POTREBE KLIČEJO GimHori|o Moste, Šokki center tiska inpapirja, Visoko šolo 7» tdesno knltaro u Di|aški dom u^encev Gradisa trenutno povezujcfo hkuj* fai pripravc na iobko leto 1980-81 — na leto pričetka izvajaaia zakona o usmerjenem izobraževanju. In res jt več dfpwh vprašan}, ki jih velja skupaj reševati. Dclavd moščanske gimna-zi jc — nekdanje osnovne šole — že dolgo izpostavl ja jo pro-blem ustreznejših prostorov, saj sedanji ne dovoljujejo pomembnejše modernizacije in ne nadaljnjega opremlja-nja z vse zahtevnejšo učno tehnoiogijo (čeprav dosega gimnazija pomembne uspehe pri uveljavl janju interae tele-vizije). Delavd Šolskega centra tiska m papirja — bi^ega doma Titove mladine, ki so ga odkupili TOZD-i papirništva in grafike (plenum ustanovi-teljev) — resno izpostavljajo problem prostorov in resno načrtujejo prizidek, ki bi omogoči! ustreznejše kvali-tetne in kvantitetne premike. Delavci Visoke šole za tele-sno kidturo intenzivno tščejo: novo lokacijo — torej nove prostore za ustreznejše vzgojno-izobraževalno delo in ustrezno prepletanje uspešnosti dela z razvojem te-lesne kulture. V Dijaškera domu učencev Gradisa ni najti proste postelje in tudi ni možnosti, da bi jo bilo kaj kmalu moč dobiti — ob tem, da je to edini dijaški dom v Mostah, pa še ta zgrajen za učence gradbenih poklicev Gradisa. Do leta 1985 bomo v občini zgradili tri samostojne osnovne šole s 60 učilnicami za 1.800 učencev v eni izmeni, podruž-nično šolo za 120 učencev in pri-zidek z osmimi učilmcami. Do leta 1985 bo število prebi-valcev naše občine naraslo na približno 80.000 občanov. Do leta 1985 nimamo v načrtu nobene šole usmerjenega izobra-ževanja ali šolskega centra. Lo-kacijo imamo, razmišljanja tudi, potrebe tudi... Nujna je le še tesna povezava uporabnikov in izvajalcev, ki bi morali vsebino, prostor, gradnjo že resno načrto-vati. Periodičnega pouka ne ba več, dveletne skupne vzgojno-izobrazbene osnove za večino učencev zahtevajo svoje. Izredno nizka izobrazbena raven delavcev TOZD v občini zahteva resen poseg in pripravo ustreznih programov za izobra-ževanje ob delu. JANEZ LAH