Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2015/108 ZAKLJUČNO POROČILO RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta J6-4088 Naslov projekta Slovenska glasbena dela po 1918 Vodja projekta 15699 Leon Stefanija Tip projekta J Temeljni projekt Obseg raziskovalnih ur 9630 Cenovni razred A Trajanje projekta 07.2011 - 06.2014 Nosilna raziskovalna organizacija 581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta Raziskovalne organizacije -soizvajalke r.a Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije 618 znanosti in umetnosti Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 6 HUMANISTIKA 6.08 Muzikologija Družbenoekonomski cilj 10 Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega . obveščanja Raziskovalno področje po šifrantu FOS 6 Humanistične vede 6 04 Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje . umetnosti, glasba) B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 2.Povzetek raziskovalnega projekta1 SLO Slovenska glasbena identiteta temelji na vrsti dejavnikov, med katerimi so bili doslej podrobneje predmet proučevanja tako glasbeniki kot nekatere glavne glasbene ustanove. Glasbena dela doslej niso bila deležna sistematične obravnave, čeprav od 19. stoletja naprej predstavljajo osrednjo tako glasbeno zgodovinopisno kategorijo kakor tudi eno temeljnih kulturnih vrednot (tudi na Slovenskem). Zato smo v predlaganem projektu sistematično ovrednotili zapuščino slovenskih glasbenih del, ki tvorijo jedro glasbene identitete Slovenije v sodobni glasbeni praksi. Zamejitev na obdobje po prvi svetovni vojni je na določen način slaba, toda spričo velikega števila glasbenih stvaritev neizbežna. To seveda ne pomeni, da so po datumu nastanka starejša glasbena dela iz kulturne zgodovine Slovencev izključena iz raziskave: istitucionalna zgodovina slovenske glasbene kulture ima bogato predzgodovino, ki sega nazaj vsaj do leta 1848. Tudi ta je teoretično zajeta v projektu. Zajeta je tudi zgodovina glasbenih del, ki sodi v duhovna zapuščino slovenske glasbe, in to kot del recepcije slovenskih glasbenih del, kar sodi med ključne prispevke predlaganega projekta. Delo na projektu je bilo osredotočeno na sistematično obravnavo vseh glasbenih del, ki jih zgodovina slovenske glasbe pozna in so ohranjena na katerem koli mediju, med katerimi so trije osrednji: partiture, avdio/video nosilci in arhivski viri. V kratkem: vsako glasbeno delo, pomembno za slovensko sodobno glasbeno prakso, je bilo muzikološko obdelano in vključeno v elektronsko, uporabnikom prijazno bazo slovenskih glasbenih. S projektom je tako mogoče sistematično poglobiti recepcijsko zgodovino slovenske glasbe s kritičnim pretresom vsakega člena njene zgodovine. To omogoča tudi široko mednarodno povezljivost s sorodnimi projekti o koncertnem repertoriju._ ANG Slovenian musical identity is based on a number of factors. Mainly two of them have been studied in some detail by now: individual musicians and, to certain extent, musical institutions. Musical works, however, have not received systematic treatment to date, even though they represent from 19 century onward a central historiographic category as well as one of the basic cultural values (not only in the Slovenian culture). The project systematically addressed the Slovenian music works as on of the pillars of the Slovenian musical identity in the contemporary musical practice. Confinement on the period after World War I is not a fortunate one, but given the large number of musical creations in the 20th century it was imminent. This does not mean that the older musical works from the cultural history of Slovenia are excluded from the study: institutional history of the Slovenian musical culture riches back at least to 1848 and was taken into consideration within the given possibilities. In fact, the entire history of musical works belonging to the cultural and spiritual legacy of the Slovenian musical practice has its place in the project as a part of reception of the Slovenian music. The projects provided a systematic treatment of the Slovenian musical works as phenomena of historical as well as reception interest, preserved on any medium, including the three central: musical scores, audio/video media, and archival sources. In short: each musical work, important for the Slovenian contemporary musical practice, was considered and incorporated into an electronic database of Slovenian musical works. The project aimed to systematically enhance the reception history of Slovenian musical works with first factual and afterwards also critical analyses of each work in its phenomenological entirety. This allows for broad international connectivity with related projects on repertoires in the major musical cultures in different parts of Europe. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem projektu2 V projektu so že objavljeni prvi rezultati dobro zastavljenega načrta dela. Izpostaviti kaže sistematični pristop k nabiranju informacij o slovenskih glasbenih delih po letu 1918, ki je razviden ne le iz vpisanih objav v sistem Cobiss, temveč tudi iz posebej za ta projekt pripravljenega spletišča http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/. Raziskovalno delo skupine je potekalo skladno z zastavljeno usmeritvijo. Raziskovalci so pripravili vrsto analiz opusov slovenskih glasbenih del, kot je razidno iz Cobissovih vpisov za posameznega člana raziskovalne skupine: doslej je že objavljena zgodovina in recepcija celotne operne ustvarjalnosti med obema vojnama, v pripravi za objavo je zgodovinska in recepcijska analiza celotne simfonične glasbe za obdobje med obema vojnama, ljudske glasbe med obema vojnama, v pripravi za objavo pa so podatki o pojavih glasbenih del v drugi polovici dvajsetega stoletja (trenutno dostopni v obliki monografij za posamezne skladatelje), poleg seveda drugih izsledkov analize slovenskih glasbenih del, ki so opisani na projektni spletni strani. Projekt prinaša vrsto dodatnih parcialnih študij in kaže na potrebo po poglobitvi zastavljenega raziskovanja zaradi obstoječega - slabega - stanja poznavanja slovenske glasbe po letu 1918. Vendarle se jasno kažejo okviri temeljnih prispevkov za poznavanje slovenskih glasbenih del 20. in 21. stoletja. Poleg že objavljene monografij (Tjaša Ribizel: Glasba v dnevnem tisku na Slovenskem v petdesetih letih 20. stoletja. Špela Lah: Slovenska operna ustvarjalnost med vojnama. Mojca Kovačič: Odsev slovenske ljudske pesmi v zborovski literaturi ob prelomu v 20. stoletje. Podrobnosti so dostopne na http://slovenskaglasbenadela.ff.unilj.si), knjige Gegorja Pompeta (Zveneča metafizika : skladateljski opus akademika Lojzeta Lebiča, Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2014) so v tisku še naslednje monografije: - Urša Šivic: Slovenska ljudska pesem v zborovskih delih po letu 1990 kot aktivni/pasivni člen medžanrskega stikanja - Peter Grum: Glasba na katoliških taborih med obema vojnama. Špela Lah: Slovenska operna ustvarjalnost med vojnama. - Leon Štefanija: Uroš Rojko, skladatelj in klarinetist. - Alep Nagode: Katalog del Stanka Premrla. - Katarina Bogunović Hočevar: Ustvarjalna in poustvarjalna pot Janka Ravnika. Obenem so sodelavci predali vrsto prispevkov za največji glasbeni leksikon The Grove Online pri Oxfor University Press, kar je koordiniral dr. Jernej Weiss. Delo sodelavcev Muzikološkega inštituta ZRC SAZU je bilo usmerjeno predvsem v pripravo biografskih člankov za novi Slovenski biografski leksikon, potekale pa so tudi druge raziskave in dela, povezana s projektom. J. Snoj je dokončal redakcijo življenjepisov skladateljev z začetnico »B« za Novi slovenski biografski leksikon. Delo je obsegalo strokovni pregled besedil, njihovo usklajevanje, urejanje prikaza njihovih skladateljskih opusov ter končne vsebinske in redaktorske popravke. ANG. The project has already published the first results derived from the defined working plan. Highlight show systematical approach of collecting and dealing with information on Slovenian musical works after 1918, which is evident not only from the recorded bibliography in the system Cobiss, but also from the specially prepared site for this project on: http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/. The research group's work is carried out in accordance with the set direction. Researchers have prepared a series of analyzes of the oeuvres of Slovenian musical works, as available from the Cobiss entries for each member of the research group: so far the history and perception of the all Slovenian operas from the period between the two world wars has been published, in preparation for the publication is also the historical and reception analysis of the entire symphonic music for the period between the two world wars, and the same goes for the folk music between the two world wars. In preparation for distribution of the phenomena of musical works is also prepared for the second half of the twentieth century (currently available in the form of monographs on individual composers), in addition, of course, other results of the analysis Slovenian musical works, which are described in Project website The project brings a number of additional partial studies and points to the need to deepen the objective of research because of the poor state of knowledge of the Slovenian music since 1918. However, the project shows an improvement concerning the fundamental contributions to the understanding of Slovenian musical works of the 20th and 21st centuries. In addition to the already published monographs (Tjaša Ribizel: Music in the Slovenian Newspapers in the fifties; Špela Lah: Slovenian opera creativity between the wars. Mojca Kovačič: Reflection of Slovenian folk songs in the choral literature at the turn of the 20th century. The details are available on http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si), books Gegor Pompe (Voiced metaphysics: the oeuvre of the academician Lojze Lebič, Faculty of Arts, Science Publishing House, 2014) also following monographs are waiting the distribution: Ursa Šivic: Slovenian folk song in choral works since 1990 as an active / passive Art of genre-switching - Peter Grum: Music in the Catholic camps during both world wars. - Špela Lah: Slovenian opera creativity between the wars. - Leon Stefanija: Uros Rojko, composer and clarinetist. - Aleš Nagode: Catalogue of the works by Stanko Premrl. - Katarina Bogunović Hocevar: Creativity and performing of Janko Ravnik. At the same time associates gave a number of contributions to the largest music encyclopedia The Grove Online at Oxfor University Press, which was coordinated by dr. Jernej Weiss. The team form the Musicology Institute of the Slovenian Academy of SSciences and Arts was primarily focused on the preparation of biographical articles for the new Slovenian Biographical Lexicon and conducted other research and work related to the project. J. Snoj has completed editing biographies of composers starting with "B" for the new Slovenian Biographical Lexicon. The work included a peer review of the texts, their coordination, editing, display their composers' oeuvres and final substantive and editorial corrections. 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem projektu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 Izpostaviti kaže sistematični pristop k nabiranju informacij o slovenskih glasbenih delih po letu 1918, ki je razviden ne le iz vpisanih objav v sistem Cobiss, temveč tudi iz posebej za ta projekt pripravljenega spletiščahttp://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/ , ki ga je mogoče nadgrajevati. Še posebej pomembna pridobitev projekta je e-knjižna zbirka Glasba na Slovenskem po 1918 (ISSN 2350-6350). V njej bodo tudi po koncu projekta izhajale strokovne in znanstvene študije o zgodovini, ki zadevajo slovenska glasbena dela. Raziskovalno delo skupine je potekalo skladno z zastavljeno usmeritvijo. Raziskovalci so pripravili vrsto analiz opusov slovenskih glasbenih del, kot je razidno iz Cobissovih vpisov za posameznega člana raziskovalne skupine: doslej je že objavljena zgodovina in recepcija celotne operne ustvarjalnosti med obema vojnama, v pripravi za objavo je zgodovinska in recepcijska analiza celotne simfonične glasbe za obdobje med obema vojnama, ljudske glasbe med obema vojnama, v pripravi za objavo pa so podatki o pojavih glasbenih del v drugi polovici dvajsetega stoletja (trenutno dostopni v obliki monografij za posamezne skladatelje), poleg seveda drugih izsledkov analize slovenskih glasbenih del, ki so opisani na projektni spletni strani. Projekt prinaša vrsto dodatnih parcialnih študij in kaže na potrebo po poglobitvi zastavljenega raziskovanja zaradi obstoječega - slabega - stanja poznavanja slovenske glasbe po letu 1918. Vendarle se jasno kažejo okviri temeljnih prispevkov za poznavanje slovenskih glasbenih del 20. in 21. stoletja. Poleg treh že objavljene monografij (Tjaša Ribizel: Glasba v dnevnem tisku na Slovenskem v petdesetih letih 20. stoletja. Špela Lah: Slovenska operna ustvarjalnost med vojnama. Mojca Kovačič: Odsev slovenske ljudske pesmi v zborovski literaturi ob prelomu v 20. stoletje. Podrobnosti so dostopne na http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/), knjige Gegorja Pompeta (Zveneča metafizika : skladateljski opus akademika Lojzeta Lebiča, Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2014) so v tisku še druge monografije: Obenem so sodelavci predali vrsto prispevkov za največji glasbeni leksikon The Grove Online pri Oxfor University Press, kar je koordiniral dr. Jerne Weiss. Delo sodelavcev Muzikološkega inštituta ZRC SAZU je bilo usmerjeno predvsem v pripravo biografskih člankov za novi Slovenski biografski leksikon, potekale pa so tudi druge raziskave in dela, povezana s projektom. J. Snoj in K. Šter je dokončal redakcijo življenjepisov skladateljev z začetnico »B« za Novi slovenski biografski leksikon. Delo je obsegalo strokovni pregled besedil, njihovo usklajevanje, urejanje prikaza njihovih skladateljskih opusov ter končne vsebinske in redaktorske popravke. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine4 Realizacijo dela projektne skupine ocenjujem kot korektno. Zastavljeno delo so raziskovalci v zadnjem letu raziskovalnega dela opravili v skladu z načrtovanimi cilji, kar pomeni, da so opravljena predvidena arhivska dela (analiza posameznih zvrsti in opusov); nekateri izsledki opravljenih analiz so že objavljeni, kot je razvidno iz cobiss vpisov posameznih sodelavcev na projektu, nekateri so še v pripravi. Dejstvo je, da bi za izčrpno obravnavo glasbenih del v celotni drugi polovici dvajsetega stoletja bilo potrebno opraviti še vrsto temeljnih analiz okoliščin, v katerih so ta dela nastala, saj gre v nekaterih kulturno in estetsko pomembnih primerih za praktično neraziskana področja. Vsekakor je zelo koristna javno dostopna in za nadaljnje razvijanje pripravljena spletna stran projekta, prenovljena v skladu z evropskimi standardi objave in nadaljnjega razvijanja izsledkov na področju humanistike in družboslovja, dostopna na http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/. Še posebej pomembna pridobitev projekta je e-knjižna zbirka Glasba na Slovenskem po 1918 (ISSN 2350-6350). V njej bodo tudi po koncu projekta izhajale strokovne in znanstvene študije o zgodovini, ki zadevajo slovenska glasbena dela. V okviru projektne raziskovalne skupine poteka tekoče sodelovanje s tujimi znanstvenimi institucijami po potrebah predmeta raziskovanja vsakega raziskovalca. Sodelovanje se razvija še posebej tam, kjer tematika posameznih raziskovalcev v projektu zahteva učinkovite povezave s tujimi raziskovalci, zlasti iz Avstrije, Nemčije in Hrvaške, deloma Češke in predvidoma tudi Italije. Obenem je treba opozoriti na to, da so slovenski glasbeni izseljenci v tem trenutku docela izpuščeni iz raziskave, kar bo treba v bodoče nedvomno popraviti. Obenem je treba vnadaljnjih raziskavah vključiti tudi glasbena dela tujih skladatelje, ki so v Sloveniji zaznamovala glasbeno prakso._ 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 276831488 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Zveneča metafizika: skladateljski opus akademika Lojzeta Lebiča ANG Sounding metaphysics: the ouevr of the academician Lojze Lebič Opis SLO Monografija o skladateljskm delu Lojzeta Lebiča prinaša izsledke o njegovem ustvarjalnem opusu. ANG Monography of the compositional features of Lojze Lebič addresses his artistic oeuvre. Objavljeno v Znanstvena založba Filozofske fakultete; 2014; 352 str.; A': 1; Avtorji / Authors: Pompe Gregor Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 56519778 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Glasbeni simboli ANG Musical symbols Opis SLO Interpretacija glasbenih simbolov na freskah, slikah in arhitekturnem okrasju lahko prikaže duhovno plat simbolike. Nekaj primerov likovne dediščine slovenskih cerkva in palače iz časa med 16. in 18. stoletjem prikazuje medsebojno povezanost verskih in posvetnih vsebin. S tem kažejo, da je imelo prednost simbolizirano sporočilo, medtem ko je bila izbira teme - ki je bila lahko bolj ali manj duhovna in/ali posvetna -obstranska. ANG The interpretation of musical symbols the frescos, paintings and architectural details could explain the spiritual dimension of the symbolism. Some examples from the Slovenian art heritage of churches and palaces from the 16th to 18th century demonstrate the interplay between religious and secular content, which suggests that the symbolic value of the depictions is a priority, while the selection of themes which could be more or less spiritual or/and secular are not of the greatest significance. Objavljeno v Znanstvena založba Filozofske fakultete; Muzikološki zbornik; 2014; 50, zv. 2; str. 299-308; A': 1; Avtorji / Authors: Koter Darja Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 3. COBISS ID 56517218 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Profanacija v slovenski sodobni simfonični glasbi? ANG Profanation in Slovenian contemporary symphonic music? Opis SLO Pogosta "postmoderna težava" profanacije umetnosti je izhodišče analize petih slovenskih skladateljev simfonične glasbe - Uroša Rojka, Vita Žuraja, Lojzeta Lebiča, Nenada Firšta in Črta Sojarja Voglarja. Njihova umetniška hotenja in stvaritve se približujejo določenim metafizičnim, zgodovinsko gledano romantičnim idealom avtonomije glasbe, ki so bolj ohlapno vezani na zamisli postmodernosti. ANG The common "postmodern concern" over the profanation of the arts is taken as a starting point for analysing works by five distinctive Slovenian composers of symphonic music - by Uroš Rojko, Vito Žuraj, Lojze Lebič, Nenad Firšt and Črt Sojar Voglar. Their artistic intentions and realizations come closer to certain metaphysical, historically speaking rather romantic, ideals of autonomous music, only remotely connected to the ideas of postmodernity. Objavljeno v Znanstvena založba Filozofske fakultete; Muzikološki zbornik; 2014; 50, zv. 2; str. 101-110; A': 1; Avtorji / Authors: Stefanija Leon Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 4. COBISS ID 56968290 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Vinko Globokar ANG Vinko Globokar Opis SLO Prispevek o glasbeni ustvarjanju Vinka Globokarja. ANG A contribution on the musical production of Vinko Globokar. Objavljeno v Fakultet za muzička umetnost, fakultet za dramski umetnosti pri Univerzitetot "Sv. Kiril i Metodij"; Ars academica; 2014; God. 1, br. 2; str. 63-71; Avtorji / Authors: Stefanija Leon Tipologija 1.02 Pregledni znanstveni članek 5. COBISS ID 21208328 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Medvojna korespondenca med Milojem Milojevićem in Slavkom Ostercom ANG The interwar correspondence between Miloje Milojević and Slavko Osterc Opis SLO Analiza korespondence med dvema velikanoma glasbe med obema vojnama. ANG Analysis of the correspondence between two nationally influential composers of the interwar period. Objavljeno v Institute of Musicology of the Serbian Academy of Sciences and Arts; Serbian music: Yugoslav contexts; 2014; Str. 95-108; Avtorji / Authors: Weiss Jernej Tipologija 1.16 Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati projektne skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 274190080 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovenska operna ustvarjalnost med obema vojnama ANG Slovenian operas between the World Wars Opis SLO Poetika in recepcija oper med obema vojnama je zajeta v pregledni publikaciji s podatki o vse izvedbah in omembah v literaturi. ANG Poetics and reception of the Slovenian operas from the period between the World Wars is gathered and offered with all the data regarding theit performances and public reviews. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v Znanstvena založba Filozofske fakultete; 2014; 135 str.; Avtorji / Authors: Lah Špela Tipologija 2.02 Strokovna monografija 2. COBISS ID 273206016 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Osrednje glasbene ustanove v Ljubljani v očeh dnevnega časopisja 19451963 ANG Main music institutions in Ljubljana through the daily news 1945-1963. Opis SLO Prikaz osrednjih glasbenih ustanov v Ljubljani skozi pisanje v dnevnem časopisju. ANG Activities of the main music institutions in Ljubljana through daily newspapers from 1945 to 1963. i Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v Znanstvena založba Filozofske fakultete; 2014; 126 str.; Avtorji / Authors: Ribizel Tjaša Tipologija 2.02 Strokovna monografija 3. COBISS ID 56089186 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Prva svetovna vojna in glasba v Sloveniji ANG First World War and music in Slovenia Opis SLO Prispevek o glasbi in glasbenih delih med prvo svetovno vojno. ANG Paper on music and musical works during the Great War in Slovenia. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v 2014; Avtorji / Authors: Stefanija Leon Tipologija 3.15 Prispevek na konferenci brez natisa 4. COBISS ID 54509154 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Inerdisciplinarni pristop h glasbi: poslupšanje, izvajanje, skladanje (Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović & Ivana Perković) ANG Interdisciplinary approach to music: listening, performing, composing (Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović & Ivana Perković) Opis SLO Predavaje o monografiji z istoimenskim naslovom, ki so jo napisale: Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović in Ivana Perković. ANG Lecture o the book with the same title by: Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović & Ivana Perković. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu; 2014; Avtorji / Authors: Stefanija Leon Tipologija 3.14 Predavanje na tuji univerzi 5. COBISS ID 37548333 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Antifonal ljubljanskega frančiškanskega samostana kot frančiškanski rokopis ANG Antiphonal from Ljubljana's Franciscan Monastery as Franciscan manuscript Opis SLO Predavanje na znanstvenem posvetovanju ob 500-letnici Slovenske frančiškanske province sv. Križa "Sobratom svojim v dediščino milo", Frančiškanski samostan Ljubljana - center, Frančiškova dvorana. ANG A talk of scientific gathering fr the 500-years of Slovenian Franciscan Province of St. Cross. Šifra F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Objavljeno v 2014; Avtorji / Authors: Snoj Jurij Tipologija 3.15 Prispevek na konferenci brez natisa 8.Drugi pomembni rezultati projetne skupine7 Poleg mentorstev na dodiplomskem in podiplomskem študiju, ki se odvijajo in se bodo odvijala v okviru Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in dejavnostjo Muzikološkega inštituta ZRC SAZU, je smiselno izpostaviti naslednje aktivnosti raziskovalcev (seveda gre le za izbor pomembnejših dosežkov): BARBO, Matjaž. Ars & humanitas. Barbo, Matjaž (član uredniškega sveta 2007-). [Tiskana izd.]. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2007-. ISSN 1854-9632. http://revije.ff.uni-lj.si/arshumanitas. [COBISS.SI-ID 233246720] BARBO, Matjaž. De musica disserenda. Barbo, Matjaž (član uredniškega odbora 2005-). Ljubljana: Muzikološki inštitut, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, 2005-. ISSN 1854-3405. [COBISS.SI-ID 222620160] BARBO, Matjaž. Muzikološki zbornik. Barbo, Matjaž (glavni urednik 1998-2010, urednik 2011, član uredniškega odbora 2011-). [Tiskana izd.]. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 1965-. ISSN 0580-373X. [COBISS.SI-ID 16404226] STEFANIJA, Leon. Glasba na Slovenskem po 1918. Stefanija, Leon (urednik 2014-). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2014-. ISSN 2350-6350. http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/. [COBISS.SI-ID 274256128] STEFANIJA, Leon. Glasbena preteklost na Slovenskem. Stefanija, Leon (urednik 2013-). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2013-. ISSN 2335-3163. http://ljubljanskokoncertnozivljenje.ff.uni-lj.si/index.php/Monografije. [COBISS.SI-ID 266975488] STEFANIJA, Leon. Muzikološki zbornik. Stefanija, Leon (član uredniškega odbora 2004-, urednik 2005, 2007, 2009). [Tiskana izd.]. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 1965-. ISSN 0580-373X. [COBISS.SI-ID 16404226] SNOJ, Jurij. De musica disserenda. Snoj, Jurij (član uredniškega odbora 2005-, glavni in odgovorni urednik 2006-, urednik 2005, 2006, 2009). Ljubljana: Muzikološki inštitut, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, 2005-. ISSN 1854-3405. [COBISS.SI-ID 222620160] 9.Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Slovenska glasbena identiteta temelji na vrsti dejavnikov, med katerimi so bili doslej podrobneje predmet proučevanja tako glasbeniki kot nekatere glavne glasbene ustanove. Glasbena dela doslej niso bila deležna sistematične obravnave, čeprav od 19. stoletja naprej predstavljajo osrednjo tako glasbeno zgodovinopisno kategorijo kakor tudi eno temeljnih kulturnih vrednot (tudi na Slovenskem). Zato smo v predlaganem projektu sistematično ovrednotili zapuščino slovenskih glasbenih del, ki tvorijo jedro glasbene identitete Slovenije v sodobni glasbeni praksi. Zamejitev na obdobje po prvi svetovni vojni je na določen način slaba, toda spričo velikega števila glasbenih stvaritev neizbežna. To seveda ne pomeni, da so po datumu nastanka starejša glasbena dela iz kulturne zgodovine Slovencev izključena iz raziskave: istitucionalna zgodovina slovenske glasbene kulture ima bogato predzgodovino, ki sega nazaj vsaj do leta 1848. Tudi ta je teoretično zajeta v projektu. Zajeta je tudi zgodovina glasbenih del, ki sodi v duhovna zapuščino slovenske glasbe, in to kot del recepcije slovenskih glasbenih del, kar sodi med ključne prispevke predlaganega projekta. Delo na projektu je bilo osredotočeno na sistematično obravnavo vseh glasbenih del, ki jih zgodovina slovenske glasbe pozna in so ohranjena na katerem koli mediju, med katerimi so trije osrednji: partiture, avdio/video nosilci in arhivski viri. V kratkem: vsako glasbeno delo, pomembno za slovensko sodobno glasbeno prakso, je bilo muzikološko obdelano in bo vključeno v elektronsko, uporabnikom prijazno bazo slovenskih glasbenih. S projektom je tako mogoče sistematično poglobiti recepcijsko zgodovino slovenske glasbe s kritičnim pretresom vsakega člena njene zgodovine. To omogoča tudi široko mednarodno povezljivost s sorodnimi projekti o koncertnem repertoriju. ANG Slovenian musical identity is based on a number of factors. Mainly two of them have been studied in some detail by now: individual musicians and, to certain extent, musical institutions. Musical works, however, have not received systematic treatment to date, even though they represent from 19 century onward a central historiographic category as well as one of the basic cultural values (not only in the Slovenian culture). The project systematically addressed the Slovenian music works as on of the pillars of the Slovenian musical identity in the contemporary musical practice. Confinement on the period after World War I is not a fortunate one, but given the large number of musical creations in the 20th century it was imminent. This does not mean that the older musical works from the cultural history of Slovenia are excluded from the study: institutional history of the Slovenian musical culture riches back at least to 1848 and was taken into consideration within the given possibilities. In fact, the entire history of musical works belonging to the cultural and spiritual legacy of the Slovenian musical practice has its place in the project as a part of reception of the Slovenian music. The projects provided a systematic treatment of the Slovenian musical works as phenomena of historical as well as reception interest, preserved on any medium, including the three central: musical scores, audio/video media, and archival sources. In short: each musical work, important for the Slovenian contemporary musical practice, was considered and will be incorporated into an electronic database of Slovenian musical works. The project aimed to systematically enhance the reception history of Slovenian musical works with first factual and afterwards also critical analyses of each work in its phenomenological entirety. This allows for broad international connectivity with related projects on repertoires in the major musical cultures in different parts of Europe. 9.2. Pomen za razvoj Slovenije10 SLO_ V projektu so že objavljeni prvi rezultati dobro zastavljenega načrta dela. Izpostaviti kaže sistematični pristop k nabiranju informacij o slovenskih glasbenih delih po letu 1918, ki je razviden ne le iz vpisanih objav v sistem Cobiss, temveč tudi iz posebej za ta projekt pripravljenega spletišča http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si. Raziskovalno delo skupine je potekalo skladno z zastavljeno usmeritvijo. Raziskovalci so pripravili vrsto analiz opusov slovenskih glasbenih del, kot je razidno iz Cobissovih vpisov za posameznega člana raziskovalne skupine: doslej je že objavljena zgodovina in recepcija celotne operne ustvarjalnosti med obema vojnama, v pripravi za objavo je zgodovinska in recepcijska analiza celotne simfonične glasbe za obdobje med obema vojnama, ljudske glasbe med obema vojnama, v pripravi za objavo pa so podatki o pojavih glasbenih del v drugi polovici dvajsetega stoletja (trenutno dostopni v obliki monografij za posamezne skladatelje), poleg seveda drugih izsledkov analize slovenskih glasbenih del, ki so opisani na projektni spletni strani. Slovenska glasbena identiteta temelji na vrsti dejavnikov, med katerimi so bili doslej podrobneje predmet proučevanja tako glasbeniki kot nekatere glavne glasbene ustanove. Glasbena dela doslej niso bila deležna sistematične obravnave, čeprav od 19. stoletja naprej predstavljajo osrednjo tako glasbeno zgodovinopisno kategorijo kakor tudi eno temeljnih kulturnih vrednot (tudi na Slovenskem). In ključni prispevek tega projekta na nacionalni ravni je v tem, da ponuja slovenska glasbena dela kot glavne pokazatelje nacionalne identitete za nadaljnjo analizo in primerjavo z glasbenimi deli v evropskem in širšem svetovnem prostoru. ANG The project offers some results derived from the defined working plan addressing systematically the collecting and dealing with information on Slovenian musical works after 1918, which is evident not only from the recorded bibliography in the system Cobiss for each of the scholars involved in this project, but also from the specially site for this project on: http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si. Researchers have prepared a series of analyzes of the oeuvres of Slovenian musical works, as available from the Cobiss entries for each member of the research group: so far the history and perception of the all Slovenian operas from the period between the two world wars has been published, in preparation for the publication is also the historical and reception analysis of the entire symphonic music for the period between the two world wars, and the same goes for the folk music between the two world wars. In preparation for distribution of the phenomena of musical works is also prepared for the second half of the twentieth century (currently available in the form of monographs on individual composers), in addition, of course, other results of the analysis Slovenian musical works, which are described in the Project's website Slovenian musical identity is based on a number of factors. Mainly two of them have been studied in some detail by now: individual musicians and, to certain extent, musical institutions. Musical works, however, have not received systematic treatment to date, even though they represent from 19 century onward a central historiographic category as well as one of the basic cultural values (not only in the Slovenian culture). The main contribution of this project on the national level is its focus on the main pointers of the national identity - musical works - that may be considered for further, broader-context comparison within European and also wider contexts. 10.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F 14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F 18 Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F 24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev 1 Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.35 Drugo Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v Komentar ll.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visokošolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja O o o o G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o o G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu O O O O G.02.02. Širitev obstoječih trgov o o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje o o o o G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije O O O O G.02.05. Razširitev področja dejavnosti o o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost o o o o G.02.07. Večji delež izvoza o o o o G.02.08. Povečanje dobička o o o o G.02.09. Nova delovna mesta o o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih O O O O G.02.11. Nov investicijski zagon o o o o G.02.12. Drugo: o o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti O O O O G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti O O O O G.03.03. Uvajanje novih tehnologij o o o o G.03.04. Drugo: o o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja o o o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja o o o o Izboljšanje delovanja administracije G.04.03. in javne uprave O o o o G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o o o o G.04.05. Razvoj civilne družbe o o o o G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete O O O O G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj O O O O G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura O O O O G.07.02. Prometna infrastruktura o o o o G.07.03. Energetska infrastruktura o o o o G.07.04. Drugo: o o o o G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva O O O O G.09. Drugo: o o o o Komentar 12.Pomen raziskovanja za sofinancerje11 Sofinancer 1. Naziv Naslov Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena 13.Izjemni dosežek v letu 201412 13.1. Izjemni znanstveni dosežek 13.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek Na portalu Slovenska glasbena dela, osebnosti in pojavi po letu 1918 (http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si ) bo poleg informacij o posameznih glasbenih delih dostopna znanstvena serija monografij Slovenska glasba po 1918. Gre za sistematično nabiranje gradiva za resno raziskovanje glasbene polpreteklosti na Slovenskem, za katero manjka še vrtsa temeljnih raziskav tako posameznih skladateljev kot glasbenih ustanov in glasbene politike. Pri nadaljnjem dopolnjevanju tega portala, ki se skuša izogniti pavšalnim informacijskim zbiranjem muzikološko neanaliziranih informacij o glasbi in glasbenikih in ponuditi sistematično zajete celovite preglede posameznih glasbenih svrsti in pojavov, bodo enote vnesene v skladu s prostimi kapacitetami in tekočim delom raziskovalcev. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba in vodja raziskovalnega projekta: raziskovalne organizacije: Univerza v Ljubljani, Filozofska Leon Stefanija fakulteta ZIG Kraj in datum: Ljubljana |11.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2015/108 1 Napišite povzetek raziskovalnega projekta (največ 3.000 znakov v slovenskem in angleškem jeziku) Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega projekta in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikost pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikost pisave 11) Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikost pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Družbeno-ekonomski rezultat iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat projekta ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega projekta iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ni voden v sistemu COBISS). Največ 2.000 znakov, vključno s presledki. Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja Nazaj 9 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 10 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 11 Rubrike izpolnite / prepišite skladno z obrazcem "izjava sofinancerja" http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/, ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija -izvajalka projekta. Nazaj 12 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega projekta v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPR0J-ZP/2015 v1.00a 23-F4-6B-FC-BC-B1-76-26-75-28-2F-C4-4E-3E-D4-53-9A-A2-A5-61 Priloga 1 VEDA Področje: 6. Humanistika. 6.08 Muzikologija Dosežek 13.2: Slovenska glasbena dela, Vir: http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si/ Na portalu Slovenska glasbena dela, osebnosti in pojavi po letu 1918 (http://slovenskaglasbenadela.ff.uni-lj.si) bo poleg informacij o posameznih glasbenih delih dostopna znanstvena serija monografij Slovenska glasba po 1918. Gre za sistematično nabiranje gradiva za resno raziskovanje glasbene polpreteklosti na Slovenskem, za katero manjka še vrtsa temeljnih raziskav tako posameznih skladateljev kot glasbenih ustanov in glasbene politike. Pri nadaljnjem dopolnjevanju tega portala, ki se skuša izogniti pavšalnim informacijskim zbiranjem muzikološko neanaliziranih informacij o glasbi in glasbenikih in ponuditi sistematično zajete celovite preglede posameznih glasbenih svrsti in pojavov, bodo enote vnesene v skladu s prostimi kapacitetami in tekočim delom raziskovalcev.