Zmeda-forji namesto semaforjev SEMAFOR SO LJUDJE iznašli zato, da bi jim urejal promet in da bi se lahko hitreje in varneje prebijali skozi vse gostejšo reko vo-zil. In tako bi tudi bilo, pravzaprav tako je povsod tam, kjer so stebre s tremi svetilkami postavljali preudarno in še bolj preudarno tudi naravnali intervale, v katerih se ugaša in prižiga zelena luč. Še več, pametne glave so pogruntale tudi »zeleni val«, to se pravi — voziš lepo z določeno hitrostjo in pred tabo se lepo prižigajo zelene luči na sema-forju in če ni zapletov, lahko kaj hitro pu-stiš vsa križišča za seboj. Toda, kjer so luči postavljali kar tako, tja v tri dni, kjer je bilo pač križišče, no, tam imajo pa zeleni val dru-gačne vrste — na pobesnelih obrazih vozni-kov, ki se morajo kljub moderni semaforski tehniki po cele ure prebijati skozi promet. Poglavje zase so seveda križišča glavne ce-ste s stransko. Ce bi tam semaforja ne bilo, potem bi se vozniki s stranske ceste lc s teža-vo pririnili v reko pločevine, kar lahko naj-bolj nazorno opazujemo ob ne tako redkih priložnostih, ko semaforji »crknejo«. Toda, u-poštevati je treba frekvenco vozil na obeh ce-stah in v skladu s tem naravnati intervale. Tako lahko recimo pri Celovcu vidite sema-for, ki se za tiste s stranske ceste prižge le za nekaj sekund, kar pa je še vedno dovolj, da se disciplinirani vozniki sprayijo čez vpad-nico, še preden se zopet po njej vlije dvo-pasovna reka. Kako pa je s tem pri nas? Pustimo sedaj zloglasno križišče v Vižmarjih, odprto je šele malo časa in morda ga bodo sčasoma le "ure-dili kot je treba. Toda na Cclovški cesti imamo še dovolj primerov slabe nastavitve intervalov. Stavim, da bi bilo ob konicah pri Delavskem domu veliko manj gneče, če ne bi zelena luč pri hali Tivoli tako širokogrud-no gorela za tiste maloštevilne avtomobile, ki pripeljejo bodisi od dvorane, bodisi od pi-vovarne. Drug primer je spet pri naslednjem križišču, kjer je nedvomno razmerje v frek-venci vozil 1 : 10 ali še več, semafor pa med cestama kljub temu ne dela razlik in se zato na Celovški redno nabirajo kolone. Povsem druga stvar je s semaforji na križišču z Ale-ševčevo, kjer so intervali ustrezni, saj je tudi promet od železniškega prehoda razme-roma gost. Dobro bi bilo, če bi pri iskanju vzrokov za nepotrebno gnečo ob konicah upoštevali tudi intervale svetlobnih signalov na križi-ščih. Sicer se nam utegne kmalu zgoditi, da bomo imeli namesto semaforjev »zmedafor-je« ... Z.Š.