Središče kulturnega življenja mladih Pionirski dom - Center za kul-turo mladih Ljubljana. Trg VII. kongresa ZKJ 1. V skromnih upravnih prostorih se ob kavici pogovarjam z Anico Cetin-Lapaj-ne. direktorico tega hrama kullu-re mladih. »Osnovni smoler delovanja Centra je razvijanje možnosti za usmerjanje, spodbujanje \er ure-sničevanje interesov in aktivnostl mladlh; od predšolskih otrok, učencev in dijakov do študentov in mladih delavcev", pravi Anica Cetin-Lapajne, ki je mnogi že vrsto let poznamo kot aktivno partijsko delavko. Na vprašanje kako se Center vkljuCuje v obstoječi vzgojnoizo-braževalni sistem, pove, da na dva nafiina in sicer: kot izvajalec vzgojnoizobraževalnega in kul-turnoustvarjalnega dela z mladi-mi, kot prizorišče njihovih sre-Canj, kulturnega razvedrila in za-bave ter kot eksperimentalno in mentorsko središče za pripravo. preverjanje in dopolnjevanje vse-bin in načinov dela z mladimi na področjih kulturne vzgoje in uče-nja jezikov, za usposabljanje mentorjev in pedagogov za te dejavnosti. - Kako pa vse to doseči? »V današnjih pogojih dela z mladimi je možno doseči smotr-nost in afirmacijo takega Centra samo preko stalnega povezova-nja in' delovanja z mladimi v vzgojnovarstvenih organizacijah, osnovnih šolah, šolah usmerje-nega izobraževanja ter mladimi v krajevnih skupnostih. Brez tega ni željenega podružbljanja te ustanove.« SPLOŠNA KULTURA IN f UJI JEZIKI Ko smo se dotaknili področja delovanja z mladimi in osnovnih oblik dela, je direktorica dejala: »Center predstavlja predvsem »žarišče« kulturnovzgojnega de-la z mladino. Vsebina dela oddel-ka za kulturno vzgojo zajema kulturo sporazumevanja, glasbe-no vzgojo in ustvarjalnost, ritmi-ko in balet, likovno, gledališko in lutkovno vzgojo. književno in filmsko vzgojo in avdiovizualno kulturo ter igralne ure. Namen našega dela na tem področju je razvijanje splošne kullurne raz-gledanosti, razvijanje estetskega čuta in nudenje možnosti mla-dirri za svobodno izražanje njiho-ve ustvarjalnosti Učenje tujega jezika - angleščine. nemščme, francoščine in italijanščine - pa spodbuja otrokov razumski in celotni osebnostni razvoj, poziti-ven odnos do naroda, ki ta jezik govori, in poznavanje njegove kulture«. Dlfktorlca Anica Catln-Lapajne Rezultati poslovanja Centra v zadnjih dveh letih so zelo dobri. »Center ustvarja 85 odstotkov skupnega prihodka sam - s šol-ninami in še zlasti s prireditveno dejavnostjo za mladino in odra-sle v Festivalni dvorani, ostalih 15 odstotkov pa predstavljajo sredstva iz svobodne menjave dela (Ljubljanska kulturna skup-nost in Izobraževalna skupnost Ljubljana). Nerešeno ostaja še vedno financiranje prireditvene dejavnosti za otroke. Želja vseh pa je večje podružbljanje Centra in odpiranje navzven« Kolektiv katerega vodi je raz-meroma mlad. strokovno dokaj sposoben, požrtvovalen, kar do-kazuje kvaliteta dela in uspeš-nost poslovanja. VSESTRANSKO OBLIKOVANJE MLADE OSEBNOSTI Za Bežigradom in v Ljubljani imamo torej ustanovo za naj-mlajSe in mlade z dokaj oblikova-nim programom kulturnovzgoj-ne. vzgojnoizobraževalne in pri-reditvene dejavnosti, ki izhaja iz reforme vzgojnoizobraževalnega sistema v Sloveniji »Zato ne more biti več dvoma o potrebnosti in koristnosti te ustanove, ki pomembno prispeva k vsestranskemu razvoju in obli-kovanju mlade osebnosti«, po-udari direktorica Anica Cetin-La-pajne in pristavi »Vrata Pionirskega doma -Centra za kulturo so odprta vsem mladlm iz Ljubljane in okolice. ki bi 76leli v njem zanimivo, ustvar-jalno in koristno preživeti del svojega prostega časa, se ukvar- jati s stvarmi. ki jih zanlmajo, ra-zvijati svoja nagnjenja in sposob-nosti na področjih, ki jih privlači-jo. Center iinrromogoča sprosti-tev, tako potrebno v sodobnem hitrem tempu življenja, ki tudi mlade ne pušča neprizadete Omogoča jim spontana in nepri-siljena srečanja ter možnosti za sodelovanje z vrstniki, bogati nji-hovo splošno kulturo in razgle-danost in nenazadnje jim na nev-siljiv način ponuja razliCna zna-nja. ki jim bodo prej ali slej kori-stila v življenju«. Ob slovesu je še poudarila: ¦¦Pri nas ni negativnih ocen, ukorov in opominov, ni neopravi-čenih izostankov. Sama vsebina dela je dovolj velika spodbuda, da leto za letom prihaja sem pre-cejšne število cicibanov, pionir-jev in mladincev« IVAN ŠUČUR