PREDSTAVLJAMO VAM NAŠ KRAJ: LIPE Med vasmi, ki so posejane po prostranem Ljubljan-skem barju, se je vas Lipe »znašla« še najgloblje. Vasica, ki premore komajda 15 hiš leži krepko pod 300 metri nadmorske višine, zato jo že od nekdaj ogrožajo popla-ve. Zadnjo povodenj so doživeli lansko jesen, potem ko je vodotoke, ki prečkajo lo območje spet poraslo grani-čevje in drevje in se je zmanjšala njihova preločnosl. Prej so kakih deset let v Lipah imeli mir. Potrebili so obrežje Ljubljanice od Špice pa do Iške, toda vrba se hitro obraste in spet ovira pretočnost, pravijo Barjani. »Zadnje čase imamo na srečo direktno povezavo z za-porniško službo na Ljubljanici in Grubarjevem prekopu. To je še kako pomembno, saj tu čez Lipe teče hudournik Iška, ki je hiter in močan, in če zapornice niso pravofas-no odprte, Iška in Gradaščica kaj hitro udarita Lez brego-ve,« je dobro poučen o vodnih zakonitostih na tem območju predsednik sveta KS Barje Martin Snoj, ki tivi v Lipah. Na barjanski puhlici, kolikor je je še ostalo, bujno poganja najrazličnejie barjansko rastlinje, kmetijske kul-ture pa bolj slabo, saj je zemlja že preveč prezračena in obdelovana. Humus, vrhnja plast zemlje, je segnil, pravijo kmelje iz Lip, tako da so se znašli ie na ilovici — poliari-ci. Sam teren je zdaj trdnejši in primernejši za kmetijske slroje, zato pa je treba zemljo izdameje gnojili, predvsem s hlevskim gnojem. Asfalt proti Podpeči bi najbrž omogočil avtobusno povezavo Skozi Lipe teče ravna asfaltirana cesta, ki povezuje vasico s sosednjo Črno vasjo in naprej z Ižansko cesto (Lipe sicer sodijo v KS Barje). Težave napočijo, če si Lipljani zaželijo v Podpeč na drugo stran; cesta tjakaj je pravzaprav nadaljevanje osrednje lipljanske in črnovar-skc ccste, žal pa je še vedno makadamska, v najslabšem Vas na dnu ljubljanskega barja pomenu besede. »Cesto bi bilo treba posodobiti in urediti za sodobni promet. Toda naša KS nima interesa, da bi jo obnavljala, saj je ne uporabljamo veliko, v glavnem le za na njivo. Po mojem bi se morale zanjo bolj zanimati krajevne skupno-sti, ki lcžijo zahodno od nas, kot so KS Podpeč-Preser-je, Rakitna, morda pa tudi Borovnica. Če bi bila cesta v normalnem stanju, bi najbrž semkaj spet vpeljali avlo-busno progo (iz Ljubljane). Zdaj je najbližja avtobusna postaja kakih 5 kilometrov proč. To je postajališče mest-nega prometa. Po teh luknjah pa noben avtobus noče,« pravi Martin Snoj. Še dolgo brez kanalizacije V Lipah imajo že kako leto urejen reden odvoz smeti in druge navlake (v sklopu celotne KS). Zato pa še vedno ni jasno, kaj bo s kanalizacijo. Problem je enako pereč na vsem Barju. kaže pa. da ga vsaj ie nekaj časa ne bodo reSili, saj bi bil projekt predrag; fekalne vode bi bilo treba prečrpavati, tako naprave kot vzdrževanje pa naj-brž ne bi bilo poceni. Zato pa Lipljani nimajo pripomb na vodovod. Zdaj so že kar nekaj časa priključeni na vodar-no Brest. Skoraj vsaka hiša ima ludi tclefon, preskrbo z vsakodnevnimi potrebščinami pa jim omogočata trgovi-na, ki je kake tri kilometre proč in potujoča trgovina Nana iz Goričice, ki jih obišfe vsak petek. In odkod sploh ime Lipe? Vas je »krstil« nekdanji deželni poslanec na Dunaju Martin Peruzzi, sicer stari oLe Martina Snoja. Lipa mu je bila kot simbolično staro-slovansko drevo očitno posebej pri srcu. pa je da! to ime tudi vasici, v kateri se je za stalno naselil (leta 1866). Tu je zgradil tudi prvo enonadstropnico (na vsem Barju), ki stoji še danes. BRANKO VRHOVEC Ljubljanskega barja j»wwiMuyiiuuuuLuuuuuuuuj«»s»«8s»sg»^^ Lipe: zavoljo izrazito nizke lege, razvlečeno vasico še vedno ogrožajo poplave