PROMETNA VARNOST OTROK IN MLADINE PREVEČ ŽRTEV Vsaka prometaa nesreLa je odvef, ie pa je » njej udelezen otrok, monmo blti Se bt>lj zaskrb-Ijenl. Davek, ki ga plaLujejo v prometu naJmJajSJ Ljubljancani, Je mnogo prevellk. Podatki kazejo, da zadnja leta v LJubljanl na. rasca Sterile promebiih nesred, prl katerih so ude-lezeni otrocl in mladlna (t anolizi obravnaivamo Ie n«»rece, ki so Itnele za posledicn snirt ali Iclesno posfcodho ene ali vec otwbi. Taksnlh nesrec je bUo V Ljubljani leta 1974 — 386, 1975 — 330 in 1976 — 346 (v (Acini Bezijfrad 49, 74 in 69). Prinlizno polovlco nesreL se je zgodilo xaradi napak otrok, za drugo polovlco nearer pa so krivl predvsem vozniki mo-tornifa vozll. Starst predSolskiti otrok se morajo zavedatl, da Je za te otroke brex potrebne in ustrezne vzgoje oesta fie posebej nevarna. LanJ je bilo t I^ubljanl 45 predsolskili otrok ukrivih* za proraetne nesrece, povpreino cna nesrefa na teden se je prtpetila zaradi neprevidnega koraka osnovnosolca. za 61 nc sre? so l)ilr krivci star! od 15 do 18 let. Pri slednjth je treba upostevatl, da so tudi ie vozniki, bodisi na kolesih z mo tor Jem, bodlsi na mopedih ali celo na traktorjih. Na prvera raestu med vxroki za prometne nesre-fe otrok in mladine je nenadno neprevidno precka-nje ceste. Na drugem mesto so prometne nesrece, ki so jih povzroCili otrt>ci-kolcsar.jl (neprevtdno vklju-Cevanje v promet in izslljevanje prednosti), na tretjem mestu pa nesrefe otrok — voznikov kolea z motoi-.iem in mopedov (poit^g iwprevidnega vklju-Sevaiija in izsiljc%anja prednosti tudi neprimenia hi-trost voznje). V 7artnjiJi treh letlh je v Ljubljani umrto na oe-stah 5 otrok zaradi lastnih nanak (za Bezigradom dva!), 430 pa je bilo ranjenih. Posledlce vseh pro-metnlh nesref. kjer so bili udelezeni otroci, so se-veda Se precej hujSe.