PODLISTEK. Trpin. (Reanična dogodba iz ŁaŁaico. Ko bi bil prezrl glas ;:voaa, postal bi bil grozaa Žrtva umora in ae bi bil doživel radosti, katera ga ]e čakala v vojaSaici. K njema stopi desetaik' z vec^jo deaarao aakazaico ia z listkom od prijatelja, kateri mu aaroča, aajj lakoj i>o odj)asta pncle \ trg N. za uradaika. ,,Hvaln Bogu!" jo vzdihnil, ^rešea sem." III. Nekoliko dai pozneje vidimo aaSega prijatelja ˇ civilni obleki korakati zadovoljao ia z vso poguranost,jo mladega aioža v svoj uraxl, v katerem je vestno in uspeSao posloval, si pridobil aaklonjeaost okolice ter si astaaovil lastai dom, v katerem je v blagostaaju z ženo ia z otroci srečno živel. Mladi otroci, bili so ajegov ponos, fcuval jih je do skrajnosti ter vzgojil prav, v kršCanskem in aarodaem dubu. Pa tadi ta sreča ni liotela ostati staaovitaa. Živel je v soseski bogat, pa strastea krivovernik, kateri mu je grozao zavidal srečo in začel liki* lisica lovlti obiteli OkiCkega v svoje mreže. Ker je bil tudi zagrizen aasprotaik aa^oda, med katerim je živel, ma je oče Oki6ki v verskih ia aarodaih aazorih marsikatero resao, pa odknto zasolil, kar je Jadeža — tako so ga imeaovali sosed]e — aapotilo aa tihem k maščevaaju. Neko pomlad bila je v trgu birma in vse jo hitelo, pripravili milostljivemu aadpastirju doslojea spreiem. Tudi oče Okički postavlja ob cesti stebre za slavolok. Mimo pa pride judež ia porogljivo aamigae: wPod tem slavolokom so vaš aadpastir ne bo vozil, ker ga bom dal jaz podreti." Nato Okicki zardi, stopi k stebru ia ogorčen za2uga: nPredrzai so žaliti celo laro^ aesramaež!" In sedai je bil ogeaj v strehh Boječ se, da bi si aakopal sovraStvo celega prebivalstva aa glavo, odkimal je tiho ia se zarotil z vsemi silami, se maščevati aad aaSim juaakora, Kakor pajk, ki prede maham mreže, začel je aaatavljati mreže aedolžai obitelji, katero jo z aajhujSimi zvijačami odtujil lastaema reditelju; ker je imel Okifiki Se dolg aa svoji posesti, vtihotapil se je kot upnik, spravil ljubeCo žeao ia aedolžnc otroke z vsemi grdimi sredstvi v svojo odvisaost, moža pa na kaat. Ko je ta obupao gledal porašeao srefto svoje obitelji, svojega imetja, polotila se ga Je nepopisaa razburjeaost, že je zgrabil za smrtoaosao orodje, spraviti pa se je hotel poprej z Bogoai ter poklekae k zadnji molitvi. Ko pogleda razpelo, strese se, aeka aoaavadaa aadzemeljska moC ga preSiae, pogabao orodje vrže od sebe ia giajea moli: »Oče vočai, aad oblalri! Odpasli mi, da sem bil omahljiv! Velikokrat si me reSil tag ia težav, bodi tudi sedaj zahvaljea za rešitev; spozaam, da je samoumor aajgrSi 6in človeŠtva, ker v njem izraža Clovek popolno nesposobnost, boriti se zoper krivice sveta." Mirao je Okički vstal in iskal novega življeaja. IV. Ia aašel Je OkiCki Mirko v starosti svoj mir. OkolišGiae so hotele, da se mu je vrnila storjeaa Škoda ia krivica popravila, obitelj se ga je zopet okleaila z odkritosrčao liubezaijo — živel je srefiao. Rešila ga je staaovitaost in zaupaaje v Boga. Tebi, dragi bralec, slaži pa aaj ta resaičaa dogodba v pouk, da je dobra odgoja otrok temelj celega življeaja, v katerem je pot do prave sreče s trajem posat,