Prebralismo Reviews Strateškeposlovnezvezeinkapitalskepovezave DragoDubrovski Fakulteta zamanagement Koper, 2009 isbn978-961-266-021-5, 384 str. V ˇ casugospodarske infinanˇ cnekrize, kije zajela celotno svetovnogo- spodarstvo, je treba izvirno oblikovati novostrategijo poslovanjain vzpostaviti novestrateške poslovnezveze, vkljuˇ cnos kapitalskimipo- vezavami. Na tempodroˇ cju sejevslovenskemprostoru uveljavil izr. prof. dr. Drago Dubrovski.Vletošnjem januarju jepri založbi Fakultete za management Koperizšlanjegovaknjiga,ki obravnava strateške po- slovnezveze inkapitalskepovezave. Na382 straneh bomo podrobneje spoznaliizhodišˇ casodelovalnihin povezovalnihprocesov, njihoveznaˇ cilnostiin sodobnerazmere poslo- vanja, vkljuˇ cno zvlogo managementa. Avtorju jeuspelo napraktiˇ cen naˇ cin orisatiglobalizacijo, globalno uˇ cinkovitostin tehnološkirazvoj za doseganje globalnekonkurenˇ cnostiobupoštevanjukoncentracije sredstev inzmožnosti. Izredno praktiˇ cno inrazumljivo avtorpredstavi problematiko rela- cijskega marketinga kotposlovnifilozofskitemelj vertikalnih partner- stevin to podkrepisprehodom odtransakcijskega krelacijskemu mar- ketingu. Posebej orišemarketing relacijskih mrež. Njegovo izvajanje dodatno ponazarjajo številnepreglednice in slike.Konceptrelacijskega marketinga insamtermin ježepred leti v marketinško literaturo uve- del Berry injeto obliko marketinga opredelil kotpridobivanje, vzdrže- vanjein razvijanje povezav sporabniki, ˇ ceprav soideje o takšnivse- binimarketinga obstajale že prej. Razlogi, da sodoloˇ ceni avtorji raz- vijali relacijski marketing, sekažejo v hitremtehnološkemnapredku, tehniˇ cnikompleksnosti,izvajanju razliˇ cnih programov kakovosti,po- rastu storitevin drugih podrobnostih,kisenanašajonakonkurenˇ c- nost.Sicer paneglede navrsto inpodroˇ cje uporabe marketinga vemo, da jeskupniimenovalec filozofije inpraksemarketinga vtem, da raz- vijamo, oblikujemo, proizvajamo inprodajamo tisteizdelke instori- tve, kijihlahkoponudimoplaˇ cilnosposobnimkupcem. Tveganja pa zmanjšujemo spravoˇ casnimi strokovnimi indrugimi raziskavami. Avtor predstavi razvojnemožnosti in strateškapartnerstva ter usme- ritve posameznih udeležencev obupoštevanjukonkurenˇ cnihin sode- lovalnihodnosov.Pritem sopomembne pojavneoblikeinobseg stra- teških partnerstev, kakortudioutsourcingkotsamostojnapogodbena metoda. Avtor opredeli inoriševsebino strateških poslovnihzvez v primerjavi zdrugimi oblikami sodelovanja.Vseto vposameznih po- glavjih dopolnjujes primeri zaprouˇ cevanje inoblikujevprašanja za razmišljanje inrazpravo o doloˇ cenih problemih. 196 management · leto 4 Reviews Vsklepnihpoglavjih avtor prikaže kapitalskepovezave, ciljestrate- škega partnerstva obiskanjusinergijskegauˇ cinkainposamiˇ cnih ciljev udeležencev povezave. Avtor poznaprocese zanastajanjeposlovnihin kapitalskih povezavter tudiuspešnoststrateških partnerstev zupo- števanjem težav inpasti povezovanja. Prikažeorganizacijske modele strateških poslovnihzvezin kapitalskihpovezavter našteje razlike med nekaterimi tradicionalnimi modeli upravljanja invodenjapodje- tij. Vtanamen opiševeˇ cnacionalnapodjetja naJaponskeminvKoreji ter druge posebneoblikepodjetniškihpovezav. Prepriˇ can sem, dabo taknjigakoristnogradivo pri oblikovanjute- meljev inkonceptualnih izhodišˇ cza nadaljnjo razpravo o povezovalnih procesih. Tema jeaktualna, sajseavtor poglobljenoukvarjas proble- matiko podjetniškegapartnerskega sodelovanjazadoseganje globalne konkurenˇ cnosti. Gabrijel Devetak številka 2 · poletje 2009 197