primorske novice URADNE OBJAVE OBČIN ILIRSKA BISTRICA, IZOLA, KOPER PIRAN. POSTOJNA IN SEŽANA Koper, 22. maja 1981 Št. 16 —-------------------------------------------------:------------------------------------------ s Vsebina: / Oba!na skupnost Koper — ODLOK o razporeditvi prihodkov Obalne skupnosti Koper za leto 1981 Občina Hirska Bistrica — DRUŽBEN! DOGOVOR o temeljih kadrovske politike v občini Ilirska Bistrica Občina Koper — SKLEP o začasnem ukrepu družbenega varstva v delovni organizaciji Tovarna avtomobilov Cimos Koper — SKLEPI o proglasitvi častnih občanov Kopra Skupnost za cene občine tiirska Bistrica — NAVODILO o pošiljanju cenikov Skupnosti za cene občine Ilirska Bistrica v potrditev — NAVODILO o pošiljanju obvesti! o cenah Skupnosti za cene občine Ilirske Bistrica zaradi spremljanja Območna S!S za PTT promet Koper — SKLEP o prispevku za pospešeni razvoj telefonskega omrežja v višini 30 % vrednosti izgradnje telefonskega priključka Samoupravna stanovanjska skupnost občine Postojna — SKLEP o povišanju stanarin Kuiturna skupnost Postojna — SKLEP o ugotovitvi veljavnosti samoupravnega sporazuma o temeljih plana Kulturne skupnosti občine Postojna za obdobje 1981-1985 OBALNA SKUPNOST KOPER Na podlagi 68. člena statuta Obalne skupnosti Koper (Uradne objave št. 13/78) je skupščina obalne skupnosti Koper na seji zbora združenega dela in na seji zbora krajevnih skupnosti dne 7. maja 1981 sprejela ODLOK O RAZPOREDITVI PRIHODKOV OBALNE SKUPNOSTI KOPER V LETU 1981 ^ s 1. člen S tem odlokom se zagotavlja financiranje skupščine Obalne skupnosti Koper in njenih organov ter financiranje upravnih organov Obalne skupnosti Koper. 2. člen Skupni prihodki Obalne skupnosti v 20.369.025,20 in se stekajo iz naslednjih virov: — prispevek proračuna občine Izola — prispevek proračuna občine Koper — prispevek proračuna občine Piran — prispevek proračuna SR Slovenije — prihodki iz dejavnosti upravnih organov Obalne skupnosti Koper — drugi prihodki in refundacije — ostanek prihodka iz prejšnjega leta letu 1981 znašajo 2.760.000. 00 din 11.175.800,00 din 4.615.000. 00 din 700.000. 00 din 500.000. 00 din *600.000,00 din 18.225,20 din Zneski, ki jih zagotavljajo občine Izola, Koper in Piran ter SR Slovenija, se lahko med letom povečajo ali zmanjšajo skladno z obsegom dejavnosti organov Obalne skupnosti, z dotokom sredstev v proračune in skladno z ukrepi družbenopolitičnih skupnosti na področju splošne porabe. * 3. člen Pregled razporeditve prihodkov je sestavni del tega odloka. 4. člen Sredstva so med letom enakomerno razporedijo med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov, če ni drugače določeno s posebnim aktonf skupščine ali izvršnega sveta oziroma s pogodbo med financerjem in uporabnikom sredstev. 5. člen Izvršni svet skupščine obalne skupnosti lahko začasno zmanjša zneske razporejenih sredstev ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če niso med letom prihodki doseženi v predvideni višini. O ukrepih iz prejšnjega odstavka izvršni svet obvesti skupščino ter predlaga spremembo tega odloka. 6. člen Izvršni svet lahko med letom spremeni namen in višino sredstev za delo organov Obalne skupnosti v skladu z delom in nalogami posameznih organov. Če se med letom ugotovi, da razporejena sredstva za določene namene ne bi bila porabljena oziroma ne bi bila v celoti porabljena, izvršni svet lahko zadrži neporabljena sredstva v rezervi ter o njih nadaljnji razporeditvi odloča skupščina obalne skupnosti z zaključnim računom. _ 7. člen Izvršni svet odloča o osebnih prejemkih in povračilih, ki se priznavajo med materialne stroške in o njihovi višini ter o obsegu in načinu zagotovitve sredstev za usklajevanje osebnih dohodkov in skupne porabe delavcev v združenem delu, upoštevajoč dosežene rezultate pri delu ter družbeno dogovorjena finančna sredstva za te namene. 8. člen Organi in drugi uporabniki sredstev iz tega odloka morajo izvrševati svoje naloge v mejah in po namenih odobrenih sredstev ter ne smejo prevzemati obveznosti, s katerimi bi presegali odobrena sredstva ali pa spreminjali namen njihove razporeditve. Delavci delovnih skupnosti upravnih organov lahko s pogodbami ali samoupravnimi sporazumi prevzemajo le obveznosti v breme osebnih dohodkov in sklada skupne porabe. 9. člen Izvršni svet skupščine obalne skupnosti je nosilec sredstev za dejavnost skupščine in izvršnega sveta. Predstojnik upravnega organa je kot odredbodajalec odgovoren za zakonito in smotrno uporabo sredstev, ki so dodeljena upravnemu organu. Za zakonito uporabo sredstev je odgovoren tudi vodja računovodstva. H), člen Prihodki, ki jih s svojo dejavnostjo ustvarijo organi Obalne skupnosti, kakor tudi morebitne refundacije osebnih dohodkov, nadomesti! in drugih stroškov, so prihodek Obalne skupnosti po tem odloku, tako pridobljeni prihodki se uporabljajo kot sredstva za delo upravnih organov Obalne skupnosti. 150 URADNE OBJAVE 22. maja 1981 — št. 16 H. č!en S predračunom sekretariata za javno upravo, proračun in informiranje se razporedijo vsa sredstva, ki jih ni mogoče razporejati uporabnikom neposredno po tem odtoku. Prav tako sekretariat za javno upravo, proračun in informiranje Obatne skupnosti, kot pristojen upravni organ, opravtja nadzor in kon-tro!o finančnega, materiatnega in računovodskega postovanja uporabnikov z detjenimi sredstvi. 12. čten Ta odtok začne vetjati nastednji dan po objavi v Uradnih objavah, uporab!ja pa se od 1. januarja 1981 da!je. $t.: 400-3/81. Koper, 7. maja 1981. Predsednik ALOJZ CEGLAR, t.r. PREGLED RAZPOREDITVE PRIHODKOV OBALNE SKUPNOST! KOPER V LETU 1981 ! PRtHODK! tl RAZPOREDITEV PRIHODKOV A SREDSTVA ZA DELO UPRAVNIH ORGANOV — sredstva za deto sekretariata za javno upravo, proračun in informiranje 2.968.125,20 — sredstva za deto komiteja za družbeno ptaniranje 2.197.500,00 — sredstva za deto inšpekcijskih stužb 8.656,500,00 — sredstva za deto geodetske uprave 4.546.900,00 B SREDSTVA ZA DELO SKUPŠCtNE !N IZVRŠNEGA SVETA — osebni dohodki profesionatnih funkcionarjev skupščine in izvršnega sveta ter drugi izdatki v breme sredstev za osebne dohodke — materiatni izdatki v zvezi z detom skup- ščine in izvršnega sveta — reprezentančni stroški J ' C. SKUPAJ RAZPORED! TEV PRtHODKOV t.380.00,00 560.000,00 60.000,00 20.369.025,20 OBČ!NA tURSKA B!STR!CA Na podtagi zvezne in repubtiške ustave, 579. čtena zakona o združenem detu (Uradni tist SFRJ, št. 53,76), 47. čtena družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske potitike v SR Stoveniji, statišč skupščine občine in družbenopotitičnih organizacij v občini o kadrovski potitiki, smo detovni tjudje in občani združeni v: temetjnih organizacijah združenega deta, detovnih skupnostih in drugih organizacijah in skupnostih, občinski konferenci SZDL, občinski skupščini, občinski konferenci ZKS. občinskemu svetu ZSS, občinski konferenci ZSMS, zvezi združenj borcev NOV. samoupravnih interesnih skupnostih iz področja družbenih dejavnosti in gospodarstva (v nadatjnjem beseditu: udeteženci) (pritoga k družbenemu dogovoru je poimenski seznam organizacij združenega deta, samoupravnih interesnih skupnosti, oziroma ostatiti organizacij in skupnosti), skteniti DRUŽBEN! DOGOVOR O TEMELJIH KADROVSKE POLITIKE V OBČINI ILIRSKA BISTRICA * I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen Udeteženci družbenega dogovora o temetjih kadrovske potitike v občini Itirska Bistrica (v nadatjnjem beseditu: dogovor), s tem dogovorom dotočamo smotre, načeta in natoge, za katere se bomo zavzemati pri obtikovanju in izvajanju kadrovske potitike. 2. čten Na vseh nivojih si bomo prizadevati uresničevati načeta samoupravno dogovorjene kadrovske potitike. ki so v sktadu z načeti samoupravne sociatistične družbe, uresničujoč tista načeta, ki izhajajo iz vse- bine Titove pobude o kolektivnem detu, odločanju in odgovornosti. Dostedno bomo preprečevati negativne pojave v kadrovski politiki, kot so na primer: neobjektivno ocenjevanje, famitiamost, izbira kadrov na najodgovornejša detovna mesta, ki nimajo moralnopolitičnih kvatitet itd. 3. čten Udeteženci dogovora bomo pri uresničevanju temeljnih smotrov in načet kadrovske politike skrbeti zlasti za: — vzgojo, razvoj in uvetjavitev čtoveka kot svobodne socialistične -osebnosti, ki v združenem detu, sktadno z družbenimi potrebami in svojimi sposobnostmi ter pridobtjenim znanjem tvorno sodetuje pri ustvarjanju, detitvi ivn porabi ustvarjenih dobrin, — organizirano in sistematično spremljanje razvoja kadrov, programiranje vzgoje kadrov, usktajeno kadrovanje, razporejanje in napredovanje kadrov, — za samoupravno zasnovanost in organiziranost kadrovske potitike, * — razvijanje kotektivnega deta, odtočanja in odgovornosti v organih in tetesih družbenopotitičnih skupnosti, družbenopotitičnih organizacij, samoupravnih interesnih skupnosti in drugih družbenih organizacij in skupnosti, vktjučujoč tudi individualo odgovornost vsakega čtana kotektivnega organa ati tetesa oziroma vsakega posameznega no-sitca javne funkcije za svoje deto, — za dolgoročno načrtovanje potreb po kadrih v okviru ptanskih aktov samouprvnih organizacij in skupnosti ter družbenopotitičnih skupnosti, — za dolgoročno načrtovanje izobraževanja in usposabljanja kadrov, — za enovitost citjev in celovitost merit kadrovske potitike, demokratičnost in doslednost pri njihovem uresničevanju, — za demokratičnost in javnost kadrovskih postopkov. — uvetjavtjanje odtikovanj in družbenih priznanj kot obtike družbenega priznanja za deto in dejanja, ki naj vzpodbujajo detovne tjudi, občane, organizacije združenega deta in druge organizacije in skupnosti za še večji splošni napredek sociatistične samoupravne družbe. 4. čten S tem dogovorom udeteženci samoupravno urejujemo nastednje natoge kadrovske potitike: — izdetavo, usktajevanje in dopotnjevanje skupnih osnov in kriterijev razvidov det, oz. natog v združenem detu, — načrtovanje potreb po kadrih, v sktadu z razvojnimi programi v združenem detu in obtikovanje celotnega razvoja usmerjenega izobraževanja, — funkcijo vzgoje in izobraževanja v usktajevatncm zadovoljevanju kadrovskih potreb, — zagotavtjanje enotnega izvajanja načet in meri! pri izbiri in kadrovanju kadrov za najodgovornejše funkcije in natoge v družbenopotitičnih skupnostih in drugih samoupravnih skupnostih v družbenopotitičnih organizacijah in organizacijah združenega deta. — zagotavtjanje enotnega in doslednega izvajanja načet in meri! pri, kadrovanju kadrov za področje sptošne tjudske obrambe in družbene samozaščite, . , — strokovno deto pri uresničevanju kadrovske potitike ter nudenje pomoči pri obtikovanju in usposabljanju kadrovskih stužb. - H. RAZV!D! DEL OZIROMA NALOG V TEMELJNIH ORGA-NtZACMAH ZDRUŽENEGA DELA !N V DELOVNJH SKUPNOSTIH . 5. čten Delavci v TOZD in v detovnih skupnostih bomo s samoupravnimi splošnimi akti dotočiti razvid de! in natog. ' < 6. čten Prizadevati si bomo za čimt^otj ustrezno razporeditev detavcev in deto oziroma k natogam v sktadu s tekočimi organizacijskimi, postov-nimi in tehnotoškimi potrebami. 7. čten Razvidi de! in natog nam bodo stužiti za: racionatno in smotrno detitev deta ter razmejitev dolžnosti, pra vic in odgovornosti. načrtovanje, pridobivanje, izobraževanje, strokovno izppppt njevanje detavcev v sktadu z naravo de! oziroma natog. izbiro, zapostovanje in razporejanje detavcev po njihovi stn> 22. maja 1981 — Št. 16 URADNE OBJAVE 151 kovni izobrazbi in v sk!adu z njihovimi deiovnimi zmožnostmi, pridobljenimi z deiom ter morebitnimi zahtevami g!ede na naravo de! oziroma nalog, — za vrednotenje in nagrajevanje de!a, — smotrno organizacijo in izvajanje varstva pri de!u. 8. č!en : ' ' Določevanje razvida de! in naiog je trajna naloga in ga je potrebno nenehno dopolnjevati in usklajevati z organizacijskimi in tehnološkimi sp^ethémbami. , - 9. člen Prizadevali si bomo za strokovno, samoupravno, idejnopolitično in druibeno-ekonomsko usposabljanje in napredovanje delavcev ter s tem zagotovili nenehno rast storilnosti, uspešno poslovanje in ekonomsko stabilnost temeljne organizacije združenega dela in drugih organizacij združenega dela, kakor tudi osebno zadovoljstvo in socialno varnost delavcev. . 10. člen Pri določanju dela in nalog posameznim delavcem bomo udeleženci upoštevali zlasti naslednja načela: a) naloge morajo biti po vsebini in potrebnem znanju čimbolj izenačene, b) delavec praviloma ne sme opravljati dela in nalog, ki terjajo višjo raven znanja, kot se zahteva za to skupino dela in nalog, c) Čutne in spretnostne zahteve za opravljanje posameznih nalog morajo biti čimbolj izenačene, d) naloge, ki niso značilne za pretežni de! opravil, terjajo pa izredno sposobnost glede na umske in fizične pogoje dela, jih je treba izluščiti v posebne skupine dela in naloge ter jih razporediti drugim delavcem. 11. člen Pri razporeditvi de! in nalog med posamezne delavce je treba dosledno upoštevati, katera dela in naloge so vsakodnevne ter kolikšen je njihov obseg (količina), katera dela in naloge so le občasna, oziroma se pojavljajo le v določenih obdobjih in njihov obseg (količina). 12. člen Udeleženci bomo izdelali osnovna izhodišča za oblikovanje del in nalog, ki bo realna osnova za funkcionalno organizacijo dela, za načrtovanje potreb po kadrih, za vrednotenje in delitev po delu, za izobraževanje in varstvo delavcev. Zato mora razvid de! in nalog obsegati: a) opis del in nalog, ki izhajajo iz dejavnosti temeljne organizacije združenega dela po vrstnem redu njihove pomembnosti, sorodnosti in časovne razsežnosti, da bi lahko dela in naloge razporedili med posamezne delavce, b) popis pristojnosti in odgovornosti, c) opis potrebnega znanja in sicer za: — potrebno šolsko in strokovno znanje, šolska stopnja in strokovna smer, — specifično funkcionalno znanje, ki zahteva delo in naloge, — družbenopolitična usposobljenost. d) opis psihofizičnih zahtev za opravljanje dela in nalog, ki mora zajeti fizične, čutne, spretnostne, umske in osebnostne zahteve, e) opis delovnih pogojev: ropot, temperatura, vlaga itd. 13. člen Udeleženci bomo realno ocenili, kakšno znanje je potrebno za opravljanje dela in nalog. Le v izjemnih primerih, to je za dela in naloge, za katera je obseg zahtevanega funkcionalnega znanja vsaj enako pomemben kot šolska izobrazba, bomo v razvidu postavili stopenjsko alternativo. Dopustne so ustrezne alternative glede študijske smeri. Udeleženci ne bomo dvigali zahtev po šolski izobrazbi samo zaradi višjega vrednotenja dela in nalog. 14. člen Udeleženci bomo realno ocenili, kakšne delovne izkušnje so potrebne za opravljanje posameznih del in nalog. Pri tem bomo upoštevali, da so za uspešno delo poleg ustrezne izobrazbe ppmembne delovne sposobnosti človeka, medtem, ko so leta prakse le eden izmed kriterijev usposobljenosti. Zato tudi za opravljanje najzahtevnejših strokovnih in ključnih del in nalog ter del in nalog individualnih poslovodnih organov, delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, zahte-^ vana praksa ne sme presegati 3 leta, razen če za posamezna dela inj naloge ni s posebnimi predpisi ali družbenimi dogovori drugače določeno. 15. člen Udeleženci se zavezujemo, da bomo v samoupravnih splošnih aktih opredelili tista dela in naloge, ki so primerna za zaposlovanje invalidov in za delo manj zmožnih oseb. IH. NAČRTOVANJE KADROV 16. člen Glede na poseben pomen načrtovanja kadrov, zavedajoč se dejstva, da so kadri nosilci in hkrati realizatorji vseji planov razvoja, da sta gospodarski razvoj in kadri medsebojno pogojena in ozko povezana v svoji rasti, se udeleženci dogovora zavezujemo, da bomo izdelali letne, srednjeročne in dolgoročne načrte po kadrih. 17. člen Udeleženci dogovora smo se dogovorili, da bodo načrti potreb po kadrih sestavni de! razvojnih načrtov. 18. člen Udeleženci dogovora se zavezujemo, da bodo načrti kadrovskih potreb vsebovali: a) kadrovske potrebe, natančneje opredeljene in prikazane po objektivnih strokovnih in poklicnih zahtevah glede na tekoče razvojne naloge temeljnih organizacij združenega dela in drugih organizacij in skupnosti, b) program predvidene zagotovitve potrebnih kadrov, c) program stalnega in dopolnilnega strokovnega družbeno-eko-nomskega in splošnega izobraževanja kadrov, d) program za urejanje stanovanjskih in socialnih razmer ter drugih vprašanj družbenega standarda, e) program evidentiranja in priprave možnih kandidatov na vseh ravneh za potrebe v občini, republiki, federaciji in na področju mednarodnih odnosov v tujini, f) program štipendiranja in zaposlovanja pripravnikov, g) program funkcionalnega izobraževanja. 19. člen Udeleženci se zavezujemo, da bomo načrte kaarovskih potreb sprejeli najkasneje v enem letu od sprejema tega družbenega dogovora ter da bodo ti načrti sestavni del srednjeročnega plana za obdobje 1981—1985. * IV. FUNKCIJA VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA V USKLAJENEM ZADOVOLJEVANJU KADROVSKIH POTREB 20. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo postopek in pogoje za sprejemanje pripravnikov uredili z ustreznim samoupravnim aktom. Pripravniško delo mora biti sestavni de! kadrovanja v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela. Pripravnikom je treba zagotoviti mentorje, ki naj organizirano delo usmerjajo in vodijo po ustreznih programih. 21. člen Posebno pozornost bomo posvetili zaposlovanju pripravnikov, da bi dvignili optimalno število visokostrokovnih kadrov. 22. člen Eden od osnovnih pogojev za uspešno izvajanje kadrovske politike je razvito poklicno usmerjanje. Udeleženci dogovora se zavedamo pomena usklajevanja interesov, želja in sposobnosti miadine in odraslih s potrebami združenega dela po kadrih. Zato se bomo udeleženci dogovora dosledno zavzemali za uresničevanje ushierjenega izobraževanja na vseh področjih združenega dela in občine kot celote. 23. člen Udeleženci dogovora smo se dogovorili, da bomo v samoupravnih splošnih aktih najkasneje v enem letu od sprejetja tega dogovora opredelili obveznosti in pravice pri izobraževanju zaposlenih delavcev. 24. člen Družbeni dogovor in samoupravni sporazum o štipendiranju učencev in študentov sta sestavni del kadrovske politike. Zato bomo udeleženci pri vodenju štipendijske politike upoštevali določila teh družbenih aktov. 25. člen Udeleženci bomo vsestransko podpirali študij ob delu tako na poklicnih, srednjih, višjih in visokih šolah, kakor tudi na III. stopnji. Ob sodelovanju občinskega sveta, občinske kadrovske službe, ob- 152 URADNE OBJAVE 22. maja 1981 —Št. 16 činske skupnosti za zaposlovanje ter delavske univerze *Tone Tomšič* iz Ilirske Bistrice, bomo pripravili program obveznega izobraževanja delavcev, ki so mlajši od petintrideset let in ki nimajo dokončane osnovne šole, da bodo končali ustrezno stopnjo usmerjenega izobraževanja. Prizadevali si bomo, da bodo vsi zaposleni, mlajši od 50 let, končali ustrezno stopnjo usmerjenega izobraževanja. 26. člen Udeleženci dogovora bomo omogočili študij ob delu vsem tistim, ki to želijo, če so bili pri dosedanjem delu uspešni ter prizadevni in če je to v skladu s potrebami organizacije združenega dela, druge samoupravne organizacije in skupnosti. 27. člen Udeleženci dogovora sklenejo z delavcem, ki so ga napotili na šolanje ali dopolnilno izobraževanje ustrezno pogodbo, v kateri natančneje določijo pravice in obveznosti delavca in organizacije združenega dela ali skupnosti. 28. člen Ustrezna strokovna služba (kadrovska služba) mora spremljati uspešnost izobraževanja in usposabljanja delavcev, ki se izobražujejo in usposabljajo. Ustrezni samoupravni organ tega dogovora bo najmanj enkrat na leto obravnaval problematiko izobraževanja in usposabljanja. 29. člen Udeleženci dogovora smo se dogovorili, da bomo posvetili posebno pozornost izobraževanju ob delu in iz dela. Zaradi tega bomo kadrom, ki imajo pozitiven odnos do dela in dosegajo dobre delovne uspehe, imajo ustrezne družbenopolitične in moralne lastnosti, uživajo ugled v svojem okolju in so evidentirani kot perspektivni kadri še posebej omogočili pridobivanje dodatnega splošnega in strokovnega znanja, da bodo lahko kandidirali tudi za najzahtevnejše funkcije. Spodbujali bomo k predlaganju mladih delavcev in otrok delavcev za štipendiste Titovega sklada na podlagi samoupravno dogovorjenih smotrov in kriterijev tega sklada. 30. člen Udeleženci pojmujemo družbenopolitično izobraževanje kot sestavni del celotnega vzgojnoizobraževalnega procesa. Postopoma in v skladu s planom izobraževanja in zaposlovanja bomo kadrovali v te oblike vse zaposlene delavce in delovne ljudi; 31. člen Delavci s posebnimi pooblastili so se dolžni permanentno izobraževati in usposabljati. Udeleženci bomo sistematično pošiljali v družbeno dogovorjene oblike izobraževanja in usposabljanja vse delavce s posebnimi pooblastili in tiste kadre, ki smo jih evidentirali v skladu z načeli tega dogovora za prevzem najodgovornejših nalog. 32. člen Izhajajoč iz potreb po kadrih in ob upoštevanju dolgoročnih potreb po kadrih, bomo udeleženci namenili ustrezna finančna sredstva za strokovno in družbenopolitično izobraževanje, ki bodo v finančnem načrtu prikazana v posebni postavki. 33. člen O kadrovski politiki in o prizadevanjih udeležencev družbenega dogovora o kadrovski politiki v občini bomo dijake in študente občine Ilirska Bistrica sproti obveščali o stanju in problematiki kadrov, zaposlenosti in zaposlovanju v občini. 34. člen V sklddu z načrtom kadrov in potreb po visoko strokovnih kadrih, bomo zagotovili finančna sredstva za kadrovske štipendije. Razpisne kadrovske štipendije bomo posredovali občinski skupnosti za zaposlovanje najkasneje dò meseca marca tekočega leta. V. KADROVANJE IN IZBIRA KADROV ZA OPRAVLJANJE NAJODGOVORNEJŠIH NALOG IN FUNKCIJ 35. člen Udeleženci smo se dogovorili, da bomo dosledno uveljavili načelo demokratičnosti in javnosti, celovitost idejnopolitičnih in moralnih kvalitet ter ustreznih znanj in zastopanosti neposrednih proizvajalcev in drugih delovnih ljudi in občanov, žensk ter mladine neposredno iz združenega dela ter družinskega življenja, za najodgovornejše naloge in funkcije na vseh nivojih združenega dela in občine kot celote. 36. člen Načela iz prejšnjega odstavka tega člena se uporabljajo tudi za področje splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. 37. člen Udeleženci dogovora bomo pri izbiri kadrov za najodgovornejše naloge in funkcije upoštevali: — da kandidat s svojim delom izpričuje svojo opredeljenost za socializem, — da ustvarjalno razvija socialistične samoupravne družbenoekonomske odnose na podlagi ustave in zakona o združenem delu in poglablja odločujoči vpliv delavskega razreda v družbi, — da uveljavlja pridobitve NOB in socialistične revolucije in koncept splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, krepitev bratstva in enotnosti jugoslovanskih narodov in narodnosti ter politiko miroljubne koeksistence in enakopravnega sodelovanja držav in narodov, — da dokazuje svoje sposobnosti in znanje ter ustvar jalno^avzetost pri graditvi socialističnega samoupravnega sistema, pri kolektivnem delu, pri kolektivnem vodenju-in da se zaveda odgovornosti za opravljanje svojih nalog, da je vzgleden in uspešen delavec in občan v svojem delovnem in življenjskem okolju, kjer uživa ugled in zaupanje. — da odgovorno izpolnjuje sprejete delovne in družbene naloge. 38. člen V skladu z ustavno opredeljeno vlogo SZDL bomo udeleženci dogovora obravnavali in usklajevali v okviru koordinacijskega odbora za kadrovska vprašanja pri občinski konferenci SZDL kadrovanje in izbiro kadrov za najodgovornejše naloge in funkcije v telesih družbenopolitičnih organizacij, družbenopolitičnih skupnostih, v temeljnih organizacijah združenega dela in v delovnih skupnostih, samoupravnih interesnih skupnostih, družbenih organizacijah in društvih ter v vseh drugih organizacijah in skupnostih. Zaradi tega bomo pismeno obveščali koordinacijski odbor o kadrovskih postopkih pri izbiri kandidatov za najodgovornejše naloge in funkcije. 39. člen Pri kadrovanju ip izbiri delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi bomo upoštevali celovitost njihovih strokovnih znanj, moralnopolitičnih kvalitet in sposobnosti za razvijanje socialističnih samoupravnih odnosov. Povečali bomo število de! in opravil, za katera bo izveden postopek reelekcije. 40. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo v svojih samoupravnih aktih določili dela in naloge, na katerih imajo delavci posebna pooblastila in odgovornosti. Udeleženci menimo, da je potrebno opredeliti zlasti dela in naloge, pri katerih delavci izvršujejo najodgovornejša opravila v temeljnih organizacijah združenega dela in družbenopolitičnih skupnosti. 41. člen Udeleženci dogovora bomo pri kadrovanju in izbiri kadrov iz 37. člena zahtevali najmanj višjo izobrazbo, kadar to zakon ne določa drugače. Izjemoma bomo kadrovali delavce s štiriletno srednjo izobrazbo v temeljnih organizacijah združenega dela in delovnih skupnostih, upoštevajoč predmet poslovanja, število zaposlenih delavcev in število zaposlenih strokovnih oseb. To določilo ve!j& tudi za delavce, ki v času sprejetja tega dogovora opravljajo naloge in opravila poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili, imajo petintrideset let pokojninske dobe in je samoupravni organ ocenil, da so v delu uspešni. 42. člen Udeleženci dogovora smo se dogovorili, da bomo na osnovi, v občini izdelanih kriterijev, v skladu s tem dogovorom spremljali in najmanj enkrat na leto ocenili uspešnost individualnih poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Dogovorili smo se, da bomo takšno oceno naredili en mesec pred razpisom ^a dela in opravila individualnih poslovodnih organov in delvcev s posebnimi pooblastili. Preverjena uspešnost dela teh delavcev v minuli mandatni dobi pa naj bo eden izmed kriterijev za ponovno izbiro. 43. člen Udeleženci dogovora bomo stalno evidentirali možne kandidate za delo na področju mednarodnih odnosov na podlagi kriterijev, ki so določeni v družbenih aktih. 22. maja 1981 — Št. 16 URADNE OBJAVE 153 44. čten Predloge kandidatov bomo posredovati k koordinacijskemu odboru za kdrovska vprašanja pri občinski konferenci SZDL, ki daje oceno skiadnosti posameznih evidentiranih kandidatov s kriteriji, zapisa-nimi v družbenih aktih. VI. DRUŽBENA PRIZNANJA 4$. člen Sestavni de! kadrovske politike je tudi skrb za to, da postane pohtika oblikovanj SFRJ in drugih družbenih priznanj sestavni de! kadrovske po!itike. Ude!eženci dogovora si bomo prizadevati, da bomo v organizcijah združenega de!a in v drugih organizacijah in skupnostih ustanovih sta!na a!i občasna te!esa, ki bodo skrbe!a za izvajanje družbeno dogovorjene pohtike odhkovanj in družbenih priznanj. 46. č!en Ude!eženci dogovora bomo sprem!ja!i de!a in aktivnosti de!ovnih !judi m občanov, organizacij združenega de!a in drugih organizacij in skupnosti kar naj bo pod!aga za pravočasno in ustrezno dajanje pobud za od!ikovanja in družbena priznanja. Zavzemati se bomo za enotna merita pri obhkovanju pobud in izbiri ustrezne vrste in stopnje odhkovanj in družbenih priznanj. Pri tem bomo sode!ova!i z organi, organizacijami in s skupnostmi, kjer pred!agani prebiva, de!a a!i se aktivno vk!jučuje. Zavzemah se bomo za svečano izročanje odhkovanj, ki naj ga pravi!oma opravijo ustrezni funkcionarji v družbenopohtičnih skupnostih. Zavzemati se bomo za primerno obveščanje javnosti o podetjenih odhkovanjih in družbenih priznanjih. VII. STROKOVNO DELO PRI URESNIČEVANJU KADROVSKE FUNKCIJE 47. čten Občinska kadrovska stužba mora postaviti strokovni povezovatni in usktajevatni čten v občini, da bo sposobna razvijati kadrovsko dejavnost. Skupščina občine in njeni organi družbenopohtične organizacije v občini si morajo prizadevati! da se bo občinska kadrovska stužba ustrezno organizacijsko in vsebinsko razvijata. 48. čten Udeteženci dogovora se obvezujemo, da bomo ustrezno organizirati in usposobiti kadrovske stužbe, ki bodo odgovorno in strokovno oprav-tjate natoge na področju kadrovske pohtike v sktadu s tem dogovorom in smernicami samoupravnih organov. Kadrovsko stužbe bomo organizirati tako, da bomo zagotoviti racio-natizacijo in strokovnost deta ter upoštevati razpotožtjivi kader. 49. čten Pri zapostovanju detavcev v kadrovskih štužbah bomo upoštevati, da imajo te ti najmanj srednjo izobrazbo in usposobtjenost za deto na kadrovskem področju. , 50. čten Dogovorih smo se, da* bo število zapostenih detavcev v kadrovski stužbi tako, da bo ustrezno porkivato funkcije kadrovske stužbe. 5!. čten Temetjne organizacije združenega deta in druge samoupravne organizacije in skupnosti, ki nimajo pogojev za ustanovitev tastne kadrovske stužbe, se bodo dogovarjate za skupne kadrovske stužbe, pri tem pa morajo upoštevati samoupravni vidik izvajanja kadrovske funkcije v TOZD. 52. čten Udeteženci dogovora smo se dogovoriti, da bomo kadrovsko evidenco, kot de! kadrovsko informacijskega sistema voditi ažurno in dosted-no. Postopoma bomo zajeti v kadrovsko evidenco poteg detavcev z visoko, višjo in srednjo izobrazbo, tudi detavce z VKV in KV. 53. čten Družbenopohtične organizacije in občinska skupščina se bodo zavzemate, da ta dogovor sprejmejo vsi nositci kadrovske pohtike v občini, da bi se kadrovska pohtika obtikovata in izvajata po demokratični poti v sktadu s tem dogovorom. VHt. IZVAJANJE DRUŽBENEGA DOGOVORA % 54. Čten Udeteženci dogovora smo se dogovoriti za izvajanje vseh posameznih natog dogovora, sporemtjanje izvajanja, javno obveščanje o izvajanju natog in omogočanje kontrote izvrševanja obvez. 55. čten Samoupravni organi udetežencev bodo najmanj enkrat tetno obravnavati izpotnjevanje natog s področja kadrovske funkcije in sprejemati ukrepe. Udeteženci dogovora smo družbeno pohtično odgovorni, če se ne ravnamo po obveznostih iz tega dogovora. 56. čten Udeteženci dogovora bomo za spremtjanje izvajanja tega dogovora izvotiti odbor. Odbor iz prejšnjega odstavka bo spremtjat uresničevanje tega dogovora, proučevat pobude in izdetat predtoge za spremtjanje oziroma dopolnjevanje družbenega dogovora, ugotavlja! neizpolnjevanje izvršitve dotoči! družbenega dogovora ter izrekat ukrepe zoper krišitca dotoči! družbenega dogovora. Odbor postu je po poslovniku, ki ga sprejme v treh mesecih po izvoti-tvi. IX. POSTOPEK PSREJEMANJA, SPREMINJANJA IN DOPOLNJEVANJA DRUŽBENEGA DOGOVORA 57. čten Spremembe in dopolnitve tega družbenega dogovora se uvetjavtjajo po enakem postopku kot je dotočen za sprejem tega družbenega dogovora. Predtoge za spremethbe in dopotnitve tega dogovora tahko poda odbor ati posamezni udeleženec tega dogovora. X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 58. čten Do izvohtve novega organa za spremtjanje in izvajanje družbenega dogovora opravlja te natoge sedanji odbor. 59. čten K temu družbenemu dogovoru tahko naknadno pristopijo druge zainteresirane organizacije, skupnosti in organi, ki niso sodetovati pri njihovi sklenitvi in sicer s predtožitvijo pismene izjave o pristopu. 60. čten Z dnem, ko začne vetjati ta dogovor, preneha vetjati družbeni dogovor o osnovah kadrovske politike v občini Ilirska Bistrica, z dne 7. 6. 1974. 6 L čten Dogovor se objavi v ^Uradnih objavah«, ko ga podpiše večina udetežencev in začne vetjati osmi dan po objavi. 62. čten Udeteženci dogovora (najvišji organ samouprav! jan ja) odtoča o pristopu k družbenemu dogovoru in dotoči podpisnike ter izda ustrezno poobtastilo. thrska Bistrica, januar 1981 OBČ!NA KOPER Na podtigi 6t7., 622., 628. in 631. etena zakona o združenem detu (Uradni hst SFRJ, št. 53/76) t(). čtena zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene tastnine (Uradni tist SRS, št. 32/8(1) in 238. čtena statuta občine Koper (Uradne objave, št. 22/78) je skupščina občine Koper na seji zbora združenega deta, zbora krajevnih skupnosti in družbenopohtičnega ?bora dne t4. maja 1981 sprejeta SKLEP O ZAČASNEM UKREPU DRUŽBENEGA VARSTVA V DELOVNI ORGANtZACtJ! TOVARNA AVTOMOBILOV CIMOS KOPER 1. Skupščina občine Koper ugotavtja, da so v detovni organizaciji Tovarna avtomobitov Cimos Koper nastate v smistu 9. točke 619. čtena zakona o združenem detu bistvene motnje v samoupravnih odnosih, gtede na to da detovna organizacija postuje brez postovodnega organa. Na podtagi ugotovitev jz prejšnje točke se v detovni organizaciji Tovarna avtomobitov Cimos Koper imenuje začasni organ, ki prevzame 154 URADNE OBJAVE 22. maja 1981 — $t. l6 . vse pravice in doižnosti individuainega posiovodnega organa v skiadu z ustavo, zakoni in samoupravnimi spiošnimi akti. Začasni organ se imenuje do imenovanja individuainega posiovodnega organa po razpisu, vendar najdaij za dobo enega ieta. Za začasni organ sc imenuje VOJKO ČOK, dipi, ekonomist s Škofij, Piavjeó. 3 ' ^ * . < Začasni organ je doižan: — da v deiovni organizaciji Tovarna avtomobiiov Cimos Koper organizira in pripravi vse potrebno za reaiizacijo skupnega koncepta razvoja industrije cestnih vozi! v SR Sioveniji v skiadu z usmeritvami in obiiko razreševanja poslovne in/azvojne probiematike deiovnih organizacij Cimos in Tomos, k^ sta jih pripravita posiovodna organa obeh deiovnih organizacij; — da do IS. junija 1981 pripravi skupno z deiovno organizacijo TOMOS Koper skupen in enoten razvojni sanacijski program, ki naj obsega: a) proizvodne programe deiovne organizacije Tomos Koper, ki se dodatno poieg kooperacije s Citroenom uvajajo v temeijnih organizacijah združenega deia deiovne organizacije Tovarna avtomobiiov Cimos Koper; b) terminski pian reaiizacije programov; c) potrebna sredstva (oprema in finančna sredstva) in kadre pri čemer je treba upoštevati, da bo v bodoče deiovna organizacija Tomos Koper nosiiec kooperacije s Citroenom; d) organizačijski in samoupravni način povezave obeh deiovnih organizacij (Tomos in Cimos brez TOZD Šempeter) — da poroča o izvajanju v tem skiepu navedenih naiog izvršnemu svetu skupščine občine Koper vsak mesec, skupščini občine Koper pa najmanj vsake tri mesece. 4. Začasnemu organu se do!oči