Ilirska Bistrica, 31. januar 2004 št. 1 Na podlagi 21. in 29. člena zakona o lokalni samoupravi (ZLS, Ur. 1. RS, št. 72/93,57/94, 14/95,26/97,70/97,10/98, 74/98, 70/ 2000 in 51/2002, odločitve Ustavnega sodišča objavljene v Ur. 1. RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 44/96, 68/98, 59/99, 100/2000 in 16/2002), 26. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni listi RS, št. 32/93, 1/96, 56/99, 22/2000, 67/2002), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98) 3., 25. in 241. člena Zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/83, 42/85, 2/86, 47/87, 5/90, Uradni list RS št. 10/91, 13/93, 66/93, 39/96 - odi. US, 61/96 - odi US. 35/ 97, 45/97 - sklep US, 73/98, 31/00, 24/01) v zvezi 224. členom Zakona o prekrških (Ur. 1. RS, št. 7/03) in 16. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Ur. objave PN, št. 18/95, 18/97, 30/98 in Ur. 1. RS, št. 31/99) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 12. seji dne 8.1.2004 sprejel ODLOK o odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Ilirska Bistrica I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (namen odloka) S tem odlokom se določa: dejavnost izvajanja lokalne gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda (v nadaljevanju: javna služba), financiranje javne službe, objekte in naprave uporabnikov in upravljalcev, pogoje priključitve na javno kanalizacijo, odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih vod na območjih, kjer ni javne kanalizacije, meritve in obračun odvajanja in čiščenja odpadnih in padavinskih vod, prekinitev odvajanja odpadnih vod, obveznosti uporabnikov in upravljavcev, prevzem objektov in naprav v upravljanje, nadzor nad izvajanjem določb tega odloka. 2. člen (dejavnost javne službe) Dejavnost javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda obsega: upravljanje z objekti in napravami za odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih vod, vzdrževanje objektov in naprav javne kanalizacije, izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnoloških izboljšav, izvajanje meritev in monitoringa komunalnih odpadnih voda, priključevanje novih uporabnikov na javno kanalizacijsko URADNE OBJAVE omrežje, vodenje katastra javne kanalizacije. Izvajanje dejavnosti odvajanja padavinskih voda iz cestnega telesa ni predmet tega odloka. 3. člen (objekti in naprave, ki so predmet javne službe) Predmet javne službe je javna kanalizacija. Javna kanalizacija je kanalizacijsko omrežje s pripadajočimi objekti in napravami, ki so namenjeni odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih vod za najmanj pet priključkov različnih uporabnikov in je v lasti ali solasti Občine Ilirska Bistrica ter v upravljanju upravljavca. Odvajanje komunalnih odpadnih in padavinskih voda je lahko izvedeno v mešanem ali ločenem sistemu. Šteje se, da je javna kanalizacija zgrajena, če mesto priključitve na javno kanalizacijo ni od objekta oddaljeno več kot 50 m. 4. člen (uporabniki in upravljalec) Uporabnik javne kanalizacije je vsaka fizična ali pravna oseba, kije lastnik oziroma upravljalec objekta ali zemljišča, kjer nastaja odpadna voda oziroma se zbira padavinska voda, ki stalno ali občasno odteka v javno kanalizacijo (v nadaljevanju: uporabnik). Upravlalec javne kanalizacije je pravna ali fizična oseba, ki ji je Občina Ilirska Bistrica poverila izvajanje javne službe s področja odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda (v nadaljevanju: upravljalec). 5. člen (posegi v prostor) Za vsak poseg v prostor, ki posega v območje, kjer je že zgrajena javna kanalizacija, ali pa se načrtuje njeno izgradnjo, si mora investitor pridobiti soglasje Občine Ilirska Bistrica. V soglasju, ki ga po pooblastilu Občine Ilirska Bistrica izda upravljalec, se določijo pogoji za posege v prostor. Soglasje mora biti izdano najpozneje v 30 dneh od prejema popolnega zahtevka. 6. člen (pravilnik) Upravljalec sprejme pravilnik o tehnični izvedbi in uporabi objektov in naprav javne kanalizacije (v nadaljevanju: pravilnik), ki mora biti usklajen z veljavnimi predpisi. 7. člen (gradnja objektov in naprav kanalizacije) Gradnjo objektov in naprav kanalizacije lahko izvaja vsak usposobljen izvajalec, posege v obstoječi sistem javne kanalizacije pa izvaja upravljalec ali od upravljalca pooblaščeni izvajalec. Pri načrtovanju in gradnji novih kanalizacijskih omrežij se predvidi ločen sistem kanalizacije z vodotesnimi kanalizacijskimi vodi. 25. člen (prekinitev brez objave) Upravljalec lahko na stroške uporabnika brez objave, prekine dobavo vode v naslednjih primerih: 1. če uporabnik pisno začasno odpove odjem vode, 2. če stanje vodovodne napeljave uporabnika ogroža kvaliteto vode v vodovodnem sistemu ali ovira nemoteno dobavo vode drugim uporabnikom, 3. če uporabnik brez soglasja upravljalna uporablja v lastni vodovodni napeljavi, poleg vode iz vodovodnega sistema, tudi vodo iz drugih virov, 4. če je prostor, kjer je vgrajen obračunski vodomer, nedostopen, zasut ali zanemarjen in uporabnik tudi po opominu upravljalen pomanjkljivosti ne odpravi, 5. če se uporabniki istega vodovodnega priključka ne dogovorijo za način plačevanja stroškov porabljene vode, 6. če uporabnik ne plača računa za porabljeno vodo v roku 15 dni po poslanem opominu, s katerim je opozorjen na prekinitev dobave vode, 7. če uporabnik ne omogoči upravljalen odčitavanje ali zamenjavo obračunskega vodomera, 8. če uporabnik odstrani pečat na obračunskem vodomeru ali izvrši drug nedovoljen poseg na priključku, 9. če uporabnik brez soglasja upravljalna razširi lastno napeljavo ali dovoli drugi osebi priključitev na lastno napeljavo, 10. če uporabnik izvede priključek na vodovodni sistem brez soglasja upravljalna, 11. če uporabnik ne upošteva ukrepov o varčevanju z vodo v primeru izrednih razmer vodne oskrbe, 12. če uporabnik ne upošteva 1., 5., 8.,10. in 15. točke 29. člena tega odloka. Dobava vode se prekine za čas, dokler ni odpravljen vzrok prekinitve. Uporabnik mora plačati stroške prekinitve in ponovne priključitve ter morebitne stroške, ki so nastali kot posledica vzroka prekinitve. Upravljalec je dolžan uporabnika ponovno priključiti na javni vodovod najkasneje v naslednjh dveh delovnih dnevih po odpravi vzroka prekinitve. Upravljalec lahko prekine dobavo vode na stroške uporabnika, če uporabnik pisno zahteva začasno prekinitev, ki je daljša od treh mesecev. 26. člen (prekinitev z obvezno objavo) Upravljalec ima pravico brez povračila škode prekiniti dobavo vode v naslednjih primerih: - za čas izvedbe planiranih vzdrževalnih del, - za čas odprave nepredvidljivih okvar na objektih in napravah javnega vodovoda, - v primerih višje sile, kot npr.: potres, požar, suša, onesnaževanje vodnih virov, izpad električne energije in podobno. Upravljalec mora o času trajanja prekinitve dobave vode obvestiti uporabnike neposredno ali preko sredstev javnega obveščanja pravočasno, oziroma vsaj en dan pred prekinitvijo za planirana vzdrževalna dela, v primerih iz tretje alinee prejšnjega odstavka pa tudi postopati skladno s sprejetimi načrti ukrepov za navedene primere. V primerih krajših (do ene ure) nepredvidenih prekinitev objava VII. ODJEM VODE IZ HIDRANTOV 27. člen (pogoji odvzema vode iz hidrantov) Hidranti na območju javnega vodovoda so namenjeni predvsem požarni varnosti, zato morajo biti vedno dostopni in primemo vzdrževani. Brez soglasja upravljalca javnega vodovoda se sme uporabiti voda iz hidranta samo za gašenje požarov in za odpravljanje posledic elementarnih nesreč. V teh primerih mora uporabnik v treh dneh po intervenciji pisno obvestiti upravljalca javnega vodovoda o kraju uporabe, času odvzema vode in o morebitnih pomanjkljivostih hidrantov. Odvzem vode iz hidrantov je izjemoma dovoljen, vendar samo ob soglasju upravljalca tudi za naslednje namene: 1. škropljenje in pranje cest, ulic, trgov, 2. zalivanje parkov ter javnih nasadov, 3. za javne prireditve, 4. za polnjenje čistem za prevoz vode, 5. za utrjevanje cestišč ali druga podobna gradbena dela. V primerih odvzema vode iz tretjega odstavka tega člena se med upravljalcem in uporabnikom sklene pogodba, v kateri se določi pogoje odvzema in način plačila stroškov porabljene vode. Pri obračunu porabljene vode iz tretjega odstavka tega člena se uporablja tarifa za gospodarski in ostali odjem vode, razen ko je namenjena za uporabo v gospodinjstvih. Za v tretjem odstavku naštete namene je upravljalec dolžan izdati soglasje za odvzem vode iz hidrantov, če razmere na omrežju dopuščajo predviden odvzem. Uporabnik, ki uporablja vodo iz hidranta za namene iz tretjega odstavka tega člena, mora imeti lasten in tehnično brezhiben hidrantni nastavek z obračunskim vodomerom, ki je registriran pri upravljalcu. Uporabnik mora po uporabi hidranta le-tega pustiti v brezhibnem stanju. V nasprotnem primeru bremenijo uporabnika vsi nastali stroški zaradi okvare hidranta in stroški popravila hidranta.Za uporabo hidrantov v internem omrežju, ki se napajajo iz vodovodnega omrežja mimo obračunskega vodomera veljajo določbe iz drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena. Uporabnik je dolžan zagotoviti dostop do teh hidrantov pooblaščenim delavcem upravljalca. VIII. OBVEZNOSTI UPRAVLJALCA IN UPORABNIKOV JAVNEGA VODOVODA 28. člen (obveznosti upravljalca) Upravljalec ima pri oskrbi s pitno vodo naslednje obveznosti: 1. skrbi za normalno obratovanje objektov in naprav javnega vodovoda, 2. redno vzdržuje vse objekte in naprave javnega vodovoda, 3. vzdržuje in obnavlja vodovodne priključke, 4. redno vzdržuje obračunske vodomere in skrbi za njihove redne preglede skladno z veljavnimi predpisi, 5. obvešča uporabnike o času trajanja in ukrepih ob prekinitvah dobave vode neposredno ali prek sredstev javnega obveščanja, 6. vodi kataster in evidence objektov in naprav javnega vodovoda, 7. izdaja soglasja za priključitev in omogoča priključitev na javni vodovod, 8. kontrolira ustreznost interne vodovodne instalacije pred priklopom na javni vodovod, 9. sistematično pregleduje vodovodno omrežje s ciljem odkrivanja morebitnih nepravilnosti, 10. ravna skladno z določbami pravilnika, 11. redno zagotavlja kontrolo kakovosti pitne vode skladno z veljavnimi predpisi, 12. izvrši pregled interne instalacije in opravi kontrolo kvalitete vode na zahtevo uporabnikov, če je podan utemeljen sum, daje voda neustrezna, 13. meri količine načrpane vode na lastnih zajetjih, 14. redno odčituje obračunske vodomere in skrbi za obračun porabljene vode, 15. organizira dobavo vode v primeru višje sile in o tem poroča pristojnim občinskim organom, 16. pripravlja predloge za planiranje obnove, širitve in dopolnitve oskrbovalnega sistema, 17. po programu, ki ga potrdi Občina Ilirska Bistrica,opravlja vzdrževalna dela na požarnem omrežju in hidrantih, 18. je odgovoren za vso škodo na vodni napeljavi uporabnika, če se izkaže, da je s svojim delovanjem kriv teh stroškov. 29. člen (obveznosti uporabnika) Uporabnik ima naslednje obveznosti: 1. na javni vodovod se priključi le s soglasjem upravljalca, 2. na že zgrajeni javni vodovod se mora priključiti najkasneje v 6 mesecih po izgradnji, 3. redno vzdrževati interno vodovodno instalacijo z vsemi objekti in napravami, 4. upravljalcu dovoliti pregled interne vodovodne instalacije, 5. dovoliti oziroma omogočiti upravljalcu dostop do obračunskega vodomera, 6. zaščititi obračunski vodomer pred zmrzovanjem in fizičnimi poškodbami, 7. kontrolirati dejansko porabo vode z dovoljeno porabo ob priključitvi in povprečno porabo vode, 8. redno plačevati prejete račune za oskrbo z vodo, 9. pisno obveščati upravljalca o lastninskih spremembah priključitve na javni vodovod, 10. urejati medsebojno delitev stroškov, kadar je obračun preko skupnega obračunskega vodomera, 11. javljati okvare in nepravilnosti na javnem vodovodu, 12. upoštevati varčevalne in ostale ukrepe v primenu višje sile ali ob prekinitvah dobave vode, 13. javiti vsako spremembo na objektih in napravah javnega vodovoda upravljalcu, 14. pridobiti soglasje upravljalca pri predelavi interne vodovodne napeljave, 15. pridobiti soglasje upravljalca za povečanje porabe dogovorjene količine vode, 16. ne sme dovoliti priključitve objektov drugih lastnikov na svojo interno vodovodno omrežje ali na vodovodni priključek brez soglasja upravljalca, 17. odgovarja za škodo povzročeno na javnem vodovodu, lastnem ali tujem vodovodnem omrežju, ki jo povzročijo z njegovo lastnino, prekomernim odvzemom vode brez soglasja upravljalca in neustrezno uporabo ter povratnim učinkom na kvaliteto oskrbe. Uporabnik se sme oskrbovati z vodo izjavnega vodovoda samo na način, ki ne poslabšuje oskrbe z vodo drugih uporabnikov vode in na način, ki ne vpliva na kakovost vode v javnem vodovodu. Uporabnik se sme oskrbovati iz javnega vodovoda in hkrati iz lastnih virov le pod pogojem, da sta priključek in vse instalacije za vodo iz javnega vodovoda in instalacije za vodo iz lastnih virov izvedena ločeno in brez medsebojnih povezav. 30. člen (obveznosti drugih subjektov) Izvajalci vzdrževanja in rekonstrukcij cest, ulic in trgov morajo po zaključenih delih vzpostaviti vodovodno omrežje v prvotno stanje. Upravljale! drugih omrežij (npr.: elektro, telefon, plinovod, toplovod in podobno) si morajo pri opravljanju del na svojih objektih in napravah v območju vodovodnih naprav, pridobiti soglasje upravljalca ter zagotoviti zaščito vodovodnega omrežja. V primeru poškodb morajo naročiti popravila pri upravljalcu na lastne stroške. IX. PRENOS OBJEKTOV IN NAPRAV JAVNEGA VODOVODA V UPRAVLJANJE 31. člen (prenos obstoječega vodovodnega sistema v last občine) Obstoječi vodovod, ki ima značaj javnega vodovoda in ni v upravljanju izvajalca javne službe v Občini Ilirska Bistrica ter njeni lasti, se lahko lastnini v smislu določil 76. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98). 32. člen (prenos obstoječega vodovodnega sistema v upravljanje upravljalcu) Za prenos obstoječega infrastrukturnega sistema v lasti Občine Ilirska Bistrica v upravljanje bodočega upravljalca morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji: 1. vodovod, ki se predaja mora imeti vso potrebno dokumentacijo, situacijo omrežja, evidenco priključkov in ostalih elementov na vodu ter odlok o zaščiti vodnega vira, 2. vodovod, ki se predaja mora ustrezati določbam tega odloka in pravilniku, 3. izdelana mora biti evidenca osnovnih sredstev s finančnim ovrednotenjem, 4. izračunani morajo biti stroški obratovanja vodovoda, ki se predaja in stroški v zvezi s prevzemom, 5. izračunana in sprejeta mora biti enotna ali diferencirana cena, ki upravljalcu omogoča nemoteno upravljanje prevzetih naprav, 6. na vseh odjemnih mestih vodovoda morajo biti vgrajeni obračunski vodomeri, ki morajo biti pregledani in žigosani skladno z veljavnimi predpisi, 7. postopek prevzema mora biti izpeljan dokumentirano z zapisniki o primopredaji, 8. podano mora biti soglasje krajevne oziroma vaške skupnosti, če je vodovod v njenem upravljenju. 33. člen (prenos novozgrajenega infrastrukturnega sistema) Prevzem novozgrajenih vodovodnih objektov in naprav v last Občine Ilirska Bistrica se izvede po naslednjem postopku: 1. po končani gradnji investitor organizira tehnični pregled objekta in pridobi uporabno dovoljenje, 2. občina prevzame objekte v last na podlagi primopredajnega zapisnika, če je investitor izpolnil naslednje pogoje: -pridobil uporabno dovoljenje, - predložil projekt izvedenih del in ostalo ustrezno tehnično dokumentacijo, vrednost osnovnih sredstev in potrdilo o urejenih lastninskih razmerjih. Investitor je dolžan predati zgrajeni vodovod Občini Ilirska Bistrica najkasneje v roku enega meseca po pridobitvi uporabnega dovoljenja. Prevzete vodovodne objekte in naprave skladno z določili tega člena preda Občina Ilirska Bistrica v upravljanje upravljalen. Postopek predaje v upravljanje mora biti izpeljan dokumentirano z zapisniki o primopredaji. X. NADZOR 34. člen (inšpekcijski nadzor) Izvajanje določb tega odloka in določb predpisov, ki se nanašajo na oskrbo s pitno vodo na območju Občine Ilirska Bistrica nadzirajo pristojne inšpekcijske službe. 35. člen Komunalni inšpektor opravlja nadzor nad izvajanjem odloka v skladu s svojimi pristojnostmi. XI. KAZENSKE DOLOČBE 36. člen Z denarno kaznijo 300.000 SIT se kaznuje za prekršek upravljalec: 1. če prekine dobavo vode brez obvestila uporabnikom (26. člen tega odloka), 2. če ne dopusti priključitve, kot to določa 15. člen tega odloka, 3. če ne izpolnjuje obveznosti iz 4., 6. in 11. točke 28. člena tega odloka, 4. če ne izpolnjuje obveznosti iz 5. člena tega odloka, 5. če ne izpolnjuje obveznosti iz 18. člena tega odloka. Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje tudi odgovorna oseba upravljalca, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena. 37. člen Z denarno kaznijo 300.000 SIT se kaznuje za prekršek uporabnik - pravna oseba: 1. če se ne priključi in ne uporablja javnega vodovoda skladno z 15. členom tega odloka, 2. če ne izpolnjuje obveznosti iz 29. člena tega odloka, 3. če prekine dobavo vode drugemu uporabniku, 4. če odvzame vodo iz hidrantov v nasprotju s 27. členom tega odloka, 5. če upravljalen ne dovoli vgraditve obračunskega vodomera, je pa vgradnja le-tega izvedljiva, 6. če odstrani plombo na hidrantnem vodu, obračunskem vodomeru ali kako drugače spremeni izvedbo priključka. Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena. Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje za prekršek posameznik, ki stori katero od dejanj iz prvega odstavka tega člena. Z denarno kaznijo 200.000 SIT se kaznuje posameznik, ki stori prekrške iz prvega odstavka tega člena v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti. XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 38. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati pravilnik o pogojih in načinu preskrbe s pitno vodo na območju Občine Ilirska Bistrica (PN Uradne objave št.26, 05.07.1991). 39. člen Prilagoditve zahtevam tega odloka morajo uporabniki in upravljalec izvesti v enoletnem prehodnem obdobju od uveljavitve tega odloka. 40. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v uradnih objavah časopisa Snežnik. Številka: 35205-0002/2004 Datum: 8.1.2004 Župan Občine Ilirska Bistrica Anton Šenkinc univ.dipl.ekon. Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS, Ur. 1. RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/2000 in 51/2002, odločitve Ustavnega sodišča objavljene v Ur. 1. RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 44/96, 68/98, 59/99, 100/2000 in 16/2002) ter 16. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Ur. objave PN, št. 18/95, 18/97, 30/98 in Ur. 1. RS, št. 31/99) je Občinski svet občine Ilirska Bistrica, na 12. seji dne 8.1.2004 sprejel ODLOK o tarifnem sistemu oskrbe z vodo iz javnih vodovodov na območju Občine Ilirska Bistrica I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se določajo elementi obračuna in osnovne tarifne postavke za obračun oskrbe z vodo izjavnega vodovodne sistema, da se uvaja racionalnejše izkoriščanje kapacitet naprav za oskrbo z vodo ter zagotavlja ustrezen obseg sredstev za obratovanje in vzdrževanje ter pravočasno obnovo in razvoj sistemov. 2. člen Tarifni sistem po tem odloku velja za vse uporabnike javnega vodovoda, ki so ali bodo priključeni na sisteme, ki so ali bodo v upravljanju izvajalca obveznih gospodarskih javnih služb oskrbe s pitno vodo. 3. člen Tarifne postavke za posamezne elemente obračuna določi Občinski svet občine Ilirska Bistrica in jih javno objavi. II. TARIFNE POSTAVKE ZA OBRAČUN OSKRBE Z VODO 4. člen Elementi obračuna, za katere se določajo tarifne postavke so: Priključna taksa za vodovodni priključek, Trenutne cene so: Vodomer O 1/2 3/4 1 2 Cena 90.000,00 150.000,00 180.000,00 210.000,00 Porabljena količina vode (m3) Trenutna cena je gospodinjstvo 134,20 SIT ostali 192,40 SIT 5. člen Priključna taksa za vodovodni priključek je znesek, ki ga uporabnik plača za priključitev na javni vodovodni sistem in pokriva del stroškov za obnovo in širitev vodovodnega sistema. 6. člen Tarifne postavke elementov obračuna so: tarifna postavka za obračun priključne takse za vodovodni priključek v SIT, tarifna postavka za obračun porabljene količine vode v SIT/m3 7. člen Priključno takso za vodovodni priključek se plača pred izdanim soglasjem upravljalca javnega vodovodnega sistema. 8. člen Sredstva, zbrana z obračunom priključne takse za vodovodni priključek, so prihodek upravljalca in se uporabljajo za obnovo in širitev vodovodnega sistema v skladu z razvojnimi programi. Sredstva zbrana z obračunom porabljene količine vode, so prihodek upravljalca in pokrivajo obratovalne stroške javnega vodovodnega sistema v višini lastne cene. III. KONČNE DOLOČBE 9. člen Tarifne postavke, sprejete na občinskem svetu, izvajalec javne službe revalorizira s koeficientom rasti cen življenjskih potrebščin, objavljenem v Uradnem listu Republike Slovenije oziroma po postopku, ki ga predpiše Vlada Republike Slovenije. 10. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v uradnih objavah časopisa Snežnik, uporabljati se začne najpozneje 6 mesecev po uveljavitvi. Številka: 35205-0002/2004 Datum: 8.1.2004 Župan Občine Ilirska Bistrica Anton ŠENKINC, univ.dipl.ekon. Na podlagi 29.člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS, Ur. 1. RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/2000 in 51/2002, odločitve Ustavnega sodišča objavljene v Ur. 1. RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 44/96, 68/98, 59/99, 100/2000 in 16/2002) ter 16. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Ur. objave PN, št. 18/95, 18/97, 30/98 m Ur. 1. RS, št. 31/99) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica, na 12. seji dne 8.1.2004 sprejel ODLOK o tarifnem sistemu odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Ilirska Bistrica I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se določajo elementi obračuna in osnovne tarifne postavke za obračun odvoda in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda preko javne kanalizacije tako, da se uvaja racionalnejše izkoriščanje kapacitet naprav za odvajanje voda ter zagotavlja ustrezen obseg sredstev za obratovanje in vzdrževanje ter pravočasno obnovo in razvoj sistemov. 2. člen Tarifni sistem po tem odloku velja za vse uporabnike javne kanalizacije ter čistilnih naprav, ki so ali bodo priključene na sistem, ki so ali bodo v upravljanju izvajalca obveznih gospodarskih javnih služb odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda. 3. člen Tarifne postavke za posamezne elemente obračuna določi Občinski svet občine Ilirska Bistrica in jih javno objavi. II. TARIFNE POSTAVKE ZA OBRAČUN ODVODA KOMUNALNIH ODPADNIH IN PADAVINSKIH VODA 4. člen Elementi obračuna, za katere se določajo tarifne postavke, so: priključna taksa za kanalizacijski priključek, odvedena količina vode ( m3). 5. člen Priključna taksa za kanalizacijski priključek je znesek, ki ga uporabnik plača za priključitev na javno kanalizacijo in pokriva del stroškov za obnovo in širitev kanalizacijskega sistema. Odvedena količina vode se obračuna v isti količini kot porabljena voda. 6. člen Tarifne postavke elementov obračuna so: tarifna postavka za obračun priključne takse za kanalizacijski priključek v SIT Trenutne cene - za stanovanjsko hišo 150.000,00 SIT - za poslovne objekte do 100 m2 150.000,00 SIT nad 100 m2 150.000,00 SIT + 200 SIT/m2 - za poslovne in gostinske objekte s tehnološko odpadno vodo do 100 m2 250.000,00 SIT nad 100 m2 250.000,00 sit + 400 SIT/m2 tarifna postavka za obračun odvedene količine vode v SIT/ m3 Trenutna veljavna cena - za gospodinjstvo 29,10 SIT/m3 - ostali 42,70 SIT/m3 7. člen Priključno takso za kanalizacijski priključek se plača pred izdanim soglasjem upravljalca javnega kanalizacijskega sistema. Mesečni znesek za odvedeno vodo se izračuna kot zmnožek odvedene količine vode (m3) in tarifne postavke za obračun odvedene količine vode (SIT/m3). 8. člen Sredstva, zbrana z obračunom priključne takse za kanalizacijski priključek, so prihodek uprvljalca in se uporabljajo za obnovo in širitev kanalizacijskega sistema. Sredstva, zbrana z obračunom odvedene količine vode, so prihodek upravljalca in pokrivajo obratovalne in vzdrževalne stroške javnega kanalizacijskega sistema v višini lastne cene, v višini upravičene cene pa so namenjena izključno za realizacijo razvojnih programov s področja odvajanja komunalnih odpadnih in padavinskih voda, sprejetih na občinskem svetu. III. TARIFNE POSTAVKE ZA OBRAČUN ČIŠČENJA KOMUNALNIH ODPADNIH IN PADAVINSKIH VODA 9. člen Element obračuna, za katerega se določa tarifna postavka, je: čiščenje količine vode (m3). 10. člen Čiščenje količine vode se obračuna v isti količini kot porabljena voda. 11. člen Tarifna postavka elementa obračuna je: tarifna postavka za obračun očiščene količine vode v SIT/ m3. trenutno veljavna cena je 155 SIT/m3 čiščenje grezniških odplak 1.550 SIT/m3 12. člen Mesečni znesek za očiščeno vodo se izračuna kot zmnožek očiščene vode (m3) in tarifne postavke za obračun očiščene količine vode ( SIT/m3). 13. člen Sredstva, zbrana z obračunom očiščene količine vode, so prihodek upravljalen in pokrivajo obratovalne in vzdrževalne stroške čistilnih naprav v višini lastne cene, v višini upravičene cene pa so namenjena izključno za realizacijo razvojnih programov s področja čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda, sprejetih na občinskem svetu. V. KONČNE DOLOČBE 14. člen Tarifne postavke, sprejete na občinskem svetu, izvajalec javne službe lahko revalorizira s koeficientom rasti cen življenjskih potrebščin, objavljenih v Uradnem listu Republike Slovenije, oziroma po postopku, ki ga predpiše vlada Republike Slovenije. 15. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v uradnih objavah časopisa Snežnik, uporabljati se začne najpozneje 6 mesecev po uveljavitvi. Številka: 35205-0001/2004 Datum: 8.1.2004 Župan Občine Ilirska Bistrica Anton ŠENKINC, univ.dipl.ekon. OBČINA ILIRSKA BISTRICA OBČINSKI SVET Občinski svet Občine Ilirska Bistrica je na podlagi 16. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Uradne objave, št. 18/95, 18/97, 30/98 in Ur. list RS, št. 31/99) na svoji 12. seji dne 8.1.2004, sprejel naslednji SKLEP i. Zemljišče pare. št. 1106/4 -pot v izmeri 41 m2 in pare. št. 1105/ 2 - pot v izmeri 3m2, obe k.o. Ilirska Ilirska Bistrica, se izloči iz javnega dobra in se vpiše v nov vložek, pri njem pa lastninska pravica za Občino Ilirska Bistrica. II. Sklep stopi v veljavo osmi dan po objavi v Uradnih objavah časopisa Snežnik. Številka: 46503-0027/2002-230 Datum: 08.01.2004 ŽUPAN: Občine Ilirska Bistrica Anton Šenkinc, univ.dipl.ekon.J.r. Snežnik - stran 16 URADNE OBJAVE št. 1 Ilirska Bistrica, 31. januar 2004 II. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE 8. člen (cena storitev) Javna služba se financira iz cene storitev, oblikovane v skladu z veljavno zakonodajo tako, da v celoti zagotavlja enostavno reprodukcijo. Ceno storitev sprejme lastnik javne kanalizacije na predlog upravljalca. 9. člen (investicijsko vzdrževanje) Investicijsko vzdrževanje se financira iz sredstev amortizacije in iz sredstev proračuna občine na podlagi letnega plana ter iz drugih virov. 10. člen (širitev omrežja) Širitev kanalizacijskega omrežja se financira iz sredstev občinskega proračuna, kreditov in prispevkov fizičnih in pravnih oseb, iz drugih virov ter amortizacije, če je le-ta vključena v ceni. III. OBJEKTI IN NAPRAVE UPORABNIKOV IN UPRAVLJALCEV 11. člen (objekti in naprave upravljalca) Upravljalec upravlja z objekti in napravami javne kanalizacije, ki so mu predani v upravljanje. To so: primarni vodi (kolektorji) z revizijskimi jaški, sekundami vodi z revizijskimi jaški, razbremenilniki visokih voda, zadrževalni bazeni visokih voda, črpališča odpadnih in padavinskih voda na primarnih in sekundarnih vodih, čistilne naprave, drugi objekti in naprave, ki so potrebni za obratovanje javne kanalizacije. Upravljalec ima ves čas pravico dostopa do kanalizacijskih objektov in naprav zaradi rednega vzdrževanja in kontrole ne glede na to, kdo je lastnih zemljišč, na katerih so objekti in naprave javne kanalizacije. Javno kanalizacijsko omrežje praviloma poteka po javnem zemljišču. Kjer poteka po zemljišču v zasebni lasti, si mora upravljalec pridobiti pisno izjavo, oziroma soglasje lastnika zemljišča, da se z nameravano gradnjo strinja. Upravljalec mora po opravljenem delu na javni kanalizaciji vzpostaviti zemljišče v prejšnje stanje. V primeru nastanka škode, le to oceni sodni cenilec ustrezne stroke. 12. člen (objekti in naprave uporabnikov) Objekti in naprave uporabnikov so: kanalizacijski priključek, ki poteka od zbirnega jaška uporabnika do priključnega mesta na javno kanalizacijo, interna kanalizacija s pripadajočimi objekti in napravami v objektu ali izven njega, vključno z napravami in objekti za predčiščenje odpadnih voda (greznice, gnojne jame, peskolovi, oljni lovilci, čistilne naprave ipd.) Objekte in naprave iz prvega odstavka tega člena, ki se morajo graditi po enakih določilih kot veljajo za javno kanalizacijo, vzdržuje v skladu s predpisi uporabnik na lastne stroške. Uporabnik je dolžan s temi objekti gospodariti tako, da je omogočeno nemoteno odvajanje odpadne in padavinske vode v javni kanalizaciji. IV. POGOJI ZA PRIKLJUČITEV NA JAVNO KANALIZACIJO 13. člen (pogoji priključitve na javno kanalizacijo) Kjer je javna kanalizacija že zgrajena, je priključitev na javno kanalizacijo obvezna za vse lastnike objektov pod pogojem, da je tehnično izvedljiva, da odpadne vode na iztoku izpolnjujejo pogoje iz soglasja in ustrezajo veljavnim predpisom o emisijah snovi, ki se smejo odvajati iz virov onesnaževanja v javno kanalizacijo. Priključitev obstoječih objektov na javno kanalizacijo se mora izvesti v roku 6 mesecev po uveljavitvi tega odloka oziroma v 6 mesecih po izgradnji javne kanalizacije. Uporabnik sije dolžan pred priključitvijo na javno kanalizacijo pridobiti soglasje uporavljalca. Za pridobitev soglasja k priključitvi na javno kanalizacijo mora k vlogi priložiti dokumentacijo, določeno v pravilniku. Upravljalec izda soglasje k priključitvi na javno kanalizacijo: če investitor oziroma lastnik objekta k vlogi za soglasje predloži ustrezno dokumentacijo, ki je predpisana v pravilniku in če je priključitev na javno kanalizacijo tehnično možna. V primeru, da priključitev po predloženi dokumentaciji ni možna, mora upravljalec vlagatelja za priključitev na javno kanalizacijo seznaniti s pogoji, pod katerimi bo priključitev možna. Upravljalec je dolžan izdati soglasje k priključitvi najpozneje v 30 dneh od prejema popolnega zahtevka. 14. člen (soglasja) Upravljalec izdaja soglasja k: prostorskim izvedbenim aktom, lokacijski dokumentaciji, projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja, vlogi za uporabno dovoljenje, vlogi za začasni priključek, priključitvi obstoječih zgradb na kanalizacijsko omrežje, drugim posegom v prostor. Upravljalec izda soglasje po postopku in obliki določeni v pravilniku. 15. člen (izvedba priključkov na javno kanalizacijo) Priključek na javno kanalizacijo je lahko stalen ali začasen. Stalen priključek na javno kanalizacijo Upravljalec je dolžan omogočiti uporabo kanalizacijskega priključka najkasneje v 30 dneh od dne, ko je uporabnik pridobil soglasje za priključitev, izpolni pogoje soglasja ter poravnal vse obveznosti do Občine Ilirska Bistrica in upravljalca v zvezi s priključitvijo. Upravljalec sme priključiti uporabnika na javno kanalizacijo šele, ko je preveril, daje uporabnik izpolnil pogoje soglasja k priključitvi. Začasen priključek na javno kanalizacijo Upravljalec lahko izvede začasen priključek na javno kanalizacijo le za gradbišča, javne prireditve, začasne objekte in podobne primere. Uporabnik mora k vlogi za pridobitev začasnega priključka priložiti pravomočno gradbeno dovoljenje, prijavo prireditve ali podoben dokument, ki potrjuje začasno potrebo po priključitvi na javno kanalizacijo. Upravljalec dovoli začasno priključitev, če uporabnik vloži popolno vlogo in je priključitev tehnično izvedljiva. Upravljalec lahko dovoli začasno priključitev na javno kanalizacijo le za določeno dobo, ki pa ne sme biti daljša od dveh let. En mesec pred ukinitvijo začasnega priključka mora upravljalec o tem pisno obvestiti uporabnika in ga seznaniti s pogoji za pridobitev stalnega priključka. V primeru ločenega sistema odvajanja odpadnih in padavinskih voda se mora izvajati dosledno priključevanje odpadnih vod na fekalni kanal in padavinskih vod na meteorni kanal. Kanalizacijski priključek se izvede praviloma za vsak objekt posebej, izjemoma ima lahko en objekt več priključkov. Kanalizacijski priključek je del objekta in je last uporabnika. Po priključitvi objekta na javno kanalizacijo se lastnika objekta vpiše v evidenco uporabnikov javne kanalizacije. Če se kanalizacijsko omrežje zaključi s čistilno napravo, se uporabnika vpiše tudi v evidenco priključenih uporabnikov na čistilno napravo. 16. člen (spremembe na priključkih) Sprememba dimenzije priključka, trase. Izvedbo dodatnega dela priključka ali ukinitev priključka se obravnava na enak način, kot da gre za nov kanalizacijski priključek. Odjava priključka na javno kanalizacijo je dovoljena samo v primerih rušenja priključenega objekta in v primerih, ko gre za začasen priključek. Uporabnik mora posredovati odjavo priključka uporavljalcu v pisni obliki. Prekinitev priključka izvede upravljalec na stroške uporabnika. Upravljalec uporabnika javne kanalizacije izbriše iz ustreznih evidenc. Uporabnik javne kanalizacije je dolžan na zahtevo uporavljalca in na lastne stroške spremeniti priključek na javno kanalizacijo v primeru spremenjenih pogojev odvajanja odpadnih in padavinskih vod. Upravljalec je dolžan obvestiti uporavnika o vsaki spremembi pogojev priključevanja na javno kanalizacijo. 17. člen (dostop do priključkov) Kanalizacijski priključek mora biti za kontrolo upravljalca vedno dostopen. Na njem ni dovoljeno postavljati ničesar brez soglasja upravljalca. 18. člen (greznice) V naseljih, kjer je zgrajena javna kanalizacija, ki se ne zaključuje s čistilno napravo, je obvezna priključitev na javno kanalizacijo prek triprekatne greznice. Pred priključitvijo na novozgrajeno javno kanalizacijo, ki se zaključuje s čistilno napravo, je lastnik objekta dolžan greznico opustiti, jo na lastne stroške izprazniti, očistiti, dezinficirati in zasuti ali uporabiti po navodilih upravljalca v roku šestih mesecev po izdanem obvestilu upravljalca. Lastnik objekta mora omogočiti upravljalcu nadzor pri opustitvi greznice. Enak postopek opustitve greznice velja tudi v primerih, ko se na že zgrajeni javni kanalizaciji zgradi še čistilna naprava. Na območju, kjer je že zgrajena javna kanalizacija s čistilno napravo in je objekt možno nanjo priključiti, ni dovoljena gradnja novih greznic. 19. člen (tehnološke odpadne vode) V javno kanalizacijo se smejo odvajati tiste tehnološke odpadne vode, ki so določene v soglasju za kanalizacijski priključek in ustrezajo veljavnim predpisom o emisijah snovi, ki se smejo odvajati iz virov onesnaževanja v javno kanalizacijo. Uporabnik, ki ima odpadno vodo, ki ni primerna za izpust v javno kanalizacijo, jo mora predhodno očistiti tako, da bo ustrezala veljavnim predpisom. Upravljalec v soglasju za kanalizacijski priključek določi uporabniku obveznost zgraditi kontrolnomerilni jašek in opravljati periodične meritve količin in lastnosti odpadne vode na stroške uporabnika. V tem primeru mora uporabnik redno dostavljati uporavljalcu poročila o opravljenih meritvah v skladu z veljavnimi predpisi. 20. člen (padavinske in tuje vode) Lastnik in upravljalec objekta mora za padavinsko vodo, ki odteka s strehe objekta, zagotoviti odvajanje neposredno v vodotoke ali ponikanje v tla, kadar je to izvedljivo. Lastnik ali uporavljalec površin, s katerih odteka toliko onsenažena padavinska voda, da se na podlagi veljavnih predpisov ne sme spuščati neposredno v vodotok, mora to vodo zajeti in čistiti. V javno kanalizacijo ni dovoljeno odvajati drenažnih vod, podtalnice, vod odprtih vodotokov, izvirov, vodohranskih prelivov itd., kjer jih je možno odvajati v ponikovalnice oziroma vodotoke. V. ODVAJANJE KOMUNALNIH ODPADNIH IN PADAVINSKIH VODA NA OBMOČJIH, KJER NI SISTEMOV JAVNEGA KANALIZACIJSKEGA OMREŽJA 21. člen Na območjih, kjer ni zgrajenih sistemov javne kanalizacije, je obvezna izgradnja lastnih objektov za čiščenje odpadnih vod (greznice, čistilne naprave). Za gradnjo greznice oziroma čistilne naprave sije lastnik objekta dolžan pridobiti upravno dovoljenje. Padavinske vode ne smejo biti speljane v greznico. Odvedene morajo biti v vodotoke, ponikovalnice ali v meteorno kanalizacijo. Greznice je potrebno redno vzdrževati in prazniti v skladu z veljavnimi predpisi. Odpadne vode iz greznic je potrebno obvezno odvažati na čistilno napravo. V naseljih, kjer je zgrajena meteorna kanalizacija je prepovedano spuščati vanjo odpadne vode in prelive iz greznic ali vode iz gnojišč. VI. MERITVE IN OBRAČUN ODVAJANJA IN ČIŠČENJA KOMUNALNIH ODPADNIH IN PADAVINSKIH VODA 22. člen (meritev in obračun kanalščine in čiščenja odpadne vode) Stroške za odvajanje in čiščenje odpadne vode se plačuje po kubičnih metrih (m3) odvedene odpadne vode. Stroške čiščenja odpadnih in padavinskih vod plačujejo uporabniki takrat, kadar se te čistijo na čistilni napravi. Uporabniki, ki uporabljajo vodo iz javnega vodovoda in so priključeni na javno kanalizacijo, plačujejo odvedeno odpadno vodo v enaki količini in v enakih obdobjih kot porabljeno vodo. Pri tem se smiselno uporabljajo tudi določbe odloka oskrbi s pitno vodo. Uporabniki, ki z lastnimi objekti in napravami izkoriščajo vodne vire, so pa priključeni na javno kanalizacijo, plačujejo odvedeno odpadno vodo v enaki količini, kot je izmerjena količina zajete vode. Glede obračunskih vodomerov veljajo predpisi kot za obračunske vodomere za porabljeno vodo. Upravljalec lahko z uporabniki javne kanalizacije, ki nimajo vgrajenih obračunskih vodomerov za porabo pitne vode za odvajanje odpadne vode, sklene pogodbo o odvajanju in načinu meritve odvedenih količin odpadne vode. Upravljalec lahko uporabi za obračun čiščenja odpadnih vod tudi prekomerno onesnaženost odpadnih vod uporabnika. Z večjimi in posebnimi uporabniki lahko upravljalec sklene posebno pogodbo o meritvah odvedene vode in njeni onesnaženosti ter plačilu. Postopek način in obračun bo natančno določen v pravilniku iz 6.točke. 23. člen (oblikovanje cene) Upravljalec zaračunava uporabniku: kanalščino, če je priključen na javno kanalizacijo in čiščenje odpadne vode, če se odpadna voda pred iztokom v vodotok čisti. Cene kanalščine in čiščenja odpadnih vod oblikuje Občinski svet občine Ilirska Bistrica na predlog upravljalca v skladu z veljavno zakonodajo. Upravljalec oziroma lastnik je dolžan objaviti spremembo cen kanalščine in čiščenja komunalnih odpadnih voda v javnih sredstvih obveščanja. 24. člen (plačilo storitev) Uporabnik je dolžan prejeti račun poravnati v roku, navedenem na računu. Če uporabnik zamudi s plačilom, mu za dolžni znesek upravljalec zaračuna zakonsko veljavne zamudne obresti. Če se uporabnik s prejetim računom ne strinja, ima pravico v 8 dneh od prejema računa vložiti pismeni ugovor pri uporavljalcu. Ugovor na izdan račun ne zadrži plačila. Upravljaec je dolžan na pismen ugovor uporabnika pisno odgovoriti v roku 8 dni. VII. PREKINITEV ODVAJANJA ODPADNIH IN PADAVINSKIH VODA 25. člen (prekinitev brez objave) Upravljalec lahko na stroške uporabnika brez objave prekine odvajanje odpadnih in padavinskih voda s prekinitvijo dobave vode izjavnega vodovoda v naslednjih primerih: 1. če z odvajanjem odpadne vode povzroča nevarnost za vodni vir ali javni vodovod; 2. če stanje interne kanalizacije in kanalizacijskega priključka ogroža zdravje uporabnikov in varno obratovanje javne kanalizacije; 3. če priključek na kanalizacijsko omrežje ni izveden skladno s soglasjem upravljalca ali je izveden brez soglasja upravljalca; 4. če kvaliteta odpadne vode na izpustu v kanalizacijo ne ustreza zahtevam veljavne zakonodaje; 5. če uporabnik pisno zahteva ukinitev kanalizacijskega priključka zaradi rušenja objekta; 6. če ne poravna računov za kanalščino in čiščenje odpadnih vod niti po prejemu opomina. Odvajanje odpadnih in padavinskih vod se prekine za čas, dokler ni odpravljen vzrok prekinitve. Uporabnik mora plačati stroške prekinitve in ponovne priključitve ter morebitne stroške, ki so nastali kot poseldica vzroka prekinitve pred ponovno priključitvijo. Upravljalec je dolžan uporabnika ponovno priključiti na javno kanalizacijo najpozneje v naslednjih dveh delovnih dneh po odpravi vzroka prekinitve. Upravljalec lahko prekine odvajanje in čiščenje odpadnih voda na stroške uporabnika, če ta pismeno zahteva začasno prekinitev, kije daljša od treh mesecev. 26. člen (prekinitev z obvezno objavo) Upravljalec ima pravico brez povračila škode prekiniti odvajanje odpadnih in padavinskih voda tudi v naslednjih primerih: za čas izvedbe planiranih vzdrževalnih del, za čas odprave nepredvidljivih okvar na objektih in napravah javne kanalizacije, v primerih višje sile, kot npr.:potres, požar, suša, onesnaževanje vodnih virov, izpad energije in podobno. Upravljalec mora o času trajanja prekinitve odvajanja odpadnih voda obvestiti uporabnike neposredno ali preko sredstev javnega obveščanja pravočasno, oziroma vsaj en dan pred prekinitvijo za planirana vzdrževalna dela, v primerih iz tretje alinee prejšnjega odstavka pa tudi postopati skladno s sprejetimi načrti ukrepov za navedene primere. V primerih krajših nepredvidljivih prekinitev (do ene ure) odvajanja odpadnih in padavinski voda objava za upravljalca ni obvezna. VIII. OBVEZNOSTI UPRAVLJALCA IN UPORABNIKA JAVNE KANALIZACIJE 27. člen (obveznosti upravljalca) Upravljalec ima pravico pri odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda naslednje obveznosti: 1. skrbi za normalno obratovanje objektov in naprav javne kanalizacije, 2. redno vzdržuje vse objekte in naprave javne kanalizacije, 3. obvešča uporabnike o času trajanja in ukrepih ob prekinitvah odvajanja odpadnih in padavinskih voda neposredno ali prek sredstev javnega obveščanja, 4. vodi kataster objektov in naprav javne kanalizacije, 5. izdaja soglasja za priključitev in omogoča priključitev na javno kanalizacijo, 6. kontrolira ustreznost interne kanalizacije pred priklopom na javno kanalizacijo, 7. sistematično pregleduje kanalizacijsko omrežje s ciljem odkrivanja morebitnih nepravilnosti, 8. ravna skladno z določbami pravilnika o tehnični izvedbi in uporabi objektov in naprav za odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda, 9. redno kontrolira sestavo odpadne vode in delovanje čistilnih naprav, 10. skrbi za obračune odvedene in očiščene odpadne vode, 11. Organizira odvajanje komunalne odpadne in padavinske vode v primeru višje sile in o nastopu višje sile poroča pristojnim občinskim organom, 12. pripravlja predloge za planirane obnove, širitve in dopolnitve kanalizacijskega sistema. 28. člen (obveznosti uporabnika) Uporabnik ima naslednje obveznosti: 1. na javno kanalizacijo se lahko priključi le s soglasjem upravljalca, 2. na že zgrajeno javno kanalizacijo se mora priključiti najkasneje v 6 mesecih po izgradnji le te in hkrati opustiti obstoječo greznico skladno z navodili upravljalca, 3. redno vzdrževati interno kanalizacijo z vsemi objekti in napravami, kanalizacijski priključek in interno čistilno napravo, 4. voditi dnevnik obratovanja interne čistilne naprave v skladu s prepisi, 5. omogočiti upravljalcu dostop in pregled interne kanalizacije in kontrolo sestave odpadne vode, 6. odvajati v javno kanalizacijo samo takšno odpadno vodo, ki ne prekoračuje zakonsko predpisanih parametrov, 7. urediti kontrolnomerilno mesto izpusta odpadne vode v javno kanalizacijo skladno z veljavnimi normativi, 8. v skladu z predpisi kontrolirati sestavo odpadne tehnološke vode in rezultate redno posredovati upravljalcu, 9. redno plačevati prejete račune za odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda, 10. pisno obveščati upravljalca o lastninskih in drugih spremembah v zvezi s priključitvijo na javno kanalizacijo, 11. javiti vsako opaženo nepravilnost na objektih in napravah javne kanalizacije upravljalcu, 12. pridobiti soglasje upravljalca pri predelavi interne kanalizacije, 13. pridobiti soglasje upravljalca za povečanje odvajanja dogovorjene količine vode, 14. ne sme dovoliti priključitev objektov drugih lastnikov na svojo interno kanalizacijo ali kanalizacijski priključek brez soglasja upravljalca, 15. odgovarja za škodo povzročeno na javni kanalizaciji, lastnem ali tujem kanalizacijskem priključku, ki jo povzroči s svojo lastnino, prekomernim odvajanjem vode brez soglasja upravljalca in neustrezno uporabo. Uporabnik sme odvajati vodo v javno kanalizacijo samo na način, ki ne poslabšuje pogojev odvajanja drugih uporabnikov. Uporabnik je dolžan poravnati škodo na objektih in napravah javne kanalizacije, če je ta nastala zaradi njegovega ravnanja oziroma jo je povzročila njegova odpadna voda. 29. člen (obveznost drugih subjektov) Investitorji oziroma izvajalci vzdrževanja in rekonstrukcij cest, ulic in trgov morajo po zaključnih delih vzpostaviti kanalizacijsko omrežje v prvotno stanje. Upravljale! drugih omrežij (npr.: elektro, telefon, plinovod, toplovod in podobno) morajo pri opravljanju del na svojih objektih in napravah zagotoviti zaščito kanalizacijskega omrežja. V primeru poškodbe morajo naročiti popravila pri upravljalcu na lastne stroške. IX. PRENOS OBJEKTOV IN NAPRAV JAVNE KANALIZACIJE V UPRAVLJANJE 30. člen (prenos obstoječih objektov in naprav kanalizacije v last občine) Obstoječa kanalizacija, ki ima značaj javne kanalizacije in ni v upravljanju upravljalca ter last Občine Ilirska Bistrica, se lahko lastnini v smislu določil 76.člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št.32/93, 30/98). 31. člen (prenos obstoječih objektov in naprav kanalizacije v upravljanje upravljalcu) Za prenos obstoječih objektov in naprav kanalizacije v lasti Občine Ilirska Bistrica v upravljanje upravljalcu morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji: 1. kanalizacija, ki se predaja, mora imeti vso potrebno dokumentacijo - geodetsko izmero situacije omrežja, evidenco priključkov in ostalih elementov na vodu, 2. kanalizacija, ki se predaja, mora ustrezati določbam tega odloka in pravilnika, 3. izdelana mora biti evidenca osnovnih sredstev s finančnim ovrednotenjem - ocena vrednosti, 4. izračunani morajo biti stroški obratovanja kanalizacije in čistilne naprave, ki se predaja in stroški v zvezi s prevzemom, 5. izračunana in sprejeta mora biti enotna ali diferencirana cena, ki upravljalcu omogoča nemoteno upravljanje naprav, 6. postopek prevzema mora biti izpeljan dokumentirano z zapisniki o primopredaji. 32. člen (prenos novozgrajenih objektov in naprav kanalizacije) Prevzem novozgrajenih kanalizacijskih objektov in naprav v last Občine Ilirska Bistrica se izvede po naslednjem postopku: 1. po končani gradnji investitor organizira tehnični pregled objekta in pridobi uporabno dovoljenje, 2. občina prevzame objekte v last na osnovi primopredajnega zapisnika, če je investitor izpolnil naslednje pogoje: pridobil uporabno dovoljenje, predložil projekt izvedenih del in ostalo ustrezno tehnično dokumentacijo v skladu z veljavnimi predpisi, vrednost osnovnih sredstev, potrdilo o urejenih lastninskih razmerjih. Investitorje dolžan predati zgrajeno kanalizacijo Občini Ilirska Bistrica najkasneje v roku enega meseca po pridobitvi uporabnega dovoljenja. Prevzete kanalizacijske objekte in naprave skladno z določili tega člena preda Občina Ilirska Bistrica v upravljanje upravljalen. Postopek predaje v upravljanje mora biti izpeljan dokumentirano z zapisniki o primopredaji. X. NADZOR 33. člen (inšpekcijski nadzor) Izvajanje določb tega odloka in določb predpisov, ki se nanašajo na odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Ilirska Bistrica nadzirajo pristojne inšpekcijske službe. 34. člen Komunalni inšpektor opravlja nadzor nad izvajanjem odloka v skladu s svojimi pristojnostmi. XI. KAZENSKE DOLOČBE 35. člen Z denarno kaznijo 300.000 SIT se kaznuje za prekršek upravljalec: 1. če prekine odvod odpadne in padavinske vode brez obvestila uporabnikom (26. člen tega odloka), 2. če ne dopusti priključitve, kot to določa 13. člen tega odloka, 3. če ne izpolnjuje obveznosti iz 4. in 5. točke 27. člena tega odloka, 4. če ne izpolnjuje obveznosti iz 5. člena tega odloka, 5. če ne izpolnjuje obveznosti iz 11. člena tega odloka. Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje tudi odgovorna oseba upravljalca, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena 36. člen Z denarno kaznijo 300.000 SIT se kaznuje za prekršek uporabnik — pravna oseba: 1. če se ne priključi in ne uporablja javne kanalizacije skladno s 13. členom tega odloka, 2. če ne izpolnjuje obveznosti iz 28. člena tega odloka, 3. če prekine odvod odpadne in padavinske vode drugemu uporabniku, 4. če ne ravna skladno z 12., 18., 19., 20., 21., 39. in 40. členom tega odloka, 5. če odvaja odpadno vodo v meteorni kanal ali padavinsko vodo v kanal za odpadne vode v primeru ločenega kanalizacijskega sistema. Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena. Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje za prekršek posameznik, ki stori katero od dejanj iz prvega odstavka tega člena. Z denarno kaznijo 200.000 SIT se kaznuje posameznik, ki stori prekrške iz prvega odstavka tega člena v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti. XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 37. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati pravilnik o odvajanju in čiščenju odpadnih ter atmosferskih voda na območju Občine Ilirska Bistrica (Uradne objave, št. 24/91). 38. člen Prilagoditve zahtevam tega odloka morajo uporabniki in upravljalec izvesti v enoletnem prehodnem obdobju od uveljavitve tega odloka. 39. člen Določilo četrtega odstavka 21. člena se začne uporabljati, ko bodo zagotovljene tehnične možnosti za prevzem grezničnih odpadnih voda na čistilni napravi. Upravljalec bo uporabnike o navedenem obvestil na krajevno običajen način. 40. člen Uporabniki, ki so priključeni na javno kanalizacijo s čistilno napravo prek greznic, morajo v roku 6 mesecev po obvestilu izvajalca izvesti kanalizacijski priključek po navodilu upravljalca z opustitvijo greznice. 41. člen Uporabnik, ki izvaja obvezen monitoring odpadnih vod, mora upravljalen redno dostavljati poročila o opravljenih meritvah. 42. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v uradnih objavah časopisa Snežnik. Številka: 35205-0001/2004 Datum: 8.1.2004 Župan Občine Ilirska Bistrica Anton ŠENKINC, univ.dipl.ekon. Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS, Ur. 1. RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/2000 in 51/2002, odločitve Ustavnega sodišča objavljene v Ur. 1. RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 44/96, 68/98, 59/99, 100/2000 in 16/2002), 26. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni listi RS, št. 32/93, 1/96, 56/99, 22/2000, 67/2002), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98) 3., 25. in 241. člena Zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/83, 42/85, 2/86, 47/87, 5/90, Uradni list RS št. 10/91, 13/93,66/93, 39/96-odi. US, 61/96-odi US. 35/97, 45/97 - sklep US, 73/98, 31/00, 24/01) v zvezi 224. členom Zakona o prekrških (Ur. 1. RS, št. 7/03) in 16. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Ur. objave PN, št. 18/95, 18/97, 30/98 in Ur. 1. RS, št. 31/99) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 12. seji dne 8.1.2004 sprejel ODLOK o oskrbi s pitno vodo na območju Občine Ilirska Bistrica I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (namen odloka) S tem odlokom se določa: - dejavnost izvajanja lokalne gospodarske javne službe o oskrbi s pitno vodo (v nadaljnjem besedilu: javna služba), - financiranje javne službe oskrbe s pitno vodo, - objekte in naprave uporabnikov in upravljalcev, - pogoje priključitve na javni vodovod, - način odjema pitne, tehnološke in požarne vode izjavnih vodovodov, - meritve in obračun porabe vode, - prekinitev dobave vode, - odjem vode iz hidrantov, - obveznost uporabnikov in upravljalcev, - prevzem objektov in naprav v upravljanje, - nadzor nad izvajanjem določb tega odloka. 2. člen (dejavnost javne službe) Dejavnost oskrbe s pitno vodo obsega: - upravljanje z objekti in napravami za oskrbo s pitno vodo, - zagotavljanje pitne vode uporabnikom, - vzdrževanje objektov in naprav, - izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnoloških izboljšav, - izvajanje meritev in monitoringa kvalitete pitne vode, - priključevanje novih uporabnikov na omrežje, - vodenje katastra objektov in naprav javnega vodovoda. 3. člen (objekti in naprave, ki so predmet javne službe) Predmet javne službe so: -javni vodovod, - naprave in objekti skupne rabe. Javni vodovod je vodovodno omrežje s pripadajočimi objekti in napravami, ki zagotavlja oskrbo z vodo najmanj petih gospodinjstev ali dvajsetih ljudi in je v lasti ali solasti Občine Ilirska Bistrica ter v upravljanju upravljalca. Objekti in naprave skupne rabe so objekti in naprave za oskrbo naselij s požarno vodo v javni rabi (hidranti in hidrantna omrežja) in omrežja za vzdrževanje javnih površin. Šteje se, daje javni vodovod zgrajen, če mesto priključitve na javni vodovod ni od objekta oddaljeno več kot 100 m. Stroške upravljanja objektov in naprav skupne rabe iz tretjega odstavka tega člena pokriva proračun Občine Ilirska Bistrica. 4. člen (uporabniki in upravljalec) Uporabnik vode izjavnega vodovoda je vsaka fizična ali pravna oseba, ki uporablja vodo iz javnega vodovoda za katerekoli namene (v nadaljnjem besedilu: uporabnik). Upravljalec javnega vodovoda je pravna ali fizična oseba, kiji je Občina Ilirska Bistrica poverila izvajanje javne službe s področja oskrbe s pitno vodo (v nadaljnjem besedilu: upravljalec). 5. člen (posegi v prostor) Za vsak poseg v prostor, ki posega v območje, kjer je že zgrajen javni vodovod, ali pa se načrtuje njegovo izgradnjo, si mora investitor pridobiti soglasje Občine Ilirska Bistrica. V soglasju, ki ga po pooblastilu Občine Ilirska Bistrica izda upravljalec, se določijo pogoji za posege v prostor. Soglasje mora biti izdano najpozneje v 30 dneh od prejema popolnega zahtevka. 6. člen (pravilnik) Upravljalec sprejme pravilnik o tehnični izvedbi in uporabi vodovodnih objektov in naprav vodovodnega sistema (v nadaljevanju: pravilnik), ki mora biti usklajen z veljavnimi predpisi. 7. člen (gradnja objektov in naprav javnega vodovoda) Gradnjo objektov in naprav javnega vodovoda lahko izvaja usposobljen izvajalec, posege v obstoječi sistem javnega vodovoda pa izvaja upravljalec ali od upravljalca pooblaščeni izvajalec. II. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE OSKRBE S PITNO VODO 8. člen (cena storitev) Javna služba se financira iz cene storitev, oblikovane v skladu z veljavno zakonodajo tako, da v celoti zagotavlja enostavno reprodukcijo. Ceno storitev sprejme lastnik javnega vodovoda na predlog upravljalca. 9. člen (investicijsko vzdrževanje) Investicijsko vzdrževanje se financira iz sredstev amortizacije in iz sredstev proračuna občine na podlagi letnega plana ter iz drugih virov. 10. člen (širitev omrežja) Širitev vodovodnega omrežja se financira iz sredstev občinskega proračuna, kreditov in prispevkov fizičnih in pravnih oseb ter iz drugih virov. III. OBJEKTI IN NAPRAVE UPORABNIKOV IN UPRAVLJALCEV 11. člen (objekti in naprave upravljalca) Objekti in naprave s katerimi upravlja upravljalec so javni vodovodi in objekti skupne komunalne rabe, ki so preneseni upravljalen v upravljanje. Javne vodovode sestavljajo magistralno, primarno in sekundarno omrežje s pripadajočimi objekti in napravami. Javno vodovodno omrežje praviloma poteka po javnem zemljišču. Kjer poteka po zemljišču v zasebni lasti, si mora upravljalec pridobiti pisno izjavo oziroma soglasje lastnika zemljišča da se z nameravano gradnjo strinja. Upravljalec mora po opravljenem delu na javnem vodovodu vzpostaviti zemljišče v prejšnje stanje. V primeru nastanka škode, le-to oceni sodni cenilec ustrezne stroke. 12. člen (objekti in naprave uporabnikov) Objekti in naprave uporabnikov so: - vodovodni priključek, - vodovodni jašek ali niša, ventil po obračunskem vodomeru, protipovratni ventil, izpustni ventil, - interno vodovodno in hidrantno omrežje, ki ga od javnega vodovodnega omrežja ločuje merilno mesto, - objekti in naprave vgrajeni za obračunskim vodomerom, kot so: interni hidrant, interni vodomeri, naprave za reduciranje ali dvigovanje tlaka vode, nepovratni varnostni ventili pri grelnih napravah, vodohrani za sanitarno in požarno vodo, naprave za ogrevanje, mehčanje, dezinfekcijo vode in druge naprave. Objekte in naprave iz prvega odstavka tega člena z izjemo vodovodnega priključka vzdržuje v skladu s predpisi uporabnik na lastne stroške. 13. člen (vodovodni priključek) Vodovodni priključek je sestavljen iz: - priključnega sklopa na sekundarno omrežje, - dovodne cevi, - ventila pred obračunskim vodomerom in čistilnega kosa, - obračunskega vodomera. Meja med vodovodnim priključkom, s katerim upravlja upravljalec in vodovodno napeljavo uporabnika je spoj med obračunskim vodomerom in ventilom po obračunskem vodomeru. Montažo vodovodnega priključka praviloma izvaja upravljalec na stroške uporabnika. V primeru, da dela izvaja drug izvajalec, je obvezen nadzor predstavnika upravljalca. Stroški nadzora bremenijo uporabnika. Vodovodni priključek vzdržuje izključno upravljalec na svoje stroške. Pri opravljanju vzdrževalnih del mora uporabnik dovoliti dostop upravljalen na funkcionalno zemljišče. Vzdrževanje vodovodnega priključka zajema kontrolo, menjavo in žigosanje obračunskega vodomera ter popravilo okvar na priključku in obnovo priključka. IV. POGOJI ZA PRIKLJUČITEV NA JAVNI VODOVOD 14. člen (soglasja) Upravljalec izdaja soglasja k: - osnutkom prostorskih izvedbenih aktov, - projektni dokumentaciji, - priključitvi zgradb na vodovodno omrežje, - drugim posegom v prostor - k izdelavi dolgoročnega plana Upravljalec izda soglasje po postopku in obliki določeni v pravilniku. 15. člen (pogoji priključitve na javni vodovod) Na območju, kjer je zgrajen javni vodovod, je za vse objekte obvezna priključitev in uporaba javnega vodovoda v skladu s soglasjem upravljalca. Priključitev obstoječih objektov na javni vodovod se mora izvesti v roku 6 mesecev po uveljavitvi tega odloka oziroma v šestih mesecih po izgradnji javnega vodovoda. Uporabnik si je dolžan pred priključitvijo na javni vodovod pridobiti soglasje upravljalca. Za pridobitev soglasja k priključitvi na javni vodovod mora k vlogi priložiti dokumentacijo, določeno v pravilniku. Upravljalec lahko izda soglasje k priključitvi na javni vodovod: - če je investitor objekta k vlogi za soglasje predložil ustrezno dokumentacijo, kije predpisana v pravilniku in - če je priključitev na javni vodovod tehnično možna. V primeru, da priključitev po predloženi dokumentaciji ni možna, mora upravljalec vlagatelja za priključitev na javni vodovod seznaniti s pogoji pod katerimi bo priključitev možna. Upravljalec je dolžan izdati soglasje k priključitvi najpozneje v 30 dneh od prejema popolnega zahtevka. 16. člen (izvedba priključkov na javni vodovod) Priključek na javni vodovod je lahko stalen ali začasen. Stalen priključek na javni vodovod Upravljalec je dolžan omogočiti uporabo vodovodnega priključka najkasneje v 30 dneh od dne, ko je uporabnik pridobil soglasje za priključitev, izpolnil pogoje soglasja ter poravnal vse obveznosti do Občine Ilirska Bistrica in upravljalca v zvezi s priključitvijo (plačilo priključne takse, plačilo stroškov izdaje soglasja upravljalca). Upravljalec sme priključiti uporabnika na javni vodovod šele, ko je preveril, daje uporabnik: - zgradil prostor za obračunski vodomer v skladu z veljavnimi sanitamo-tehničnimi predpisi ter pravilnikom, - izpolnil pogoje soglasja k priključitvi. Začasen priključek na javni vodovod Upravljalec lahko izvede začasni priključek na javni vodovod le za gradbišča, javne prireditve, začasne objekte in podobne primere. Uporabnik mora k vlogi za pridobitev začasnega priključka priložiti pravnomočno gradbeno dovoljenje, prijavo prireditve ali podoben dokument, ki potrjuje začasno potrebo po priključitvi na javni vodovod. Upravljalec dovoli začasno priključitev, če uporabnik vloži popolno vlogo in je priključitev tehnično izvedljiva. Pogoj za začasno priključitev na javni vodovod je po navodilih upravljalca urejeno začasno odjemno mesto. Upravljalec lahko dovoli začasno priključitev na javni vodovod le za določeno dobo, ki pa ne sme biti daljša od dveh let. En mesec pred ukinitvijo začasnega priključka mora upravljalec o tem pisno obvestiti uporabnika in ga seznaniti s pogoji za pridobitev stalnega priključka. Vodovodni priključek se izvede praviloma za vsak objekt posebej, izjemoma pa ima lahko en objekt več priključkov. Vodovodni priključek je del objekta in je last uporabnika. Po priključitvi objekta na javni vodovod se lastnika objekta vpiše v evidenco uporabnikov javnega vodovoda. 17. člen (spremembe na priključkih) Sprememba dimenzije priključka, trase, merilnega mesta priključka, izvedba dodatnega dela priključka ali ukinitev .priključka in zahteva za povečan odvzem vode se obravnava na enak način, kot da gre za nov vodovodni priključek. Odjava priključka na javni vodovod je dovoljena samo v primerih rušenja priključenega objekta in v primerih, ko gre za začasen priključek. Uporabnik mora posredovati odjavo priključka upravljalcu v pisni obliki. Uporabnika se izbriše iz evidence uporabnikov. Izvedbo prekinitve priključka izvrši upravljalec na stroške uporabnika. Upravljalec je dolžan obvestiti uporabnika o vsaki spremembi pogojev priključevanja na javni vodovod. 18. člen (dostop do priključkov) Objekti javnega vodovoda in vodovodnega priključka morajo biti vedno dostopni. Na njih ni dovoljeno postavljati ničesar brez soglasja upravljalca. Mesto, kjer je vgrajen obračunski vodomer, mora biti vedno dostopno delavcem upravljalca. Po opravljeni kontroli je delavec upravljalca dolžan mesto, kjer je vgrajen vodomer, vzpostaviti oziroma ga zapustiti v takšnem stanju, kot je bil pred pregledom. V. MERITVE PORABE IN OBRAČUN PORABLJENE VODE 19. člen (merjenje porabljene vode) Količina porabljene vode iz javnega vodovoda se meri v m3 z odčitkom obračunskega vodomera na vodovodnem priključku. Obračunski vodomer namesti upravljalec vodovodnega omrežja na stroške uporabnika. Tip, velikost in mesto namestitve določi upravljalec samostojno, vendar v skladu s projektom in določili pravilnika. Uporabnik je dolžan zgraditi in vzdrževati prostor za obračunski vodomer in omogočati dostop delavcem ali pooblaščenim osebam upravljalca za vzdrževanje, preglede in odčitke obračunskega vodomera. Vsak obračunski vodomer mora biti pregledan in veljavno žigosan od pristojnega organa v skladu z zakonodajo. Upravljalec vzdržuje obračunske vodomere in skrbi za njihove redne preglede. Uporabnik ne sme prestavljati, zamenjati ali popraviti obračunskega vodomera. Če na priključku ali obračunskem vodomeru nastopi okvara po krivdi uporabnika, nosi stroške popravila uporabnik. 20. člen (pomožni vodomeri) V interni hišni napeljavi so za obračunskim vodomerom lahko nameščeni še pomožni vodomeri, ki služijo uporabnikom za porazdelitev stroškov porabe vode. Upravljalec javnega vodovoda ni obvezen teh vodomerov odčitavati in vzdrževati. 21. člen (preverjanje točnosti vodomerov) Uporabnik ima poleg rednih pregledov obračunskega vodomera pravico zahtevati izredno kontrolo točnosti obračunskega vodomera. Če se ugotovi, daje točnost obračunskega vodomera izven dopustnih meja, nosi stroške preveritve upravljalec vodovoda, v nasprotnem primeru pa uporabnik. 22. člen (obračun) Uporabniki plačujejo porabljeno vodo na podlagi izdanih mesečnih računov. Znesek plačila po računu se izračuna na podlagi tarifnega sistema in dejanske porabe vode v preteklem obračunskem obdobju po odčitku ali izračunane povprečne porabe vode najmanj dveh mesecev ter veljavne cene. Obračun na podlagi odčitane dejanske porabe vode in veljavne cene se opravi najmanj enkrat letno. V primeru, da upravljalec in uporabnik ugotovita, da je obračunski vodomer v okvari ali da iz drugega vzroka ni mogoče odčitati obračunskega vodomera, se obračuna pavšalna poraba vode na podlagi vsaj dvomesečne dejanske porabe vode oziroma se uporabi pavšal mesečne porabe vode - 4 m3/osebo. 23. člen (priključek za več uporabnikov) V primenu, da je več uporabnikov, ki se oskrbujejo z vodo iz istega priključka, so dolžni določiti z medsebojnim sporazumom pravno ali fizično osebo, ki sprejema in plačuje račune za porabljeno vodo. Interna delitev in zaračunavanje vode posameznemu uporabniku istega priključka ni obveznost upravljalca. Če so na isti priključek priključeni uporabniki, ki plačujejo različno tarifo vode, si morajo vgraditi ločene vodomere. 24. člen (plačilo storitev) Uporabnik je dolžan prejeti račun poravnati v roku, navedenem na računu. Če uporabnik zamudi s plačilom, mu za dolžni znesek upravljalec zaračuna zakonsko veljavne zamudne obresti. Če se uporabnik s prejetim računom ne strinja, ima pravico v 8 dneh od prejema računa vložiti pismeni ugovor pri upravljalcu. Ugovor na izdan račun ne zadrži plačila. Upravljalec je dolžan na pismeni ugovor uporabnika pisno odgovoriti v roku 8 dni in v tem času ne sme prekiniti dobavo vode.