URN_NBN_SI_DOC-PRGGWITL

STROKOVNE KVALIFIKACIJE IN AKREDITACIJA IZOBRAŽEVALNIH PROGRAMOV V KNJIŽNIČARSTVU mag. Melita Ambrožič, Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana UDK 02:378:35.082.1 Povzetek Prispevek prikazuje razliko med sistemom pridobivanja strokovnih kvalifikacij v Sloveniji in prakso nekaterih anglo-ameriških dežel, kjer so strokovne izpite kot element kontrole vstopa v knjižničarsko stroko zamenjali z akreditacijo izo- braževalnih programov in s posebnimi kriteriji za pridobitev začetne kvalifikacije. Opisan je postopek akreditacije ter vloga bibliotekarskih društev tako pri kontroli kakovosti rednega kot permanentnega izobraževanja knjižničarjev. Avtorica se sprašuje, če so v Sloveniji že ustvarjeni pogoji za spremembo sistema pridobivanja strokovnih kvalifikacij in za njegovo približevanje anglo-ameriškemu modelu. Ključne besede: knjižničarstvo, strokovne kvalifikacije, strokovni izpiti, akredita- cija. UDC 02:378:35.082.1 Summary The contribution presents the difference between the system of attaining profes- sional qualifications in Slovenia and the existent praxis in some anglo-american countries, vvhere professional examinations - as an element of control of the entry into the librarian profession - have been superseded vvith accreditation of the educational programmes and special criteria for acquiring initial qualification. The accreditation procedure is described, as vvell as the role of library associa tions, both in the control of the quality of the regular and permanent education of librarians. The author asks herself if the conditions in Slovenia permit the change of professional qualification attaining system and its gradual approaching to the anglo-american model. Key vvords: librarianship, professional qualifications, professional exams, accredi- tation. AMBROŽIČ, Melita: Professional qualifications and accreditation of courses in librarianship. Knjižnica, Ljubljana, 41(1997)2/3, 265-287 265

RkJQdWJsaXNoZXIy