KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 19 (1) PATENTNI SPIS INDUSTRISKE SVOJINE IZDAN 1 JUNA 1937. ST. 13372 Ing. Dobrowolny Josef, Wien, III, Avstrija. Tračniški stik za tračnice položene na stolice. Prijava z dne 14. avgusta 1936. Velja od 1. decembra 1936. Dosedaj uporabljani tračniški stiki za tračnice, položene na stolice, posedujejo nedostatek, da mora biti zlasti pri uporabi kotnih spojk razdalja stičnih pragov precej velika, v svrho da se morejo uporabljati primerno dolge spojke (lasne). S tem pa se povzroči nesorazmerno visoka obtežba stika kakor tudi tendenca gibanja in nemir v stiku. Posledica tega je nesorazmerno hitra obraba spojk in torej velika poraba spojk. Tudi je obtežba pragov pri naležajnih mestih nesorazmerno velika vsled nihanja in guganja, povzročenega po veliki razdalji pragov. Izum omoguča, da se ta nedostatek odpravi in da se uporabljajo normalno dolge spojke pri majhni razdalji pragov, s tem da se tračniški stolici na vozni strani podeli poglobitev, katera omogoča piehod spojke skozi stolico, in s tem da se v vmesni prostor med stolico in spojko vstavi polnilni komad, ki tvori naležajno ploskev za spojko ob stolici. Vmesni prostor odnosno polnilni komad se voli smotreno tako velik,da se morejo uporabljane kotne spojke po odstranitvi pričvrstilnih vijakov in polnilnega komada brez nadaljnega odstraniti in torej nadomestiti. V smislu izuma se nadalje polnilni komad opremi s podaljškom, ki sega preko naležajne ploskve ob stolici ter je preluknjan ali tvori oko, v svrho da se more polnilni komad pričvrstiti na enem izmed vijakov spojke. Na priloženem načrtu je kot primer predočena ena izvedbena oblika predmeta izuma. Sl. 1 kaže presek skozi tračnico in stolico tračniškega stika; nadalje kažejo sl. 2 pogled z notranje strani, sl. 3 pogled z zu- nanje strani, sl. 4 tloris in sl. 5 presek po črti A—B iz slike 1, vse v manjšem merilu. Sl. 6 predočuje presek, analogen onemu po sl. 1, skozi spremenjeno izvedbeno obliko. Tračnica 1 sedi s svojim vznožjem na stolici 2. S 15 je označen vozni rob tračnice. Ob obeh straneh mostiča tračnice sta razporejeni spojki 3, kateri sta kotno zapognjeni in kateri premostita tračniški stik. Tračniška stolica je na strani voznega roba opremljena s čelustjo 4, ob katero se prilega polnilni komad 5, ki izpolnjuje odprti prostor med čelustjo 4 stolice in spojko 3. Čeljust 4 poseduje poglobljeno ploskev 6, ob katero se opira odgovarjajoča ploskev 7 polnilnega komada 5. Naležajna ploskev 8 polnilnega komada 5 je prilagođena ploskvi spojke 3. Vmesni prostor med čeljustjo 4 stolice in stranico vozne tračnice in s tem tudi jakost polnilnega komada 5 sta voljena tako, da se more po odstranitvi polnilnega komada 5 dvigniti spojka 3 iz stolice, ne da bi se morala odstraniti tudi tračnica. Tračniška stolica nadalje poseduje drugo čeljust 9, katera služi za vzprejem dveh medsebojno nasproti si delujočih lesenih zagozd 10 in 11, kateri služita za pritiskanje tračnice oz. veznih spojk ob naležajno ploskev 8 polnilnega komada 5. Kakor je razvidno iz sl. 4 in 5, poseduje polnilni komad 5 podaljšek 12, ki je opremljen s prevrtom 13, skozi katerega se more vtakniti vijak 14 za spojko, s čimer se polnilni komad fiksira. Pri tračniškem stiku glasom sl. 6 se namesto tračnic z dvojno glavo (tračnic za stolice) uporabljajo tračnice s širokim vz- Din. 15___ iiožjem in je stolica temu primerno izobličena. Patentni zahtevi: 1) Tračniški stik za tračnice položene na stolice, z zvezo potom spojk, zlasti potom kotnih spojk, označen s tem, da poseduje ona čeljust (4) tračniške stolice, katera leži na strani voznega roba, poglobitev, katera omogoča nameščanje spojke z zgornje strani in kateri je polnilni komad (5), ki se more s strani vriniti med spojko in čeljust, prilagođen na tak način, da se s pomolom (7) opira ob poglobljeno ploskev (6) čeljusti. 2) Tračniški stik po zahtevu 1, označen s tem, da je polnilni komad (5) opremljen s preluknjanim podaljškom (12), ki sega ob stolici preko naležajne ploskve, v svrho da se more polnilni komad pričvrstiti na enem izmed vijakov (14) spojke. ,r-