- P. ■* *• 7 | M*v8R1|«k tffrl&JUk JC IPaDV® V Bogu na zemlji Marija zaspi, Sin jo iz smrtnega spanja zbudi, Ker je na zemlji Živela lepo, z dušo, s telesom jo vzame v nebo. Z angeli Mati v nebosa je 8ia, tam poveličana gleda Boga, v božji ljubezni se srečna topi, krona ji večna na glavi Žari. Mati Marija končala je pot, čista, brezmadežna gia je odtod, regina vsake bridkosti je zdaj, njen« plačil« je blaženi raj. Prosi, Marija, v nebesih Boga, lepo življenje naj tudi nam da, da bomo k tebi v nebesa prišli, ko nam bo smrt zagrnila oči. štev. 33.,Leto III. - 2 - _15. avgusta 1948. Umrl je nedolžni otrok. V družini vlada silna žalost. Cer= kev pa ne pozna žalosti, zvonovi za tak pogret praznično zvonijo; duhovnik v beli 'štoli hvali Boga, da je nedolžno dete vzel k sebi med vrste angelov. % Tako je tudi na smrtni dan Marije. Njena smrt je .slovo od zemlje in hkrati večno"združenj e Matere s Sinom. Cerkev ob tem po= .. grebu ne pozna,žalosti. Zmagoslavna misel preveva vso liturgijo? zma¬ gan je greh, zmagana smrt; človek se vrača k Bogu, od katerega je izžel. Veselje Cerkve more le tisti doumeti, ki je doumel besedo sv, Avguština o nemirnem srcu, ki se šele v Bogu spočije. Srce Odrešeni= kove' Matere se današnji dan spočije v Bogu - Marija je vnebovzeta. Enako praznuje Cerkev godove svetnikov? smrtni dan svetni= ka je praznik v Cerkvi. Le trikrat na leto je zemsko rojstvo praznik v Cerkvi in to rojstvo Marije, rojstvo sv. Janeza Krstnika, rojstvo Jezusovo v v hlevoku. Ce s takim pogledom premišljamo smrt mučenca, bomo pač vsaj malo razumeli, kako so mogli mučenci s slavospevom na ustnicah zreti smrti'v oči. Smrt je najvišja ura življenja? grem svojemu Bogu nas= proti. Moje življenje, moje prepričanje, moje veselje in moj križ najdejo v smrti svojo dopolnitev. Ne glejmo v smrti samo tisto grobo odtrganj e duše iz to= lesa, kar je bolečina in sad izvirnega greha? vse to je stvar pnega trenotka. Ko jo ta trenotok mimo, se odpre pred nami silna daljava in širjava? tu ni nobenih meja. Stojimo pred Bogom? zanj smo živo= li, njemu vsak dan poklanjali svoje prepričanje, svojo voljo.: za= gledali smo Boga v vsej lepoti, prvikrat uživali njegovo ljubezen in svetost? in za vse to imamo ljudje skromen izraz? nebesa, V ne= besih sem. Zato se danes Cerkev raduje, zato je njena pesem zmago¬ slavje, zato njen vzklik? Kraljica angelov... svetnikov..,, ozri se na nas. Berem "Bogoljuba, v begunstvu"c Nehote mislim na,dneve 0 = krog 1. junija 1945. Koliko so naše družine prežalovale. 3e danes sc solze niso posušile. Kot ljudje smo doživljali in nosili črnino tistih dni. Obrnimo stran zgodovine? 10 let, 20 let je od takrat. Mati išče grobove svojih zlatih sinov. Njena ruta ni črna, v njenih očeh ni solze žalovanja. Zmagoslavno vesela hiti tja na grob. Doume= la je silni zakon smrti v vsej globini. Ona veruje in zaupa? prav v tej skrivnostni smrti iz prepričanja v neomahljivo svetost resnice v Cerkvi so naša žitna polja vsa zlata, prepolna zrna za novi rod, novo mladino, novo bodočnost tega naroda. Zrno je strohnelo, umr= lo, bilo žrtvovano.... in danes to krasno sonce, ta novi rod ves pre¬ žet za Boga. Odkod vse to, 0 mati, o sestra, glejta silni in straš= 'ni zakon smrti, ki ni smrt, ki je življenje. Prav tega pogleda v skrivnostno delavnico božje Previdno¬ sti nami tako manjka. Vse hočemo kot ljudje doumeti, po človeško raz= brati skrivnostne niti božjega vodstva, "Moja pota niso vaša pota, moje misli - niso vaše misli. Skušajmo povsod najti čudežno "božjo pot" tisto , "sveto božjo mise.l" in življenje na zemlji bo postalo svetlejše... kakor raj na zemlji. In sedaj pojdimo k mrtvi Materi -božji Mariji. Njena smrt je zmagoslavje kakor smrt njenega Sina. Njeno življenje je bila služba božja? dekla Gospodova sem. Gospod pa je danes svojo "deklo" posadil za mizo in On, ki je edini Gospod nad vsemi gospodi, streže štev. 35.»Loto III. ~ 3 -15. avgusta 1943. njej, ki je danes postala kraljica nebes in zemljo. Ko Čuješ moli« ti= ki je tebe, Devica, v nebesih kronal - ne glej zlatih kron' na njeni glavi; vec kot zlata krona je beseda Gospodova; sam Gospod streže svoji služabnici. Prav tako ni misijonar, kdor v'Sloveniji spreobrne kakega pogana. Dostikrat se • zgodi, da'se da krstiti kak musliman ali Jud. V letnih poročilih je frančiškanska župnija v Ljubljani pred vojno na= vedla kar lepo število takih spre¬ obrnjenj . Ce bi Šlo pri delu za misijone za spreobračanje duš, bi lahko imenovali tistega patra, ki je spreobrnil in krstil tiste mu¬ slimane 'in Jude, kar pravega miši« jonarja, Ker pa ne gre za to, am= pak za presajanje Cerkve, ni misi= jonar,'saj je pri nas Cerkev ge u= trjena. Slovenski duhovnik, ki gre v tujino za svojimi rojaki kot izseljeniški duhovnik, ni misijo = nar. Saj nič ne utrjuje Cerkve, ampak skrbi le za dušno zveličanje svojih rojakov. Seveda bi pa bilo možno, da bi šel za rojaki v po = gansko dežele in bi tam skrbel zanje poleg dela za ustanavljanje Cerkve med pogani samimi. Tedaj bi bil misijonar, a ne po tem, da de« la med rojaki. Kot tak je samo iz« seljenigki duhovnik. Kaj pa misijonar, ki de= la v misijonih, pa nikogar ne spre= obrne?'Vedno več je ta. ih misijo - narjev. Po nekod ni uspeha, n.pr. med muslimani. Drugi so pa zapo« sleni s Šolskim delom, znanstvenim proučevanjem ali podobnimi stvar¬ mi in sploh nimajo možnosti, da hi koga spreobrnili in krstili.Taki misijonarji so prav tako misijo = nar ji kot je bil Frančišek Ksavc= rij, ki je na tisoče ljudi krstil. Saj s svojim delom ustanavljajo in utrjujejo katoliško Cerkev v po = ganskem svetu. In dostikrat s tem delom več store v ta namen kot piše iz Otacamunda v Indiji. Spet sem dobila po Šestih letih od Vas poročilo,ki pa je zelo žalostno. Solzne so moje oči, ko berem o trpljonju mojega naroda v ljubi domovini. Ali je sv. Cerkev svobodna?Ali more v svobodi učiti sv. vero? Katoliški voditelji so vladali našo domovino in le malo je bi= lo brezvercev, ko sem jaz zapu= stila domovino. Upamo in moli« mo, da ljubi Bog zopet da naro« du vlado katoliških mož. Prepustimo vse božji Previdnosti’ Trpljenje bo oči« stilo naše duše in večja bo na= ša ljubezen do Boga. In ne ga« lujmo, če smo v tujini; vsa zemlja je božja in povsod naj« demo Boga. Tu nismo imeli pretr« peti kakih vojnih grozot, pač pa smo čutili pomanjkanje ži¬ vil in drugih stvari. Pač pa je naša družba veliko trpela po drugih krajih in več naših ses= ter je izgubilo življenj e,Bino« go Šol, zavodov, sirotišnic in samostanov je v razvalinah, zla= sti na Kitajskem, japonskem in v Birmaniji. Misijonsko delo na« produ je. Veliko poganov in pro=? testantov so je spreobrnilo. Med njimi tudi 4 učiteljico iz našega zavoda, od katerih je ena celo vstopila v samostan. Ve, da nam Vase trpljenje, da« rovano za duše, pomaga pri tem našem misijonskem delu. Kako„ lepe so zgodbe spreobrnjenj l Ce bi jih mogla popisati! Dovoli« te,da Vam popišem samo eno §tev. 33., Loto III 4 - tisti, ki žive med ljudstvom in ga spreobračajo. Mislimo na tiste, ki vodijo bogoslovce, bodoče domače du= hovniko, ali ki prepajajo kulturo posameznega naroda s krščanstvom„Ko= liko ljubše bi jim bilo kršSevati, a se zavedajo, da je .za ustanovitev in utrditev Cerkve tudi to delo p-otreb= no, v nekem pogledu Še potrebnejše.. (Dalje prihodnjič). 1 * avgu s t a 1. 94 8; Borba mlade sveto mo hatnedanke_ vero za Pred dvema letoma . je poprosila za sprejem v na= so sirotišnico neka mohame^= danska.deklica, ki je ušla*z doma. Neki' katoliški učitelj, ki je zato kasneje moral dati življenje, ji je pokazal pot do samostana. Dekle nam je na kratko povedalo svojo zgodbo; "Moj ode je umrl in zapustil veliko imetje« Moja mati se je drugič porodila. Nekaj časa za tem pa je mati dala istemu možu še mojo starejšo sestro. Sedaj pa hoče dati še mene. jaz tega moha= medanskega življenja nočem, hoden postati katoličanka," Mati prednica jo je sprejela Nekaj dni nato jo jo njena družina že zasledovala; prišli so ponjo s policijo. Trdili so,-da jo je učitelj s silo odvedel v samostan. Poklicali smo dekle. Daleč proč stoječa- je odgovorila po= lici ji-, da je v samostan prostovoljno prišla m da hoče tu ostati in da ne bo Šla nikoli več domov. Toda, čeprav so morali brez nje oditi, so jo vendar dve leti na vse načine, tudi s silo in zvijačo hoteli vzeti'nazaj na dom. A ona je vse premagala in vztrajala,. Pridno se je učila katekizmi- obenem z ostalimi dekleti. Prišel je veliki praznik za njene tovarišice, ko so sprejele sveti krst in sv. obhajilo. Sučila, tal o ji je ime, je jokala, češ;'zakaj ne krstite tudi mene, saj znam ves katekizem in vse molitve,.. Toda zdelo se je pametno še počakati in preizkusiti, njeno vztrajnost. Po dveh letih pa je prišel tudi zanjo ta lepi dan,. Krstna- botra ji je bila neka gosp"-, ki se je iz protestantizma pred nekaj leti sp: eobrnila v katoliško vero. Po' krstu jo je mati prednica po= slal>a v drugo, še bolj oddaljeno hišo naše družbe, da bo mogla v mi= ru živeti. S.TEREZIJA M E D V E 3 C E K, hči Marije Pomočnice, piše iz Gauhatija v Assamu. •Kakor vidite, nisem več v Jov;aju, kjer sem bila prod vojno, ampak v Ghuhatiju. Ves ta čas nismo, hvala Bogu, prav nič prekinili misijonskega dela, ki mi je še do lani potekalo v Jowaju, Tamkaj so bili skoraj sami italijanski misijonarji, ki so bili radi vojne Itn= lije z Angleži skoro vsi internirani. Zato smo morale misijonarke toliko bolj poprijeti, zlasti mod žensko mladino, V nekaj letih smo ustanovile v jowajskem okraju v desetih vaseh Katoliško Akcijo za lene in dekleta, ki dajejo za bodočnost mnogo upanja. Tudi šole, si= rotišnice in dispanzerji so uspevali kar naprej. Mnogokrat smo se vprašali, kako naj nadaljujemo brez sredstev, a božja previdnost nam je zares čudovito pomagala, prav posebno pa pogrešam slovenskih ro~ ženvencev, svetinjic in podobic, ki ste ni jih pred vojno tako prid= no pošiljali, da se mi je kar milo storilo, ko sem sc ob prejemu \J r ' ■ šega pisma spomnila na to« Jaz zdaj tu oskrbujem indijske sestre in novinke domačinke, kar je lepo a odgovorno "delo. Zato se V« n zelo priporočam v molitev. štev* 33.,Loto III. 15. avgust r. 1948 5 - v Nese^/N M/NTije od^l/n V nebesa Mati je odšla, tam prosi za ljudi Boga, pomoč in varstvo nam deli, srednica je vseh milosti. Na zemlji nič več ni lepo, solze v potoir.ih nam teko, zato si vsi želimo tja, kjer ti, Marija, si doma. Marija, daj nam blagoslov, pripelji srečno vse domov, kjer bomo s tabo združeni Boga na veke gledali. Usliši prošnjo, Mati, to in vabi,kliči nas v nebo, v dom troedinega Boga., Očeta, Sina in Duhal Tam bomo srečni z angeli ti hvalnice prepevali, s teboj uživali Boga in vekomaj ljubili ga. Marija, ki si zmagala s svetostjo svojo satana, za nas pri Bogu posreduj in z nami 3e za raj vojskuj! Rimska, oblast je prošnji ugodila in tolpe pregnala. - Duhovno delo tega krivoverstva pa je bilo seveda zlomljeno z neu= morniin delovanjem škofa Avguština. Pelagijanci. Sredi teh bojev pa je prišel v Afriko nov učenik novih zmot - Pelagij, rodom Britanec. Bil jo pobožen in skromen. Priklju= čili so se mu mnogi učenjaki in krepostniki. Učil je v glavnem, da ni izvirnega greha in da more človek ostati brez greha tudi brez pomoči božje milosti in biti zveličan. Tudi proti tej krivi veri je nastopil Avguštin z vso srdi= tostjo. Z jasnimi dokazi je ovrgel krivoverstvo in zmagala je po vnetem Avguštinu - Cerkev Kristusova. Avguštin pisatelj. Sredi vseh naporov in ogromnega dela v obrambi vere je Avguštin še vedno našel časa za velika versko-literarna dela, po katerih vplivu je Cerkev mnogo pridobila. Spisal je 22 knjig o "božjem kraljestvu", na katerih je delal 14 let. To delo je bilo Široki prehod iz potapljajočega se antičnega sveta v upapolno bo= docnost krščanskega srednjega veka. 0 njegovem verskem življenju, ki ga je spisal v nekakšni molitveni obliki - v "izpovedih", pa je po pravici rečeno, da je to knjiga svetovnega pomena, saj med opisom svojega življenja hvali in oznanja le Boga. in razodeva nauk Cerkve. ~ Geslo knjig "Kraljestvo božje" je bilo po psalmistu* "Srečno.ljudstvo, kateremu zapoveduje Gospod!" "Izpovedi" pa nosijo geslo, ki velja za vse čase in ljudi: "Ti si nas za se ustvaril, o Bog, in nemirno je naše srce, dokler ne počiva v Tebi!" Konec dela. se je Avguštinu približal, ljudski val s severa je preko Sredozemske¬ ga morja zajel tudi Severno Afriko. Vandali so vdrli v Numidijo in oblegali Hippo. Mesto so naskakovali tri mesece. Kot poveljnik po - štev, 33,,Leto III. 6 - 15. avgustn 1948 trepljajočega go ve moči pa se brode, je Avguštin izdržal pri svojih ovčicah. N'je= w . _ x so pa šle, sredi največj ega vandalskega napada je ob tu Čanju bojnih trum šol veliki božji borec v avgustu 1. 430. star 76 let v večni mir svojega Gospoda. (Nada! j evan j e,) "Tu je moja roka. No bom vam več nadležen. Oprostite*, da sem vam in Cilki prizadejal toliko bridkosti. Zbogom!" Pograbil je'plašč in violino in kakor brez uma planil iz hiše. Vzela^ga je noč. OČe Cvelbar je gledal za njim in dejal polglasno; "Ubogi človek!" 11 . Cilka ie prejela na svojo prošnjo odgovor, da je sprejeta v noviciat reda Šolskih sester v Mariboru. Pripravljala se jo na odhod.-, Dvoje stvari je še doživela pred svojim odhodom. Nekega popoldne ob koncu meseca novembra jo ustavil na cesti pred Cvelbarjevo hišo lep osebni avtomobil. Iz njega sta sto= pila dva gospoda. Trenutek kasneje pa sta ge stala pred Cilko, očc-= tom in materjo. Bila sta ravnatelj in dirigent ljubljanske opere. Po obi= čajnem pozdravu in po najstrožjih bontonskih predpisih predstavija= nja je gospod ravnatelj začel v zbranih besedah;, * "Povedati vam morava, da je zaradi osebnih vzrokov prod dnevi zapustila našo opero primadona nage opere madam Zlata Krstu= lovi 6 - Ahačič, ker je bila angažirana v operi v Pragi. S tem je postalo izpraznjeno mesto sopranistke.rn solistke v naši operi. 5po= štovana gospodična! Vodstvo naše opere se je odločilo, da vam prvi ponudi to mesto in sicer s takojšnjim nastopoma' Vsi Cvelbarjevi so bili silno presenečeni. To je bila ze= lo laskava ponudba in visoka odlika za Cilko.« "Ako kdo hoče priti za menoj, naj vzame svoj kriz in hodi za menoj!" To je bilo geslo njenega življenja. Niti za trenutek se ni zmedla, ampak je v zbranih besedah, kakor je bila nagovorjena, tudi odgovorila - "Spoštovana gospoda! Priznati moram, da me je v tom tre= jjutku doletela tako visoka čast, katere nikdar nisem pričakovala. Čutim dolžnost, da so po vama vodstvu na'e opere najiskreneje za¬ hvalim za visoko priznanje, s katerim scm bila danes počaščena. Za umetnika - pevca ni večje Časti, kot jo ta, če je sprejet v dom pevske umetnosti, ki jo last-vsega naroda in tako postane tudi sam narodova lastnina. .Toda golim, d' tudi v v dva tako iskreno sprejme= ta moje besede, kot sem jaz sprejela od vaju. Oprostita, no zameri= ta, toda jaz vaše visoke ponudbe ne more m sprejeti." Obraza ravnatelja in dirigenta sta se podaljšala, bila sta silno razočarana. Kaj takega nista pričakovala« Mislila sta,da bo Cilka z obema rokama pograbil'- priliko in s tem se računala ni= sta, da bi jima ponudbo odklonila« (Dalje prihodnjič.) NASLEDNJO MOLITEV JE SESTAVIL NAŠ NADPASTIR IN JO pNEVNO MOLI. TUDI MI JO MOLIMO VSAK DAN TISKANIH BO 500 IZVODOV VE C IH JO BOSTE LAHKO §E DOBILI! štev. 33.? Leto III« - 7 - 15. avgusta 1948» Naša Kraljica si, Marija Po= magaj! Pozdravljamo te is vsega srca, navdušeno kipe naše pesmi pred tvoj prestol , Priznavamo te radostno in vda¬ no za svojo kraljico« pod tvojim var= stvoft se hočemo v Življenju boriti, ob tebi za Jezusom hoditi tudi po krij§e= • vem potu f v tvojem mogočnem varstvu živeti in umreti« Majhni, smo, ubogi in stiska« ni, izmed najmanjših norodov sveta, brez bogatih sredstev, brez svetovnega ug!eda ? noša beseda v zboru velikih in mogočnih malo tehta in velja, !Ti, ne= belka Kraljica, bodi nam Mati, h kate« ri naš narod kot nebogljen otrok v vsaki stiski in skrbi pribeži. Saj vi« diš in poznaš našo sedanjo strašno sti« sko in veš, .v čem je rešitev in kod vodi pot v-pravo svobodo. Zato se v tvoje roke predamo- da nas vodiš - sami bi gotovo zašli v pogubo - in ti predlagamo vse svoje prošnje,. O, ko - liko jih imamo; naklonjeno jih poslušaj: V tvoje materinske roke, o Kraljica, izročamo vse sedanje trplje= nje, ki je kakor povodenj pridrlo na.d nas o Izročamo ti pomanjkanje, ki nas tare telesno, zaskrbljenost, ki gloda v naših mislih dan in noč. Poslušaj vzdihe ujetnikov, za= prtih in obsojenih, sprejmi njihove solze in krvave srage v trdih ječah, ob težkem delu in bogokletnem zasramovanju.. Darujemo ti ne« znosne muke in strahotne smrt, ki so jo tisoči naših nikdar pozab= 1j enih bratov in sestra prestali; njihovim smrtnim mukam pridružu« jemo nedopovedljivo globoko žalost, s katero žalujemo za njimi, 0 Kraljica, ki si bila Mati sedmerih žalosti in razumeš veliko bridkost našega naroda; kakor si svoje srčne mulce združevala z Jezusovim trpljenjem in jih Bogu v naše odrešenje darovala, tako prosi zdaj Jezusa, naj iz tvojih brezgrešnih rok sprejme vse naše trpljenje, ki se nam zdi ogromne, pa je v primeri z njegovim tako neznatno, in naj ga združi s svojim lastnim trpljenjem ter ga sku« paj s svojim daruje nebeškemu Očetu, da se nas po njegovem zasluže« nju usmili in nam prizanese^ 0 Kraljica, pravičnim med nami sprosi stanovitnost v mi« losti božji, skuSanim in ogroženim, pomol in varstvo, grešnikom spreobrnjenje, sovražnikom božjim ponižanje, dušam naših rajnih, ki se v vicah očiščujejo, skorajšnji prehdd' v nebesa, kjer bodo gledale in uživale neskončno lepoto božjo* Nam beguncem uteži gren¬ ko domotožje in nam pripravi kmalu veselo vrnitev v varne ? mirno in svobodno domovino,. Posebno ti priporočamo našo mladino* Poglej- usmiljena Mati, v kakšnih silnih nevarnostih je. da v brezbožnem okolju iz« gubi vero v Boga, ljubezen do Jezusa i.n nedotaknjeno lepoto krstne St o v. 33., Leto III - 8 - 15. avgust-^ 1948. nedolžnosti, dn pozabi božje zapovedi, se preda grešnim strastem in začne celo sovražiti Boga tor tabo pogubi svojo dušo. Mogočna Kraljica in Mati, ne dopusti tega, usmili se nedolžnih otroških duši prosi Jezusa, da stre moč hudobnega duha in vzame zapeljivcem možnost, da bi nadaljevali svoje pogubno početje. Vodi našo ml&= dino k Jezusu, naj vzame mlade duše v svoje mogočno varstvo ter jih blagoslovi z najmočnejšim blagoslovom. Svetega Duha, ki z*modrostjo in ljubeznijo vodi in ure¬ ja svet, prosi, o Kraljica, naj razsvetljuje, vodi in navdihuje vse one, ki kujejo našo usodo, da bodo naš razkosani narod združi= li in mu dali vse pogoje, da si po božjih zapovedih uredi miren in svoboden dom, v katerem ne 'bodo vladale brezbožne sile, merveč vera v Boga, ljubezen božja in medsebojno spoštovanje, da bo tako naš narod viden dokaz neizmernega božjega usmiljenja, iz katerega bomo ml in ves svet spoznali, da nas jo po tvoji materinski pri= prošnji edino božja dobrota rešila in se ji bomo javno in glasno zahvaljevali ter svoje obljube z radostnimi srci izpolnili. Kraljica nebeška, pritegni naše željo in misli k'sebi v nebesa. Vzbudi v naših srcih domotožje po nebeški domovini, ko kratkih letih zemeljskega izgnanstva nas milostno sprejmi in pred= stavi Jezusu, da se pri njem snidemo z vsemi, za katerimi še' vedno žalujemo, in da bomo ob tebi z Jezusom večno kraljevali. Kraljica vesoljstva, to so naše prošnje. S polnim zau= panjem se zatekamo k tebi. 0 Marije, materno imaš srce > ne moreš zavrniti našega zaupanja, ne boš odbllu naših prošenj. Verujemo, da bo končno le zmagalo tvoje brezmadežno Srce in bo po božji vo= lji prineslo tudi našemu narodu mir. Pospeši zmago svojega Srca, da ne bo šlo toliko duš v pogubo. Kraljica, Srednica vseh milosti, posreduj nam zaprošene milosti, da bomo v času najtežjih preizkušenj doživeli najobilnej= ge usmiljenje vsemogočnega Boga po tobi, Marija Pomagaj, ki si in boš naša Kraljica in naša Mati. Amen. " Škof Dr. Gregorij Rožman.