrsto krivcev, ki so odgovorni za hladilnice v Soseski. »Obtožbe na naš račun so prav tako ne-upravičene, kot če bi elektrarno krivili zaradi pregorele varovalke v stanovanju,« so menili in še dodali, da oni niso dolžni odkrivati vzrokov za slabo delovanje naprav v samih blokih, saj z njimi sedaj upravlja SP »DOM«. Tudi podjetje IMP je po mnenju odgovornih iz Toplarne v veliki meri krivo za takšno stanje, saj avtomatični regulatorji, ki so jih oni dobavili in montirali niso kaj prida. Pa »Simplex«, ki naj bi bil odgovoren za izola-cijo in napeljavo in še in še ... Tako, sedaj so stanovalci vsaj vedeli, kdo je kriv, da jih zebe. No, saj električne peči tudi niso tako slabe in tudi vodo za pomi-vanje posode si lahko segrejejo na štedil-niku ... Pa vendar, nekaj ie treba ukreniti, saj tisti tisočaki, ki jih vsak mesec plačujejo Toplarni, niso mačje solze in tudi denar, ki ga pobira »Dom«, bi se dalo kako koristneje uporabiti. Poglejmo torej, kaj meni o tem stanovanjsko podjetje. Seveda, tudi oni vedo za težave z ogreva-njem in toplo vodo, toda kritike na njihov račun so večinoma neupravičene. Toplotne postaje upravljajo pooblaščeni monterji to-plarne, ključe od teh prostorov pa imajo tudi hišniki. Zato se monterji navadno zgovarjajo < na hišnika, ki da je posegal v naprave, na katere se ne spozna ali pa zvalijo vso krivdo na interno instalacijo. In tako dalje in tako dalje ... V stilu »gospoda Kapucinarja« ... Z. Š.