dlas Settimanale - Spedizione in abbonamento postale - Pubblicita inferiore 50% Redazione - Uredništvo: Riva Piazzutta, 18 - 34170 Gorizia - Gorica - Tel. 0481/533177 - Fax 0481/536978 Poduredništvo: 34133 Trieste - Trst - ul. Donizetti, 3 - Tel. 040/370846 - Fax 040/633307 - Poštni t/rn 10647493 Zadruga Goriška Mohorjeva TAXE PERmw;K cnoi. Kandidature bi lahko predstavile že obstoječe politične komponente ali pa skupine upravičencev. Mladika št. 5/6 Zadnja Mladika, ki se je pravkar pojavila v kioskih, nosi številko 5/6. Naročniki so poleg izvoda dobili tudi bilten, ki opozarja, da bodo od 2. do 4. septembra potekali XXIX. študijski dnevi Draga 94. Uvodnik z naslovom Nemirno poletje je posvečen aktualnemu političnemu trenutku v Italiji, ko je Berlusconijeva vlada v vrtincu polemik, in odnosom med Slovenijo in Italijo, predvsem v luči nedavnega vrha Srednjeevropske pobude, ki se je odvijal v Trstu. Sledita novela Katarine Mahnič Reka je zmeraj tam in intervju Zore Tavčar s tržaškim rojakom inž. Hilarijem Rolihom iz New Yorka. V tej številki pa najdemo tudi nek drugi intervju - tokrat izposojeni - in sicer s prof. Pavletom Merkujem, ki ga je bil list Katedra objavil maja letos. Zora Tavčar je prispevala tudi poročilo o letošnjih Premskih srečanjih; revija vsebuje več literarnih in likovnih ocen. Ob-javiljen je tudi zapis o delovanju knjižnice Dušana Černeta v letu 1993. Zelo bogata je rubrika Antena, prisotne pa so tudi ostale rubrike (Pod črto, Mogoče bi vas zanimalo vedeti, da..., Čuk na Obelisku). Vladimir Kos je za to številko prispeval nekaj svojih pesmi. Tudi tokrat ima mladinska priloga Rast vrsto zanimivih prispevkov, od programa Drage mladih 1994 do intervjuja Neve Zahet z mongolsko študentko Ujin Amarsanaa, ki zahaja v Narodno in študijsko knjižnico v Trstu, po daljšem premoru pa se v Rast vrača rubrika Čikole čakole. Maturantje iz Argentine pred cerkvico Sv. Duha na goriškem gradu 5. ■ (, septembra 3M ■ Iti let priložnosti in spremembe Bitka ad fluvium Frigidum (pri Ajdovščini) ■ pomemben mejnik v zgodovini rimskega cesarstva Pomen bitke pred 1600 leti v Zgornji Vipavski dolini za uveljavitev krščanstva, jezika in kulture ter za pričetek evropske misli pri Slovencih V hribe, v hribe! V Ajdovščini, Vipavi, Logu pri Vipavi, v dvorcu Zemono, vasi Vrhpolje in drugod na območju Zgornje Vipavski doline, so se pričele prve prireditve, s katerimi obeležujejo 1600-letinico velike bitke za prevlado v rimskem cesarstvu. To je bila politična, vendar tudi verska in ideološka vojna med krščanstvom in poganstvom. Gre za orjaški spopad zgodovinskega pomena in razsežnosti, o katerem pa mnoge važne podrobnosti še niso znane oziroma ugotovljene. Zgodovinarji, arheologi in vojaški strokovnjaki npr. ne morejo ugotoviti, kje je točno bitka potekala, zlasti tudi zaradi tega, ker o njej niso našli nobenih sledi, izkopanin ali drugih materialnih dokazov. Spopad je skratka še v marsičem ovit v temo; skrivnostnost in zato privlačnost pa mu daje dejstvo, da je o zmagovalcu odločila predvsem burja, ki je zaradi tega postopno obveljala »kot čudež božji ali božji poseg za zmago cesarja Teodozija, s čimer se mu je Bog zahvalil za njegovo veliko pobožnost in m pravično stvar, za katero se je uojevai.« Preden bomo bitko v dneh 5. in 6. septembra leta 394 med cesarjem Teodozijem in njegovim tekmecem, to je uzurpatorjem (samozvancem) Evgenijem, nekje v Zgornji Vipavski dolini oziroma ob Mrzli reki (slednja naj bi bila reka Vipava ali pa hudournik Hubelj v Ajdovščini) natančneje obravnavali in razčlenili, naj poudarimo njen pomen za Slovence oziroma za naš narod. Spopad je sicer potekal na slovenskem ozemlju, toda nas neposredno ni zadeval. Slovenci so na območje Zgornje Vipavske doline prišli kakih 200 let pozneje. Prvi je vdor Sloven- cev v tako imenovani severno-jadranski prostor (vanj je spadala tudi Vipavska dolina) omenil papež Gregorij Veliki, in sicer v pismu, ki ga je leta 599 poslal nekemu visokemu bizantinskemu dostojanstveniku v Ravenno. Izvirna in zanimiva so razmišljanja o pomenu bitke v Zgornji Vipavski dolini za nas Slovence, ki jih je v pogovoru za Katoliški glas utemeljil dr. Stane Gabrovec, član Slovenske akademije znanosti in umetnosti in eden največjih slovenskih arheologov. »Zmagovalec v spopadu cesar Teodozij se je bojeval za krščansko vero in državo. Imperij je še enkrat združil, ob tem pa prepovedal vsak poganski kult in krščanstvo razglasil za državno religijo. Toda takšna uzakonitev krščanstva ni rešila rimske države. Najprej seje razdelila na dve carstvi, potem pa je rimski imperij propadel. Slovenci pa so s krščanstvom pridobili svoj jezik in kulturo, čeprav na ruševinah rimskega imperija, in kljub temu, da so na območje Zgornje Vipavske doline (in seveda tudi drugam v današnjo Slovenijo) prišli šele okrog 200 let po bitki med Teodozijem in samozvancem Evgenijem. Pokristjanjenje nam je torej omogočilo, da smo se s pomočjo jezika in kulture lahko pričeli vključevati v evropski prostor in misel. Pričelo se je oblikovanje našega naroda in države, kljub temu, da formalno nismo imeli države in cerkvene uprave, ki bi bila organizirana z vidika slovenstva.« Svojo temo in izhodišča o bitki leta 394 bo akademik in znanstvenik podrobno obrazložil in razvil v predavanju, ki ga bo imel v petek, 2. septembra, ob 17.30 uri, ob začetku Študijskih dni Drage 94, z naslovom: »Krščanstvo in formacija slo-vesntva.« Zgodovinske in druge razsežnosti bitke, pa njen pomen za Slovence, utemeljuje tudi dr. Rajko Bratož, slovenski zgodovinar in najboljši poznavalec tega spopada na naših tleh. Takole zatrjuje: »Bitka pri Ajdovščini in drugi dogodki v zvezi z njo pomenijo drugo stopnjo v razvoju krščanskega cesarstva. Medtem ko je z zmago cesarja Konstantina I. (cesar je bil v letih 306 do 337) postalo krščanstvo vodilna veroizpoved v državi, je s Teodozijevo zmago na Vipavskem postalo krščanstvo edina dovoljena vera. Zaton oziroma prepoved poganstva pomeni najglobljo kulturnozgodovinsko (dodali bi: tudi politično) spremembo v antični dobi na našem ozemlju. To je bil proces, ki bi ga po pomenu mogli primerjati s pokristjanjenjem alpskih Slovanov v 8. in 9. stoletju. Sicer pa dogodki v začetku septembra pred 1600 leti odpirajo v zgodovini našega prostora vedno znova pomembno in aktualno vprašanje njegove strateške lege na stičnem polju Ilirika (Balkana oziroma Podonavja) in Italije, ki je bilo od zgodnje antike ter do 20. stoletja prizorišče odločilnih vojaških spopadov. Sam potek bitke z odločilnim pomenom vremenskega pojava (orkanskega vetra oziroma burje) pa odpira zanimivo vprašanje tolmačenja oziroma prikazovanja teh dogodkov. Sicer pa je treba poudariti, da je bila bitka pri Ajdovščini v vsej dosedanji zgodovini našega prostora edini dogodek, ki je svetovno - zgodovinskega pomena. Zgornja Vipavska dolina je zagotovo bila velik trenutek svetovne zgodovine. Naključje je hotelo, daje do razpleta (do obračuna) med krščanstvom in poganstvom prišlo prav na sedanjih slovenskih tleh.« Pravzaprav je zanimivo, kako bi v raznih vaseh na območju Zgornje Vipavske doline radi »dokazali«, da je bitka potekala tam, oziroma da je dosegla največji vzpon prav pri njih. Pri tem so, kaže, najbolj aktivni v Vrhpolju. Tamkajšnji domačin in predsednik ajdovske občinske vlade Branko Tomažič je pred kratkim na neki slovesnosti zatrjeval, da so v Vrhpolju v preteklosti imeli tri velike bitke: boj za prevlado v Vimskem imperiju dne 5. in 6. septembra leta 394, narodnoosvobodilni boj z obešanjem talcev in upor vaščanov proti tankom prejšnje jugoslovanske vojske v tako imenovani vojni za Slovenijo. V Vrhpolju navdušeno sledijo člankom zgodovinarja Davorina Vuge, ki dokazuje, da se je bitka, vsaj njen drugi in odločilni del 6. septembra, odvijala prav v omenjeni vasi. Davorin Vuga trdi naslednje: »Prostor velike bitke med cesarjem Teodozijem in samozvancem Evgenijem ni bil nikdar natanč- no določen z arheološkim raziskovanjem, vendar dosedanje zgodovinske in vojaške študije antičnih literarnih virov (to je virov, ki se nanašajo na grško in rimsko družbo), ugotavljajo, da gre za defenzivno taktiko in specifično vojaško doktrino, prvič v takšni obliki poosebljeno v feldmaršalu Arbogastu (genialnem poveljniku Evgenijeve vojske): zvabiti močnega nasprotnika v zasedo, tako da se ga blokira na izhodu doline v ravnino, onstran gorskega prelaza, hrbet pa zapre s skrivnimi enotami. Ker je takšen potek spopada jasno razviden iz literarnih opisov antičnih avtorjev, ostane edina možnost za kraj dvodnevne bitke na tleh sedanje vasi Vrhpolje. Prizorišči bojev pa naj bi bili tudi na Hrušici - znani rimski vojaški utrdbi Ad Pirum - in na območju sedanjega dvorca Zemono pri Vipavi.« V Vrhpolju torej menijo, daje velika rimska bitka lahko potekala samo pri njih. Zaradi tega bodo na skali nad vasjo, kjer naj bi cesar Teodozij spremljal boj med svojo vojsko in privrženci proticesarja Evgenija (o tem v XIX. knjigi svoje Slave Vojvodine Kranjske piše tudi slovenski zgodovinar Janez Vajkard Valvasor), v nedeljo, 4. septembra, postavili tako imenovani Teodozijev križ. Visok bo tri metre in širok poldrug meter*, križ-spomenik bo iz kamna. Kot vidimo, v Vrhpolju hitijo v dokazovanju, da je bitka drugega, odločilnega dne, to je 6. septembra, potekala pri njih, enako pa zatrjujejo tudi drugod, denimo v Vipavskem križu. Natančno prizorišče, to je kraj spopadov oziroma bitke, naj bi določili zgodovinarji na mednarodnem simpoziju, ki bo od 4. do 10. septembra v dvorcu Zemono pri Vipavi. Nemara pa je prizorišč bojev bilo več, saj naj bi v bitki za prevlado v rimskem cesarstvu, na tleh Zgornje Vipavske doline, sodelovalo na obeh straneh nad 100 tisoč vojakov, od katerih naj bi jih padlo več kot 30 tisoč. Tolikšna armada se zagotovo ne bi mogla zbrati in »stiskati« na majhnih površinah, denimo Vrhpolja, Zemona ali Vipavskega križa. V razprave o kraju bitke se je v zadnjih dneh vključila tudi Hrušica, kjer je bila v preteklosti velika in močno utrjena vojaška postojanka rimske vojske. Slednja naj bi imela veliko vlogo v omenjenem spopadu, zatrjuje arheolog Drago Svoljšak. V omenjeni vasi, kamor je zdaj omogočen dostop z vozili, je od 1. stoletja našega štetja delovala poštna postaja. Zgradbo je v zadnjem času odkupil in obnovil neki zasebnik iz Studnega pri Postojni, ki bo okrog 15. avgusta letos v njej odprl arheološko zbirko oziroma muzej o Hrušici. Čimbolj se približuje september, to je natančna 1600-letnica bitke, toliko bolj mrzlično je vzdušje okrog dogodka, ki je sedanje slovensko ozemlje uvrstil v svetovno zgodovino. O nadaljnjih podrobnostih pa v naslednji številki našega časnika. M.D. Imenovanje Papež Janez Pavel II. je imenoval prof. dr. Franca Rodeta, tajnika Papeškega sveta za kulturo, za novega člana Papeške komisije za kulturne dobrine Cerkve, poleg tega pa tudi za člana Papeške komisije za Latinsko Ameriko. Prelatu Rodetu čestitamo in mu želimo veliko uspehov v novem delu. Sam sem učitelj, vendar sem se po naravi upiral temu, da bi postal suženj poklicnih navad, kajti namesto da bi preučeval in svoje učence silil v preučevanje pesmi drugih ljudi, imam to slabost, da tudi sam pišem pesmi. Miguel de Unamuno V poletnem času ne pozabimo na ostarele in osamljene! Počitnice vabijo... Požari na goriškem Krasu Pretekli petek je na goriškem Krasu na več krajih vzplamtel ogenj. Po štirih dneh napornega dela so obširne požare v glavnem pogasili, tako da je na obeh straneh meje sedaj položaj pod nadzorstvom. Nevarnost ponovnega vžiga ni še popolnoma mimo. Govori se, da je ogenj doslej uničil 600 hektarjev gozdov. Na sliki gasilci med gašenjem (foto Studio Reportage) Srečanje obmejnih županov v Novi Gorici Novogoriška občina je pretekli teden v sodelovanju z italijanskim in slovenskim zunanjim ministrstvom organizirala srečanje obmejnih slovenskih in italijanskih županov na temo Meja kot faktor zbližanja med narodi. Srečanje je potekalo v občinski dvorani v Novi Gorici. Prisoten je bil slovenski zunanji minister Lojze Peterle, odsoten zaradi drugih obveznosti pa podtajnik italijanskega zunanjega ministrstva Caputo, ki seje v naslednjih dneh srečal s Peterletom v Ljubljani. Na srečanju so župani obmejnih občin odobrili dokument, v katerem so zapisali, da je dosedanje sodelovanje obrodilo že pomembne sadove na ekonomskem, socialnem in kulturnem področju in obnovili željo da se bo takšno sodelovanje še nadaljevalo. Upajmo, da ne bodo ostale samo pisane besede... (Foto Studio Reportage) Večina, ki nima »večine« Vsak dogodek ima svoj vzrok, tudi govorice, ki se v zadnjih dneh meseca julija širijo, da je bilo namreč opoziciji oz. Slovenski skupnosti v Sovodnjah ponudeno odborniško mesto, torej vstop v občinsko upravo. Svetovalska skupina SSk v občinskem svetu ne zanika te ponudbe, ki naj bi zapolnila prazno mesto v občinskem odboru, ki je nastalo po odstopu odbornika Marjana Tomšiča (o čemer smo že poročali), zadolženega za šolstvo, kulturo, šport in ekologijo. Svetovalska skupina SSk se zaveda, da vstop v odbor ni samo navadna gospodarsko-upravna zadeva (kar jih veliko v dobri veri misli), ampak pomeni neko zgodovinsko politično prelomnico v slovenski zamejski stvarnosti. Dodaja, v kolikor je znano, da občino upravlja lista »Občinska Enotnost«, ki je sestavljena iz članov komunistične partije in socialistične stranke ter iz neodvisnih levičarjev. V odboru teh komponent, katerega sestavni del je bil bivši odbornik, čeprav so manj zgodovinske, so bile vendarle v pismu izrečene besede, namreč »da so se v odboru ustvarili težki pogoji, zaradi katerih je otežkočeno delo«: zanimive so, saj potrjujejo domnevo, da v odboru nekaj ni šlo oz. ne gre. Svetovalska skupina SSk meni, da nastalega nesoglasja med t.i. levičarskimi komponentami, nastalega položaja v odboru ne misli reševati kot opozicija, brez ustreznega programa. Zaključki svetovalske skupine oz. sekcije SSk o odborniškem mestu so spričo zakona 142/90 o reformi krajevnih občinskih uprav, da imenovanje osebe na mesto odbornika, ki je v pristojnosti župana, še ne pomeni, da imenovani v občinskem svetu bo razpolagal z večino, ki mu bo potrebna za njegove predloge (verjetno, da take večine odbornik SSk v sedanjih razmerah ne bi užival). Znano je, da sovodenjska občinska uprava deluje z večinskim sistemom. Čeravno ima že po zakonu zagotovljeno večino, je ta večina vprašljiva, ker upoštevamo razloge odstopa odbornika in odsotnosti večinskih svetovalcev na sejah; pa tudi iz odborov ih sklepov je opazna odsotnost odbornikov; v letošnjem letu pa je bil neprimeren tudi sklic izrednih sej občinskega sveta. Vse to pomeni, da tako imenovana večina le ni tako politično trdna. Prav zaradi tega skupina SSk meni, da za vstop v odbor, upoštevajoč, da bodo spomladi prihodnjega leta občinske volitve, so potrebni nujni in temeljiti razgovori med sekcijama Slovenske skupnosti in Občinske Enotnosti oz. komponentami, ki tvorijo upravno enoto občinske uprave. Po zadnjih vesteh župana in načelnika svetovalske skupine SSk, naj bi se to zgodilo v prvi polovici meseca septembra. Remo Devetak Vrh sv. Mihaela Kljub hudi vročini, so skoraj vsi Vrhovci prišli kropit Černičevo Amalijo. Mama Amalija je umrla na praznik apostola Jakoba, pokopali pa smo jo 27. julija, na praznik Ciril Metodovih učencev. Vsi še živeči otroci, dve hčerki in pet sinov, med katerimi sta dr. Ivan in dr. Marjan šolska ravnatelja, z družinami, so jo nadvse radi imeli. Posebno v bolezni so jo izmenično imeli pri sebi in jo naposled, ko je obnemogla, obiskovali in negovali v bolnici. Na dan pogreba se je velika množica zbrala že v goriški mrliški veži, narasla pa je na Vrhu pri pogrebni daritvi. V nabito polni cerkvi, v katero vsi navzoči niso mogli, so molili in prepevali. Veliko jih je pristopilo k sv. obhajilu s tiho vero in močnim upanjem na veličastno vstajenje. Pokojna Amalija se je rodila na Vrhu, v hiši s štev. 18, 18. junija 1908. 28. junija i. I. jo je krstil duhovnik Valentin Zega. Oče je bil Štefan Cotič, mati pa Frančiška Semolič iz Brestovice. Poročila se je najprej civilno, po takratnih predpisih, 25. nov. 1926 v Opatjem selu, kamor je Vrh sv. Mihaela do nedavnega spadal; 27. nov. 1926pa še cerkveno na Vrhu z domačinom Jožefom Černičem. Dobri mož in oče Jožef, Markotinov po domače, je odšel k Očetu pred slabimi trinajstimi leti, 22. nov. 1981. Novejša navodila Vat. II. glede pokopa kristjana že sama po sebi poudarjajo sad Jezusove velikonočne ljubezni v ljudeh, ki so kot njegovi učenci posvetili celo življenje službi za druge, zlasti za moža in otroke. To je bilo vidno vsem ob slovesu od mame Amalije. Hvala ji za tako številen rod otrok, vnukov in pravnukov. Vsem prizadetim otrokom in njihovim družinam, posebno Jožkotu, članu župnijskih svetov in starešini, izrekamo iskreno sožalje tudi v imenu celotne župnije. ž u Gabrje Domače kulturno društvo Skala prireja vsakoletno vaško praznovanje (šagro). Prvo je bilo 1. 1964. Skozi leta so se zvrstili razni kulturni programi: nastopi pevskih zborov, folklornih skupin in raznih ansamblov. V zadnjih letih potekajo programi vaškega praznovanja v znamenju športa: v tekmovanju v briškoli in raznih igrah, npr. vleku vrvi itd. Na društvenem prostoru se je letos odigral 8. nogometni turnir. Višek tridnevnega praznovanja pa je organizirano tekmovanje koscev: udeležujejo se ga ženske in moški, posebna komisija pa ocenjuje pripravo (klepanje kose), nato hitrost in natančnost košnje. Letos, že sedemnajstič po vrsti, je bilo tekmovanje koscev prirejeno na travniku v Mlakah, v neposredni bližini državne ceste, 10. julija. V spretnosti košenja trde trave se je pomerilo 15 tekmovalcev: 12 moških in 3 ženske. Za letošnje tekmovanje je vladalo živo zanimanje, saj mu je prisostvovalo veliko ljudi. Na travniku v Mlakah so se »resnim« tekmovalcem pridružili še »imenitni« kosci. To so bili sovodenjski župan Vid Primožič, števerjanski Ivan Humar, novogoriški Tomaž Marušič, goriški Gaetano Valenti, goriška senatorja Darko Bratina in Ettore Romoli. »Tekmovanja« so se udeležili še župani iz Tržiča na Gorenjskem in iz Kranja. Odsotnost župana iz Škofje Loke (pobratena s Sovodenjsko občino) je pripisati tehničnim oviram (PD 12.7.). Naj dodamo, da je bila prisotnost »imenitnih netekmovalnih« koscev tudi v letu 1987 in se je v različnih zasedbah skozi leta nadaljevala. Takrat so se poleg sovodenjskega in števerjanskega župana (Primožiča in Humarja) »pomerili« bivši župani: novogoriški Danilo Bašin, goriški Antonio Scarano in zagrajski Romano Zilli, odbornik dolinske občine Germano Švara in jugoslovanski konzul v Trstu Dušan Jakomin. Za zaključek še vprašanje: Koliko pomenijo podobna srečanja takih politično različnih mož v našem manjšinskem prostoru? Mirne duše si lahko odgovorimo, da »ne škodujejo«. Remo Devetak Tinka Eržen Pretekli torek smo položili k večnemu počitku Kristino Eržen, sestro pok. duhovnika Ivana Eržena, ki je bil v Gorici nad 20 let ravnatelj slov. Alojzijevišča. Pok. Kristina, po domače Tinka, je bila doma iz Cerknega in je dočakala skoraj 84 let. Veliko je trpela zaradi bolezni v nogah, ki pa jo je junaško prenašala z globoko vero. Velik udarec je bila tudi smrt sestre Angele, ki so jo pred 50 leti odpeljali s skupino Cerkljanov in s kaplanoma gg. Ladom Piščancem in Ludvikom Slugo ter jih nasilno umorili na Lajšah nad Cerknem. Njen pogreb je bil v Cerkvi Sv. Ivana. Od nje se je s sv. mašo poslovil dr. F. Močnik, dolgoleten družinski prijatelj. Pogrebne obrede je pa opravil župnik g. Cvetko Žbogar. Naj pok. Tinka počiva v Bogu, sorodnikom pa iskreno soželje. Pogrešali jo bomo, saj je bila zvesta naročnica in bralka našega katoliškega tiska. m Podgora Kot znano pevski zbor in društvo Podgora gojita plodne prijateljske stike z raznimi ansambli, ki niso ravno v naši ožji soseščini. Tako sta obe organizaciji odprti do furlanskih in drugih italijanskih skupin kakor tudi do slovenskih kulturnih delavcev (npr. v Belgiji in na Holandskem). fo pot sitio ii Jpr .. - s | zborom »Mestnih redarjev« iz Beljaka, v katerem poje precej naših rojakov. Tem je prišlo na misel, da bi zapeli tudi v Gorici ali kje v okolici. Zato so prišli k nam v Podgoro in ponudili svoj pevski nastop. Naše društvo in zbor sta to ponudbo sprejela ter bosta novim prijateljem to tudi skušala omogočiti v prihodnji sezoni (verjetno v februarju ali marcu) v času slovenskega kulturnega praznika ob Prešernovih proslavah. Tako se bodo ustvarile nove vezi, sodelovanje in prijateljstvo, kar bo imelo za posledico boljše medsebojno poznavanje in tudi dobrohotnej-še in bolj realno gledanje na probleme slovenstva na avstrijskem Koroškem. (N.A.) V NEDELJO, 7. AVGUSTA 1994, ob 10. uri bo v cerkvi sv. Lovrenca na Vrhu sv. Mihaela sv. maša s procesijo. Pela bosta mladinski in ženski pevski zbor Vrh sv. Mihaela, pritrkovali bodo domači farani. Po maši bo družabnost. Vabimo vrhovske žene naj poskrbijo za pecivo. Vabljeni vsi domačini in Vrhovci, ki so si svoj dom zgradili na Laškem v Gorici in drugih krajih. vmfoftio id AVGUSTA, pride v uorico misijonar Ivan Bajec. Dopoldne bo maševal pri kaki slovenski maši, popoldne bo imel shod Marijine družbe. SKUPNO ROMANJE SLOVENCEV NA BARBANO bo v ponedeljek, 5. septembra. Letošnje romanje bo ob 40 - letnici prvega slovenskega romanja na ta Marijin otok. Nedeljske slovenske sv. maše v Gorici Stolnica, ob 7. uri. Sv. Ignacij, ob 9. uri. Placuta, ob 9.45. Sv. Ivan, ob 11.30. Kapucini, ob 19. uri. Zavod sv. Družine, ob 8. uri. Čudodelna Svetinja, ob 8. uri. Zveza slovenske katoliške prosvete in Zveza slovenskih kulturnih društev vabita k proslavljanju Gregorčičevega leta ob 150. obletnici pesnikovega rojstva. Simon Gregorčič v posoškem prostoru je naslov pobude, ki naj skupaj s šolskimi zavodi prispeva k večsmerni ustvarjalnosti študirajoče mladine. PRA VILNIK: 1. Pobuda je namenjena dijakom nižje in višjih srednjih šol s slovenskim učnim jezikom na Goriškem ter goriškim univerzitetnikom. 2. Dijaki in univerzitetniki smejo sodelovati s pisnimi, likovnimi in fotografskimi prispevki na temo iz naslova. 3. Vsebina prispevkov se mora vezati na osebnost Simona Gregorčiča in prostor, ki ga je v svojih delih podoživljal, sicer pa je izbira prosta in izdelki smejo obravnavati slovstvo (prozo ali poezijo), zgodovino, geografijo, arhitekturo, družboslovje, etnografijo itd. 4. Prispevke s podpisom naj dijaki izročijo svojim profesorjem humanističnih predmetov najkasneje do 17. decembra t.l.; profesorji bodo gradivo dostavili na sedež ZSKD ali ZSKP. Univerzitetniki naj gradivo izročijo osebno. 5. Predložene prispevke bo pregledala posebna petčlanska komisija, ki bo pripravila namensko srečanje, na katerem bo vsem sodelujočim izročila priložnostno darilo. Izdelki bodo tudi objavljeni in na ogled javnosti. ZSKP-ZSKD Med kraškim parkom in mestno pokrajino Programski govor nove deželne predsednice Alessandre Guerra je sicer poudaril potrebo po zbliževanju s Slovenijo in po zaščiti manjšin (tudi slovenske), bil pa je nejasen oz. pokazal je določeno protislovensko razpoloženje v dveh za nas Slovence zelo važnih točkah: pri problemu Kraškega parka in pri načrtu za ustanovitev t.i. tržaške mestne pokrajine. Ni jasno, kaj misli nova deželna vlada o Kraškem parku: bo upoštevala načrt prejšnje, Travanutove uprave ali pa bo ubrala svojo pot -torej bomo priče novemu osnutku? Verjetno je sedanji molk posledica nesoglasij v večini: morda je Ljudska stranka še vedno naklonjena načrtu Travanutove vlade (katere članica je med drugim tudi bila, op. p.), medtem ko so drugi za oblikovanje novega osnutka. Skoraj gotovo se boj bije okoli tega, ali bo domače slovensko prebivalstvo park lahko upravljalo ali ne. Desničarski krogi npr. ne skrivajo svojega nasprotovanja temu, da bi park upravljala Kraška gorska skupnost (kot predvideva osnutek Travanutove uprave, op. p.). Stališče nove deželne večine oz. vlade o Kraškem parku torej ni še znano, je pa izrednega pomena pazljivo slediti poteku zadeve, saj mnogi Slovenci niso bili zadovoljni niti s prejšnjim načrtom, ko so bili za krmilom Dežele naši t.i. »prijatelji«. Kaj se bo pa zgodilo sedaj, ko so na vladi nam nasprotni desni- Tečaj Sv. pisma, ki ga Janez Kri-zostom imenuje »pisma nebeškega Očeta zemeljskim otrokom«, je presegal običajno razlago naših odnosov do Boga in bližnjega. Predavatelj g. Jože Špeh je šel h koreninam in iz prazgodovine in globine tisočletij pr. Kr. usmerjal slušatelja v počasno dozorevanje človeške kulture. Iz pregleda naslovov je razvidno, da je šlo za znanstveno utemeljitev znanih in manj znanih dogodkov, o katerih smo že kdaj slišali. 1. Kaj je Sv. pismo, zakaj sveto -zakaj pismo - zakaj Biblija? 2. Zgodovina novozaveznega teksta in tekstne priče. 3. Delitev starozaveznih in novo-zaveznih knjig. 4. Značaj hebrejskega jezika. 5. Iznajdba pisave - skikopis - hieroglifi - klinopis - črkopis. 6. Palestina in Sirija, Egipt in Babilon - domovina abecednega sistema. 7. Pisalna snov - način pisanja. 8. Kaj je Kakon? 9. Apokrifne knjige - a graf a - delitev medzavezne književnosti. 10. Pristop k Sv. pismo - Herme-nevtika - pot do vsebine Sv. pisma: prebuditi v sebi občutek za sveto -slediti mora premišljevanje - zapomniti si vodilno misel. Seveda je bila ta ogromna snov predelana nekako v 9 mesecih, od sept. 1993 do maja 1994, vsak drugi petek ob prisotnosti do 10 oseb. Predavatelj je poskrbel za dodatna skripta. Vsak član je prejel celoten tekst obravnavane snovi. Tako ima možnost, da iz skrbno zrežirane ka-teheze odnese čim več koristi, ter z osebno vajo poveča zmogljivost mišljenja. čarski krogi? Druga točka, ki nam Slovencem narekuje previdnost, če že ne kritično zadržanje do Dežele, predvideva ustanovitev tržaške mestne pokrajine. Gre za to, da bi poleg tržaške občine nastal še njen razširjeni dvojnik, ki bi zajemal celoten teritorij pokrajine Trst. Ta »veliki Trst« bi utegnil prevzeti si veliko število pristojnosti, ki jih trenutno imajo v zakupu okoliške - slovenske - občine. Kakšen bi bil učinek ustanovitve mestne pokrajine na slovensko prebivalstvo na Tržaškem si ni težko predstavljati, še posebej ne, če pomislimo, da je to načrt tržaških protislovenskih krogov z listarjem Gambassinijem na čelu. Obstajata torej vsaj dva tehtna razloga za previdnost in za pazljivo spremljanje dogodkov na Deželi. Pa ne samo tam: tržaški Slovenci se v tem času - tako kot naši italijanski someščani - ubadajo z novim regulacijskim načrtom tržaške občine, ki med drugim predvideva nove razlastitve na kraškem področju. To povzroča zaskrbljenost med kraškim slovenskim prebivalstvom, ki je v prejšnjih desetletjih že itak utrpelo vrsto razlastitev za gradnjo naftovoda, sinhrotrona in drugih objektov. Obeta se nam torej ne prav sproščen konec poletja, pa tudi jesen ne bo tako mirna, kot bi si želeli. Ivan Žerjal Kot pravi sv. Pavel: »Po večjih darovih hrepenite« (1 Kor). Kogar zanima, naj se nam pridruži septembra. p y Prihodnji teden se bo pričel poletni seminar ZCPZ Od 13. do 19. t.m. bo lepa bohinjska pokrajina gostila več kot sto udeležencev poletnega seminarja Zveze cerkvenih pevskih zborov. To je že večdesetletna tradicionalna pobuda ZCPZ, ki si je med tržaškimi pevci pridobila posebno priljubljenost. Seminar ne obsega namreč samo pevskih oz. instrumentalnih vaj in nastopov, temveč tudi izlete, družabnosti, skratka sproščenost in zabavo, ki sta za poletni čas primerni. Če se ozremo nekoliko nazaj v preteklost, zlahka spoznamo, da je v vseh teh letih seminar ZCPZ predstavljal za udeležence tako glasbeno-kulturno in duhovno obogatitev. Od leta 1970, ko je v Tinjah na Koroškem potekal prvi seminar, pa do lani, ko je potekal v Šmarjeških toplicah, so tržaški pevci vadili in nastopali pod taktirko številnih priznanih slovenskih dirigentov: naj tu omenimo samo Jožeta Trošta in Jožeta Fiirsta, od tržaških pa Ubalda Vrabca, Aleksandro Pertot, Janka Bana in številne druge, ki so s svojimi zbori dosegali (in še dosegajo) odlične uspehe. Glasba in petje pa za udeležence nista pomenili še vsega: na seminarjih - ki so potekali pretežno v Sloveniji, pa tudi izven njenih meja - so se namreč seznanili tudi z zgodovino, kulturo in običaji kraja, ki jih je gostil. Kot že rečeno se bo letos seminarja v Bohinju udeležilo več kot sto oseb: od teh bo okoli 50 pevk in pevcev sledilo pevskim vajam, ki jih bo vodil prof. Humbert Mamolo, enajst pa se Uh bo udeležilo orgelskega seminarja, ki ga bo vodil priznani organist prof. Hubert Bergant. Udeleženci bodo prenočevali v hotelih Bellevue in Kompas, vaje pa bodo potekale v hotelu Bellevue. Ivan Žerjal Praznik ob 90-letnici proseške godbe Od petka, 29. julija, do ponedeljka, 1. avgusta, so potekala praznovanja ob 90. obletnici delovanja proseške godbe, ki jih je priredilo Godbeno društvo Prosek. V petek so se slovesnosti pričele z odprtjem dokumentarne razstave in s predstavitvijo brošure o zgodovini delovanja godbe ter s slavnostnim koncertom proseške godbe same, ki jo je vodil Aljoša Starc. V soboto in nedeljo pa so se zvrstili nastopi raznih pihalnih orkestrov. Tako je v soboto nastopila godba Gromo iz Bergama, v nedeljo pa godbe Kapela iz Brežic, Viktor Parma iz Trebč, Kras iz Doberdoba, Breg iz Doline ter nabrežin-ska godba. V nedeljo popoldne so pihalni orkestri uprizorili mimohod, ki so se ga udeležile tudi številne narodne noše. Godbeno društvo Prosek je ob tej slavnostni priložnosti organiziralo tudi tridnevno vaško veselico s plesom, ki so ga v soboto, nedeljo in ponedeljek zvečer spremljali zvoki ansambla Adria kvintet. Zaključek festivala operete V četrtek, 28. julija, se je z gala koncertom v dvorani Tripcovich zaključil mednarodni festival operete, ki je pretekli mesec potekal v Trstu. Na četrtkovem gala koncertu sta pod taktirko dirigenta Alfreda Eschweja nastopila zbor in orkester mestnega gledališča Verdi ter korejska sopranistka Sumi Jo, ki je navdušila udeležence. Naj omenimo, da je Sumi Jo svojo pevsko kariero pričela prav v Trstu. Na gala večeru so podelili tudi nagrado Mednarodnega festivala operete, ki jo je prejel Cesare Gallino, ki je leta 1950 dirigiral na prvem mednarodnem festivalu v Trstu. Stanje na slovenskih šolah na Tržaškem v novem šolskem letu Človek se kar zgrozi, ko primerja število prebivalcev v naših vaseh in krajih s številom učencev, ki bodo drugo leto obiskovali osnovne šole. Vsekakor bo število manjše od letošnjega. Večje število bo v otroških vrtcih, a je znano, da iz slov. otroških vrtcev ne prestopijo vsi otroci v slov. osnovne šole. Poglejmo podrobnosti, ki jih posnemamo iz Primorskega dnevnika. Osnovne šole: Sv. Jakob (29 otrok), Ul. Donadoni (27), Skedenj (16), Sv. Ana (16), Sv. Ivan (30), Barkovlje (17), Rojan (29), Katina- Naše voščilo Tržaški škof msgr. Lovrenc Bellomi je bil kol znano več kot mesec dni na okrevanju v svoji rojstni pokrajini Veroni. G. škof je popolnoma okreval in se bo kmalu vrnil v naše mesto. Obenem mu voščimo ob njegovem godu — sv. Lovrencu —, ki bo 10. t.m.! ra (33), Opčine (63), Bazovica (16), Gropada (14), Trebče (28), Prosek (59), Sv. Križ (13), Repentabor (18), Nabrežina (25), Devin-Sesljan (39), Slivno - Šempolaj (22), Zgonik-Salež (37), Dolina (23), Mačkolje (10), Domjo-Ricmanje (44), Boršt (11), Pesek (8), Boljunec (31), Milje (14). Lani je obiskovalo slov. osnovne šole 726 otrok, drugo leto jih bo 692. Vročina in suša Val vročine in suše, ki je zajel naše kraje, nikakor noče pojenjati. Že dalj časa smo torej priče izredno lepemu in vročemu vremenu, ki ljudi naravnost sili k morju ali kam drugam, da bi se osvežili, ki pa hudo zaskrbljuje kmetovalce. Vročina in suša sta namreč že pričeli načenjati poljščine, predvsem pa vinograde in oljčne nasade. Če ne bo deževalo v kratkem, bo letina zelo slaba. Skedenj V sredo, 10. avgusta, praznuje naša župnija dan svojega župnijskega zavetnika sv. Lovrenca. Kot vsako leto bo ob 10. uri slovenska sv. maša; pri skupni večerni maši bo sodeloval tudi mladinski pevski zbor iz Bertokov, ki ga vodi Marko Kocjančič. Ta dan je vedno v sredini poletja, v najhujši vročini in v času, ko je večina ljudi na počitnicah. Obnavljajmo ta dan v molitvi in skupnosti. DRUŠTVO SL O VENSKIH IZOBRAŽENCEV Trst - UL Donizetti, 3 - tel. 040-370846 - fax 040-633307 XXIX. Študijski dnevi DRAGA 94 Park Finžgarjevega doma, Opčine, Narodna ulica 89 Petek, 2. septembra 1994 Ob 17.00: Predstavitev letošnje Drage Ob 17.30: Dr. Stane Gabrovec: Krščanstvo in formacija slovenstva Slovenski arheolog in akademik o vplivu krščanstva na nastanek slovenske nacionalne zavesti ob 1600-letnici »svetovne« bitke med Teodozijem in Evgenijem v Vipavski dolini, ko se je naš teritorij prvič znašel na meji med Vzhodom in Zahodom. Po predavanju diskusija in družabnost. Sobota, 3. septembra 1994 Ob 16.00: Mag. Marija Jurič in dr. Hektor Jogan: Prisila spomina k identiteti koroških in tržaških Slovencev. Interdisciplinarna analiza sociolško-psihološke kolektivne usedilne v izjavah posameznikov. Prisila spomina je tista »kohezijska razsežnost« v posamezniku-kolektivu, ki žari iz zgodovinske izkušnje in pogosto deluje tako, kot da bi bila »unheimlich«: sprašljiva, grozljiva, smrtonosna. Prej povezana z nelagodjem kot z lagodjem. Sledi diskusija. Nedelja, 4. septembra 1994 Ob 10.30: Lojze Čemažar: V novo sproščenost slovenskega kristjana Izziv slovenskega likovnega ustvarjalca današnjemu zadovoljnemu, plahemu in utrujenemu arhetipu slovenske vernosti, ki se zateka v preteklost. Po predavanju diskusija. Ob 16.00: Janez Janša: Pogled čez slovenstvo Po doseženi državnosti in samostojnosti bo treba zgraditi politično in državniško zavest sodobnega Slovenca. Gledanje izpostavljenega slovenskega politika na novo slovensko državo. Po predavanju diskusija, zaključek, družabnost. Nedeljska služba božja bo ob 9. uri na prireditvenem prostoru. c/ Novoustanovljeni mladinski pevski zbor Dom Luxa iz Bertokov, ki ga vodi Marko Kocjančič, bo nastopil v tem mesecu v Skednju 10. in v rojanski cerkvi 15. avgusta (mašo bo prenašal Radio Trst A). Krntoi ohrqčim kateheze v Rarkovljah sept. ’93 - maj ’94 Boris Vitez zopet pri Jadranu Priznani zamejski košarkar Boris Vitez se po desetih letih vrača k Športnemu združenju Jadran. Združeno slovensko košarkarsko ekipo je Vitez namreč zapustil leta 1984, ko je oblekel dres tržaškega prvoligaša Stefanel, v naslednjih letih pa je svojo karjero nadaljeval pri raznih drugih italijanskih prvo-in drugoliga-ših. Sedaj se vrača k Jadranu, kjer je začel igrati leta 1978 (prej je igral pri openskem Poletu) in kjer je bil pravi steber ekipe, saj je odločilno prispeval za uspehe, ki jih je slovenska združena ekipa žela v prvi polovici osemdesetih let in ki so bili kronani z napredovanjem v B ligo (takrat - leta 1985 - pa je bil Vitez že leto dni pri Stefanelu). Toda tržaški šport mora v teh dneh žal zabeležiti hud udarec. Slavna nogometna ekipa Triestina bo zaradi stečaja morala igrati v amaterski ligi, medtem ko se je v preteklosti potegovala za napredovanje v državno B-ligo. Krahu tržaškega nogometnega kluba je botrovalo zanesenjaško in neodgovorno vodenje njegove uprave v zadnjih letih. Od napetosti kmalu bi počilo Uprava Katoliškega glasa bo zaprta od 16. do 20. avgusta. Jet*. BRANKO Verouk za družbo (po celovški Nedelji) »Nedavno je celovški škof dr. Egon Kapellari podčrtal pomen verouka za »pozitivno oblikovanje Življenja, posredovanje vrednot in življenjsko orientacijo.« Hkrati je škof zavrnil poskuse, da bi verouk »porinili na rob šolskega vsakdanjika« ali ga celo »nadomestili s splošnim poukom etike«. Škof je poudaril, da ima mladina v Avstriji svobodo, da se oklene religiozne vere ali da jo zapusti. Politični ukrepi bi radi onemogočili, da se seznanijo s krščansko dediščino Evrope, pa bi bili slaba usluga za prihodnost. Takim nameram se morajo kristjani odločno postaviti po robu in iz defenzive preiti v ofenzivo v obliki srčnega, veselega krščanstva. Verouk si prizadeva za celoto v panorami posameznih šolskih predmetov in se loteva vprašanj, ki jih drugi predmeti ne obravnavajo, kakor na primer odgovornega ravnanja s spolnostjo, tako je podčrtal škof Kapellari. Škof je tudi za »trezno kritiko« glede verouka, toda ta kritika se mora zavedati, da večje versko znanje še ni zadosten nagib za versko prakso. To pa nikakor ne pomeni, da bi smeli versko znanje zapostavljati. Potrebno je oboje: spontanost in igra, pa tudi versko znanje. Iz svojih obiskov v šolah ve škof Kapellari da veliko mladih ljudi v mnogih šolah veliko ve o veri. Pri nenadnem vprašanju pa nastane tesnobni vtis, da »ti učenci in učenke ne vedo skoraj ničesar«. Kakor tudi v drugih predmetih, je znanje o skupnih povezanostih bolj skromno. To velja za Koroško. Kaj pa bi rekli o naših šolah, o verskem znanju, ki ga lahko pokažejo na naših šolah? Pravijo, da se na Tržaškem vedno več število tistih, ki ne obiskujejo verouka. Kje je vzrok? Kaj pa šole s slovenskim učnim jezikom? j ^ V nedeljo, 7. avgusta, bo v Sežani srečanje z misijonarji, ki se mudijo doma na dopustu. Ob 16. uri bo somaševanje, ki ga bo vodil koprski škof, sledil bo razgovor. KOMBINACIJSKA KRIŽANKA PESNIŠKE ZBIRKE ALOJZA GRADNIKA obvestila DUHOVNE VAJE ZA DUHOVNIKE bodo potekale v Trstu, v Domu blagrov »Le Beatitudini« od ponedeljka, 29. avgusta zjutraj, do srede, 31. avgusta popoldne. Vodil jih bo ljubljanski pomožni škof msgr. dr. Alojzij Uran. Prijave sprejema Dom blagrov, tel. 040/566244 ali pa msgr. Franc Vončina, tel. 040/228126. ŽUPNIJA SV. JAKOBA: od 7. avgusta dalje bo nedeljska sveta maša za slovenske vernike v župniji svetega Jakoba v Trstu vsako nedeljo ob 9.15. MOŠKI PEVSKI ZBOR iz Bertokov bo v nedeljo, 14. avgusta, ob deveti uri, pel v Rojanu pri sveti maši s prenosom po radiu. UDELEŽENCI POTOVANJA PO IRSKEM so se vsi srečno in zdravi vrnili v petek, 29. julija, v jutranjih urah. Zahvala vsem udeležencem. Sledi poročilo o potovanju. Čestitke Slovenski goriški skavti izrekajo iskrene čestitke Simonu Špacapanu, ki je v četrtek, 28. julija, uspešno doktoriral na fakulteti za medicino in kirurgijo rimske univerze La Sa-pienza z disertacijo iz pediatrije. * * * Skupina Izvir čestita Simonu Špacapanu, ki je doktoriral na fakulteti za medicino rimske univerze La Sapienza in mu želi obilo sadov v nadaljnjem življenju. Čestitke Zbor Lojze Bratuž čestita svojim pevcem Marlenki Žerjal in Milku di Battista za odličen uspeh - najvišjo oceno pri maturi na klasičnem liceju, Barbari Piccolo pa za diplomo iz logopedije, ki jo je z odliko in pohvalo dosegla na univerzi v Padovi. Zahvala Globoko ganjena se zahvaljujem članom PD Štandrež za izkazano mi sočutje ob izgubi ljubljenega očeta. Marinka Leban Sožalje Sovodenjska sekcija SSk izreka globoko sožalje odbornikoma Benjaminu in Markotu ter svojcem ob izgubi drage mame in none Amalije Cotič-Devetak. Spodnje besede s kombiniranjem razporedi v lik. Nekaj črk je že na pravem mestu. Z mastnimi črkami so nakazane pesniške zbirke Alojza Gradnika. 2 ČRKI: ad, eh, in, ir, le, li, od, po, re, rs, so , ti, tn, ud, up, ut, za. 3 ČRKE: alo, als, ana, ars, ece, edi, eja, eos, ilo, lei, moj, oče, onu, oto, pes, pst, sam, ute, ven, zak, zev. 4 ČRKE: čiči, este, jijo, lari, mrhe, nemi, niko, okno, rant, roti, saje, sito, stil, teta. 5 ČRK: ioram, Irene, jutri, kriči, Mojra, Olviii, pat.il, I c vin, auivv, Vlfiio. 6 ČRK: čustvo, kamnit, Medana. 7 ČRK: omikron, omočeni, otavica, referat. 8 ČRK: Sveto vit. 9 ČRK: Pojoča kri, gorati meč. 10 ČRK: mitropulos, opredeliti, Pesmi o Maji, Pot bolesti zlate lestve. 11 ČRK: De profundis. 12 ČRK: Bog in umetnik, Svetle samote. 13 ČRK: Večni studenci. 14 ČRK: Padajoče zvezde. REŠITEV MREŽASTE KRIŽANKE IZ PREJŠNJE ŠTEVILKE VODORAVNO: 1) SKALA; 4) MARTA; 10) GROPADA; 11) PARIZ; 12) ETAPA; 13) ANDANTE; 15) BUJE; 17) STVAR; 19) VSTOP; 22) AMAT; 25) MARTINA; 27) ROPAR; 29) TWIST; 30) DETELJA; 31) MITRA; 32) VRATA. NAVPIČNO: 2) KROPA; 3) LUALABA; 5) ARPAD; 6) TARANTO; 7) ZGLED; 8) LAKAJ; 9) IZLET; 14) NEVA; 16) URAN; 18) TARTINI; 20) STRITAR; 21) ZMOTA; 23) HARDY; 24) PRVAK; 26) INTER; 28) PILOT. ZAHVALA Dne 25. julija je v 86. letu starosti mirno zaspala v Gospodu naša draga mama Amalija Cotič-Černic Po pogrebni maši v cerkvi na Vrhu sv. Mihaela smo jo dne 27. julija pospremili k večnemu počitku na domače pokopališče. Hvaležni za dar vere, vztrajnosti in neomajnega optimizma se je spominjamo hčeri Marija in Malči ter sinovi Jožko, Ninko, Marjan, Radko in Benjamin. Iskrena zahvala župniku g. Viliju Žerjalu za opravljeni žalni obred in tolažilne besede ter vsem, ki so za pokojno molili ali kakorkoli počastili njen spomin. Vrh sv. Mihaela, Ronke, Gorica, Doberdob, Gradišče, 4. avgusta 1994 ZAHVALA Iskreno se zahvaljujemo vsem, ki so na katerikoli način počastili spomin našega dragega Mirkota Cotiča Posebna zahvala č.g. Žerjalu za opravljeni obred in ganljive besede, kakor tudi somaševalcem č. bratom salezijancem, zdravniku Toma-siniju za skrb in požrtvovalnost, ženskemu pevskemu zboru za občuteno petje, vsem darovalcem cvetja, sorodnikom in znancem ter vsem, ki so dragega pokojnika pospremili k večnemu počitku. Sovodnje - Gorica Družina Cotič DAROVI Za Kat. glas: Matilda Munih - Francija 21.500 lir; Kogoj - Francija 29.000 lir. Za popravilo zvonov v Štandrežu: Družina Marušič P. 100.000; Leda Marušič 50.000; Danilo Marušič 50.000; Edvin Marušič 20.000; Danilo - Milja Paulin 50.000; Jolanda Tranci 20.000; Aljoša Prinčič 10.000; Marjetka Hoban 20.000; Stanko - Danica Zorn 50.000; Angelo Percipiano 150.000; N.N. 50.000; Mirko - Jolanda Mardin 100.000; Družina Glessi 50.000; Družina Nanut Milan 35.000; Brajnik in Colautti 100.000 lir. Za Kat. glas darujeta Leopold in Ame-lija Pangos 50.000 lir. Cerovlje: N.N. ob obletnici poroke in v spomin na rajne starše in brate: za slovenske misijonarje 50.000: za lačne po svetu 25.000, in za obnovo Katol. doma v Gorici 25.000 lir. Za cerkev v Mavhinjah: V spomin na pok. mamo Angelo Živec-Krebelj daruje hči Jolanda z družino 150.000, za cerkev in 300.000, za cerkveni pevski zbor. Namesto cvetja na grob pok. Angeli darujeta Pina in Anica vsaka po 10.000 lir za cerkev. K.K. daruje ob peti obletnici smrti g. Juraka s hvaležnim spominom za Kat. glas 500.000 in za slovenske misijonarje v Ruandi 1.000.000 lir. Za Kat. glas: v spomin na pok. brata Mirkota Cotiča darujeta sestr Valerija in Ivanka 50.000 lir. Gabrije. Za cerkev: O. 5.000; Z. 10.000 lir. Rupa. Za cerkev: N.N. 5.000 lir. VRH. Za cerkev: N.N. iz Doberdoba, v spomin na Amalijo Cotič-Černic 50.000 lir. Sinovi in hčere, v spomin na mamo Amalijo Cotič-Černic: za cerkev na Vrhu 500.000; za MIPZ na Vrhu 500.000; za ŠD Soča 500.000; za Krvodajalce v So- vodnjan 500 000 lir. Za misijone: Vera Gentili daruje 50.000 lir. Za Marijin dom v Rojanu: Družina Rudež daruje v spomin na drago gospo Ano Živio 20.000 lir. Za cerkev v Sovodnjah: Gizela 200.000; Ivanka in Valerija v spomin na pok. brata Mirkota 170.000; namesto cvetja na grob očeta Milana hčerke Vojka, Nadja in Ines 150.000; N.N. 50.000. Ob 25-letnici poroke Markota in Sabine mama Rozalija 100.000. Namesto cvetja na grob Milana Petejan Ljubka in Janko Zavadlav 100.000; N.N. 100.000 lir. Za mladinski zbor Vrh sv. Mihaela darujejo nečaki v spomin na teto Štefanijo 100.000 lir. Za PD Štandrež: V spomin na očeta daruje Marinka Leban 150.000 lir. ŠIRI KATOLIŠKI GLAS KATOLIŠKI GLAS Tednik List je nastal po združitvi goriškega tednika »Slovenski Primorec« in tržaškega »Teden«. Prva številka »Katoliškega glasa« je izšla 2. februarja 1949. Registriran na goriškem sodišču pod št. 5 dne 28.01.1949 Glavni in odgovorni urednik: Dušan Jakomin Izdaja: Zadruga Goriška Mohorjeva Riva Piazzutta, 18 - Gorizia - P.I. 00480890318 Tiska: Tiskarna Budin Riva Piazzutta, 18 - Gorizia Letna naročnina v lirah: Italija 55.000 Slovenija 55.000 inozemstvo 80.000 zračna pošta 100.000 Oglasi in osmrtnice: 1 modulo (5 cm višine v enem stolpcu) 45.000 lir + 19% IVA. Možne so sestave z več enako velikimi moduli, ne pa vmesne mere. Član: j>l ZDRUŽENJE ITALIJANSKEGA PERIODIČNEGA TISKA fiC ZVEZA ITALIJANSKIH KATOLIŠKIH TEDNIKOV