K.af vsg pišejo o učiielfstvu, šoli, prosvetl tn JUU —1 »Naša Sola »n naše učiteljstvo« je naslov članka v »Domoljubu« od 21. febr., ki pravi med druigim: »Enako je s šolo. ,Šola je božji dar', je Tekel Slomšek. In mi pravimo tudi. Če ima pa ljudi kvariti, je pa spet dejal Slomšek, je pa bolje, da je ni. In mi pravimo ravno tako! Izobrazba je lepa reŁ — toda dandanes se precenjuje, dočim se poštenje, značaj, čednost podcenjujejo. Učen moraš biti — to je načelo sedanje šole — živiš pa lahko, kakor hočeš! Mar ni res tako: da je res, bomo še dokazali. In to je napačno načelo. Ne enkrat, ampak stokrat napačno! In te stokratne resnice bi si mri ne upali povedati — samo da nas kak nadutež ne bo imel za .nazadnjake'?! Ali menite, da vsi tisti veliki ljudje tam po svetu, ki ves svet v tako gorje spravljajo, kakršnega zdaj pred seboj gledamo, niso dosti ,izobraženi'? Pa zakaj jim služi njih izobrazba? Samo za to, da več hudega narede. Ne izobrazbe, ampak vzgoje jim manjka. Ali ni stokrat boljši preprosti ruski mužik, ki brati ne zna, kakor pa komunistični voditelji, ki so nad ves ruski narod tako gorje pripravili in toliko ljudi pomorili. Tu vidite, kaj napravlja izobrazba brez srca in brez vesti! Sodobna liberalna šola je v temelju napačna. Njene sadove vidnmo v splošni sedanji pokvarjenosti, razuzdanosti in podivjanosti na svetu. Mi smo se s to šolo veliko preveč sprijaznili; veliko premalo ugovarjamo, da z njo nismo zadovoljni, da taka izobrazba brez zadostne vzgoje za našo mladino ni! Toda šola sama na sebi je mrtva stvar, življenje ji daje — učitelj. Kakšni so ti, to si je treba pogledati!« —1 Po »Slovencu« od 20. febr. posnemamo resolucijo društva Krščanska šola, ki je bdla donešena nedavno na občnem zboru tega društva: »Vsak otrok je božja last in odkupljen s krvjo Kristusovo. Njegov končni namen je onstranski, večna sreča v Bogu. Zato se mora krsčansko ljudstvo zavedati, da mora biti vsaka vzgoja, kakor doma tako v šoli, verska. Ker pa naša šola ni verska, zato je krščansko ljudstvo, ki šolo vzdržuje, upravičeno in dolžno tako dolgo zahtevati versko šolo, do kler je ne doseže. KKK pozivlja katoliško ljudstvo, naj na zakonit način zahteva sledeče: Ljudstvo mora po starših, po svoji Cerkvi in po svojih narodnih zastopnikih imeti v šolstvu prvo in glavno besedo. Vse naše šole morajo biti katoliške; zasebne enakopravne državnim šolam. V naših šolah: a) mora biti verouk najvažnejši predmet; b) vsa šolska vzgoja mora biti v duhu katoliške vere; c) naše otroke morajo poučevati katoliški učitelji in to le učitelji, ki dajejo otrokom s svojim življenjem dober zgled; učitelje, ki niso katoliške vere, in učitelje, ki ne izpolnjujejo verskih dolžnosti in s svojim življenjem na otroke kvarno vplivajo, katoliško ljudstvo odloono odklanja.« —1 »Zenska volilna pravica« je naslov igri, ki jo je spisal naš tovariš Božidar Horvat, šol. upravitelj v Zgornji Sv. Kungoti. Da je s to igro dosegel lep uspeh, priča tudi poročilo v »Večerniku« od 8. febr., ki med drugim pravi: Podružnica CMD pri Zg. Sv. Kungoti je vprizorila na pustno nedeljo veseloigro »Ženska volilna pravica«, ki jo je spisat domači šolski upravitelj g. Horvat. Številni udeleženci so prišli dodobra na svoj račun. Avtor, gospod šolski upravitelj Horvat, ki je sam tudi igral, je moral pred občinstvo in učitelj g. Židanek mu je v imenu igralske družine v znak priznanja in zahvale izročil lep venec. —1 Uvodnik »Grešni kozel« iz zadnje številke »Učiteljskega tovariša« citira »Jutro« od 27. februarja.